Gotowi na elektryczną przyszłość: Volkswagen Motorsport skupia się na napędach elektrycznych

Gotowi na elektryczną przyszłość: Volkswagen Motorsport skupia się na napędach elektrycznych

Gotowi na elektryczną przyszłość: Volkswagen Motorsport skupia się na napędach elektrycznych

25 listopada 2019
  • elektryczny ID.R podejmie kolejne wyzwania również po 2019 roku
  • modułowa platforma MEB zostanie wykorzystana także do budowy aut biorących udział w zmaganiach sportowych
  • Volkswagen odchodzi od stosowania silników spalinowych w dziedzinie motorsportu

Strategia Volkswagen Motorsport zakłada wykorzystanie wyłącznie napędu elektrycznego – marka całkowicie odchodzi od stosowania silników spalinowych w swoich samochodach. Rolę pioniera nowych technologii również w przyszłości będzie odgrywał elektryczny sportowy ID.R, który ustanawiał już rekordy na Pikes Peak (USA), Nürburgringu (D), w Goodwood (GB) oraz na Górze Tianmen (CN). Na bazie platformy MEB, która posłuży do produkcji wielu seryjnych modeli z napędem elektrycznym, Volkswagen stworzy także nowe sportowe auta z rodziny ID.

„Tworząc ID.R Volkswagen wkroczył w nową epokę, rekordy ustanawiane przez ten samochód pokazały światu jak wielkie możliwości mają pojazdy z napędem elektrycznym. Teraz nadszedł czas, żeby postawić kolejny krok w kierunku przyszłości – również w dziedzinie sportu samochodowego Volkswagen opowiada się konsekwentnie za napędem elektrycznym i rozstaje z silnikami spalinowymi jako jednostkami montowanymi w wyczynowych autach fabrycznych” – powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za dział rozwoju technicznego. „Obok ID.R jako pioniera nowych technologii w przyszłości drugim filarem działu sportowego Volkswagena będzie platforma MEB”.

„Elektromobilność ma w sobie ogromny potencjał do rozwoju, a sport samochodowy może być dla niego ważnym bodźcem. Po pierwsze jest to rodzaj laboratorium na kołach służącego do rozwoju seryjnych aut, które pojawią się w przyszłości, po drugie to wiarygodny kanał komunikacyjny, dzięki któremu można przekonać ludzi do zalet napędu elektrycznego” – wyjaśnia Sven Smeets, dyrektor Volkswagen Motorsport. „Dlatego jeszcze mocniej skoncentrujemy się na napędzie elektrycznym zwiększając swoje możliwości w tym zakresie dzięki wykorzystaniu platformy MEB. Główny nacisk kładziemy na innowacyjne technologie, które znajdą zastosowanie w samochodach przyszłości”.

W dalszej perspektywie elektryfikacji zostaną poddane również samochody sportowe oferowane przez Volkswagen Motorsport prywatnym zespołom. Najpierw zostanie dokonana ocena poszczególnych dyscyplin, platform i typów samochodów. W 2019 roku końca dobiegnie produkcja Golfa GTI TCR przeznaczonego do startów na torach wyścigowych, następca bazujący na Golfie nowej generacji nie będzie oferowany. Serwis oraz zaopatrzenie w części zamienne zostaną zapewnione jeszcze przez długi czas.

Polo GTI R5 będzie produkowany nadal i pozostanie stałym elementem oferty Volkswagen Motorsport skierowanej do prywatnych zespołów sportowych. Obsługa klienta i zaopatrzenie w części zamienne będą prowadzone z Hanoweru. Polo GTI R5 nie będzie już startowało w zawodach sportowych w ramach zespołu fabrycznego.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.