Volkswagen ID. Vizzion
Elektromobilność

Samochody przyszłości
utopijne wizje stają się rzeczywistością

Elektromobilność

Samochody przyszłości
utopijne wizje stają się rzeczywistością

13.12.2023

Tworzenie nowoczesnych samochodów to zaawansowany i czasochłonny proces. Producenci często rozpoczynają go od modelu studyjnego odzwierciedlającego wizję i kierunek, w którym zmierza marka. Dzięki temu powstają też najnowsze rozwiązania technologiczne, które wydawały się niemożliwe do zrealizowania jeszcze kilka lat temu. Podpowiadamy, czym charakteryzują się modele studyjneOpens an external link Volkswagena i które elementy ich wyposażenia można spotkać w seryjnych modelach marki. Poznaj nasze samochody przyszłości!

Wizjonerskie pomysły i nowoczesne rozwiązania

Na naszych oczach zachodzi rewolucja w postaci rozwoju elektromobilnościOpens an external link. Wiele nowoczesnych rozwiązań stosowanych obecnie w pojazdach elektrycznych ma swoje korzenie w modelach studyjnych. Koncepcyjne pojazdy charakteryzują się zazwyczaj nie tylko nowatorską stylistyką, lecz przede wszystkim pionierskimi rozwiązaniami technologicznymi. Sprawdź, jakie samochody przyszłości w ostatnich latach zaprezentował Volkswagen!

ID.VIZZION

Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2018 r. model ID.VIZZIONOpens an external link Volkswagena stanowił szeroko zakrojoną koncepcję flagowej limuzyny przyszłości. Koncepcyjny samochód zwraca na siebie uwagę nowoczesnym designem, w którym umiejętnie połączono cechy luksusowej limuzyny z elementami stylistycznymi charakterystycznymi dla wszystkich elektrycznych modeli z serii ID.

Model ID. Vizzion

Samochód przyszłości ID.VIZZION zbudowano na modularnej platformie przeznaczonej dla samochodów elektrycznych, która pozwoliła osiągnąć przestronność niespotykaną w klasycznych pojazdach spalinowych. Jako przykład warto wskazać długość koncepcyjnego modelu ID.VIZZION, która wynosi 5,14 m. Natomiast rozstaw osi koncepcyjnej limuzyny wynosi aż 3,1 m, czyli więcej niż w modelu PhaetonOpens an external link, który był jednym z największych samochodów w historii marki Volkswagen.

Duży rozstaw osi elektrycznego auta przyszłości zapewnia wiele miejsca dla pasażerów i ich bagaży. Wnętrze koncepcyjnego modelu obfituje w innowacyjne rozwiązania oparte o technologię rozszerzonej rzeczywistości, takie jak Mixed RealityOpens an external link. Za ich pośrednictwem wyświetlane są wirtualne elementy wyposażenia, które można łatwo obsługiwać za pomocą gestów. Koncepcyjny model ID.VIZZIONOpens an external link pozbawiony jest elementów takich jak kierownica, pedały czy lewarek skrzyni biegów. Ponadto technologia stale uczy się zachowań i preferencji użytkowników, co sprawia, że obsługa samochodu staje się coraz łatwiejsza.

Wnętrze ID. Vizzion

Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do prowadzenia samochodu zaplanowano na 2030 r. Prognozuje się, że tryb całkowicie autonomicznej jazdy ma być dostępny w modelach seryjnych znacznie szybciej. Do napędu koncepcyjnego modelu zastosowano dwa silniki elektryczne, które wspólnie osiągają moc ponad 300 KM i napędzają obie osie samochodu.

Autonomiczna jazda

ID.SPACE VIZZION

Model koncepcyjny ID.SPACE VIZZIONOpens an external link stanowił wizję marki dotyczącą dużego elektrycznego samochodu kombi, który ma być oferowany na wielu światowych rynkach. Prezentacja nowego konceptu Volkswagena odbyła się na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2019 r.

