Cityskater Volkswagena w akcji
Elektromobilność

Mikro, ale hoho.

Mikromobilność to poruszanie się po mieście w sposób nieszkodliwy dla środowiska i sprawiający przyjemność. To, co teraz wydaje się być zupełnie nowym rozwiązaniem, wkrótce może stać się codziennością – dzięki innowacyjnym elektrycznym pojazdom Cityskater i Streetmate Volkswagena. 

Ekspert Volkswagena ds. mobilności elektrycznej Christopher Möllers
Ekspert Volkswagena ds. mobilności elektrycznej Christopher Möllers codziennie dojeżdża do pracy ze swojego miejsca zamieszkania. Ale z parkingu musi jeszcze pokonać pewien odcinek drogi pieszo. Rozwiązanie, które mu to ułatwia, spoczywa złożone w bagażniku … 

Gdy Christopher Möllers i Carsten Camrath pojawią się w miejscu publicznym, towarzyszą im pełne zainteresowania spojrzenia, pomruki zdziwienia i wyrażające akceptację skinienia głów – ogólnie mówiąc: spontaniczny zachwyt. I to nie dlatego, że są podobni do znanych sportowców czy celebrytów. Zainteresowanie wzbudzają ich niezwykłe, futurystyczne pojazdy, które zabrali na sesję zdjęciową. Pokryte białym lakierem, napędzane prądem obiekty designu noszą nazywają się Cityskater i Streetmate. „To niesamowite, ile zainteresowania i pozytywnych reakcji spotyka nas na ulicach, gdy mamy przy sobie nasze pojazdy. Bez problemu mógłbym natychmiast sprzedać od ręki kilka egzemplarzy” – mówi Carsten Camrath, szef działu mikromobilności prezentując studyjny pojazd Streetmate. „W produkcji seryjnej Streetmate nie będzie kosztował dużo więcej niż markowy mały skuter z silnikiem spalinowym” – wyjaśnia Camrath, podając przy tym możliwości tego elektrycznego skutera: prędkość maksymalna do 45 km/h i zasięg 60 km na jednym ładowaniu akumulatora. „W przeciwieństwie do skuterów z silnikami spalinowymi nie generuje on lokalnych emisji i jest prawie bezgłośny” – wyjaśnia dalej. Jego kolega Christopher Möllers dodaje: „Pojazdy elektryczne są niewiarygodnie efektywne, ich sprawność jest niezwykle wysoka. Około 80 procent siły, jaką generuje silnik elektryczny, jest przenoszonych bezpośrednio na drogę. W przypadku skutera z silnikiem spalinowym jest to tylko 20 do 30 procent. Reszta ulatnia się w dosłownym tego słowa znaczeniu.”

Christopher Möllers ze swoim Cityskater
Parkujesz samochód, wyjmujesz z bagażnika Cityskater, rozkładasz go w ciągu sekundy i pokonujesz na nim resztę drogi do celu – tak zwaną Last Mile, czyli ostatnią milę. 
Christopher Möllers ze swoim Cityskater
„Jazda Cityskaterem lub Streetmate sprawia mi prawdziwą przyjemność. Człowiek dojeżdża do celu bez stresu.”
Cityskater Volkswagena
Elektryczny Cityskater porusza się po mieście na trzech kołach (dwa z przodu, jedno z tyłu), przy czym napędzane jest tylne koło. Inaczej niż skateboard czy hulajnoga ma oddzielne podesty z kołem na każdą nogę. Drążek kierowniczy zapewnia równowagę, pojazdem steruje się – podobnie jak podczas jazdy na nartach – przenosząc ciężar ciała z jednej nogi na drugą. Do uruchamiania, przyspieszania i hamowania służy dźwignia na drążku sterowniczym. 
Christopher Möllers z Cityskater Volkswagena

Nowy styl jazdy i życia.

