Tutaj znajdują się informacje na temat firmy Volkswagen AG jako dostawcy odpowiedzialnego za udostępnianie na tej stronie internetowej konkretnych niżej wymienionych treści i ofert.
Stopka redakcyjna
Customer Interaction Center (CIC)
Customer Interaction Center (CIC) odpowiada za obszar „Pomoc w zakresie aplikacji i usług cyfrowych”. Poprzez CIC użytkownicy mogą skontaktować się w nami w sprawie naszych usług cyfrowych lub aplikacji.
Jeżeli Państwa pojazd obsługuje technologię Car2X, po aktywowaniu pojazd może wymieniać ważne informacje dotyczące ruchu drogowego, np. o wypadkach lub korkach, z innymi uczestnikami ruchu lub infrastruktury ruchu, o ile ich pojazdy również obsługują technologię Car2X.
Gromadzenie danych na potrzeby rozwoju w zakresie zautomatyzowanej jazdy
Badanie, rozwój i zabezpieczenie funkcji zautomatyzowanej jazdy wymagają jedynie dużej bazy danych obejmującej możliwie jak największą liczbę scenariuszy sytuacji w ruchu drogowym opartych na rzeczywistych podróżach. Przesyłanie danych, jeżeli Państwa pojazd obsługuje tę funkcję, można bezpośrednio aktywować lub dezaktywować za pomocą suwaka „Rozwój zautomatyzowanej jazdy” w ustawieniach prywatności.
Aplikacja internetowa We Charge Feature umożliwia bezpłatnie korzystanie z różnych funkcji i usług internetowych związanych z ładowaniem pojazdów elektrycznych. W szczególności jest to funkcja Szukaj i znajdź do wyszukiwania ogólnodostępnych punktów ładowania oraz funkcja planowania trasy dla wybranych pojazdów, która uwzględnia ogólnodostępne punkty ładowania wzdłuż trasy.
Na stronie Volkswagen Informator o Pojeździe (VIP) możesz uzyskać informacje o swoim samochodzie, wprowadzając numer VIN (numer identyfikacyjny pojazdu).
W serwisie wyświetlane są między innymi dane informacje o wyposażeniu i czynnościach serwisowych oraz dane techniczne pojazdu.
Oświadczenie o ochronie danych w związku z korzystaniem z Customer Interaction Center (CIC)
A. Administrator danych
Dziękujemy za korzystanie z usługi Customer Interaction Center (CIC). Podmiotem odpowiedzialnym za CIC i administratorem dla przetwarzania danych opisanego w niniejszym dokumencie jest Volkswagen AG, Berliner Ring 2, 38440 Wolfsburg, Niemcy, vw@volkswagen.de, wpisana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Brunszwiku pod numerem HRB 100484 („Volkswagen AG”). Poniżej znajdują się informacje o sposobie zbierania, przetwarzania i wykorzystywania danych w związku z korzystaniem z usługi CIC.
B. Przetwarzanie danych osobowych klientów indywidualnych podczas korzystania z CIC
I. Przetwarzanie w przypadku korzystania z witryny internetowej „Pomoc w zakresie aplikacji i usług cyfrowych”
Podczas korzystania z naszej witryny internetowej, przetwarzamy pochodzące od Ciebie następujące pliki logów, które nie umożliwiają nam identyfikacji Ciebie: identyfikator cookie, który nie umożliwia nam w żaden sposób określenia Twojego adresu IP, system operacyjny, z którego korzystasz i przeglądarka internetowa , z której korzystasz, ustawiona przez Ciebie rozdzielczość ekranu, data i godzina Twojej wizyty, strony odwiedzane przez Ciebie na naszej witrynie oraz witryna, z której przeszłaś/przeszedłeś do naszej witryny internetowej, a także adres IP urządzenia, z którego korzystałaś/eś w celu uzyskania dostępu do naszej witryny internetowej. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest możliwość prawidłowego wyświetlenia Ci witryny internetowej. Dane te zostaną usunięte po upływie 30 dni.