Volkswagen ID Space Vizzion Concept

Samochód przyszłościOpens an external link ID.SPACE VIZZION czerpie ze stylistycznych rozwiązań koncepcyjnego modelu ID.SPACE. Nie jest jednak aż tak radykalny, jak protoplasta. We wnętrzu auta znajduje się klasyczna kierownica i pedały, a fotele umieszczono wysoko, jak w SUV-ach. Zwiększa to poczucie bezpieczeństwa i zapewnia większe pole widzenia kierowcy. Stylistyka kabiny pasażerskiej dotrzymuje kroku nowoczesnemu designowi nadwozia. Warto zwrócić uwagę na ekologiczną tapicerkę skórzaną o nazwie Apple Skin, którą wykonano m.in. z odpadów pochodzących z produkcji soku jabłkowego. Z kolei zamiast chromowanych elementów zastosowano najnowsze rozwiązania oświetlenia LED.

ID Space Vizzion

Samochód przyszłości, koncepcyjne kombi ID.SPACE VIZZION charakteryzuje się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi zaledwie 0,24 Cx. Robiący wrażenie wynik osiągnięto dzięki specjalnej konstrukcji elementów przedniej części nadwozia, szczelin karoserii, jak i innych elementów. To wszystko zapewniło najlepszy przepływ strumienia powietrza.

Fotele ID Space Vizzion

W modelu auta ID.SPACE VIZZION nie zabrakło mocnego i wydajnego układu napędowego. Koncepcyjne kombi korzysta z dwóch silników elektrycznych, które napędzają każde z czterech kół samochodu za pośrednictwem technologii 4MOTION. Moc systemowa układu napędowego wynosi ok. 340 KM, a wydajne akumulatory o pojemności 82 kWh mają zapewniać zasięg wynoszący nawet 590 km.

ID.R

Koncepcyjny samochód przyszłości - wyścigowy ID.ROpens an external link zaprezentowany w 2018 r. zapisał się na kartach motoryzacyjnej historii, ustanawiając kilka istotnych rekordów na najbardziej wymagających torach świata. Model napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 680 KM wygląda jak rasowa wyścigówka, a zastosowane rozwiązania stylistyczne służą poprawie aerodynamiki i zwiększeniu siły docisku.

Volkswagen ID.R

Połączenie najnowszych technologii z zakresu napędu elektrycznego oraz rozwiązań spotykanych w Formule 1 dało rekordowe efekty. Wyścigowy model ID.R w ciągu zaledwie 12 miesięcy ustanowił aż trzy rekordy. Pierwszym z nich było osiągnięcie najszybszego czasu przejazdu na legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb. Na odcinku mierzącym 21 km znajduje się aż 156 zakrętów. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że cała trasa wyścigu biegnie pod górkę, a różnica wzniesień wynosi aż 1440 metrów. Francuski kierowca wyścigowy Romain Dumas za kierownicą Volkswagena ID.ROpens an external link ustanowił nowy rekord, który wyniósł 7 minut i 57,48 s.

Wyścigowy model ID.R

Kolejnym rekordem pobitym wśród aut elektrycznych był wynik 48,63 s. osiągnięty przez wyścigowego VolkswagenaOpens an external link ID.R na festiwalu Goodwood. Miało to miejsce zaledwie dwa tygodnie po ustanowieniu rekordu w Pikes Peak. Ostatecznym sprawdzianem dla najnowszych technologii był przejazd Północną Pętlą Nurburgring. Podobnie jak we wcześniejszych próbach, także podczas pokonywania tzw. zielonego piekła, samochód prowadzony był przez Romaina Dumasa. Volkswagen ID.R na legendarnym niemieckim torze ustanowił nowy rekord dla samochodów elektrycznych, a pokonanie mierzącego 20,83 km odcinka zajęło zaledwie 6 minut oraz 45,90 s!

Najszybszy samochód elektryczny

Niesamowite osiągi oraz stabilność koncepcyjnego modelu ID.R zostały udowodnione na najbardziej wymagających torach wyścigowych świata. Dzięki ustanowieniu nowych rekordów wyścigowy samochód stał się wizytówką wszystkich aut elektrycznych Volkswagena. Ponadto doświadczenia zdobyte podczas sportowych zmagań przyczyniły się do rozwoju technologii stosowanych w „cywilnych” wersjach aut elektrycznych niemieckiej marki.

