Elektryczny e-Golf na zaśnieżonej drodze
Elektromobilność

Witamy w kraju samochodów elektrycznych.

Elektromobilność

Witamy w kraju samochodów elektrycznych.

Dlaczego właśnie Norwegowie lubią elektryczne samochody?

Jak sprawdza się elektryczne auto w codziennej eksploatacji? Czy ładowanie samochodu jest skomplikowane i jak daleko dojedzie się na naładowanej baterii? Wiele osób już dzisiaj ma bezpośrednio do czynienia z elektryczną mobilnością, która stała się częścią ich życia codziennego. Na przykład Norwegowie. Zaciekawieni, jak wygląda ich życie, pojechaliśmy do Skandynawii, aby zapytać ich samych, dlaczego są tak zdumiewająco otwarci na kwestie elektrycznej mobilności. Jest to dość zaskakujące jak na kraj z tak dużymi odległościami i stosunkowo niewielką liczbą mieszkańców.

Thomas z rodziną przed domem z e-Golfem w zimowej aurze

W zgodzie z naturą: świadomość ekologiczna.

Naszym pierwszym rozmówcą był Thomas. Powiedział nam, że często wyjeżdza na wycieczki z rodziną czy do znajomych. Uprawia też sporty na wolnym powietrzu. A na nasze pytanie, dlaczego jeździ elektrycznym samochodem, odpowiedział: "Podstawowym warunkiem, który musiał zostać spełniony, bym przesiadł się na auto elektryczne było to, że musi mieć ono takie same osiągi i moc, jak benzynowe. Teraz już nie wyobrażam sobie, że mógłbym wrócić do samochodu benzynowego." 

Thomas pracuje jako Project Manager w dziedzinie IT, a swój wolny czas najcześciej spędza poza domem - jeżdżąc na desce snowboardowej, surfując czy też łowiąc ryby. 
Wszystkie trasy i rodzinne wycieczki - czasem po górskich drogach - do miejsc, gdzie oddaje się swojej pasji, przemierza e-Golfem. 

"Lubię być w otoczeniu natury: cisza, świeże powietrze, odgłosy i zapachy przyrody. To uspokaja. Gdy kiedyś moje dzieci będą mnie wspominać, będą pamiętać, że zawsze przykładaliśmy dużą wagę do tego, by pokazać im naturę. Tak długo, jak w gniazdkach jest prąd, samochód elektryczny jest całkowicie nieskomplikowany. Dla mnie ważna jest ochrona przyrody. I dlatego jeżdżę elektrycznym autem."

Dlaczego Thomas lubi przebywać poza domem i dlaczego jeździ samochodem elektrycznym, opowiada w filmie.
--:--

Całkiem proste: przejście na mobilność elektryczną.

Podobnie jak Thomas, także Kristian dużo jeździ. Dla tego miłośnika sztuki korzystanie z samochodu elektrycznego jest zupełnie naturalne i bezproblemowe. Co Kristian szczególnie ceni w swoim e-Golfie, dowiesz się tutaj.

Kristian z kurczakiem na ramieniu

Gdy spotkaliśmy Kristiana z Bergen, od razu stało się jasne, że ten pełen energii mężczyzna ma wiele zainteresowań. Szybko zdradził nam, jak udaje mu się połączyć swoją miłość do zwierząt z zainteresowaniem sztuką. "Gdy mój samochód się ładuje, mam czas na inne rzeczy." Zrozumieliśmy, o czym mówi ten sympatyczny Norweg, kiedy obserowaliśmy go w kawiarni, w czasie, gdy samochód był ładowany.

33-letni agent ubezpieczeniowy poświęca dużo czasu zwierzętom - swoim kurom oraz sztuce. Ma wiele zróżnicowanych zainteresowań. Samochodem, który pomaga mu je połączyć i którego wnętrze szybko się nagrzewa, gdy na zawnątrz jest zimno, jest e-Golf.

"Dużo jeżdżę: dostarczam moim kurom potrzebne rzeczy lub przewożę moje obrazy z jednego miejsca w drugie. Zaletą samochodu elektrycznego jest to, że szybko przyspiesza. Nie brakuje mi samochodu benzynowego. Być może wielu zdziwi się, jak łatwo i wygodnie można przesiąść się do elektrycznego auta."

Kristian korzysta z elektrycznej mobilności.
--:--

Zawsze wystarczający "power" dla rodziny.

Lena korzysta ze swojego elektrycznego auta regularnie przez cały tydzień, także w weekendy. Mama dwójki dzieci jest cały czas w drodze i ceni swój samochód przede wszystkim za to, że jest taki cichy.

Lena podwozi córkę e-Golfem na zajęcia taneczne

Dla Leny, matki dwójki dzieci i miłośniczki fitnessu, czas spędzany w samochodzie to czas dla rodziny. Wspólną jazdę z córką wykorzystuje, by porozmawiać z nią na różne tematy: "Bardzo przyjemnie jest, że samochód jest taki cichy" - mówi Lena. Kwestia ładowania nie jest dla niej żadnym problemem: ładuje  e-Golfa w swoim garażu lub w pracy. To jak w tańcu - rytm (ładowania) szybko wchodzi w krew.  

Czterdziestopięciolatka robi wszystko dla swojej rodziny: jeżeli nie uprawia sportu na świeżym powietrzu, wozi swoją córkę na zajęcia z tańca i na turnieje. Po drodze mogą rozmawiać. e-Golf umożliwia jej spędzanie czasu z córką i rozmowę na różne tematy. 

"To piękne chwile, które należą tyko do nas. Wykorzystujemy ten czas, by być razem. Rozmawiamy wtedy o jej znajomych i o tym, co się dzieje w jej życiu. Bardzo przyjemne, że samochód jest tak cichy. Jeżdżenie autem elektrycznym nie wymaga jakichś rewolucyjnych zmian. Złapiesz rytm i masz wszystko pod kontrolą. Mamy szczęście, że możemy ładować samochód w pracy lub we własnym garażu."

Lena zdradza w filmie, jak to robi, że ciągle jest w ruchu a mimo wszystko odpoczywa.
--:--

Strach przed zasięgiem samochodu elektrycznego? Nigdy w życiu!

Jazda e-Golfem jest dla Ginge przyjemnością. Także w jego przypadku elektryczny samochód podniósł jakość życia. Wyjeżdża poza miasto, by odpocząć od swojej pracy.

Ginge przed swoim e-Golfem

Rekkenvideangst lub po polsku: strach przed zasięgiem - tak Norwegowie opisują swoje obawy, że samochodem elektrycznym nie będą mogli wystarczająco daleko zajechać. Ale dla Ginge to zupełnie obce słowo. Jemu jazda jego elektrycznym e-Golfem po prostu sprawia przyjemność. Jego pasją, całym jego życiem jest muzyka. Mimo to ktoś, kto przez cały dzień jest otoczony muzyką, potrzebuje od czasu do czasu chwili wyciszenia: "Brak dźwięków jest ważny. Cisza tworzy przestrzeń do myślenia. Przestrzeń, w której można po prostu tylko być". Równie ważna jak muzyka, jest jego druga pasja - fascynacja kosmosem. Ginge łączy swoje pasje w prosty sposób - dzięki swojemu e-Golfowi - jadąc ze studia nagrań do domu, może poczuć się jak we własnym "kosmosie".

Ginge komponuje muzykę do filmów fabularnych. Chociażby z tego powodu musi dużo jeździć. Aby w zimne dni nagrzać swój samochód zanim do niego wsiądzie, korzysta z odpowiedniej aplikacji. A pojemność baterii wystarczy, aby dwa razy dojechać do miasta i z powrotem - bez doładowywania. "Wcześniej miałem samochód, bo po prostu musiałem go mieć. Jednak teraz, gdy mam auto elektryczne, szukam ciągle powodów, aby móc nim gdzieś pojechać. Po prostu dlatego, że jazda nim sprawia mi wielką przyjemność! Jeszcze zanim kupiliśmy samochód elektryczny, w języku norweskim powstało nowe słowo - strach przed zasięgiem. Ale ja osobiście nigdy nie bałem się, że stanę gdzieś po drodze." 

Zapisz się do newslettera już dziś

Bądź na bieżąco z tematami związanymi z ID.3, rodziną modeli ID. oraz przyszłością mobilności.

Może Cię również zainteresować:

Całkowicie elektryczny: Oslo

Symulator zasięgu i ładowania

Całkowicie elektryczny: Paryż

Koncepcje zrównoważonej mobilności

Twoja szybka ładowarka wiedzy

Jeżeli Ty jesteś gotowy, to on też: ID. Crozz

Może Cię również zainteresować:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

1.
e-Golf: zużycie energii elektrycznej, kWh/100 km: cykl mieszany 12,7; emisja CO₂ cykl mieszany, g/km: 0; klasa efektywności: A+

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego