Elektryczne modele ID. w wersji GTX zyskają nowe elementy wyposażenia standardowego i atrakcyjniejszy wygląd

Elektryczne modele ID. w wersji GTX zyskają nowe elementy wyposażenia standardowego i atrakcyjniejszy wygląd

Elektryczne modele ID. w wersji GTX zyskają nowe elementy wyposażenia standardowego i atrakcyjniejszy wygląd

11.08.2022
  • ID.4 GTX i ID.5 GTX z napędem na cztery koła zyskały nowe elementy wyposażenia standardowego
  • nowe elementy w kolorze czarnym i czerwonym na zewnątrz i w kabinie podkreślają usportowiony charakter flagowych odmian Volkswagenów ID.4 i ID.5
  • w przyszłości wszystkie modele rodziny ID. będą występować także w wersji GTX

GTX w elektrycznych Volkswagenach oznacza usportowione, topowe odmiany modeli z rodziny ID. ID.4 GTX 4MOTION i ID.5 GTX 4MOTION z napędem na cztery koła zyskają teraz bogatsze wyposażenie standardowe. Zmiany obejmą także nadwozie i wnętrze – pojawią się tam wyróżniające flagowe odmiany modeli ID. w kolorze czarnym i czerwonym. W przyszłości wersja GTX będzie wchodzić w skład wszystkich linii modelowych gamy ID. Ceny ID.4 GTX 4MOTION po zmianach zaczynaja się od 260 190 zł, a ID.5 GTX 4MOTION od 270 290 zł.

Volkswagen ulepszył swoje usportowione modele GTX. Wymagające do tej pory dopłaty pakiety Design i Comfort należą do wyposażenia standardowego. W ich skład wchodzą m.in. przyciemniane szyby boczne i tylna, podgrzewane fotele przednie, cztery gniazda USB-C, czujnik deszczu, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, dwustrefowa, zdalnie sterowana automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic i konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.

Czarne i czerwone wstawki. Nowe elementy można zauważyć także we wnętrzu – deska rozdzielcza i boczki drzwi są czarne, z kolei czerwone szwy w całym wnętrzu podkreślają usportowiony charakter auta, można je znaleźć m.in. na obszytym skórą wieńcu kierownicy. Opcjonalne, sportowe fotele premium są również ozdobione czerwonymi szwami, lamówkami i logo. Zewnętrzne akcenty wyróżniające modele GTX są czarne: polakierowane błyszczącym lakierem w tym kolorze są: listwa nad drzwiami, słupek C, lusterka zewnętrzne i dyfuzor. Na życzenie dostępne są 21-calowe felgi, także w błyszczącym, czarnym kolorze. Czarne wstawki w połączeniu z przyciemnionymi szybami sprawiają, że auto wygląda bardzo szykownie.

GTX – przepis na sukces. Usportowiona linia GTX jest w ofercie Volkswagena od ponad roku. Te dynamiczne auta łączą elektromobilność, zrównoważony rozwój i inteligentne rozwiązania. Nowe elementy stylistyczne podkreślają szczególny charakter tych samochodów.
„Sukces, jaki odniosły modele ID.4 GTX i ID.5 GTX potwierdza, że nasza strategia pozycjonowania linii GTX była słuszna. Blisko 40 procent kupujących ID.4 i ID.5 decyduje się na odmianę GTX” – mówi Silke Bagschik, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu rodziny ID. „Będziemy stale rozwijać linię GTX i w przyszłości każdy model ID. będzie dostępny w wersji GTX – od ID.3 do ID. Buzza” – dodaje Bagschik.

Świetnie osiągi i bezpieczeństwo dzięki napędowi na cztery koła. Modele GTX są wyposażone w silniki przy obu osiach. Łączna ich moc to 299 KM, a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Przy tylnej osi jest wzbudzony na stałe synchroniczny silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Przednią oś napędza asynchroniczny silnik o mocy 109 KM i momencie obrotowym 162 Nm. Jest on kompaktowy, lekki i znosi przeciążenia, a podczas jazdy w trybie żeglowania ma minimalne opory. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, auto może holować przyczepę o masie do 1400 kg, to o 200 kg więcej niż w przypadku tylnonapędowych odmian.

System kontroli dynamiki pojazdu ze specjalnie opracowanym oprogramowaniem. Sterowanie opartym na dwóch silnikach napędem w modelach ID.4 GTX i ID.5 GTX jest obsługiwane przez system kontroli dynamiki pojazdu. Zadaniem oprogramowania, opracowanego przez specjalistów marki Volkswagen, jest optymalne połączenie wydajności, dynamiki i stabilności jazdy. Silnik przy tylnej osi często jest w stanie samodzielnie napędzać pojazd. Gdy tylko kierowca chce zmienić styl jazdy na bardziej dynamiczny lub potrzebuje większej przyczepności, włącza się silnik przy przedniej osi. Odbywa się to w ciągu zaledwie ułamków sekundy i niezwykle płynnie, jest właściwie niezauważalne dla kierowcy. Menedżer dynamiki pojazdu steruje nie tylko układem napędowym, lecz także wszystkimi układami hamulcowymi, kierowniczymi i podwozia, w zależności od wybranego profilu jazdy.

Elektromobilność przyjazna dla użytkownika. ID.4 GTX zapewnia zasięg do 500 km (wg WLTP), a ID.5 GTX nawet do 512 km (wg WLTP). Nawigacja z inteligentnym planowaniem podróży pozwala wyznaczyć trasę długiej podróży z przystankami w taki sposób, by jak najszybciej dojechać do celu. System potrafi korygować wskazówki dotyczące postojów, np. gdy uzna, że kierowca jedzie oszczędnie i można zrezygnować z jednego z ładowań.

Najnowsza generacja oprogramowania i ładowanie Plug&Charge: Dzięki najnowszemu oprogramowaniu ID. software oraz funkcji Plug&Charge* będzie jeszcze łatwiejsze niż do tej pory. Po podłączeniu kabla na stacji szybkiego ładowania nastąpi automatyczna identyfikacja samochodu przy pomocy szyfrowanej komunikacji. Po kilku sekundach ładowanie samoczynnie się rozpocznie. Funkcja Plug&Charge jest już dziś dostępna w wielu sieciach stacji ładowania: Ionity, Aral, BP, Enel, EON, a także Iberdrola i Eviny. Kolejni operatorzy wkrótce umożliwią korzystanie z Plug&Charge.

* usługa obecnie niedostępna w Polsce

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.