Które rozwiązania pochodzące z
prototypów dostępne są już w seryjnych modelach?

Technologie wprowadzane i testowane w samochodach koncepcyjnych często trafiają do produkowanych seryjnie modeli. Dzięki najnowszym rozwiązaniom samochody stają się m.in. bardziej komfortowe, bezpieczniejsze i dynamiczniejsze. Sprawdź, jakie rozwiązania pochodzące z aut koncepcyjnych trafiły już do aut elektrycznych, które oferowane są w salonach Volkswagena.

Aerodynamika

Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w samochodach pozwalają obniżyć zużycie energii elektrycznej oraz zwiększają zasięg. Do osiągnięcia niskiego współczynnika oporu powietrza niezbędna jest współpraca inżynierów oraz stylistów. Efekty kooperacji tych dwóch działów widoczne są w parametrach pierwszego przedstawiciela marki Volkswagen w segmencie elektrycznych limuzyn klasy wyższej średniej, czyli modelu ID.7Opens an external link. Najnowszy samochód elektryczny osiągnął najniższy współczynnik oporu powietrza w historii marki, który wynosi zaledwie 0,23 Cx.

Model ID.7

Osiągnięcie niższego niż w koncepcyjnym modelu ID.SPACE VIZZION współczynnika oporu powietrza wymagało zastosowania nowatorskich rozwiązań technologicznych. Zaliczają się do nich m.in. spoilery przy przednich kołach, które kierują powietrze wzdłuż kół pod pojazdem. Kluczowa do osiągnięcia tak niskiego współczynnika oporu powietrza jest także sama konstrukcja nadwozia, które charakteryzuje się niskim przodem, płynnym przejściem w maskę i mocno pochyloną szybą czołową. Istotnym czynnikiem jest także nisko opadająca linia dachu przypominająca rozwiązania charakterystyczne dla samochodów coupéOpens an external link.

System autonomicznej jazdy

Auta w pełni autonomiczne jeszcze nie trafiły do seryjnej produkcji, lecz wiele wskazuje na to, że mają szansę zagościć na drogach już za kilka lat. Jednak zaawansowane technologie asystujące są dostępne w elektrycznych samochodach Volkswagena już teraz. Jako przykład może służyć pakiet Assistance Plus, oferowany m.in. w modelu ID.5Opens an external link, w skład którego wchodzą m.in.:

  • adaptacyjny tempomat ACC,
  • asystent zmiany pasa ruchu Side Assist uzupełniony o funkcję Rear Traffic Alert oraz ostrzeganie przy wysiadaniu z samochodu,
  • bezkluczykowy dostęp Keyless Access,
  • system obserwacji otoczenia przez 4 kamery 360 stopni uzupełniony o kamerę wsteczną.
Model ID.5

Elektryczny napęd na cztery koła 4MOTION

Napęd na cztery koła 4MOTION zapewnia nienaganną trakcję i stabilność w każdych warunkach drogowych. Nic dziwnego więc, że to sprawdzone rozwiązanie technologiczne w samochodach spalinowych trafiło także do elektrycznych modeli Volkswagena. Technologia wykonania napędu na obie osie w pojazdach zasilanych energią elektryczną różni się jednak od napędu na cztery koła znanego z modeli korzystających z paliw konwencjonalnych.

Napęd 4MOTION w samochodach elektrycznych składa się z dwóch silników umieszczonych przy obu osiach pojazdu. W przypadku modeli GTX serii ID.4Opens an external link oraz ID.5 łączna moc systemowa elektrycznych jednostek napędowych wynosi 340 KM, a maksymalny moment obrotowy układu to 460 Nm. W sąsiedztwie tylnej osi umieszczony jest wzbudzony na stałe silnik synchroniczny, który generuje moc 286 KM oraz moment obrotowy wynoszący 310 Nm. Z kolei przednia oś jest napędzana przez asynchroniczną jednostkę elektryczną o mocy 109 KM, której maksymalny moment obrotowy wynosi 162 Nm. Silnik zamontowany z przodu pojazdu charakteryzuje się kompaktową budową i niską masą całkowitą. Dzięki temu jednostka łatwo znosi przeciążenia i stawia minimalny opór podczas ekonomicznej jazdy w trybie żeglowania.

ID.5 GTX

Nad pracą układu 4MOTION w samochodach elektrycznych czuwa system kontroli dynamiki pojazdu. Specjalnie opracowane oprogramowanie w optymalny sposób łączy wydajność, dynamikę i stabilność jazdy. Podczas spokojnej jazdy samochód zazwyczaj napędzany jest za pomocą silnika umieszczonego przy tylnej osi. Jednak gdy tylko kierowca mocniej naciśnie pedał gazu, uruchamia się także przednia jednostka napędowa, a pojazd dynamicznie przyspiesza dzięki momentowi obrotowemu dostarczonemu na obie osie. Warto zauważyć, że system kontroli dynamiki pojazdu zarządza nie tylko pracą silników, lecz także układu zawieszenia, kierowniczego i hamulcowego.

Osiągi i zasięg

Doskonałe osiągi należą do znaków rozpoznawczych samochodów elektrycznychOpens an external link. Dobrym przykładem jest najnowsza odsłona modelu ID.5 GTX 4MOTION. Dwa silniki elektryczne generują moc 250 kW, co odpowiada ok. 340 koniom mechanicznym. Napędzany na cztery koła model ID.5 osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w jedyne 5,4 s. Usportowiony model charakteryzuje się także bardzo dalekim zasięgiem. Według normy WLTP samochód ten może pokonać nawet 533 km w trybie mieszanym.

SUV ID.5 GTX

Dla zwolenników spokojniejszej jazdy i jeszcze większego zasięgu jest oferowana wersja ID.5 PRO PERFORMANCE. Napędzany na tylną oś model rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. Jest to zasługa wydajnego silnika o mocy 286 km. Model z napędem tylnej osi charakteryzuje się większym zasięgiem. Według normy WLTP całkowite naładowanie akumulatorów trakcyjnych pozwala pokonać nawet 556 km w cyklu mieszanym.

Źródła:

https://www.volkswagen.pl/pl/samochody-elektryczne-i-hybrydowe/koncepcyjne-samochody-elektryczne/id_vizzion.htmlOpens an external link

https://vw-press.pl/komunikat-prasowy,30219,swiatowa-premiera-w-genewie:-volkswagen-i-d-vizzion---limuzyna-na-bliska-i-nie.html#komunikatOpens an external link

https://vw-press.pl/komunikat-prasowy,33165,dopracowane-aerodynamicznie-nadwozie-volkswagena-id-7-to-nizsze-zuzycie-energi.html#komunikatOpens an external link

https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/magazine/rozwoj/odsloniecie-id-space-vizzion.htmlOpens an external link

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/id-vizzion-czyli-dokad-zmierzasz-volkswagenie/xw69s66

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/premiery/volkswagen-id-space-vizzion-elektryczne-kombi-wieksze-od-passata/hbp0bxg

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news-volkswagen-id-r-otrzymal-technologie-z-formuly-1,nId,2944676

https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/aktualnosci/2019/czerwiec/volkswagen-id-r-ustanawia-nowy-rekord-polnocnej-petli-toru-nurburgring-dla-aut-elektrycznych.html

https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/aktualnosci/2019/kwiecien/volkswagen-id-r-gotowy-do-nowych-wyzwan.html

https://vw-press.pl/komunikat-prasowy,33229,volkswagen-odswieza-modele-id-4-i-id-5:-nowy--intuicyjny-system-infotainment-i.html#komunikat

https://vw-press.pl/komunikat-prasowy,32971,elektryczne-modele-id--w-wersji-gtx-zyskaja-nowe-elementy-wyposazenia-standard.html#komunikat

https://www.volkswagen.pl/pl/konfigurator.html/

Może Cię również zainteresować:

Silniki elektryczne i baterie – ewolucja, ekonomia, bezpieczeństwo i recykling

Mity o samochodach elektrycznych

Bezpieczeństwo samochodów elektrycznych

Samochody elektryczne - perspektywy rozwoju rynku w Polsce

Ceny i eksploatacja samochodów elektrycznych

Wyprzedzić przyszłość: ID. Vizzion

Może Cię również zainteresować:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.