W związku z hostingiem witryny internetowej wspiera nas firma Amazon Web Services Inc. („AWS”) 410 Terry Ave. North, Seattle, WA 98109, Stany Zjednoczone, działająca w roli podmiotu przetwarzającego. W AWS dane są szyfrowane zgodnie z zawartymi przez nas umowami i przetwarzane wyłącznie na serwerach danych w Unii Europejskiej. Ponieważ AWS ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych podpisaliśmy stosowną standardową umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
Volkswagen AG stosuje też w swojej witrynie internetowej różne pliki cookie. Pliki cookie to niewielkie pliki z informacjami konfiguracyjnymi, które są zapisywane na Twoim urządzeniu końcowym. Pliki cookie można zasadniczo podzielić na trzy kategorie. Istnieją pliki cookie, które są niezbędne dla funkcjonalności witryny internetowej (funkcjonalne pliki cookie), pliki cookie, które zwiększają wygodę korzystania z witryny i zapisują np. Twoje ustawienia językowe (zwiększające komfort pliki cookie), oraz takie, na podstawie których tworzony jest poddany pseudonimizacji profil użytkownika (śledzące pliki cookie). Volkswagen AG stosuje na stronach CIC jedynie funkcjonalne pliki cookie. Przetwarzanie funkcjonalnych plików cookie jest niezbędne, aby umożliwić Ci korzystanie z witryny internetowej (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
II. Przetwarzanie Zapytań, Serwis Klienta i Samoobsługa
1. Przetwarzanie danych w odniesieniu do przetwarzania Zgłoszeń i Serwisu Klienta
Masz możliwość przekazywać CIC zapytania dotyczące naszych usług cyfrowych i aplikacji lub naszych produktów i usług (np. pocztą tradycyjną lub elektroniczną, przez formularz kontaktowy lub telefon). W tym kontekście przetwarzamy dane osobowe niezbędne do obsługi Twojego zapytania i na potrzeby Serwisu Klienta (imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu, kraj i język). W ramach obsługi poszczególnych zapytań możemy również przetwarzać dodatkowe dane, takie jak dane umowy (Twój numer umowy i klienta, udzielona zgoda), dane transakcji (dane zamówienia i faktury), dane pojazdu (numer identyfikacyjny pojazdu, pierwsza rejestracja, informacje o wyposażeniu), dane dotyczące korzystania z pojazdu (przebieg, ewidencja przebiegu pojazdu, poziomy płynów), dane dotyczące serwisu (np. data przekazania/odbioru pojazdu, samochód zastępczy), dane dotyczące sprzętu (typ, producent i numer seryjny urządzenia), dane dotyczące oprogramowania (np. oprogramowanie wbudowane, system operacyjny, wersja aplikacji), dane informatyczne dotyczące użytkowania (rejestracja w usługach, użytkowanie funkcji) lub dane dotyczące płatności (dane bankowe). Jeśli kontaktujesz się z nami wielokrotnie, przetwarzamy również istniejące informacje na temat Twoich wcześniejszych spraw. Jeśli posiadasz konto Volkswagen ID, wówczas – jeśli to niezbędne na potrzeby serwisu klienta – przetwarzamy dane osobowe zapisane na tym koncie i w powiązanych usługach, takie jak informacje o koncie (np. informacje o preferowanym partnerze serwisowym), dane dotyczące transakcji (np. procesy ładowania), dane dotyczące umowy (np. potwierdzone warunki korzystania) oraz dane informatyczne dotyczące użytkowania (np. ostatnie logowanie w usługach, użytkowanie funkcji) (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć w oświadczeniach o ochronie danych dotyczących poszczególnych usług. Przegląd usług, w których jesteś zarejestrowana/y za pomocą swojego identyfikatora Volkswagen ID, jest dostępny w portalu Volkswagen ID.