Möllers jako Senior Innovation Manager jest odpowiedzialny między innymi za Cityskatera, który wiosną 2019 roku wejdzie do produkcji seryjnej. W porównaniu ze Streetmate, elektryczna hulajnoga rozwija mniejszą prędkość (maks. 20 km/h) i ma zasięg około 15 km. Cityskater można złożyć i bez problemu schować w bagażniku, jest zatem idealnym rozwiązaniem na pokonanie tak zwanej „last mile”, czyli ostatniego odcinka drogi, gdy zaparkujemy samochód na przykład na parkingu buforowym z dala od miejsca pracy, teatru, kawiarni czy sklepów. „Zapotrzebowanie na mobilność jest coraz większe, a miejsc na samochody jest coraz mniej. Dlatego w najbliższych latach musimy radykalnie zmienić komunikację na obszarach zurbanizowanych. Ważny wkład w tę zmianę wnosi Volkswagen swoimi rozwiązaniami dla tak zwanej mikromobilności”. Małe pojazdy – Cityskater i Streetmate to tylko kilka przykładów z tego segmentu – wszędzie znajdą „miejsce parkingowe” i poruszają się prawie bezgłośnie i bez lokalnych emisji. „Lecz nie tylko racjonalne powody przemawiają za tymi środkami lokomocji  - podkreśla Camrath. – To bardzo emocjonalne produkty, które zmienią sposób życia w mieście. Jazda Cityskaterem lub Streetmate jest po prostu przyjemna. Na czerwonym świetle można porozmawiać ze stojącymi obok nas osobami, można spontanicznie zatrzymać się na kawę, a do celu dojedzie się bez stresu powodowanego korkami.” 

Carsten Camrath i Christopher Möllers rozmawiają w kawiarni
„Te pojazdy nie tylko zmienią mobilność, lecz także wygląd miast.”

Przewiduje się, że początkowo mikropojazdy znajdą nabywców przede wszystkim wśród zainteresowanych techniką mieszkańców dużych miast w wieku między 25 a 45 lat, dla których elektryczny skuter jest modnym, lifestylowym dodatkiem. Jednak Möllers przekonuje, że Cityskater i Streetmate „zostały stworzone dla wszystkich, naprawdę wszystkich, którzy chcą poruszać się po mieście wygodnie i czysto. Bez problemu mogą być używane przez starsze osoby i nie wymagają żadnych specjalnych umiejętności. Są także interesujące nie tylko dla prywatnych klientów, lecz również dla firm, na przykład kurierskich – kurier może nimi pokonać ostatni odcinek drogi, jeżeli przykładowo musi dostarczyć przesyłkę do strefy zastrzeżonej wyłącznie dla ruchu pieszego. Tam, gdzie nie mogą dojechać samochody, sprawdza się mikromobilność.” Möllers nie wątpi w sukces tej koncepcji. „Te pojazdy nie tylko zmienią mobilność, lecz również wygląd naszych miast. Urbaniści będą je w przyszłości uwzględniać, powstaną wszędzie punkty ładowania i miejsca, gdzie można „zaparkować” mikropojazdy.” 

Cyfrowa komunikacja.

Dla Cityskater i Streetmate dostępne będą aplikacje, które pozwolą na połączenie się przez smartfona z pojazdem. „Aplikacja dla Cityskatera będzie pokazywać informacje o pozostałym zasięgu, profil prędkości oraz przejechaną trasę” – wyjaśnia Möllers.

Funkcjonalności aplikacji Streetmate mogą być jeszcze bardziej rozbudowane. Skomunikowany z pojazdem smartfon wskaże na przykład lokalizację Streetmate i zaalarmuje w razie próby uruchomienia przez nieuprawnione osoby. Uruchomienie będzie możliwe tylko gdy aplikacja rozpozna użytkownika jako uprawnionego kierowcę – smartfon stanie się zatem cyfrowym kluczykiem. Także wyświetlacz na kierownicy studyjnego pojazdu (rozdzielczość 1440 x 2560 pikseli) będzie można połączyć z telefonem komórkowym i wyświetlać na nim między innymi dane z nawigacji.

Carsten Camrath ze Streetmate Volkswagena
Jako szef działu mikromobilności w Volkswagenie Carsten Camrath jak nikt inny zna zalety Streetmate i jest w 100 procentach przekonany do tej koncepcji: „Byłbym gotowy zamienić mój służbowy samochód na Streetmate” – przyznaje.
Streetmate Volkswagena w akcji
Streetmate został zaprojektowany do pokonywania średnich dystansów, na przykład z jednej dzielnicy miasta do drugiej. Można na nim jeździć na stojąco lub siedząc na rozkładanym siodełku. Obsługa i jazda Streetmate są bardzo łatwe: moc elektryczną przywołuje się kciukiem na kierownicy. W Europie kierowcy tego elektrycznego skutera muszą posiadać prawo jazdy i kask, a sam pojazd musi być zarejestrowany i ubezpieczony. 

Dla Carstena Camratha poszczególne aplikacje to jednak dopiero początek całościowego cyfrowego i mobilnego rozwiązania, które obejmuje wszystkie oferty mobilności Volkswagena. „W niedalekiej przyszłości będę mógł zarządzać z jednej aplikacji w smartfonie wszystkimi usługami mobilności, których potrzebuję – twierdzi Camrath. Będąc na lotnisku w innymi mieście zamówię car sharing, który podwiezie mnie do tamtejszego centrum, zarezerwuję sobie elektryczną hulajnogę, by zwiedzać muzea, zabytki czy galerie handlowe, a jednocześnie mogę zarządzać ładowaniem mojego samochodu elektrycznego stojącego przed domem. Po pewnym czasie aplikacja pokaże mi, że muszę wracać na lotnisko i zorganizuje transport. Gdy dolecę na moje rodzime lotnisko, skorzystam z ride hailing, by dojechać do domu, gdzie będzie na mnie czekał mój w pełni naładowany samochód elektryczny, którym następnego dnia wyjadę z rodziną za miasto.” Camrath jest pewien, że przyszłość mobilności będzie cudownie łatwa. 

Szczegółowe zdjęcia Streetmate Volkswagena
Szczegółowe zdjęcia Streetmate Volkswagena

Swoim czystym designem Streetmate wyraźnie odróżnia się od przyciężkawych konwencjonalnych skuterów (spalinowych), między innymi dzięki silnikowi elektrycznemu wbudowanemu w piastę tylnego koła. Także Cityskater charakteryzuje się dopracowaną stylistyką. Oba pojazdy przenoszą do nowego segmentu mikropojazdów wysokie wymagania jakościowe Volkswagena w zakresie designu, materiałów i wykończenia.

Szczegółowe zdjęcia Streetmate Volkswagena
Szczegółowe zdjęcia Streetmate Volkswagena
„W myślach już widzę siebie jadącego na Cityskaterze przez Central Park.”

Aktywnie i bliżej otaczającego świata.

Oprócz codziennego dojazdu do pracy lub na zakupy, na elektrycznych skuterach można poruszać się także będąc w innym mieście – na przykład na delegacji lub wycieczce. Gdzie obaj eksperci Volkswagena od mikropojazdów chcieliby skorzystać z nowych możliwości mobilności? „Bez wątpienia Nowy Jork” – mówi bez wahania Christopher Möllers. „Uwielbiam to miasto, a odkrywanie go na Cityskaterze byłoby wspaniałe. W myślach widzę siebie jadącego przez Central Park.” Carsten Camrath nie chce ograniczać się do jednego miasta, lecz widzi możliwości korzystania z mikropojazdów „wszędzie, gdzie się zatrzymam. Ciekawe byłoby odkrywanie mojego rodzinnego miasta z zupełnie innej perspektywy. Prędkość i zasięg Streetmate pozwala na wyprawy do bardziej oddalonych dzielnic.  Człowiek porusza się znacznie bliżej otoczenia, może je aktywnie poznawać i z pewnością odkryje ciekawe miejsca, obok których dotychczas tylko przejeżdżał.” Jak miliony innych, którzy w najbliższych czasach będą korzystać z nowych rozwiązań Volkswagena, Camrath chciałby doświadczyć swojego rodzinnego miasta w zupełnie inny sposób. „Ale nie tylko moje miasto chciałbym poznać na nowo. Zasadniczo chciałbym mieć Streetmate zawsze przy sobie. Obojętne, czy w Dubaju, Dżakarcie czy jakimś małym miasteczku na Lazurowym Wybrzeżu – koncepcje te czynią życie w każdym miejscu łatwiejszym i bardziej interesującym.”

Dane techniczne Cityskater i Streetmate

Cityskater
Napęd: elektryczny, silnik elektryczny
Moc: 450 W (moc maksymalna)
Bateria: akumulator litowo-jonowy
Pojemność nominalna: 200 Wh
Prędkość maksymalna: 20 km/h
Zasięg: do 15 km
Masa: <15 kg
Wymiary: długość 850 mm, wysokość w stanie gotowym do jazdy: 1170 mm, po złożeniu: 330 mm

Streetmate
Napęd: elektryczny, silnik elektryczny
Moc: 2 kW
Bateria: akumulator litowo-jonowy
Pojemność nominalna: 1,8 kWh
Prędkość maksymalna: 45 km/h
Zasięg: do 60 km
Masa: 65 kg

Technologie przyszłości

Volkswagen dąży do tego, by stać się największym na świecie producentem pojazdów z napędem elektrycznym. Na mobilność elektryczną marka patrzy całościowo i w ciągu kilku lat będzie mieć w ofercie całe spektrum pojazdów elektrycznych – od zaprezentowanej już studyjnej limuzyny ID. VIZZION przez wielofunkcyjnego ID. BUZZ po przestronnego SUVa ID. CROZZ i kompaktowego ID., po mikropojazdy Streetmate i Cityskater.

Pojazdy studyjne zbliżone do produkcji seryjnej.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego