Tutaj znajdują się informacje na temat firmy Volkswagen AG jako dostawcy odpowiedzialnego za udostępnianie na tej stronie internetowej konkretnych niżej wymienionych treści i ofert.
Stopka redakcyjna
Customer Interaction Center (CIC)
Customer Interaction Center (CIC) odpowiada za obszar „Pomoc w zakresie aplikacji i usług cyfrowych”. Poprzez CIC użytkownicy mogą skontaktować się w nami w sprawie naszych usług cyfrowych lub aplikacji.
Jeżeli Państwa pojazd obsługuje technologię Car2X, po aktywowaniu pojazd może wymieniać ważne informacje dotyczące ruchu drogowego, np. o wypadkach lub korkach, z innymi uczestnikami ruchu lub infrastruktury ruchu, o ile ich pojazdy również obsługują technologię Car2X.
Gromadzenie danych na potrzeby rozwoju w zakresie zautomatyzowanej jazdy
Badanie, rozwój i zabezpieczenie funkcji zautomatyzowanej jazdy wymagają jedynie dużej bazy danych obejmującej możliwie jak największą liczbę scenariuszy sytuacji w ruchu drogowym opartych na rzeczywistych podróżach. Przesyłanie danych, jeżeli Państwa pojazd obsługuje tę funkcję, można bezpośrednio aktywować lub dezaktywować za pomocą suwaka „Rozwój zautomatyzowanej jazdy” w ustawieniach prywatności.
Aplikacja internetowa We Charge Feature umożliwia bezpłatnie korzystanie z różnych funkcji i usług internetowych związanych z ładowaniem pojazdów elektrycznych. W szczególności jest to funkcja Szukaj i znajdź do wyszukiwania ogólnodostępnych punktów ładowania oraz funkcja planowania trasy dla wybranych pojazdów, która uwzględnia ogólnodostępne punkty ładowania wzdłuż trasy.
Na stronie Volkswagen Informator o Pojeździe (VIP) możesz uzyskać informacje o swoim samochodzie, wprowadzając numer VIN (numer identyfikacyjny pojazdu).
W serwisie wyświetlane są między innymi dane informacje o wyposażeniu i czynnościach serwisowych oraz dane techniczne pojazdu.
Oświadczenie o ochronie danych w związku z korzystaniem z Customer Interaction Center (CIC)
A. Administrator danych
Dziękujemy za korzystanie z usług Customer Interaction Center (CIC). Podmiotem odpowiedzialnym za CIC i administratorem przetwarzania danych opisanego w niniejszym dokumencie jest spółka Volkswagen AG, Berliner Ring 2, 38440 Wolfsburg, Niemcy, vw@volkswagen.de, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Brunszwiku pod numerem HRB 100484 („Volkswagen AG”). Poniżej znajdują się informacje o sposobie zbierania, przetwarzania i wykorzystywania danych użytkownika w związku z korzystaniem przez niego z usług CIC.
B. Przetwarzanie danych osobowych w związku z korzystaniem z CIC
I. Przetwarzanie w przypadku korzystania z witryny internetowej „Pomoc w zakresie aplikacji i usług cyfrowych”
Gdy użytkownik korzysta z naszej witryny internetowej, przetwarzamy pochodzące od niego następujące pliki dziennika (które nie umożliwiają nam identyfikacji użytkownika): identyfikator cookie (który nie umożliwia nam w żaden sposób określenia adresu IP użytkownika), system operacyjny i przeglądarka internetowa użytkownika, ustawiona rozdzielczość ekranu, data i godzina wizyty użytkownika, strony odwiedzane w naszej witrynie oraz witryna, z której użytkownik przeszedł do naszej witryny internetowej, a także adres IP urządzenia, z którego użytkownik korzystał w celu uzyskania dostępu do naszej witryny internetowej. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest możliwość prawidłowego wyświetlenia witryny internetowej użytkownikowi. Dane te zostaną usunięte po upływie 30 dni.
W związku z hostingiem witryny internetowej wspiera nas firma Amazon Web Services Inc. („AWS”) 410 Terry Ave. North, Seattle, WA 98109, Stany Zjednoczone, która występuje tu w roli podmiotu przetwarzającego. W AWS dane są szyfrowane zgodnie z zawartymi z nami umowami i przetwarzane wyłącznie na serwerach danych w Unii Europejskiej. Ponieważ AWS ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych użytkownika podpisaliśmy stosowną standardową umowę UE o ochronie danych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
Volkswagen AG stosuje też w swojej witrynie internetowej różne pliki cookie. Pliki cookie to niewielkie pliki z informacjami konfiguracyjnymi, które są zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika. Pliki cookie można zasadniczo podzielić na trzy kategorie. Istnieją pliki cookie, które są niezbędne dla funkcjonalności witryny internetowej (funkcjonalne pliki cookie), a także pliki cookie, które zwiększają wygodę korzystania z witryny i zapisują np. ustawienia językowe użytkownika (zwiększające komfort pliki cookie), oraz takie, na podstawie których tworzony jest poddany pseudonimizacji profil użytkownika (śledzące pliki cookie). Volkswagen AG stosuje na stronach CIC jedynie funkcjonalne pliki cookie. Przetwarzanie funkcjonalnych plików cookie jest niezbędne, aby umożliwić użytkownikowi korzystanie z witryny internetowej (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
II. Przetwarzanie zapytań, serwis klienta i samoobsługa
1. Przetwarzanie danych w odniesieniu do przetwarzania zapytań i serwisu klienta
Użytkownik może przekazywać CIC zapytania dotyczące naszych usług cyfrowych i aplikacji lub naszych produktów i usług (może to robić np. pocztą tradycyjną lub elektroniczną, przez formularz kontaktowy lub telefon). W tym kontekście przetwarzamy dane osobowe niezbędne do obsługi zapytania użytkownika i na potrzeby serwisu klienta (imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu, kraj i język). W ramach obsługi poszczególnych zapytań możemy również przetwarzać dodatkowe dane, takie jak dane umowy (numer umowy i klienta, udzielona zgoda), dane transakcji (dane zamówienia i faktury), dane pojazdu (numer identyfikacyjny pojazdu, pierwsza rejestracja, informacje o wyposażeniu), dane dotyczące korzystania z pojazdu (przebieg, ewidencja przebiegu pojazdu, poziomy płynów), dane dotyczące serwisu (np. data przekazania/odbioru pojazdu, samochód zastępczy), dane dotyczące sprzętu (typ, producent i numer seryjny urządzenia), dane dotyczące oprogramowania (np. oprogramowanie wbudowane, system operacyjny, wersja aplikacji), dane informatyczne dotyczące użytkowania (rejestracja w usługach, użytkowanie funkcji) lub dane dotyczące płatności (dane bankowe). Jeśli użytkownik kontaktuje się z nami wielokrotnie, przetwarzamy również istniejące informacje na temat jego wcześniejszych spraw. Jeśli użytkownik ma konto Volkswagen ID, wówczas – jeśli to niezbędne na potrzeby serwisu klienta – przetwarzamy dane osobowe zapisane na tym koncie i w powiązanych usługach, takie jak informacje o koncie (np. informacje o preferowanym partnerze serwisowym), dane dotyczące transakcji (np. procesy ładowania), dane umowy (np. potwierdzone ogólne warunki handlowe) oraz dane informatyczne dotyczące użytkowania (np. ostatnie logowanie w usługach, użytkowanie funkcji) (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Więcej informacji na ten temat można znaleźć w oświadczeniach o ochronie danych dotyczących poszczególnych usług. Przegląd usług, w których użytkownik jest zarejestrowany za pomocą swojego identyfikatora Volkswagen ID, jest dostępny w portalu Volkswagen ID.
Przetwarzamy również dane osobowe pochodzące z zapytań przekazanych przez osoby trzecie – w szczególności przez partnerów Volkswagen, przedsiębiorstwa zależne firmy Volkswagen AG (np. Volkswagen Group Charging GmbH) i firmę dystrybucyjną (importera) odpowiedzialną za dany kraj – jeśli użytkownik skieruje swoje zapytania bezpośrednio do takich osób trzecich lub jeśli jego zapytanie odnosi się do naszych produktów i usług, a przy tym może być przetworzone tylko przez nas (informacje na temat ochrony danych w związku z takimi osobami trzecimi można znaleźć w oświadczeniu o ochronie prywatności odpowiedniej osoby trzeciej).
Jeśli otrzymamy od użytkownika zapytanie, które nie leży w gestii serwisu klienta, lecz osoby trzeciej, lub którego nie możemy przetworzyć bez informacji od takiej osoby trzeciej, wówczas przekierujemy zapytanie użytkownika w postaci zaszyfrowanej do wspomnianej osoby trzeciej, jeśli jest to niezbędne do przetworzenia zapytania użytkownika i zapewnienia mu serwisu klienta oraz prowadzi do szybszego i sprawniejszego przetwarzania zgodnie z prawnie uzasadnionym interesem użytkownika i nas samych (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Jeśli taka osoba trzecia ma siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i/lub nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z państw trzecich, wówczas w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych użytkownika zostanie zawarta stosowna standardowa umowa UE o ochronie danych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
Gdy użytkownik korzysta z CIC, przetwarzamy jego dane osobowe wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne do przetworzenia jego zapytania i na potrzeby serwisu klienta (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz o ile w niniejszym oświadczeniu o ochronie danych nie znajdują się odmienne zapisy dotyczące poszczególnych funkcji lub usług. W tym kontekście przechowujemy dane użytkownika tylko dopóty, dopóki jest to niezbędne w związku z podanymi celami przetwarzania danych. Okres przechowywania może sięgać od trzech miesięcy (np. w przypadku zwykłych zapytań lub reklamacji) lub pięciu lat (np. w przypadku roszczeń zapowiadających spór) do 10 lat (np. w przypadku roszczeń odszkodowawczych w związku ze „świadectwem produkcji”).Jeśli dane użytkownika są niezbędne i przetwarzane w wielu celach, wówczas zostaną usunięte automatycznie lub będą przechowywane w postaci poddanej anonimizacji (która uniemożliwia bezpośrednie powiązanie danych z użytkownikiem), gdy tylko zostanie wypełniony ostatni konkretny cel ich przetwarzania.
2. Przetwarzanie danych w związku z samoobsługą
Jeśli użytkownik nie chce kontaktować się z nami bezpośrednio, może również skorzystać z funkcji samoobsługowych. Nasze funkcje samoobsługowe bezpośrednio odpowiadają na często zadawane pytania (FAQ), sugerując odpowiedzi na pytania wpisywane przez użytkownika w odpowiednim polu. W polu do korzystania z funkcji samoobsługowych użytkownik nie musi podawać żadnych danych osobowych i może zadawać pytania anonimowo. Jeśli użytkownik wpisze dane osobowe w polu do korzystania z funkcji samoobsługowych, wówczas przed udzieleniem odpowiedzi na jego pytanie usuniemy jego dane osobowe w maksymalnym możliwym zakresie – z wyjątkiem jego imienia i nazwiska oraz nazwy miejscowości i ulicy, których nie możemy usunąć z przyczyn technicznych. Aby usunąć część danych, automatycznie skanujemy dane wprowadzane przez użytkownika i systemowo ukrywamy sekwencje cyfr, takie jak kody pocztowe, numery domów i numery identyfikacyjne pojazdów. Dzięki temu możemy rozpoznać jedynie nazwę miejscowości, ulicę lub serię pojazdu oraz jego model i rok modelowy. Wtedy nie jesteśmy już w stanie powiązać danych szczegółowych z osobą użytkownika. Na potrzeby zapewniania jakości funkcji samoobsługowych dla każdego zapytania przesłanego przez każdego użytkownika przechowujemy zwykły identyfikator sesji. Nie jesteśmy jednak w stanie powiązać go z osobą użytkownika. Podstawą tego przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest zapewnienie użytkownikowi jak najlepszej obsługi i udzielenie odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ). Wszystkie wpisy z pola do korzystania z funkcji samoobsługowych usuwamy po upływie 100 dni lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
3. Informacje o podmiotach przetwarzających
Na potrzeby udostępniania usług CIC i poszczególnych funkcji współpracujemy z usługodawcami. Jeśli usługodawcy przetwarzają dane osobowe w naszym imieniu, wówczas zawieramy z nimi umowę dotyczącą przetwarzania danych i uzgadniamy stosowne gwarancje ochrony danych osobowych. Naszych usługodawców dobieramy z zachowaniem wszelkiej staranności. Przetwarzają oni dane osobowe wyłącznie w celu wypełnienia swoich obowiązków i są zobowiązani umownie naszymi instrukcjami, dysponują odpowiednimi środkami technicznymi i organizacyjnymi do ochrony danych osobowych oraz są przez nas regularnie monitorowani.
W przetwarzaniu zapytań użytkownika, świadczeniu usług serwisu klienta i reklamie wspierają nas firmy Teleperformance Group Europe, Middle-East and Africa SAS (Francja) i Salesforce.com EMEA Limited (Wielka Brytania) jako podmioty przetwarzające dysponujące chmurą, która działa na terenie Unii Europejskiej. Ponieważ Salesforce ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych użytkownika podpisaliśmy stosowną standardową umowę UE o ochronie danych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087. Dane przechowywane w Europie są ponadto zabezpieczone przez wiążące reguły korporacyjne (stanowiące odpowiednią gwarancję dotyczącą przetwarzania danych w krajach pozaeuropejskich).
W związku z przetwarzaniem zapytań, na potrzeby serwisu klienta i w celu analizowania danych z myślą o zapewnianiu jakości i doskonaleniu serwisu klienta oraz naszych produktów i usług wspiera nas firma Amazon Web Services EMEA SARL (Irlandia) jako podmiot przetwarzający dysponujący chmurą, która działa na terenie Unii Europejskiej. Nagrania wykonywane w celu doskonalenia serwisu klienta są transkrybowane za pomocą oprogramowania Amazon Transcribe. Ponieważ AWS ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych użytkownika podpisaliśmy stosowną standardową umowę UE o ochronie danych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
W udostępnianiu funkcji samoobsługowych wspiera nas firma Inbenta Holdings INC. Sucursal en España, C/ Arago 222, 08011 Barcelona (Hiszpania).
III. Użytkowanie w przypadku użytkownika mającego konto / niemającego konta w serwisie Volkswagen i przygotowanie rejestracji konta
Jeśli użytkownik kontaktuje się z nami w sprawach dotyczących naszych usług cyfrowych lub aplikacji, sprawdzamy również, czy ma on już konto Volkswagen ID. Dlatego prosimy użytkownika o podanie adresu e-mail i sprawdzamy, czy ma on identyfikator Volkswagen ID (za pomocą Volkswagen ID użytkownik może zalogować się do wielu usług online, np. witryn internetowych lub aplikacji firmy Volkswagen AG i osób trzecich). Konto to pełni funkcję centralnego konta użytkownika, które pozwala użytkownikowi centralnie zarządzać swoimi danymi. Celem przetwarzania danych niezbędnego w związku z kontem Volkswagen ID jest wykonanie umowy (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W celu dokonania rejestracji użytkownik musi podać adres e-mail i wybrane hasło. Więcej informacji można znaleźć w szczegółowym oświadczeniu o ochronie danych dotyczącym konta Volkswagen ID. Można je znaleźć pod adresem https://vwid.vwgroup.io/data-privacy.
Jeśli użytkownik kontaktuje się z nami i nie ma jeszcze konta Volkswagen ID, może poprosić naszych konsultantów o przygotowanie rejestracji tego konta w trakcie rozmowy. Za zgodą użytkownika (patrz część VI) nagrywamy jego zlecenie przez telefon i przetwarzamy jego imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu, kraj i język, aby przygotować rejestrację i wysłać do użytkownika wiadomość e-mail z zaproszeniem do rejestracji konta Volkswagen ID. Aby mieć pewność, że tylko użytkownik będzie miał dostęp do swoich danych klienta, i przygotować rejestrację, użytkownik musi wybrać czterocyfrowy kod zaproszenia i przekazać go konsultantowi. Aby zakończyć proces rejestracji konta Volkswagen ID, użytkownik musi wpisać ten kod w ciągu 30 dni. Dopiero po wpisaniu prawidłowego kodu zaproszenia wstępnie zarejestrowane dane klienta zostaną powiązane z jego kontem Volkswagen ID. Eliminuje to możliwość uzyskania dostępu do danych klienta przez nieautoryzowane osoby trzecie nawet wtedy, gdy zaproszenie trafi pod niewłaściwy adres. Przetwarzamy dane klienta, aby przygotować rejestrację konta Volkswagen ID użytkownika (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Nagrane zlecenie telefoniczne usuwamy po upływie 60 dni, a wstępnie zarejestrowane dane klienta po upływie 30 dni.
IV. Przygotowanie do uzyskania zgody na otrzymywanie reklam, komunikacja reklamowa i badania zadowolenia
Jeśli użytkownik ma konto Volkswagen ID, konsultant w ramach serwisu klienta sprawdza, czy użytkownik udzielił wcześniej zgody na otrzymywanie reklam na adres e-mail zapisany na tym koncie. Jeśli użytkownik nie udzielił nam zgody na otrzymywanie reklam, może przygotować ją w trakcie rozmowy. Za zgodą użytkownika (patrz część VI) rejestrujemy jego chęć wyrażenia zgody przez telefon i wysyłamy mu wiadomość e-mail z zaproszeniem do wyrażenia zgody na otrzymywanie reklamy bezpośredniej. Użytkownik może udzielić zgody na otrzymywanie reklam dopasowanych indywidualnie, w ciągu 30 dni klikając odsyłacz w wiadomości e-mail z zaproszeniem (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Po otrzymaniu zgody użytkownika pocztą elektroniczną usuwamy nagranie, w którym użytkownik wyraża chęć udzielenia zgody. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody, usuwamy jego chęć udzielenia zgody najpóźniej po upływie 60 dni.
Jeśli użytkownik udzielił nam już zgody na otrzymywanie reklamy bezpośredniej (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO), konsultant może kontaktować się z użytkownikiem i doradzać mu w sprawie naszych produktów i usług. Aby doskonalić komunikację i porady naszych konsultantów, przetwarzamy dane osobowe z konta Volkswagen ID i powiązanych usług użytkownika, a także wyniki segmentacji. Jeśli użytkownik jest zainteresowany jakimikolwiek produktami lub usługami, jego zainteresowanie jest rejestrowane i przetwarzane, aby można było przesłać mu później dostosowaną indywidualnie reklamę. Więcej informacji na temat przetwarzania danych w kontekście udzielania zgody na otrzymywanie reklam i komunikację reklamową można znaleźć w oświadczeniu o ochronie danych dotyczącym konta Volkswagen ID pod adresem https://vwid.vwgroup.io/data-privacy.
Jeśli użytkownik udzielił nam już zgody na otrzymywanie reklamy bezpośredniej (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wówczas po przetworzeniu jego zapytania automatycznie wyślemy do niego wiadomość e-mail z odsyłaczem do badania zadowolenia. Użytkownik może skorzystać z tego odsyłacza, aby wyrazić poziom swojego zadowolenia z obsługi jego sprawy. Jeśli użytkownik bierze udział w badaniu zadowolenia, stosujemy różne technologie i przetwarzamy zasadniczo niezbędne dane z dzienników (adres IP, system operacyjny, typ przeglądarki internetowej, data i godzina wizyty) oraz – zależnie od typu badania – pliki cookie i/lub odsyłacze spersonalizowane (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Odsyłacze spersonalizowane pozwalają użytkownikom powrócić do częściowo uzupełnionego badania zadowolenia (jeśli użytkownik przerwał jego uzupełnianie), nam pozwalają natomiast nie dopuścić do sytuacji, w której jeden użytkownik wypełnia badanie wielokrotnie. Umożliwiają nam również powiązanie określonych danych (takich jak kraj, wiek, typ produktu, typ sprawy) z danymi zebranymi w badaniu (w tym celu z myślą o ocenie jakości serwisu klienta wyznaczamy anonimowo posegmentowane wskaźniki i dane statystyczne, których nie można powiązać z osobą użytkownika). Więcej informacji na temat typu badania zadowolenia i ochrony danych oraz przetwarzania plików cookie można znaleźć w stopce witryny internetowej powiązanej z określonym badaniem zadowolenia. Dane użytkownika pochodzące z badań zadowolenia usuwamy po upływie trzech lat lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
V. Analizowanie zapytań i badań zadowolenia (bez nagrań zapytań telefonicznych)
Gdy użytkownik kontaktuje się z nami w sprawie naszych usług cyfrowych lub aplikacji, wówczas zapytania zarejestrowane pisemnie przez konsultanta poddajemy pseudonimizacji i analizujemy je z myślą o doskonaleniu serwisu klienta oraz naszych produktów i usług. W ramach pseudonimizacji usuwamy wszelkie bezpośrednie identyfikatory (np. imię i nazwisko, adres e-mail, numer identyfikacyjny pojazdu, identyfikatory użytkownika), a zachowujemy identyfikatory (pseudonimy), które można powiązać z użytkownikiem w sposób pośredni. Dzięki temu możemy analizować (np. rozpoznawać język, przeprowadzać analizę składniową i semantyczną), kategoryzować i klasyfikować (np. przypisywać obszary tematyczne, dokonywać klasyfikacji na podstawie nastawienia) tekst w zapytaniach poddanych pseudonimizacji oraz wyznaczać anonimowe wskaźniki i dane statystyczne.
Jeśli użytkownik ma konto Volkswagen ID, wówczas pseudonimizacji, analizie i segmentacji poddajemy też jego zapytania oraz – jeśli użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie reklam – wyniki badań zadowolenia. Ma to na celu doskonalenie naszych reklam i serwisu klienta, a także naszych produktów i usług. Łączymy też poddane pseudonimizacji zapytania i wyniki badań zadowolenia użytkownika z jego kontem Volkswagen ID i z powiązanymi usługami, aby wyciągać wnioski dotyczące relacji między typem korzystania z produktu, pojawiającymi się w związku z tym problemami i zapytaniami użytkownika oraz aby dostosowywać nasze treści reklamowe zgodnie z zapytaniami użytkownika i wynikami jego badań zadowolenia (np. wykluczamy użytkownika z kampanii zawierających treści, które nie są dla niego odpowiednie, i uwzględniamy go w odpowiednich kampaniach w kontekście usług oferowanych na zasadzie naszej dobrej woli).
Podstawą przetwarzania danych jest tu nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest doskonalenie reklam i serwisu klienta, a także naszych produktów i usług (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane użytkownika pochodzące z analiz i segmentacji usuwamy po upływie trzech lat (w przypadku doskonalenia reklam i serwisu klienta) bądź pięciu lat (w przypadku doskonalenia naszych produktów i usług) lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
VI. Rejestrowanie i analizowanie zapytań telefonicznych i badań zadowolenia
Jeśli użytkownik kontaktuje się z nami przez telefon w sprawie pytań dotyczących naszych usług cyfrowych i aplikacji lub uczestniczy w telefonicznych badaniach zadowolenia, wówczas przed rozpoczęciem rozmowy może wyrazić zgodę na jej nagrywanie na potrzeby zapewniania jakości i doskonalenia serwisu klienta oraz produktów i usług. Jeśli użytkownik chce wyrazić zgodę, powinien postępować zgodnie z odpowiednimi komunikatami w kolejce i wydać stosowne polecenie lub nacisnąć stosowny przycisk w telefonie (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Użytkownik może w dowolnej chwili wycofać udzieloną zgodę na nagrywanie rozmowy, informując o tym konsultanta podczas rozmowy lub wysyłając później wiadomość e-mail na adres info-datenschutz@volkswagen.de.
Jeśli użytkownik udzielił nam wyraźnej zgody na nagrywanie jednej lub większej liczby rozmów, wówczas nagramy rozmowę i dokonamy jej transkrypcji oraz powiążemy nagranie z istniejącymi nagraniami poprzednich rozmów. Naszym celem jest tutaj zapewnianie jakości w ramach serwisu klienta, a także doskonalenie serwisu klienta oraz naszych produktów i usług (przykładowo: w przypadku zapytania zarejestrowanego przez konsultanta na piśmie celem jest doskonalenie transkrypcji nagrań trudnych do zrozumienia, a w przypadku wyniku badania zadowolenia celem jest lepsza interpretacja zadowolenia użytkownika z naszego serwisu klienta).
Na potrzeby zapewniania jakości naszego serwisu klienta analizujemy nagrania bezpośrednio w formie tekstowej (stosujemy tu np. rozpoznawanie języka, analizę składniową i analizę semantyczną) oraz kategoryzujemy je i klasyfikujemy (np. przypisujemy obszary tematyczne i dokonujemy klasyfikacji na podstawie nastawienia). Analiza ta pozwala nam wyciągać wnioski dotyczące takich kwestii jak czas trwania, treść i aktywność podczas rozmowy oraz zadowolenie użytkownika z serwisu klienta. Umożliwia to nam identyfikowanie i wykorzystywanie spraw związanych z klientem podczas sprawozdań i sesji szkoleniowych z udziałem naszych konsultantów (np. podczas spotkań na temat zapewniania zgodności z wytycznymi czy przy przekazywaniu wytycznych opartych na przykładach z praktyki). Dane użytkownika pochodzące z analizy nagrania usuwamy lub poddajemy anonimizacji po upływie 30 dni. Usuwamy przy tym wszystkie identyfikatory i stosujemy mechanizm zniekształcania głosu na nagraniu, aby nie można było powiązać go z określonym użytkownikiem.
Aby doskonalić serwis klienta oraz nasze produkty i usługi, nagrania w ciągu 30 dni poddajemy pseudonimizacji i transkrypcji oraz usuwamy z nich wszelkie bezpośrednie identyfikatory (np. imię i nazwisko, adres e-mail, numer identyfikacyjny pojazdu, identyfikatory użytkownika) i stosujemy mechanizm zniekształcania głosu na nagraniu. Zachowujemy jednak wygenerowany losowo identyfikator (pseudonim), który można pośrednio prześledzić i powiązać z kontem Volkswagen ID użytkownika, aby połączyć dane nagranie z kolejnymi nagraniami. Po pseudonimizacji analizujemy nagrania w formie tekstowej (stosujemy tu np. rozpoznawanie języka, analizę składniową i analizę semantyczną) oraz kategoryzujemy je i klasyfikujemy (np. przypisujemy obszary tematyczne i dokonujemy klasyfikacji na podstawie nastawienia). Analiza ta pozwala nam wyciągać wnioski dotyczące takich kwestii jak czas trwania, treść i aktywność podczas rozmowy oraz zadowolenie użytkownika z serwisu klienta. Umożliwia nam także identyfikację bezpośrednich i pośrednich problemów związanych z korzystaniem z naszych produktów i usług. Pozwala to nam doskonalić procesy i technologie stosowane w ramach serwisu klienta, opracowywać wytyczne dla konsultantów, rozwijać m.in. rozpoznawanie języka w kolejce, nasze produkty i usługi, a także eliminować błędy w przesyłaniu danych między pojazdem i telefonem komórkowym (np. gdy użytkownik korzysta z jednej z naszych aplikacji) lub ułatwiać korzystanie z aplikacji. Poddane pseudonimizacji nagrania użytkownika usuwamy po upływie trzech lat lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
C. Prawa użytkownika
Użytkownicy mogą dochodzić poniższych praw wobec firmy Volkswagen AG w każdej chwili, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Dodatkowe informacje na temat wykonywania praw użytkownika można znaleźć w części D.
Prawo dostępu: użytkownik ma prawo do uzyskania od nas informacji (art. 15 RODO) dotyczącej przetwarzania jego danych osobowych.
Prawo do sprostowania danych: użytkownik ma prawo zażądać od nas poprawienia (art. 16 RODO) wszelkich nieprawidłowych lub niekompletnych danych osobowych, które go dotyczą.
Prawo do usunięcia danych: użytkownik ma prawo zażądać usunięcia jego danych, jeśli zostały spełnione wymagania określone w art. 17 RODO. Może więc zażądać usunięcia danych na przykład wtedy, gdy nie są już one niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Ponadto użytkownik może zażądać usunięcia, jeśli przetwarzamy jego dane na podstawie udzielonej przez niego zgody, a użytkownik wycofa taką zgodę.
Prawo do ograniczenia przetwarzania: użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych, jeśli spełnione zostały wymagania określone w art. 18 RODO. Ma to miejsce na przykład wtedy, gdy użytkownik kwestionuje prawidłowość swoich danych. Użytkownik może wówczas zażądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych do momentu sprawdzenia ich prawidłowości.
Prawo do sprzeciwu: jeśli przetwarzanie odbywa się w oparciu o nadrzędne, prawnie uzasadnione podstawy, wówczas użytkownik ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych. Sprzeciw jest dopuszczalny, jeśli przetwarzanie odbywa się w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub ze względu na prawnie uzasadniony interes firmy Volkswagen AG lub osoby trzeciej. W przypadku wniesienia takiego sprzeciwu prosimy o poinformowanie nas o powodach wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Ponadto użytkownik ma prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego. To samo dotyczy profilowania, jeśli jest ono związane z marketingiem bezpośrednim.
Prawo do przenoszenia danych: jeżeli przetwarzanie danych odbywa się za zgodą lub w ramach realizacji umowy, a ponadto odbywa się z wykorzystaniem automatycznego przetwarzania danych, użytkownik ma prawo do otrzymania swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie stosowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz do przekazania ich innemu administratorowi.
Prawo do wycofania zgody: jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, użytkownik ma prawo w każdej chwili bezpłatnie wycofać swoją zgodę ze skutkiem na przyszłość.
Prawo do wniesienia skargi: użytkownik ma także prawo do wniesienia do organu nadzorczego (np. do inspektora ochrony danych Dolnej Saksonii) skargi dotyczącej przetwarzania jego danych osobowych przez naszą firmę.
D. Osoby kontaktowe
Osoby kontaktowe wyznaczone w związku z wykonywaniem praw użytkownika
Dane osób kontaktowych, które wyznaczono w związku z wykonywaniem praw użytkownika i udzielaniem dalszych informacji, podano na stronie https://datenschutz.volkswagen.de.
Inspektor ochrony danych
Nasz inspektor ochrony danych jest osobą kontaktową użytkownika we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych:
Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.
Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).
Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.
Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.
Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności.
Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.
Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja 0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.
Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.
Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.
Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy.
Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.
Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).
Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.