Opcjonalna pompa ciepła umożliwia mniejsze zużycie energii przy ogrzewaniu wnętrza ID. niż tradycyjne ogrzewanie, co ma pozytywny wpływ na zasięg.
W porównaniu z autami z silnikami spalinowymi, podzespoły napędowe w samochodzie elektrycznym nie wytwarzają wystarczającej ilości ciepła odpadowego, by nagrzać wnętrze. Rozwiązanie: wysokoefektywny układ pompy ciepła, która spręża środek chłodzący pod wysokim ciśnieniem. Powstające przy tym ciepło jest wykorzystywane do ogrzewania przepływającego zimnego powietrza.
Zużywane jest przez to mniej energii z baterii, co powoduje zwiększenie zasięgu w porównaniu z samochodami elektrycznymi bez pompy ciepła.
W pompie ciepła zastosowano środek R744, znacznie mniej szkodliwy dla klimatu niż środek zawierający fluor. Dzięki wysokiej sprawności jest to najbardziej energooszczędny sposób ogrzewania samochodu elektrycznego przy niskich temperaturach zewnętrznych.