WLTP - bliżej rzeczywistego zużycia paliwa.
WLTP - bliżej rzeczywistego zużycia paliwa.
Nowe standardy pomiaru zużycia paliwa obowiązują od września 2017 roku i dotyczą wszystkich samochodów osobowych wprowadzonych na rynek po tym terminie. Określane są za pomocą jednolitej na całym świecie procedury testowej WLTP (skrót od Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), która pozwala lepiej oszacować rzeczywisty poziom zużycia paliwa i emisji spalin. Sprawdź, co nowe standardy oznaczają dla Ciebie i Twojego Volkswagena.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
Zużycie paliwa i emisja CO2 zostało określone zgodnie z procedurą WLTP.
O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Volkswagen.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Stan 12.11.2020 (Rok Modelowy 2021)
Zużycie w cyklu mieszanym | Emisja CO2 | |||
---|---|---|---|---|
WLTP | Min | Max | Min | Max |
up! | 5,1 | 5,6 | 115 | 126 |
Polo | 5,1 | 6,5 | 117 | 148 |
T-Cross | 5,7 | 6,6 | 130 | 151 |
T-Roc | 5,2 | 8,8 | 132 | 199 |
Golf HB 8 | 4,5 | 7,7 | 118 | 174 |
Golf Var. 8 | 4,5 | 6,3 | 120 | 143 |
Touran | 5 | 7,1 | 132 | 162 |
Tiguan | 5,5 | 7,6 | 144 | 177 |
Tiguan Allspace | 5,3 | 7,9 | 153 | 227 |
Passat Lim. | 4,7 | 8,4 | 122 | 198 |
Passat Var. | 4,8 | 8,8 | 127 | 204 |
Arteon | 4,8 | 8,6 | 126 | 194 |
Arteon Shooting Brake | 4,9 | 8,7 | 128 | 197 |
Touareg | 8,0 | 11,9 | 210 | 269 |
WLTP
Min
up!
5,1
Polo
5,1
T-Cross
5,7
T-Roc
5,2
Golf HB 8
4,5
Golf Var. 8
4,5
Touran
5
Tiguan
5,5
Tiguan Allspace
5,3
Passat Lim.
4,7
Passat Var.
4,8
Arteon
4,8
Arteon Shooting Brake
4,9
Touareg
8,0
Samochody hybrydowe PHEV | Zużycie w cyklu mieszanym | Zużycie energii w cyklu mieszanym | Emisja CO2 |
---|---|---|---|
WLTP | Min - Max | Min - Max | Min - Max |
Golf eHybrid | 0,9 - 1,2 | 13,8 - 14,8 | 21 - 26 |
Golf GTE | 1,1 - 1,2 | 14,5 - 14,9 | 26 - 28 |
Passat Lim. GTE | 1,2 - 1,4 | 15,8 - 16,5 | 28 - 31 |
Passat Var. GTE | 1,4 - 1,6 | 16,4 - 17,2 | 31 - 36 |
Touareg eHybrid | 2,6 - 3,1 | 24,2 - 24,8 | 59 - 69 |
WLTP
Golf eHybrid
Golf GTE
Passat Lim. GTE
Passat Var. GTE
Touareg eHybrid
Samochody elektryczne | Zużycie energii | |
---|---|---|
WLTP | Min | Max |
e-up! | 14,4 | 14,9 |
ID.3 | 15,4 | 16,9 |
ID.4 | 18 | 18,5 |
WLTP
e-up!
ID.3
ID.4
Stan 28.02.2020 (Rok Modelowy 2020)
Zużycie w cyklu mieszanym | Emisja CO2 | |||
---|---|---|---|---|
Sharan | 6,2 | 9 | 164 | 205 |
Sharan
6,2
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Strona w wersji mobilnej może nie wyświetlać tabeli wyników zużycia paliwa i emisji CO2 dla każdego modelu. Sprawdź te dane otwierając stronę na komputerze.
Bardziej wiarygodne wyniki dzięki WLTP.
WLTP rewolucjonizuje procedury pomiarowe i kontrolne obowiązujące producentów samochodów. Przedstawiamy najważniejsze informacje o nowych zasadach pomiarowych.
Czym jest WLTP?
Każdy, kto planuje kupić samochód, chce znać jak najbardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji spalin. Dowiedz się, w jaki sposób wartości te będą mierzone przy zastosowaniu nowych procedur testowych.
Dlaczego WLTP?
Zbierane z całego świata dane dotyczące rzeczywistych warunków użytkowania pojazdów zostały wykorzystane do stworzenia procedury WLTP, dzięki której możliwe stało się uzyskanie bardziej wiarygodnych wyników zużycia paliwa. Przeczytaj, co zmieni się wraz z wprowadzeniem nowych procedur testowych.
NEDC a WLTP.
Od jesieni 2017 roku procedura WLTP zastępuje dotychczasową metodę pomiaru NEDC. Nowe parametry testów pozwalają uzyskać wartości bardziej zbliżone do rzeczywistego zużycia. Przeczytaj, czym dokładnie różnią się obie procedury.