W celu doskonalenia naszego serwisu klienta i procesów biznesowych, funkcjonalności usługi dla klientów związanej z zapytaniem partnera serwisowego o termin wizyty, optymalizacji korzyści dla klienta oraz usuwania błędów produktów, przetwarzamy dane zawarte w zapytaniu dotyczącym terminu wizyty, skierowanym do partnera serwisowego (np. numer identyfikacyjny pojazdu, kategoria koniecznej usługi serwisowej, data wysłania zapytania dotyczącego terminu wizyty, wybranego przez użytkownika partnera serwisowego oraz informacje dotyczące terminu wizyty w serwisie). Dodatkowo dany partner serwisowy przekazuje nam następujące dane: numer identyfikacyjny pojazdu, czas złożenia zapytania o termin wizyty w serwisie (przyjęcie zapytania o termin wizyty), czas nawiązania kontaktu oraz czas zawarcia kontraktu z leadami. Analizujemy powyższe dane użytkownika w celu doskonalenia produktów i zapewnienia jakości zapytania dotyczącego terminu wizyty w serwisie oraz w celu uniknięcia zakłóceń lub opóźnień w przebiegu procesu przetwarzania wniosków. Sprawdzamy dane pod kątem błędów np. w przesyłaniu danych do partnera serwisowego (np. niekompletne dane lub opóźnienia podczas przesyłania danych), co umożliwia ich wczesne wykrycie i usunięcie. W ten sposób możemy jak najlepiej spełnić prośbę klienta o ustalenie terminu wizyty i zwiększyć zadowolenie klienta z usług cyfrowych.
Ponadto powyższe dane są przekazywane importerowi odpowiedzialnemu za kraj użytkownika w celu kontroli i ulepszenia procesów, np. za pomocą audytów jakości. Przetwarzanie danych następuje wyłącznie na podstawie naszego ww. interesu, jakim jest zwiększanie zadowolenia klientów z naszych usług oraz zaproponowanie im odpowiedniego terminu przez naszych partnerów serwisowych. (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Powyższe dane zostaną usunięte po upływie pięciu lat. W powyższym zakresie wspierają nas CARIAD SE oraz Amazon Web Services GmbH jako nasze podmioty przetwarzające.
Przetwarzamy również dane osobowe pochodzące z zapytań przekazanych przez osoby trzecie – w szczególności przez partnerów Volkswagen, podmioty zależne Volkswagen AG (np. Volkswagen Group Charging GmbH) i firmę dystrybucyjną (importera) odpowiedzialną za Twój kraj – jeśli skierujesz swoje zapytania bezpośrednio do takich osób trzecich lub jeśli Twoje zapytanie odnosi się do naszych produktów i usług, a przy tym może być przetworzone tylko przez nas (informacje na temat ochrony danych w związku z takimi osobami trzecimi można znaleźć w oświadczeniu o ochronie prywatności odpowiedniej osoby trzeciej).
Jeśli otrzymamy od Ciebie zapytanie, które nie leży w gestii Serwisu Klienta, lecz osoby trzeciej, lub którego nie możemy przetworzyć bez informacji od takiej osoby trzeciej, wówczas przekierujemy Twoje zapytanie w postaci zaszyfrowanej do wspomnianej osoby trzeciej, jeśli jest to niezbędne do przetworzenia Twojego zapytania i świadczenia Serwisu Klienta oraz prowadzi do szybszego i sprawniejszego przetwarzania zgodnie z Twoim prawnie uzasadnionym interesem i nas samych (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Jeśli taka osoba trzecia ma siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i/lub nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z państw trzecich, wówczas w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych zostanie zawarta stosowna standardowa umowa UE powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
W trakcie korzystania z CIC, przetwarzamy Twoje dane osobowe wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne do przetworzenia jego zapytania i na potrzeby Serwisu Klienta (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz o ile w niniejszej Polityce prywatności nie znajdują się odmienne zapisy dotyczące poszczególnych funkcji lub usług. W tym kontekście przechowujemy Twoje dane tylko dopóty, dopóki jest to niezbędne w związku z podanymi celami przetwarzania danych. Odnośny termin przechowywania danych wynosi trzy lata, np. w przypadku prostych pytań i reklamacji, 10 lat, np. w przypadku roszczeń odszkodowawczych w połączeniu z zaświadczeniami producenta i 15 lat, np. w przypadku roszczeń powiązanych ze sporem prawnym. Jeśli Twoje dane są niezbędne i przetwarzane w wielu celach, wówczas zostaną usunięte automatycznie lub będą przechowywane w formie zanonimizowanej, która uniemożliwia bezpośrednie powiązanie danych z Tobą, gdy tylko zostanie wypełniony ostatni konkretny cel ich przetwarzania.
2. Przetwarzanie danych w związku z Samoobsługą
Jeśli nie chcesz kontaktować się z nami bezpośrednio, może również skorzystać z funkcji Samoobsługi. Nasze funkcje Samoobsługi bezpośrednio odpowiadają na często zadawane pytania (FAQ), sugerując odpowiedzi na pytania wpisywane przez Ciebie w odpowiednim polu. W polu do korzystania z funkcji Samoobsługi nie musisz podawać żadnych danych osobowych i możesz zadawać pytania anonimowo. Jeśli wpiszesz dane osobowe w polu do korzystania z funkcji Samoobsługi, wówczas przed udzieleniem odpowiedzi na Twoje pytanie usuniemy Twoje dane osobowe w maksymalnym możliwym zakresie – z wyjątkiem Twojego imienia i nazwiska oraz nazwy miejscowości i ulicy, których nie możemy usunąć z przyczyn technicznych. Aby usunąć część danych, automatycznie skanujemy dane wprowadzane przez Ciebie i systemowo ukrywamy sekwencje cyfr, takie jak kody pocztowe, numery domów i numery identyfikacyjne pojazdów. Dzięki temu możemy rozpoznać jedynie nazwę miejscowości, ulicę lub serię pojazdu oraz jego model i rok modelowy. Wtedy nie jesteśmy już w stanie powiązać z Tobą danych szczegółowych . Na potrzeby zapewniania jakości funkcji Samoobsługi dla każdego zgłoszenia przesłanego przez każdego użytkownika przechowujemy zwykły identyfikator sesji. Nie jesteśmy jednak w stanie z Tobą powiązać. Podstawą tego przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (patrz art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest zapewnienie Ci jak najlepszej obsługi i udzielenie odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ). Wszystkie wpisy z pola do korzystania z funkcji Samoobsługi usuwamy po upływie 100 dni lub zgodnie z wymogami prawnymi, na przykład po ustaniu celu, w jakim dane zostały zebrane, pod warunkiem że usunięcie danych nie jest sprzeczne z innymi obowiązkami w zakresie przechowywania.
3. Informacje o podmiotach przetwarzających
Na potrzeby świadczenia usługi CIC i poszczególnych funkcji współpracujemy z usługodawcami. Jeśli usługodawcy przetwarzają dane osobowe w naszym imieniu, wówczas zawieramy z nimi umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i uzgadniamy stosowne gwarancje ochrony danych osobowych. Naszych usługodawców dobieramy z zachowaniem wszelkiej staranności. Przetwarzają oni dane osobowe wyłącznie w celu wypełnienia swoich obowiązków i są zobowiązani umownie naszymi instrukcjami, dysponują odpowiednimi środkami technicznymi i organizacyjnymi do ochrony danych osobowych oraz są przez nas regularnie monitorowani.
W przetwarzaniu Twoich zgłoszeń, świadczeniu usług Serwisu Klienta i reklamie wspierają nas Teleperformance Group Europe, Middle-East and Africa SAS (Francja), Concentrix Holding Germany GmbH (Niemcy) i Salesforce.com EMEA Limited (Wielka Brytania) jako podmioty przetwarzające dysponujące chmurą obliczeniową, która działa na terenie Unii Europejskiej. Ponieważ Salesforce ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych podpisaliśmy stosowną standardową umowę UE powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087. Dane przechowywane w Europie są ponadto zabezpieczone przez wiążące reguły korporacyjne (stanowiące odpowiednią gwarancję dotyczącą przetwarzania danych w krajach pozaeuropejskich).
Ponadto Volkswagen AG korzysta z usług Cariad SE, Adastra GmbH i Deloitte Consulting GmbH, wszystkie z siedzibą w Niemczech, będących podmiotami przetwarzającymi w celu zapewnienia działania i dalszego rozwoju.
W związku z przetwarzaniem zgłoszeń na potrzeby Serwisu Klienta i w celu analizowania danych z myślą o zapewnianiu jakości i doskonaleniu Serwisu Klienta oraz naszych produktów i usług wspiera nas Amazon Web Services EMEA SARL (Irlandia) jako podmiot przetwarzający dysponujący chmurą, która działa na terenie Unii Europejskiej. Nagrania wykonywane w celu doskonalenia Serwisu Klienta są transkrybowane za pomocą oprogramowania Amazon Transcribe. Ponieważ AWS ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych, nie można wykluczyć uzyskiwania dostępu do danych (tj. odczytu danych) z terytorium Stanów Zjednoczonych. W celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych podpisaliśmy stosowną standardową umowę UE powierzenia przetwarzania danych osobowych. Standardowe klauzule umowne UE można znaleźć pod adresem URL https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
W udostępnianiu funkcji samoobsługowych wspiera nas Inbenta Holdings INC. Sucursal en España, C/ Arago 222, 08011 Barcelona (Hiszpania).
III. Użytkowanie w przypadku użytkownika mającego konto / niemającego konta w serwisie Volkswagen i przygotowanie rejestracji konta
Jeśli kontaktujesz się z nami w sprawach dotyczących naszych usług cyfrowych lub aplikacji, sprawdzamy również, czy posiadasz już konto Volkswagen ID. Dlatego też prosimy Cię o podanie adresu e-mail i sprawdzamy, czy posiadasz identyfikator Volkswagen ID (za pomocą Volkswagen ID możesz zalogować się do wielu usług online, np. witryn internetowych lub aplikacji Volkswagen AG i osób trzecich). Konto to pełni funkcję centralnego konta użytkownika, które umożliwia Ci centralnie zarządzać swoimi danymi. Celem przetwarzania danych niezbędnego w związku z kontem Volkswagen ID jest wykonanie umowy (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W celu dokonania rejestracji musisz podać adres e-mail i wybrane hasło. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności dotyczącej konta Volkswagen ID. Można je znaleźć pod adresem https://vwid.vwgroup.io/data-privacy.
Jeśli kontaktujesz się z nami i nie posiadasz jeszcze konta Volkswagen ID, może poprosić naszych konsultantów o przygotowanie rejestracji tego konta w trakcie rozmowy. Za Twoją zgodą (patrz część VI) nagrywamy Twoje zgłoszenie przez telefon i przetwarzamy Twoje imię i nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu, kraj i język, aby przygotować rejestrację i wysłać do Ciebie wiadomość e-mail z zaproszeniem do rejestracji konta Volkswagen ID. Aby mieć pewność, że tylko Ty będziesz miał dostęp do swoich danych klienta, i aby przygotować rejestrację, musisz wybrać czterocyfrowy kod zaproszenia i przekazać go konsultantowi. Aby zakończyć proces rejestracji konta Volkswagen ID, musisz wpisać ten kod w ciągu 30 dni. Dopiero po wpisaniu prawidłowego kodu zaproszenia wstępnie zarejestrowane dane klienta zostaną powiązane z Twoim kontem Volkswagen ID. Eliminuje to możliwość uzyskania dostępu do Twoich danych klienta przez nieautoryzowane osoby trzecie nawet wtedy, gdy zaproszenie trafi pod niewłaściwy adres. Przetwarzamy Twoje dane klienta, aby przygotować rejestrację Twojego konta Volkswagen ID (patrz art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Nagrane zlecenie telefoniczne usuwamy po upływie 60 dni, a wstępnie zarejestrowane dane klienta po upływie 30 dni.
IV. Przygotowanie do uzyskania zgody na otrzymywanie reklam, komunikacja reklamowa i badania satysfakcji
Jeśli posiadasz konto Volkswagen ID, konsultant w ramach Serwisu Klienta sprawdza, czy udzieliłaś/-eś wcześniej zgody na otrzymywanie reklam na adres e-mail zapisany na tym koncie. Jeśli nie udzieliłaś/-eś nam zgody na otrzymywanie reklam, możesz udzielić jej w trakcie rozmowy. Za Twoją zgodą (patrz część VI) rejestrujemy Twoją chęć wyrażenia zgody przez telefon i wysyłamy Ci wiadomość e-mail z zaproszeniem do wyrażenia zgody na otrzymywanie reklamy bezpośredniej. Możesz udzielić zgody na otrzymywanie reklam dopasowanych indywidualnie klikając w ciągu 30 dni w link w wiadomości e-mail z zaproszeniem (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Po otrzymaniu Twojej zgody pocztą elektroniczną usuwamy nagranie, w którym wyrażasz chęć udzielenia zgody. Jeśli nie wyrazisz zgody, usuwamy Twojąchęć udzielenia zgody najpóźniej po upływie 60 dni.
Jeśli udzieliłaś/-eś nam już zgodę na otrzymywanie reklamy bezpośredniej (patrz art. 6 ust. 1 lit. a RODO), konsultant może kontaktować się z Tobą i doradzać Ci w sprawie naszych produktów i usług. Aby doskonalić komunikację i porady naszych konsultantów, przetwarzamy dane osobowe z Twojego konta Volkswagen ID i powiązanych usług, a także wyniki segmentacji. Jeśli jesteś zainteresowana/-y jakimikolwiek produktami lub usługami, Twoje zainteresowanie jest rejestrowane i przetwarzane, aby można było przesłać Ci później dostosowaną indywidualnie reklamę. Więcej informacji na temat przetwarzania danych w kontekście udzielania zgody na otrzymywanie reklam i komunikację reklamową można znaleźć w Polityce Prywatności dotyczącej konta Volkswagen ID pod adresem https://vwid.vwgroup.io/data-privacy.
V. Rejestrowanie i analizowanie zapytań telefonicznych i badań satysfakcji
W przypadku telefonicznego zwrócenia się do nas ze sprawą dotyczącą naszych usług lub aplikacji i/lub udziału w ankietach dotyczących zadowolenia, od początku rozmowy istnieje możliwość wyrażenia zgody na nagrywanie rozmowy w celu zapewnienia jakości i poprawy obsługi klienta oraz usprawnienia usług cyfrowych, postępując zgodnie z komunikatami w kolejce i naciskając odpowiedni przycisk w telefonie (por. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). Zgodę można wycofać w każdej chwili, informując o tym przedstawiciela już podczas rozmowy lub po niej przez wysłanie e-maila na adres info-datenschutz@volkswagen.de.
W przypadku udzielenia nam zgody na nagrywanie jednej lub kilku rozmów, nagrywamy je i wykonujemy ich transkrypcję.
W celu zapewnienia jakości naszej obsługi klienta i naszych usług cyfrowych analizujemy bezpośrednio nagrania tekstowe (np. rozpoznawanie języka, analiza składniowa, analiza semantyczna) oraz kategoryzujemy i klasyfikujemy je (np. przyporządkowanie do tematów, klasyfikacja na podstawie nastrojów). Ta analiza umożliwia między innymi wyciągnięcie wniosków dotyczących czasu trwania, treści i aktywności rozmowy oraz zadowolenia z obsługi klienta. W ten sposób możemy identyfikować sprawy właściwe dla klienta oraz wykorzystywać je do późniejszych rozmów i szkoleń naszych przedstawicieli (np. zapewnienie przestrzegania wytycznych, przekazywanie wytycznych na podstawie praktycznych przykładów). Usuwany dane z analizy nagrań i anonimizujemy je po upływie 14 dni.
C. Przetwarzanie danych osobowych klientów komercyjnych podczas korzystania z CIC
Przetwarzanie danych podczas korzystania ze strony internetowej CIC lub aplikacji w przypadku klientów komercyjnych zasadniczo nie różni się od przetwarzania danych opisanego w punkcie B. (o ile funkcje i usługi są również oferowane klientom komercyjnym podczas korzystania z CIC). Podczas przetwarzania Twojego zgłoszenia jako klienta komercyjnego przetwarzamy Twoje firmowe dane osobowe (np. adres e-mail używany w działalności zawodowej, adres organizacji) oprócz lub zamiast prywatnych danych osobowych wymienionych w punkcie B.II.1. Klientom komercyjnym korzystającym z CIC nie oferujemy obecnie Samoobsługi (B.II.2.). Wyjaśnienia Volkswagen ID (B.III.) stosuje się odpowiednio do klientów komercyjnych w przypadku ONE Business ID. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółową Polityką Prywatności mającą zastosowanie do ONE Business ID. Jest ona dostępne na stronie https://onebusinessid.com/legal#dataprivacy. Klientom komercyjnym korzystającym z CIC nie oferujemy obecnie przygotowania do rejestracji konta użytkownika ONE Business ID. To samo dotyczy przygotowania do uzyskania zgody na otrzymywanie reklam, targetowania reklam, ankiet badających poziom zadowolenia (B.IV.) i ankiet badających poziom zadowolenia (z wyjątkiem zgłoszeń telefonicznych) (B.V.). Objaśnienia dotyczące analizy zgłoszeń (z wyjątkiem zgłoszeń telefonicznych) (B.V.) oraz rejestrowania i analizy zgłoszeń telefonicznych i/lub ankiet badających poziom zadowolenia (B.VI.) stosuje się odpowiednio do klientów komercyjnych.
D. Cyberbezpieczeństwo
Możesz skontaktować się z Customer Interaction Center (CIC), jeśli podejrzewasz ataki związane z cyberbezpieczeństwem podczas korzystania z naszych usług cyfrowych. W tym kontekście Volkswagen AG przetwarza wymagane w każdym przypadku dane osobowe, takie jak Twoje dane osobowe (np. imię i nazwisko, adres e-mail, adres, numer telefonu, kraj i język), dane dotyczące umowy (np. numer umowy i numer klienta, zgody), dane transakcji (np. dane dotyczące zamówienia i faktury), dane pojazdu (np. numer identyfikacyjny pojazdu, data pierwszej rejestracji, informacje o wyposażeniu), dane dotyczące użytkowania pojazdu (np. przebieg, ewidencja przebiegu pojazdu, poziomy płynów), dane dotyczące serwisu (np. data oddania/odbioru pojazdu, pojazd zastępczy), dane sprzętu (np. typ urządzenia końcowego, producent urządzenia końcowego, numer seryjny urządzenia końcowego), dane oprogramowania (np. oprogramowanie wbudowane, system operacyjny, wersja aplikacji), dane dotyczące korzystania z usług informatycznych (np. logowania do usług, korzystanie z funkcji) lub dane płatności (np. numer konta bankowego).
Podstawą prawną nawiązania kontaktu w przypadku ataków dotyczących cyberbezpieczeństwa jest przeważający uzasadniony interes zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Uzasadnionym interesem Volkswagen AG jest zapewnienie możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa naszych usług cyfrowych.
Cariad SE i Salesforce.com, Inc. wspierają nas jako podmioty przetwarzające. Nie można wykluczyć dostępu do tych informacji przez Salesforce.com, Inc. z siedzibą w USA. Z tego powodu została zawarta odpowiednia standardowa umowa UE powierzenia przetwarzania danych osobowych (odpowiednia gwarancja przetwarzania danych w krajach spoza Europy). Standardowe klauzule umowne UE są dostępne na stronie https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DE/TXT/?uri=CELEX%3A32010D0087.
Przechowujemy Twoje dane tylko tak długo, jak jest to konieczne do realizacji podanych celów, dla których przetwarzamy Twoje dane i o ile żadne inne zobowiązania dotyczące przechowywania danych nie uniemożliwiają ich usunięcia.
E. Twoje prawa
Możesz dochodzić poniższych praw wobec Volkswagen AG w każdej chwili, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Dodatkowe informacje na temat wykonywania Twoich praw można znaleźć w części D.
Prawo dostępu: masz prawo do uzyskania od nas informacji (art. 15 RODO) dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych.
Prawo do sprostowania danych: masz prawo zażądać od nas poprawienia (art. 16 RODO) wszelkich nieprawidłowych lub niekompletnych danych osobowych, które Cię dotyczą.
Prawo do usunięcia danych: masz prawo zażądać usunięcia Twoich danych, jeśli zostały spełnione wymagania określone w art. 17 RODO. Możesz więc zażądać usunięcia danych na przykład wtedy, gdy nie są już one niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Ponadto możesz zażądać usunięcia, jeśli przetwarzamy Twoje dane na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody, a Ty wycofasz taką zgodę.
Prawo do ograniczenia przetwarzania: możesz zażądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych, jeśli spełnione zostały wymagania określone w art. 18 RODO. Ma to miejsce na przykład wtedy, gdy kwestionujesz prawidłowość swoich danych. Możesz wówczas zażądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych do momentu sprawdzenia ich prawidłowości.
Prawo do sprzeciwu: jeśli przetwarzanie odbywa się w oparciu o nadrzędne, prawnie uzasadnione podstawy, wówczas masz prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych. Sprzeciw jest dopuszczalny, jeśli przetwarzanie odbywa się w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub ze względu na prawnie uzasadniony interes Volkswagen AG lub osoby trzeciej. W przypadku wniesienia takiego sprzeciwu prosimy o poinformowanie nas o powodach wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Ponadto masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych do celów marketingu bezpośredniego. To samo dotyczy profilowania, jeśli jest ono związane z marketingiem bezpośrednim.
Prawo do przenoszenia danych: jeżeli przetwarzanie danych odbywa się za zgodą lub w ramach realizacji umowy, a ponadto odbywa się z wykorzystaniem automatycznego przetwarzania danych, masz prawo do otrzymania swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie stosowanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz do przekazania ich innemu administratorowi.
Prawo do wycofania zgody: jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody, masz prawo w każdej chwili bezpłatnie wycofać swoją zgodę ze skutkiem na przyszłość.
Prawo do wniesienia skargi: masz także prawo do wniesienia do organu nadzorczego (np. do inspektora ochrony danych Dolnej Saksonii) skargi dotyczącej przetwarzania Twoich danych osobowych przez naszą firmę.
F. Osoby kontaktowe
Osoby kontaktowe wyznaczone w związku z wykonywaniem Twoich praw
W celu uzyskania danych osób kontaktowych, które wyznaczono w związku z wykonywaniem Twoich praw i udzielaniem dalszych informacji, odwiedź link: https://datenschutz.volkswagen.de.
Inspektor ochrony danych
Nasz inspektor ochrony danych jest osobą kontaktową we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych: