Golf 8 Alltrack
Technologia

TEST | Golf 8 Alltrack -
Przyjaciel aktywnej rodziny

Technologia

TEST | Golf 8 Alltrack -
Przyjaciel aktywnej rodziny

Autor Dariusz Piorunkiewicz
Autor zdjęcia Dariusz Piorunkiewicz

Dzieci. Ich pojawienie się dosłownie wywraca życie do góry nogami. Zmieniają się nasze priorytety, model spędzania wolnego czasu, ewoluują potrzeby – również motoryzacyjne. Wiem, co mówię – jestem ojcem trzylatka…

Rozterki i wybory

Pojawienie się dziecka w rodzinie zmienia podejście do motoryzacji. Oczywiście nie w sytuacji, gdy możemy sobie pozwolić na kilka samochodów na każdą okazję. W polskich realiach nie jest to jednak sytuacja standardowa. Nasze motoryzacyjne wybory zaczynają determinować dwa pojęcia – racjonalizm i praktyczność. Nagle okazuje się, że musimy zaspokoić masę potrzeb, wśród których nasze stanowią jedynie niewielki odsetek. Przyjmując model aktywnego rodzicielstwa potrzebujemy pojazdu prawdziwie wielozadaniowego. Szybkie zakupy w mieście, weekendowe wypady na bezdroża, samotne dojazdy do pracy, wakacyjne wyjazdy rodzinne z kufrem wyładowanym do granic przyzwoitości i bagażnikiem rowerowym, dojazdy na eleganckie rodzinne imprezy i radosne powroty z plaży z istną piaskownicą w aucie – to i dużo, dużo więcej będzie musiał znieść. Rozpoczynamy więc poszukiwania i eliminujemy z listy samochody z nadwoziem typu roadster, coupé, kabriolety, zbyt mało pojemne hatchbacki i coraz rzadziej spotykane na rynku sedany. Do wyboru pozostaje nieśmiertelna trójca praktycznych aut rodzinnych – vany, kombi i wszechobecne ostatnio SUV-y.
Każde z tych aut ma swoje wady i zalety. Van jest doskonałym kompanem wakacyjnych wojaży – przestronny, komfortowy, łatwy do załadowania. Na co dzień jednak, zwłaszcza w mieście, poruszanie się nim to udręka. Prowadząc go nie poczujemy przypływu adrenaliny. Nie jest też nazbyt modny, przez co na parkingu nie wyłapiemy zazdrosnych spojrzeń rzucanych przez innych kierowców. Modny jest za to SUV. Wybór pojazdów tego typu jest obecnie ogromny, ale ich utylitarność raczej dyskusyjna. Nie grzeszą pojemnością bagażników oraz ilością miejsca na tylnej kanapie. Do zalet trzeba zaliczyć komfortową pozycję za kierownicą. Bardzo przydają się również zwiększony prześwit i dostępny w wyższych wersjach napęd na cztery koła. No i ten kreowany przez marketingowców wizerunek SUV-ów. Tylko za ich kierownicą możemy poczuć się jak Indiana Jones. Nadal jednak może okazać się, że zwykłe kompaktowe kombi zaoferuje nam większą przestrzeń ładunkową niż średniej wielkości SUV. Czyżby zatem kombi? Lepiej sprawdza się w ruchu miejskim niż VAN, jest bardziej praktyczne niż SUV, ale… nudne. Gdyby dało się zmodyfikować je genetycznie i zaszczepić mu trochę przygodowego charakteru SUV-a, dodać napęd na cztery koła, mielibyśmy pojazd idealny. I wtedy pojawia się on – Golf Variant Alltrack i wydaje się, że tego właśnie szukaliśmy. Czy tak jest w rzeczywistości?

Golf Alltrack z zewnątrz

Stylistyka ósmej generacji Golfa to dowód na to, że designerzy Volkswagena są konsekwentni. Bryła nadwozia nie jest przesadnie finezyjna. Jest zachowawcza, ale nie sposób odmówić jej nowoczesności i proporcjonalności. Outdoorowy charakter Alltracka podkreślają wykonane z czarnego tworzywa nakładki na ranty błotników łączące się z listwami progowymi i przeprojektowanymi w porównaniu do innych wersji zderzakami. Á propos zderzaków – tylny na pierwszy rzut oka kusi dwiema chromowanymi końcówkami wydechów. Niestety, prawdziwe końcówki ukryte są pod zderzakiem.

Golf 8 Alltrack
Golf 8 Alltrack

Prześwit zwiększono o 2 cm, co nie jest może wynikiem oszałamiającym, ale w połączeniu z dodatkową płytą ochroną pod silnikiem pozwala nieco odważniej wjeżdżać na szutrowe drogi. Koła naszej testówki wyposażono w opcjonalne felgi Mount Vernon i opony w rozmiarze 225/45 R18. Wyglądają świetnie, ale mając w planach użytkowanie Golfa poza utwardzonymi drogami korzystniejsze wydaje się pozostanie przy standardowych 17-calowych kołach z oponami w rozmiarze 205/55 R17.

Golf 8 Alltrack
Wnętrze

Nadwozie urosło w porównaniu do poprzednika. Ma teraz 4639 mm długości. Rozstaw osi wynosi 2679 mm, co oznacza sporą przestrzeń w kabinie. Pierwsze minuty spędzone za kierownicą najnowszego Golfa mogą wywołać pewną konsternację. Przyczyna jest prosta. Wewnątrz nie odnajdziemy klasycznych przycisków. Volkswagen postawił na panele dotykowe, co zaburzyło nieco ergonomię. Często, zwłaszcza na wyboistej drodze, trafienie w fizyczny klawisz jest prostsze niż aktywacja funkcji na panelu dotykowym. Dziwią też pewne rozwiązania – temperaturę w kabinie możemy wyregulować dosyć wygodnie za pomocą sliderów zlokalizowanych pod centralnymi nawiewami. Z nieznanych jednak przyczyn nie są one podświetlane i po zmroku skazani jesteśmy na przekopywanie się przez menu klimatyzacji na centralnym wyświetlaczu.

Golf Alltrack
Golf 8 Alltrack

Również przyciski aktywujące podgrzewanie szyb przeniesiono w nietypowe miejsce. Znajdują się po lewej stronie kierownicy na panelu (również dotykowym, zapomnijcie o tradycyjnym pokrętle) służącym do obsługi świateł. Trochę irytuje brak przycisku do wyłączania systemu start-stop. Możemy go aktywować jedynie poprzez centralny ekran dotykowy. Mimo to nie sposób odmówić projektowi wnętrza futurystycznej, nieco ascetycznej estetyki i nowoczesności. Uwagę zwraca niewielki manipulator sterujący skrzynią biegów, jakże odbiegający od solidnych dźwigni z napisem DSG, do których przyzwyczaił nas koncern VAG.

Dla nowoczesnej rodziny

Wyposażenie wnętrza jest w stanie zaspokoić potrzeby nowoczesnej rodziny. Trójstrefowa klimatyzacja z nawiewami na tylną kanapę zapewnia komfort podróży naszym milusińskim. Dwa gniazda USB-C zlokalizowane z przodu i dwa z tyłu, ładowarka indukcyjna oraz gniazda 12 V w konsoli środkowej i bagażniku umożliwią ładowanie wielu gadżetów elektronicznych. Montaż dziecięcego fotelika ułatwiają gniazda Isofix zlokalizowane nie tylko na tylnej kanapie, ale również z przodu, na fotelu pasażera. Ze względu na brak schowków ukrytych w podłodze możemy bez problemu wykorzystywać bazy Isofix wyposażone w nogę wspierającą. Na tylnej kanapie umieścimy również foteliki z mocowaniem typu top tether. Specjalne zaczepy znajdziemy na oparciach od strony bagażnika.

Golf 8 Alltrack
Golf 8 Alltrack

Podróż z najmłodszymi odbywa się w komfortowych warunkach. Nachylenie siedziska tylnej kanapy umożliwia bezproblemowy montaż większości dostępnych na rynku fotelików, w tym obrotowych. Kabina jest na tyle przestronna, że nie trzeba przy tym nadmiernie przesuwać foteli w pierwszym rzędzie, a kierowca i pasażer mają zapewniony pełen komfort podróży. Warto w tym miejscu wspomnieć o tapicerce dostępnej w Alltracku. Gdy jeździmy z małymi pasażerami, ten pozornie błahy szczegół nabiera szczególnego znaczenia. Pomyślcie o kontakcie siedzeń z małymi stópkami w ubłoconych butach. Doświadczenie pokazuje, że im ciemniejsza tapicerka, tym lepiej. W Alltracku mamy jeden rodzaj materiałowej tapicerki, która bazuje na odcieniach szarości. Obawiam się, że pojawienie się na niej irytujących plam to tylko kwestia czasu.

Golf 8 Alltrack

Kufer Golfa zaspokaja rodzinne potrzeby. 611 litrów przy normalnym układzie siedzeń i 1642 litry po złożeniu tylnej kanapy wystarczą, by bez stresu pakować się na wakacje. W razie czego możemy wykorzystać relingi dachowe, a w skrajnych przypadkach pociągnąć całkiem okazałą przyczepę. Masa hamowanej przyczepy, z którą poradzi sobie Alltrack, wynosi aż 2000 kg.

Wrażenia z jazdy

Jak jeździ się Golfem na co dzień? Wrażenia z jazdy budowane są przez dwie składowe – komfort obsługi pojazdu i odczucia związane z układem napędowym i zawieszeniem. W tej pierwszej kategorii mamy do czynienia z całkowitą cyfryzacją. Przed oczami kierowcy widnieje cyfrowy zestaw wskaźników Digital Cockpit Pro, a w środkowej części konsoli najwięcej miejsca zajmuje 10-calowy ekran systemu nawigacji Discover Media. Interfejs użytkownika jest estetyczny i komfortowy w użyciu. Daje też dużo możliwości personalizacji.

Golf 8 Alltrack
Golf 8 Alltrack

Wskaźniki mogą mieć 30 wariantów kolorystycznych współgrających z ambientowym oświetleniem wnętrza. Zapytacie: po co to komu? Kiedyś też bym zadał takie pytanie. Dzisiaj, widząc, ile radości daje trzyletniemu Krzysiowi ustawianie idealnego w danym momencie koloru, uznaję tę funkcję za bardzo pożądaną. Małe zastrzeżenie można mieć do stabilności działania oprogramowania. W trakcie testu zdarzyło się, że system przestał wyświetlać mapę. Znana metoda naprawcza informatyków wyłącz/włącz nie zdała egzaminu. Problem pojawił się w trakcie weekendowego wyjazdu i był nieco irytujący. Mapa pojawiła się ponownie następnego dnia, a system poinformował o dokonaniu aktualizacji.

Bez kompleksów

Bez zarzutu działają systemy asystujące w parkowaniu, ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa, monitorujące martwe pole oraz aktywny tempomat. Żadnych zastrzeżeń nie można mieć do dynamiki jazdy. Dwulitrowy 200-konny diesel pozwala rozpędzić się do 229 km/h, pierwszą setkę widzimy na zegarach po 7,1 sekundy. Zdecydowanie nie można mieć kompleksów. Do niedawna wysokoprężna jednostka była jedyną oferowaną w Alltracku. W tegorocznym konfiguratorze jest również dwulitrowa 190-konna jednostka benzynowa TSI.

Golf 8 Alltrack
Golf 8 Alltrack

Diesel harmonijnie współpracuję z siedmiostopniową skrzynią DSG, chociaż trzeba przyznać, że w celu zakosztowania pełnych możliwości silnika musimy wykorzystać tryb sport. Napęd 4 motion daje duże poczucie bezpieczeństwa i powoduje, że niestraszne stają się zabłocone leśne drogi czy ośnieżone trasy górskie. Doskonale spisują się opcjonalne reflektory IQ. Light LED Matrix, kosztujące 3.960 zł. Wyposażone w automatyczną regulację zasięgu, dynamiczne doświetlanie zakrętów oraz system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe świecą rewelacyjnie i są dodatkiem, za który zdecydowanie warto dopłacić.

Ile to kosztuje?

Skoro o pieniądzach mowa, rzućmy okiem do cennika. Trzeba powiedzieć jasno – Golf Variant Alltrack nie jest samochodem tanim. Ceny wersji benzynowej zaczynają się od 158.190 zł, diesla od 183.690 zł. Cena testowanego modelu przekracza 200.000 zł. Czy warto? Zdecydowanie tak. Golf Alltrack jest bardzo rozsądnie skonfigurowanym, wszechstronnym samochodem, który komfortowo i bezpiecznie zaspokoi potrzeby nowoczesnej rodziny, wywołując uśmiech na twarzach starszych i młodszych pasażerów. Jest tylko jedno ale. W aktualnym cenniku Volkswagena wyposażony w analogiczny silnik Diesla Passat Variant Alltrack w wyjściowej konfiguracji wyceniony został promocyjnie na 183.390 zł. Nieprzesadne gabaryty czy więcej przestrzeni – wybór należy do was!

Dane techniczne

Dane techniczne VW T-Tross 1.5 TSI ACT

Silnik

rzędowy 4-cylindrowy turbodoładowany wysokoprężny

Poj. skokowa (ccm)

1968

Maks. moc

200 KM

Maks. moment obrotowy

400 Nm przy 1750–3500 obr./min

Skrzynia biegów

Automatyczna, 7-stopniowa

Napęd

na 4 koła

Długość / szerokość / wysokość

4639/ 1795/ 1510 mm

Rozstaw osi

2679 mm

0–100 km/h

7,1 s

V maks.

229 km/h

Średnie zużycie paliwa (katalogowe)

5,6 l/100 km

Cena (podstawowa wersja)

201.950 zł

rzędowy 4-cylindrowy turbodoładowany wysokoprężny

Więcej informacji ze świata marki Volkswagen znaleźć można w magazynie Volkswagen Trends”, z którego pochodzi powyższy artykuł.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.