Tutaj znajdują się informacje na temat firmy Volkswagen AG jako dostawcy odpowiedzialnego za udostępnianie na tej stronie internetowej konkretnych niżej wymienionych treści i ofert.
Stopka redakcyjna
Customer Interaction Center (CIC)
Customer Interaction Center (CIC) odpowiada za obszar „Pomoc w zakresie aplikacji i usług cyfrowych”. Poprzez CIC użytkownicy mogą skontaktować się w nami w sprawie naszych usług cyfrowych lub aplikacji.
Jeżeli Państwa pojazd obsługuje technologię Car2X, po aktywowaniu pojazd może wymieniać ważne informacje dotyczące ruchu drogowego, np. o wypadkach lub korkach, z innymi uczestnikami ruchu lub infrastruktury ruchu, o ile ich pojazdy również obsługują technologię Car2X.
Gromadzenie danych na potrzeby rozwoju w zakresie zautomatyzowanej jazdy
Badanie, rozwój i zabezpieczenie funkcji zautomatyzowanej jazdy wymagają jedynie dużej bazy danych obejmującej możliwie jak największą liczbę scenariuszy sytuacji w ruchu drogowym opartych na rzeczywistych podróżach. Przesyłanie danych, jeżeli Państwa pojazd obsługuje tę funkcję, można bezpośrednio aktywować lub dezaktywować za pomocą suwaka „Rozwój zautomatyzowanej jazdy” w ustawieniach prywatności.
Aplikacja internetowa We Charge Feature umożliwia bezpłatnie korzystanie z różnych funkcji i usług internetowych związanych z ładowaniem pojazdów elektrycznych. W szczególności jest to funkcja Szukaj i znajdź do wyszukiwania ogólnodostępnych punktów ładowania oraz funkcja planowania trasy dla wybranych pojazdów, która uwzględnia ogólnodostępne punkty ładowania wzdłuż trasy.
Na stronie Volkswagen Informator o Pojeździe (VIP) możesz uzyskać informacje o swoim samochodzie, wprowadzając numer VIN (numer identyfikacyjny pojazdu).
W serwisie wyświetlane są między innymi dane informacje o wyposażeniu i czynnościach serwisowych oraz dane techniczne pojazdu.
Oświadczenie o ochronie danych w związku z korzystaniem z Customer Interaction Center (CIC)
A. Administrator danych
Dziękujemy za korzystanie z usługi Customer Interaction Center (CIC). Podmiotem odpowiedzialnym za CIC i administratorem dla przetwarzania danych opisanego w niniejszym dokumencie jest Volkswagen AG, Berliner Ring 2, 38440 Wolfsburg, Niemcy, vw@volkswagen.de, wpisana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Brunszwiku pod numerem HRB 100484 („Volkswagen AG”). Poniżej znajdują się informacje o sposobie zbierania, przetwarzania i wykorzystywania danych w związku z korzystaniem z usługi CIC.
B. Przetwarzanie danych osobowych klientów indywidualnych podczas korzystania z CIC
I. Przetwarzanie w przypadku korzystania z witryny internetowej „Pomoc w zakresie aplikacji i usług cyfrowych”
Podczas korzystania z naszej witryny internetowej, przetwarzamy pochodzące od Ciebie następujące pliki logów, które nie umożliwiają nam identyfikacji Ciebie: identyfikator cookie, który nie umożliwia nam w żaden sposób określenia Twojego adresu IP, system operacyjny, z którego korzystasz i przeglądarka internetowa , z której korzystasz, ustawiona przez Ciebie rozdzielczość ekranu, data i godzina Twojej wizyty, strony odwiedzane przez Ciebie na naszej witrynie oraz witryna, z której przeszłaś/przeszedłeś do naszej witryny internetowej, a także adres IP urządzenia, z którego korzystałaś/eś w celu uzyskania dostępu do naszej witryny internetowej. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest możliwość prawidłowego wyświetlenia Ci witryny internetowej. Dane te zostaną usunięte po upływie 30 dni.
W związku z hostingiem witryny internetowej wspiera nas firma Amazon Web Services Inc. („AWS”) 410 Terry Ave. North, Seattle, WA 98109, Stany Zjednoczone, działająca w roli podmiotu przetwarzającego. W AWS dane są szyfrowane zgodnie z zawartymi przez nas umowami i przetwarzane wyłącznie na serwerach danych w Unii Europejskiej. Ponieważ AWS ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych podpisaliśmy stosowną standardową umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
Volkswagen AG stosuje też w swojej witrynie internetowej różne pliki cookie. Pliki cookie to niewielkie pliki z informacjami konfiguracyjnymi, które są zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Pliki cookie można zasadniczo podzielić na trzy kategorie. Istnieją pliki cookie, które są niezbędne dla funkcjonalności witryny internetowej (funkcjonalne pliki cookie), pliki cookie, które zwiększają wygodę korzystania z witryny i zapisują np. Twoje ustawienia językowe (zwiększające komfort pliki cookie), oraz takie, na podstawie których tworzony jest poddany pseudonimizacji profil użytkownika (śledzące pliki cookie). Volkswagen AG stosuje na stronach CIC jedynie funkcjonalne pliki cookie. Przetwarzanie funkcjonalnych plików cookie jest niezbędne, aby umożliwić Ci korzystanie z witryny internetowej (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
II. Przetwarzanie Zapytań, Serwis Klienta i Samoobsługa
1. Przetwarzanie danych w odniesieniu do przetwarzania Zgłoszeń i Serwisu Klienta
Masz możliwość przekazywać CIC zapytania dotyczące naszych usług cyfrowych i aplikacji lub naszych produktów i usług (np. pocztą tradycyjną lub elektroniczną, przez formularz kontaktowy lub telefon). W tym kontekście przetwarzamy dane osobowe niezbędne do obsługi Twojego zapytania i na potrzeby Serwisu Klienta (imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu, kraj i język). W ramach obsługi poszczególnych zapytań możemy również przetwarzać dodatkowe dane, takie jak dane umowy (Twój numer umowy i klienta, udzielona zgoda), dane transakcji (dane zamówienia i faktury), dane pojazdu (numer identyfikacyjny pojazdu, pierwsza rejestracja, informacje o wyposażeniu), dane dotyczące korzystania z pojazdu (przebieg, ewidencja przebiegu pojazdu, poziomy płynów), dane dotyczące serwisu (np. data przekazania/odbioru pojazdu, samochód zastępczy), dane dotyczące sprzętu (typ, producent i numer seryjny urządzenia), dane dotyczące oprogramowania (np. oprogramowanie wbudowane, system operacyjny, wersja aplikacji), dane informatyczne dotyczące użytkowania (rejestracja w usługach, użytkowanie funkcji) lub dane dotyczące płatności (dane bankowe). Jeśli kontaktujesz się z nami wielokrotnie, przetwarzamy również istniejące informacje na temat Twoich wcześniejszych spraw. Jeśli posiadasz konto Volkswagen ID, wówczas – jeśli to niezbędne na potrzeby serwisu klienta – przetwarzamy dane osobowe zapisane na tym koncie i w powiązanych usługach, takie jak informacje o koncie (np. informacje o preferowanym partnerze serwisowym), dane dotyczące transakcji (np. procesy ładowania), dane dotyczące umowy (np. potwierdzone warunki korzystania) oraz dane informatyczne dotyczące użytkowania (np. ostatnie logowanie w usługach, użytkowanie funkcji) (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w oświadczeniach o ochronie danych dotyczących poszczególnych usług. Przegląd usług, w których jesteś zarejestrowana/y za pomocą swojego identyfikatora Volkswagen ID, jest dostępny w portalu Volkswagen ID.
W celu doskonalenia naszego serwisu klienta i procesów biznesowych, funkcjonalności usługi dla klientów związanej z zapytaniem partnera serwisowego o termin wizyty, optymalizacji korzyści dla klienta oraz usuwania błędów produktów, przetwarzamy dane zawarte w zapytaniu dotyczącym terminu wizyty, skierowanym do partnera serwisowego (np. numer identyfikacyjny pojazdu, kategoria koniecznej usługi serwisowej, data wysłania zapytania dotyczącego terminu wizyty, wybranego przez użytkownika partnera serwisowego oraz informacje dotyczące terminu wizyty w serwisie). Dodatkowo dany partner serwisowy przekazuje nam następujące dane: numer identyfikacyjny pojazdu, czas złożenia zapytania o termin wizyty w serwisie (przyjęcie zapytania o termin wizyty), czas nawiązania kontaktu oraz czas zawarcia kontraktu z leadami. Analizujemy powyższe dane użytkownika w celu doskonalenia produktów i zapewnienia jakości zapytania dotyczącego terminu wizyty w serwisie oraz w celu uniknięcia zakłóceń lub opóźnień w przebiegu procesu przetwarzania wniosków. Sprawdzamy dane pod kątem błędów np. w przesyłaniu danych do partnera serwisowego (np. niekompletne dane lub opóźnienia podczas przesyłania danych), co umożliwia ich wczesne wykrycie i usunięcie. W ten sposób możemy jak najlepiej spełnić prośbę klienta o ustalenie terminu wizyty i zwiększyć zadowolenie klienta z usług cyfrowych.
Ponadto powyższe dane są przekazywane importerowi odpowiedzialnemu za kraj użytkownika w celu kontroli i ulepszenia procesów, np. za pomocą audytów jakości. Przetwarzanie danych następuje wyłącznie na podstawie naszego ww. interesu, jakim jest zwiększanie zadowolenia klientów z naszych usług oraz zaproponowanie im odpowiedniego terminu przez naszych partnerów serwisowych. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Powyższe dane zostaną usunięte po upływie pięciu lat. W powyższym zakresie wspierają nas CARIAD SE oraz Amazon Web Services GmbH jako nasze podmioty przetwarzające.
Przetwarzamy również dane osobowe pochodzące z zapytań przekazanych przez osoby trzecie – w szczególności przez partnerów Volkswagen, podmioty zależne Volkswagen AG (np. Volkswagen Group Charging GmbH) i firmę dystrybucyjną (importera) odpowiedzialną za Twój kraj – jeśli skierujesz swoje zapytania bezpośrednio do takich osób trzecich lub jeśli Twoje zapytanie odnosi się do naszych produktów i usług, a przy tym może być przetworzone tylko przez nas (informacje na temat ochrony danych w związku z takimi osobami trzecimi można znaleźć w oświadczeniu o ochronie prywatności odpowiedniej osoby trzeciej).
Jeśli otrzymamy od Ciebie zapytanie, które nie leży w gestii Serwisu Klienta, lecz osoby trzeciej, lub którego nie możemy przetworzyć bez informacji od takiej osoby trzeciej, wówczas przekierujemy Twoje zapytanie w postaci zaszyfrowanej do wspomnianej osoby trzeciej, jeśli jest to niezbędne do przetworzenia Twojego zapytania i świadczenia Serwisu Klienta oraz prowadzi do szybszego i sprawniejszego przetwarzania zgodnie z Twoim prawnie uzasadnionym interesem i nas samych (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Jeśli taka osoba trzecia ma siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i/lub nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z państw trzecich, wówczas w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych zostanie zawarta stosowna standardowa umowa UE powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
W trakcie korzystania z CIC, przetwarzamy Twoje dane osobowe wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne do przetworzenia jego zapytania i na potrzeby Serwisu Klienta (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz o ile w niniejszej Polityce prywatności nie znajdują się odmienne zapisy dotyczące poszczególnych funkcji lub usług. W tym kontekście przechowujemy Twoje dane tylko dopóty, dopóki jest to niezbędne w związku z podanymi celami przetwarzania danych. Okres przechowywania może sięgać od trzech miesięcy (np. w przypadku zwykłych zapytań lub reklamacji) lub pięciu lat (np. w przypadku roszczeń wskazujących na spór) do 10 lat (np. w przypadku roszczeń odszkodowawczych w związku ze „certyfikatami produkcji”).Jeśli Twoje dane są niezbędne i przetwarzane w wielu celach, wówczas zostaną usunięte automatycznie lub będą przechowywane w formie zanonimizowanej, która uniemożliwia bezpośrednie powiązanie danych z Tobą, gdy tylko zostanie wypełniony ostatni konkretny cel ich przetwarzania.
Zdalne wsparcie z użyciem funkcji AR (Rozszerzonej Rzeczywistości)
Podczas przetwarzania Twojego zgłoszenia nasz agent może zaoferować Ci zdalne wsparcie z użyciem funkcji AR (Rozszerzonej Rzeczywistości) za pośrednictwem aplikacji TeamViewer Pilot, którą można bezpłatnie pobrać ze sklepu z aplikacjami danego dostawcy systemu operacyjnego Twojego urządzenia. Jeśli chcesz to zrobić i zainstalowałeś na swoim urządzeniu program TeamViewer Pilot, możesz uruchomić aplikację i przekazać naszemu agentowi 10-cyfrowy identyfikator z aplikacji w celu autoryzacji lub poprosić naszego agenta o przesłanie linku e-mailem lub SMS-em. Nasz agent skontaktuje się z Tobą telefonicznie, a gdy odbierzesz połączenie, rozpocznie się szyfrowana transmisja na żywo przez kamerę Twojego urządzenia, dzięki której nasz agent może zobaczyć obraz z kamery Twojego urządzenia na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody i w ten sposób może lepiej pomóc Ci w przetworzeniu zgłoszenia (np. jeśli chcesz dokonać określonego ustawienia na wyświetlaczu Twojego pojazdu, nasz agent może udzielić Ci bezpośredniej pomocy). Jeśli jest to pomocne w przetworzeniu Twojego zgłoszenia i wyraziłeś na to zgodę, nasz agent może utworzyć nagranie transmisji na żywo lub zastosować inne funkcje (np. ustawić i narysować znaczniki 360° w celu lepszego zrozumienia, wymieniać pliki w czasie rzeczywistym i udostępniać ograniczony widok interfejsu lub aktywować rozpoznawanie tekstu).
Połączenie przychodzące i wychodzące transmisji na żywo jest rejestrowane w celu przetworzenia Twojego zgłoszenia oraz do celów analizy technicznej i wsparcia (m.in. przy użyciu danych dotyczących użytkowania, np. znaczników czasowych połączenia, używanych wersji aplikacji itp.) O ile podczas transmisji na żywo agent może przeglądać Twoje dane osobowe lub dane osobowe osoby trzeciej, dane te nie będą przetwarzane.
Nasz agent może oglądać transmisję na żywo, jeśli wyrazisz na to zgodę (por. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), a także tylko wtedy, gdy masz otwartą aplikację TeamViewer Pilot na pierwszym planie. Możesz w każdej chwili cofnąć swoją zgodę (zgody) lub zakończyć transmisję na żywo na pasku narzędzi aplikacji. Dane sesji programu Team Viewer są przechowywane wyłącznie lokalnie i tymczasowo, a następnie usuwane najpóźniej po 48 godzinach.
Aplikacja TeamViewer Pilot jest dostarczana nam przez TeamViewer AG z siedzibą w Niemczech, odpowiedzialną za przetwarzanie danych. TeamViewer AG przetwarza Twoje dane osobowe wyłącznie w naszym imieniu i zgodnie z naszymi instrukcjami w ramach umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
2. Przetwarzanie danych w związku z Samoobsługą
Jeśli nie chcesz kontaktować się z nami bezpośrednio, może również skorzystać z funkcji Samoobsługi. Nasze funkcje Samoobsługi bezpośrednio odpowiadają na często zadawane pytania (FAQ), sugerując odpowiedzi na pytania wpisywane przez Ciebie w odpowiednim polu. W polu do korzystania z funkcji Samoobsługi nie musisz podawać żadnych danych osobowych i możesz zadawać pytania anonimowo. Jeśli wpiszesz dane osobowe w polu do korzystania z funkcji Samoobsługi, wówczas przed udzieleniem odpowiedzi na Twoje pytanie usuniemy Twoje dane osobowe w maksymalnym możliwym zakresie – z wyjątkiem Twojego imienia i nazwiska oraz nazwy miejscowości i ulicy, których nie możemy usunąć z przyczyn technicznych. Aby usunąć część danych, automatycznie skanujemy dane wprowadzane przez Ciebie i systemowo ukrywamy sekwencje cyfr, takie jak kody pocztowe, numery domów i numery identyfikacyjne pojazdów. Dzięki temu możemy rozpoznać jedynie nazwę miejscowości, ulicę lub serię pojazdu oraz jego model i rok modelowy. Wtedy nie jesteśmy już w stanie powiązać z Tobą danych szczegółowych . Na potrzeby zapewniania jakości funkcji Samoobsługi dla każdego zgłoszenia przesłanego przez każdego użytkownika przechowujemy zwykły identyfikator sesji. Nie jesteśmy jednak w stanie z Tobą powiązać. Podstawą tego przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest zapewnienie Ci jak najlepszej obsługi i udzielenie odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ). Wszystkie wpisy z pola do korzystania z funkcji Samoobsługi usuwamy po upływie 100 dni lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
3. Informacje o podmiotach przetwarzających
Na potrzeby świadczenia usługi CIC i poszczególnych funkcji współpracujemy z usługodawcami. Jeśli usługodawcy przetwarzają dane osobowe w naszym imieniu, wówczas zawieramy z nimi umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i uzgadniamy stosowne gwarancje ochrony danych osobowych. Naszych usługodawców dobieramy z zachowaniem wszelkiej staranności. Przetwarzają oni dane osobowe wyłącznie w celu wypełnienia swoich obowiązków i są zobowiązani umownie naszymi instrukcjami, dysponują odpowiednimi środkami technicznymi i organizacyjnymi do ochrony danych osobowych oraz są przez nas regularnie monitorowani.
