Przełom w nawigowaniu: wyświetlacz z rozszerzoną rzeczywistością

Modele ID. oferują intuicyjną i innowacyjną nawigację. Nowość w skali światowej -  wyświetlacz head-up wyświetla informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy w taki sposób, że stapiają się one z rzeczywistym obrazem otoczenia.

Mężczyzna siedzi za kierownicą ID.3, widok na drogę i AR HUD.

Rozwiązanie, które znacznie zwiększa komfort prowadzenia samochodu.

Kierowcy modelu ID.3 i ID.4 na życzenie mogą mieć nawigację zawsze przed oczyma dzięki rozwiązaniu technicznemu, które łączy elementy wirtualne ze światem rzeczywistym. Wyświetlacz head-up rozszerza rzeczywistość o teksty, obrazy lub trójwymiarowe animacje, wyświetlając – w granicach możliwości systemu – istotne informacje i wskazówki ostrzegawcze na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, co umożliwia mu natychmiastową reakcję.

Widok przez przednią szybę ID.3 z użyciem AR HUD

Przednia szyba staje się ekranem.

Informacje prezentowane są na dwóch poziomach: w tak zwanym bliskim polu wyświetlane są statyczne grafiki 2D, w dalekim polu – dynamiczne grafiki 3D. W dużym oknie widoczne są wskazówki nawigacji lub systemów wspomagających, znajdujące się w wirtualnej odległości około 10 metrów przed samochodem. Zatem zamiast mapy nawigacji kierowca widzi strzałki skrętu i punkty docelowe dokładnie tam, gdzie jedzie, czyli na jezdni.

Poniżej okna dalekiego pola znajduje się okno pola bliskiego. Wyświetlane są w nim informacje dotyczące statusu, jak prędkość jazdy i znaki drogowe, które zdają się unosić w powietrzu około trzech metrów przed kierowcą. Informacje te nie sygnalizują żadnej bezpośredniej konieczności podjęcia działań. Kierowca może mieć zatem przed oczyma także dodatkowe dane, nie odrywając wzroku od drogi.

Technologia wyświetlacza head-up w modelach ID.

Proste objaśnienie skomplikowanej technologii

Głęboko we wnętrzu tablicy rozdzielczej znajduje się serce wyświetlacza head-up: Picture Generation Unit. Moduł ten generuje wiązkę promieni, które są wysyłane przez wyświetlacz LCD na dwa płaskie lustra. Tam części przeznaczone do bliskiego i dalekiego pola wyświetlania są rozdzielane i kierowane przez duże wklęsłe lustro na przednią szybę. 

Aby kierowca widział informacje w prawidłowych proporcjach względem otoczenia, jeden z dwóch centralnych komputerów samochodu wylicza lokalizację symboli. Dane do tego wyliczenia dostarczane są przez kamerę czołową, czujnik radarowy i mapę nawigacji. Na koniec prezentacje AR są stabilizowane i dostosowywane do geometrii optyki układu projekcyjnego.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html