W przetwarzaniu Twoich zgłoszeń, świadczeniu usług Serwisu Klienta i reklamie wspierają nas Teleperformance Group Europe, Middle-East and Africa SAS (Francja) i Salesforce.com EMEA Limited (Wielka Brytania) jako podmioty przetwarzające dysponujące chmurą obliczeniową, która działa na terenie Unii Europejskiej. Ponieważ Salesforce ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych podpisaliśmy stosowną standardową umowę UE powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087. Dane przechowywane w Europie są ponadto zabezpieczone przez wiążące reguły korporacyjne (stanowiące odpowiednią gwarancję dotyczącą przetwarzania danych w krajach pozaeuropejskich).
Ponadto Volkswagen AG korzysta z usług Cariad SE, Adastra GmbH i Deloitte Consulting GmbH, wszystkie z siedzibą w Niemczech, będących podmiotami przetwarzającymi w celu zapewnienia działania i dalszego rozwoju.
W związku z przetwarzaniem zgłoszeń na potrzeby Serwisu Klienta i w celu analizowania danych z myślą o zapewnianiu jakości i doskonaleniu Serwisu Klienta oraz naszych produktów i usług wspiera nas Amazon Web Services EMEA SARL (Irlandia) jako podmiot przetwarzający dysponujący chmurą, która działa na terenie Unii Europejskiej. Nagrania wykonywane w celu doskonalenia Serwisu Klienta są transkrybowane za pomocą oprogramowania Amazon Transcribe. Ponieważ AWS ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych podpisaliśmy stosowną standardową umowę UE powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
W udostępnianiu funkcji samoobsługowych wspiera nas Inbenta Holdings INC. Sucursal en España, C/ Arago 222, 08011 Barcelona (Hiszpania).
III. Użytkowanie w przypadku użytkownika mającego konto / niemającego konta w serwisie Volkswagen i przygotowanie rejestracji konta
Jeśli kontaktujesz się z nami w sprawach dotyczących naszych usług cyfrowych lub aplikacji, sprawdzamy również, czy posiadasz już konto Volkswagen ID. Dlatego też prosimy Cię o podanie adresu e-mail i sprawdzamy, czy posiadasz identyfikator Volkswagen ID (za pomocą Volkswagen ID możesz zalogować się do wielu usług online, np. witryn internetowych lub aplikacji Volkswagen AG i osób trzecich). Konto to pełni funkcję centralnego konta użytkownika, które umożliwia Ci centralnie zarządzać swoimi danymi. Celem przetwarzania danych niezbędnego w związku z kontem Volkswagen ID jest wykonanie umowy (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W celu dokonania rejestracji musisz podać adres e-mail i wybrane hasło. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności dotyczącej konta Volkswagen ID. Można je znaleźć pod adresem https://vwid.vwgroup.io/data-privacy.
Jeśli kontaktujesz się z nami i nie posiadasz jeszcze konta Volkswagen ID, może poprosić naszych konsultantów o przygotowanie rejestracji tego konta w trakcie rozmowy. Za Twoją zgodą (patrz część VI) nagrywamy Twoje zgłoszenie przez telefon i przetwarzamy Twoje imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu, kraj i język, aby przygotować rejestrację i wysłać do Ciebie wiadomość e-mail z zaproszeniem do rejestracji konta Volkswagen ID. Aby mieć pewność, że tylko Ty będziesz miał dostęp do swoich danych klienta, i aby przygotować rejestrację, musisz wybrać czterocyfrowy kod zaproszenia i przekazać go konsultantowi. Aby zakończyć proces rejestracji konta Volkswagen ID, musisz wpisać ten kod w ciągu 30 dni. Dopiero po wpisaniu prawidłowego kodu zaproszenia wstępnie zarejestrowane dane klienta zostaną powiązane z Twoim kontem Volkswagen ID. Eliminuje to możliwość uzyskania dostępu do Twoich danych klienta przez nieautoryzowane osoby trzecie nawet wtedy, gdy zaproszenie trafi pod niewłaściwy adres. Przetwarzamy Twoje dane klienta, aby przygotować rejestrację Twojego konta Volkswagen ID (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Nagrane zlecenie telefoniczne usuwamy po upływie 60 dni, a wstępnie zarejestrowane dane klienta po upływie 30 dni.
IV. Przygotowanie do uzyskania zgody na otrzymywanie reklam, komunikacja reklamowa i badania satysfakcji
Jeśli posiadasz konto Volkswagen ID, konsultant w ramach Serwisu Klienta sprawdza, czy udzieliłaś/-eś wcześniej zgody na otrzymywanie reklam na adres e-mail zapisany na tym koncie. Jeśli nie udzieliłaś/-eś nam zgody na otrzymywanie reklam, możesz udzielić jej w trakcie rozmowy. Za Twoją zgodą (patrz część VI) rejestrujemy Twoją chęć wyrażenia zgody przez telefon i wysyłamy Ci wiadomość e-mail z zaproszeniem do wyrażenia zgody na otrzymywanie reklamy bezpośredniej. Możesz udzielić zgody na otrzymywanie reklam dopasowanych indywidualnie klikając w ciągu 30 dni w link w wiadomości e-mail z zaproszeniem (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Po otrzymaniu Twojej zgody pocztą elektroniczną usuwamy nagranie, w którym wyrażasz chęć udzielenia zgody. Jeśli nie wyrazisz zgody, usuwamy Twojąchęć udzielenia zgody najpóźniej po upływie 60 dni.
Jeśli udzieliłaś/-eś nam już zgodę na otrzymywanie reklamy bezpośredniej (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO), konsultant może kontaktować się z Tobą i doradzać Ci w sprawie naszych produktów i usług. Aby doskonalić komunikację i porady naszych konsultantów, przetwarzamy dane osobowe z Twojego konta Volkswagen ID i powiązanych usług, a także wyniki segmentacji. Jeśli jesteś zainteresowana/-y jakimikolwiek produktami lub usługami, Twoje zainteresowanie jest rejestrowane i przetwarzane, aby można było przesłać Ci później dostosowaną indywidualnie reklamę. Więcej informacji na temat przetwarzania danych w kontekście udzielania zgody na otrzymywanie reklam i komunikację reklamową można znaleźć w Polityce Prywatności dotyczącej konta Volkswagen ID pod adresem https://vwid.vwgroup.io/data-privacy.
Jeśli udzieliłaś/-eś nam już zgody na otrzymywanie reklamy bezpośredniej (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wówczas po przetworzeniu Twojego zapytania automatycznie wyślemy do Ciebie wiadomość e-mail z linkiem do badania satysfakcji. Możesz skorzystać z tego badania, aby wyrazić poziom swojego zadowolenia z obsługi Twojego zgłoszenia. Jeśli bierzesz udział w badaniu satysfakcji, stosujemy różne technologie i przetwarzamy zasadniczo niezbędne dane z logów (adres IP, system operacyjny, typ przeglądarki internetowej, data i godzina wizyty) oraz – zależnie od typu badania – pliki cookie i/lub spersonalizowane linki (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Linki spersonalizowane pozwalają Ci powrócić do częściowo uzupełnionego badania satysfakcji (jeśli przerwałaś/-eś jej uzupełnianie), nam pozwalają natomiast nie dopuścić do sytuacji, w której wypełniasz badanie satysfakcji wielokrotnie. Umożliwiają nam również powiązanie określonych danych (np. kraj, wiek, typ produktu, typ sprawy) z danymi zebranymi w badaniu (w tym celu z myślą o ocenie jakości Serwisu Klienta wyznaczamy anonimowo posegmentowane wskaźniki i dane statystyczne, których nie można powiązać z Twoją osobą). Więcej informacji na temat typu badania satysfakcji i ochrony danych oraz przetwarzania plików cookie można znaleźć w stopce witryny internetowej powiązanej z określonym badaniem satysfakcji. Twoje dane pochodzące z badań satysfakcji usuwamy po upływie trzech lat lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
V. Analizowanie zgłoszeń i badań satysfakcji (bez nagrań zapytań telefonicznych)
Gdy kontaktujesz się z nami w sprawie naszych usług cyfrowych lub aplikacji, wówczas zgłoszenia zarejestrowane pisemnie przez konsultanta poddajemy pseudonimizacji i analizujemy je z myślą o doskonaleniu Serwisu Klienta oraz naszych produktów i usług. W ramach pseudonimizacji usuwamy wszelkie bezpośrednie identyfikatory (np. imię i nazwisko, adres e-mail, numer identyfikacyjny pojazdu, identyfikatory użytkownika), a zachowujemy identyfikatory (pseudonimy), które można powiązać z Tobą w sposób pośredni. Dzięki temu możemy analizować (np. rozpoznawać język, przeprowadzać analizę składniową i semantyczną), kategoryzować i klasyfikować (np. przypisywać obszary tematyczne, dokonywać klasyfikacji na podstawie nastawienia) tekst w zgłoszeniach poddanych pseudonimizacji oraz wyznaczać anonimowe wskaźniki i dane statystyczne.
Jeśli posiadasz konto Volkswagen ID, wówczas pseudonimizacji, analizie i segmentacji poddajemy też Twoje zgłoszenia oraz – jeśli wyrazisz zgodę na otrzymywanie reklam – wyniki badań satysfakcji. Ma to na celu doskonalenie naszych reklam i Serwisu Klienta, a także naszych produktów i usług. Łączymy też poddane pseudonimizacji zapytania i wyniki Twoich badań satysfakcji z Twoim kontem Volkswagen ID i z powiązanymi usługami, aby wyciągać wnioski dotyczące relacji między typem korzystania z produktu, pojawiającymi się w związku z tym Twoimi problemami i zapytaniami oraz aby dostosowywać nasze treści reklamowe zgodnie z Twoimi zgłoszeniami i wynikami Twoich badań satysfakcji (np. wykluczamy Cię z kampanii zawierających treści, które nie są dla Ciebie odpowiednie, i uwzględniamy Cię w odpowiednich kampaniach w kontekście usług oferowanych na zasadzie naszej dobrej woli).
Podstawą przetwarzania danych jest tu nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest doskonalenie reklam i Serwisu Klienta, a także naszych produktów i usług (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Twoje dane pochodzące z analiz i segmentacji usuwamy po upływie trzech lat (w przypadku doskonalenia reklam i Serwisu Klienta) bądź pięciu lat (w przypadku doskonalenia naszych produktów i usług) lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
VI. Rejestrowanie i analizowanie zapytań telefonicznych i badań satysfakcji
Jeśli kontaktujesz się z nami przez telefon w sprawie pytań dotyczących naszych usług cyfrowych i aplikacji lub uczestniczysz w telefonicznych badaniach satysfakcji, wówczas przed rozpoczęciem rozmowy możesz wyrazić zgodę na jej nagrywanie na potrzeby zapewniania jakości i doskonalenia Serwisu Klienta oraz produktów i usług. Jeśli chcesz wyrazić zgodę, musisz postępować zgodnie z odpowiednimi komunikatami w kolejce i wydać stosowne polecenie lub nacisnąć stosowny przycisk w telefonie (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Możesz w dowolnej chwili wycofać udzieloną zgodę na nagrywanie rozmowy, informując o tym konsultanta podczas rozmowy lub wysyłając później wiadomość e-mail na adres info-datenschutz@volkswagen.de.
Jeśli udzieliłaś/-eś nam wyraźną zgodę na nagrywanie jednej lub większej liczby rozmów, wówczas nagramy rozmowę i dokonamy jej transkrypcji oraz powiążemy nagranie z istniejącymi nagraniami poprzednich rozmów. Naszym celem jest tutaj zapewnianie jakości w ramach Serwisu Klienta, a także doskonalenie Serwisu Klienta oraz naszych produktów i usług (przykładowo: w przypadku zapytania zarejestrowanego przez konsultanta na piśmie celem jest doskonalenie transkrypcji nagrań trudnych do zrozumienia, a w przypadku wyniku badania satysfakcji celem jest lepsza interpretacja poziomu Twojej satysfakcji z naszego Serwisu Klienta).
Na potrzeby zapewniania jakości naszego Serwisu Klienta analizujemy nagrania bezpośrednio w formie tekstowej (stosujemy tu np. rozpoznawanie języka, analizę składniową i analizę semantyczną) oraz kategoryzujemy je i klasyfikujemy (np. przypisujemy obszary tematyczne i dokonujemy klasyfikacji na podstawie nastawienia). Analiza ta pozwala nam wyciągać wnioski dotyczące takich kwestii jak czas trwania, treść i aktywność podczas rozmowy oraz poziom Twojej satysfakcji z Serwisu Klienta. Umożliwia to nam identyfikowanie i wykorzystywanie spraw związanych z klientem podczas sprawozdań i sesji szkoleniowych z udziałem naszych konsultantów (np. podczas spotkań na temat zapewniania zgodności z wytycznymi czy przy przekazywaniu wytycznych opartych na przykładach z praktyki). Twoje dane pochodzące z analizy nagrania usuwamy lub poddajemy anonimizacji po upływie 30 dni. Usuwamy przy tym wszystkie identyfikatory i stosujemy mechanizm zniekształcania głosu na nagraniu, aby nie można było go z Tobą powiązać.
Aby doskonalić Serwis Klienta oraz nasze produkty i usługi, nagrania w ciągu 30 dni poddajemy pseudonimizacji i transkrypcji oraz usuwamy z nich wszelkie bezpośrednie identyfikatory (np. imię i nazwisko, adres e-mail, numer identyfikacyjny pojazdu, identyfikatory użytkownika) i stosujemy mechanizm zniekształcania głosu na nagraniu. Zachowujemy jednak wygenerowany losowo identyfikator (pseudonim), który można pośrednio prześledzić i powiązać z Twoim kontem Volkswagen ID, aby połączyć dane nagranie z kolejnymi nagraniami. Po pseudonimizacji analizujemy nagrania w formie tekstowej (stosujemy tu np. rozpoznawanie języka, analizę składniową i analizę semantyczną) oraz kategoryzujemy je i klasyfikujemy (np. przypisujemy obszary tematyczne i dokonujemy klasyfikacji na podstawie nastawienia). Analiza ta pozwala nam wyciągać wnioski dotyczące takich kwestii jak czas trwania, treść i aktywność podczas rozmowy oraz poziom Twojej satysfakcji z Serwisu Klienta. Umożliwia nam także identyfikację bezpośrednich i pośrednich problemów związanych z korzystaniem z naszych produktów i usług. Pozwala to nam doskonalić procesy i technologie stosowane w ramach Serwisu Klienta, opracowywać wytyczne dla konsultantów, rozwijać m.in. rozpoznawanie języka w kolejce, nasze produkty i usługi, a także eliminować błędy w przesyłaniu danych między pojazdem i telefonem komórkowym w trakcie korzystania z jednej z naszych aplikacji lub ułatwiać korzystanie z takiej aplikacji. Twoje poddane pseudonimizacji nagrania usuwamy po upływie trzech lat lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
C. Przetwarzanie danych osobowych klientów komercyjnych podczas korzystania z CIC
Przetwarzanie danych podczas korzystania ze strony internetowej CIC lub aplikacji w przypadku klientów komercyjnych zasadniczo nie różni się od przetwarzania danych opisanego w punkcie B. (o ile funkcje i usługi są również oferowane klientom komercyjnym podczas korzystania z CIC). Podczas przetwarzania Twojego zgłoszenia jako klienta komercyjnego przetwarzamy Twoje firmowe dane osobowe (np. adres e-mail używany w działalności zawodowej, adres organizacji) oprócz lub zamiast prywatnych danych osobowych wymienionych w punkcie B.II.1. Klientom komercyjnym korzystającym z CIC nie oferujemy obecnie Samoobsługi (B.II.2.). Wyjaśnienia Volkswagen ID (B.III.) stosuje się odpowiednio do klientów komercyjnych w przypadku ONE Business ID. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółową Polityką Prywatności mającą zastosowanie do ONE Business ID. Jest ona dostępne na stronie https://onebusinessid.com/legal#dataprivacy. Klientom komercyjnym korzystającym z CIC nie oferujemy obecnie przygotowania do rejestracji konta użytkownika ONE Business ID. To samo dotyczy przygotowania do uzyskania zgody na otrzymywanie reklam, targetowania reklam, ankiet badających poziom zadowolenia (B.IV.) i ankiet badających poziom zadowolenia (z wyjątkiem zgłoszeń telefonicznych) (B.V.). Objaśnienia dotyczące analizy zgłoszeń (z wyjątkiem zgłoszeń telefonicznych) (B.V.) oraz rejestrowania i analizy zgłoszeń telefonicznych i/lub ankiet badających poziom zadowolenia (B.VI.) stosuje się odpowiednio do klientów komercyjnych.
D. Cyberbezpieczeństwo
Możesz skontaktować się z Customer Interaction Center (CIC), jeśli podejrzewasz ataki związane z cyberbezpieczeństwem podczas korzystania z naszych usług cyfrowych. W tym kontekście Volkswagen AG przetwarza wymagane w każdym przypadku dane osobowe, takie jak Twoje dane osobowe (np. imię i nazwisko, adres e-mail, adres, numer telefonu, kraj i język), dane dotyczące umowy (np. numer umowy i numer klienta, zgody), dane transakcji (np. dane dotyczące zamówienia i faktury), dane pojazdu (np. numer identyfikacyjny pojazdu, data pierwszej rejestracji, informacje o wyposażeniu), dane dotyczące użytkowania pojazdu (np. przebieg, ewidencja przebiegu pojazdu, poziomy płynów), dane dotyczące serwisu (np. data oddania/odbioru pojazdu, pojazd zastępczy), dane sprzętu (np. typ urządzenia końcowego, producent urządzenia końcowego, numer seryjny urządzenia końcowego), dane oprogramowania (np. oprogramowanie wbudowane, system operacyjny, wersja aplikacji), dane dotyczące korzystania z usług informatycznych (np. logowania do usług, korzystanie z funkcji) lub dane płatności (np. numer konta bankowego).
Podstawą prawną nawiązania kontaktu w przypadku ataków dotyczących cyberbezpieczeństwa jest przeważający uzasadniony interes zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Uzasadnionym interesem Volkswagen AG jest zapewnienie możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa naszych usług cyfrowych.
Cariad SE i Salesforce.com, Inc. wspierają nas jako podmioty przetwarzające. Nie można wykluczyć dostępu do tych informacji przez Salesforce.com, Inc. z siedzibą w USA. Z tego powodu została zawarta odpowiednia standardowa umowa UE powierzenia przetwarzania danych osobowych (odpowiednia gwarancja przetwarzania danych w krajach spoza Europy). Standardowe klauzule umowne UE są dostępne na stronie https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DE/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
Przechowujemy Twoje dane tylko tak długo, jak jest to konieczne do realizacji podanych celów, dla których przetwarzamy Twoje dane i o ile żadne inne zobowiązania dotyczące przechowywania danych nie uniemożliwiają ich usunięcia.
E. Twoje prawa
Możesz dochodzić poniższych praw wobec Volkswagen AG w każdej chwili, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Dodatkowe informacje na temat wykonywania Twoich praw można znaleźć w części D.
Prawo dostępu: masz prawo do uzyskania od nas informacji (art. 15 RODO) dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych.
Prawo do sprostowania danych: masz prawo zażądać od nas poprawienia (art. 16 RODO) wszelkich nieprawidłowych lub niekompletnych danych osobowych, które Cię dotyczą.
Prawo do usunięcia danych: masz prawo zażądać usunięcia Twoich danych, jeśli zostały spełnione wymagania określone w art. 17 RODO. Możesz więc zażądać usunięcia danych na przykład wtedy, gdy nie są już one niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Ponadto możesz zażądać usunięcia, jeśli przetwarzamy Twoje dane na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody, a Ty wycofasz taką zgodę.
Prawo do ograniczenia przetwarzania: możesz zażądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych, jeśli spełnione zostały wymagania określone w art. 18 RODO. Ma to miejsce na przykład wtedy, gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych. Możesz wówczas zażądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych do momentu sprawdzenia ich prawidłowości.
Prawo do sprzeciwu: jeśli przetwarzanie odbywa się w oparciu o nadrzędne, prawnie uzasadnione podstawy, wówczas masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych. Sprzeciw jest dopuszczalny, jeśli przetwarzanie odbywa się w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub ze względu na prawnie uzasadniony interes Volkswagen AG lub osoby trzeciej. W przypadku wniesienia takiego sprzeciwu prosimy o poinformowanie nas o powodach wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Ponadto masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego. To samo dotyczy profilowania, jeśli jest ono związane z marketingiem bezpośrednim.
Prawo do przenoszenia danych: jeżeli przetwarzanie danych odbywa się za zgodą lub w ramach realizacji umowy, a ponadto odbywa się z wykorzystaniem automatycznego przetwarzania danych, masz prawo do otrzymania swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie stosowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz do przekazania ich innemu administratorowi.
Prawo do wycofania zgody: jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, masz prawo w każdej chwili bezpłatnie wycofać swoją zgodę ze skutkiem na przyszłość.
Prawo do wniesienia skargi: masz także prawo do wniesienia do organu nadzorczego (np. do inspektora ochrony danych Dolnej Saksonii) skargi dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych przez naszą firmę.
F. Osoby kontaktowe
Osoby kontaktowe wyznaczone w związku z wykonywaniem Twoich praw
W celu uzyskania danych osób kontaktowych, które wyznaczono w związku z wykonywaniem Twoich praw i udzielaniem dalszych informacji, odwiedź link: https://datenschutz.volkswagen.de.
Inspektor ochrony danych
Nasz inspektor ochrony danych jest osobą kontaktową we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych:
Powiązany/relewantny fragment tekstu oświadczenia o ochronie danych dotyczącego konta Volkswagen ID oraz oświadczeń o ochronie danych dotyczących produktów/usług obejmujących CIC:
[xy] Customer Interaction Center (CIC)
Możesz skontaktować się z Customer Interaction Center (CIC) w sprawach dotyczących naszych usług cyfrowych lub aplikacji (np. pocztą tradycyjną lub elektroniczną bądź przez telefon). W tym kontekście [przetwarzamy / Volkswagen AG przetwarza] dane osobowe niezbędne do przetworzenia Twojego zapytania i na potrzeby Serwisu Klienta (np. imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu, kraj i język). Więcej informacji na temat przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem z CIC można znaleźć w Polityce Prywatności CIC pod adresem [https://vwid.vwgroup.io/data-privacy].
Jeśli CIC nie jest w stanie bezpośrednio rozwiązać Twojego problemu, wywołuje <serwis>, aby przetworzyć Twoje zgłoszenie i rozwiązać problem. <serwis> przetwarza Twoje dane osobowe, korzystając przy tym z usług <podmiotu przetwarzającego (kraj)>. Jeśli nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do informacji (tj. ich odczytu) przez <podmiotu przetwarzającego> z <kraju trzeciego>, wówczas w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych zawarta zostanie stosowna standardowa umowa UE powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.
Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).
Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.
Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?
Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.
Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności.
Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html?
Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.
Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja 0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.
Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.
Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.
Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy.
Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.
Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).
Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.
*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy.
Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat do 4 000 zł.
T-Roc w wersji Life Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji Life Plus: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 14 000 zł.
T-Roc w wersji R-Line Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji R-Line Plus: 15 270 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Rabat do 14 000 zł.
Nowy T-Cross w wersji Life Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji Life Plus: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł.
Nowy T-Cross w wersji R-Line Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji R-Line Plus: 15 760 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł.
Touran w wersji Comfortline Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Touran Comfortline Plus: 25 880 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Comfortline Plus: 3 300 zł. Rabat do 5 000 zł.
Taigo w wersji Life Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji Life Plus: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł.
Taigo w wersji R-Line Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji R-Line Plus: 14 200 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł.
Nowy Golf w wersji Life Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf Life Plus: 11 090 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 7 000 zł. Oferta dla skrzyni manualnej.
Nowy Golf w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf R-Line Plus: 15 040 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł.
Nowy Golf Edition 50 - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Style z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Nowy Golf Edition 50: 19 350 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Style i Edition 50: 1 500 zł. Rabat do 7 000 zł. Oferta dla skrzyni manualnej.
Nowy Golf Variant w wersji Life Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf Variant Life Plus: 12 870 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 7 000 zł. Oferta dla skrzyni manualnej.
Nowy Golf Variant w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf Variant R-Line Plus: 15 920 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł.
Nowy Passat w wersji Business Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Business z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Passat Business Plus: 20 020 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Business i Business Plus: 800 zł.
Nowy Passat w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Passat R-Line Plus: 14 250 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł.
Nowy Tiguan w wersji Life Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Nowy Tiguan Life Plus: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł.
Nowy Tiguan w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Nowy Tiguan R-Line Plus: 17 640 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 1 700 zł.
ID.3 w wersji Pro Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.3 Pro Plus: do 31 610 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro i Pro Plus: 4 600 zł.
ID.3 w wersji Pro S Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro S z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.3 Pro S Plus: do 28 180 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro S i Pro S Plus: 4 600 zł.
ID.4 w wersji Pure Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pure z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.4 Pure Plus: 25 520 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pure i Pure Plus: 9 200 zł.
ID.4 w wersji Pro Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.4 Pro Plus: 39 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro i Pro Plus: 4 600 zł.
ID.5 w wersji Pure Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pure z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.5 Pure Plus: 24 780 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pure i Pure Plus: 9 200 zł.
ID.5 w wersji Pro Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.5 Pro Plus: 34 270 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro i Pro Plus: 4 600 zł.
ID.7 w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 Plus: 47 350 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 i ID.7 Plus: 9 200 zł.
ID.7 Tourer w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 Plus: 47 440 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 i ID.7 Plus : 9 200 zł.
ID.7 GTX w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 GTX z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 GTX Plus: 48 510 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 GTX i Plus: 11 040 zł.
ID.7 Tourer GTX w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 Tourer GTX z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 Tourer GTX Plus: 48 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 Tourer GTX i Plus: 11 040 zł.
Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego