Procedura testowa WLTP

Procedura testowa WLTP (Worldwide Harmonised Light Duty Test Procedure – światowa jednolita procedura testowa dla lekkich samochodów użytkowych) zastąpiła cykl NEDC. Intencją przy przechodzeniu na nowy cykl testowy było przybliżenie wartości emisji spalin i zużycia paliwa do wartości uzyskiwanych w rzeczywistej eksploatacji. Procedura przewiduje zmieniony cykl jazdy i dokładnie określone warunki przeprowadzania testu, dzięki czemu wyniki uzyskiwane na całym świecie będą porównywalne. W przyszłości WLTP będzie stanowiło podstawę dla określania norm emisji spalin Euro. Od 1 września 2017 wartości emisji spalin i zużycia paliwa wszystkich nowych wprowadzanych na rynek silników i modeli muszą być określane wg WLTP. Od 1 września 2018 roku wartości emisji i spalania wszystkich nowych samochodów będą wartościami określonymi zgodnie z WLTP.

Patrz też:
NEFZ
RDE

WLTP

Poszycie podwozia

Zamiast klasycznej osłony podwozia, Volkswagen coraz częściej stosuje poszycie z tworzywa sztucznego. Chroni ono skutecznie podwozie przed uderzeniami kamieni, jest lżejsze, można je wykonać z materiałów odzyskanych w recyklingu i poddać recyklingowi, jest zatem bardziej przyjazne dla środowiska. 

Ponadto poszycie podwozia poprawia aerodynamikę samochodu – zmniejsza się opór powietrza, dzięki czemu również spalanie  jest mniejsze.

Patrz też:
Recykling

VW Tiguan z poszyciem podwozia, widok od przodu

Przełączenie na obieg zamknięty, automatyczne

Czujnik jakości powietrza jest w Volkswagenach elementem składowym automatycznej klimatyzacji Climatronic. Jego zadaniem jest stwierdzanie obecności substancji szkodliwych w powietrzu na zewnątrz, występujących w formie gazów ulegających utlenianiu (na przykład tlenek węgla (CO), węglowodory (pary benzolu lub benzyny) lub inne, nie spalone w pełni składniki paliw) lub redukcji (na przykład tleniki azotu NOx). 

Przy złej jakości powietrza, na przykład w korku lub w tunelu, układ sterowania przełącza Climatronic na obieg zamknięty unikając w ten sposób przedostawania się do wnętrza zanieczyszczonego powietrza.

Patrz też:
Klimatyzacja

Panel sterowania klimatyzacją VW Tiguan

Pałąki przeciwkapotażowe

Aktywny system pałąków przeciwkapotażowych dba o bezpieczeństwo pasażerów w razie dachowania.

System składa się z dwóch kaset zamocowanych w sześciu punktach w podwójnej tylnej ścianie bagażnika. Dzięki specjalnemu profilowi i stabilnemu mocowaniu, pałąki przeciwkapotażowe mogą przenosić znacznie większe siły niż znane dotychczas systemy. Gdy czujniki zderzeniowe rozpoznają niebezpieczeństwo dachowania lub zderzenia (czołowego, od tyłu i od boku), sterownik poduszek powietrznych uruchamia system pałąków przeciwkapotażowych.

Zwolnienie blokad powoduje wysunięcie się pałąków o maksymalnie 265 mm w czasie 0,25 sekundy. Po wysunięciu pałąki są blokowane w pozycji końcowej. Razem z ekstremalnie sztywną ramą przedniej szyby chronią pasażerów na wszystkich czterech miejscach siedzących. Jeżeli składany dach jest zamknięty, pałąki dosuwają się do podsufitki. Jeśli nie dojdzie do dachowania,  można wsunąć pałąki ręcznie, co ogranicza koszty naprawy.

Pasy bezpieczeństwa

Istotnym elementem chroniącym pasażerów są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Zadaniem pasa jest unieruchomienie pasażera w fotelu w razie wypadku, aby jego ciało było wyhamowywane w miarę możliwości równomiernie z kabiną pasażerską i nie było narażone na niekontrolowane działanie zbyt dużych sił. Automatyczny zwijacz umożliwia łatwe rozwinięcie pasa przy zapinaniu i zapewnia maksymalny komfort przy różnym wzroście pasażerów. Napinacze kompensują luzy pasa, napinając go w razie zderzenia, by możliwie ciasno przylegał do ciała. Ogranicznik naprężenia pasów zmniejsza maksymalną siłę napięcia i minimalizuje ryzyko obrażeń górnej części tułowia. Działanie pasów, szczególnie w odniesieniu do osób siedzących z przodu, uzupełniają napinacze pasów i poduszki powietrzne.

Patrz też:
Czołowe poduszki powietrzne
Ogranicznik naprężenia pasów
Napinacz pasów bezpieczeństwa
System poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa

Pas bezpieczeństwa w VW Tiguanie

Panoramiczny unoszony/rozsuwany dach

Panoramiczny unoszony/rozsuwany dach to udoskonalony panoramiczny dach rozsuwany (PSD). Dach składa się z co najmniej dwóch elementów szklanych. Przednia część posiada funkcję elektrycznego unoszenia i rozsuwania – można ją unieść i częściowo lub całkowicie otworzyć. Przy przesuwaniu przedni element w całości nasuwa się na tylną część. Tylny element szklany jest stały i nie otwiera się.

Panoramiczny unoszony/rozsuwany dach posiada elektryczną roletę przesłaniającą całą przeszkloną powierzchnię.

Podsufitka z panoramicznym dachem w VW ID.3

Program jazdy Offroad

Program jazdy Offroad obejmuje między innymi asystenta zjazdu ze wzniesienia, funkcję ruszania w trudnym terenie, odpowiednio dopasowaną charakterystykę pedału przyspieszenia oraz system ABS zoptymalizowany pod kątem jazdy terenowej. Dzięki temu po wciśnięciu przycisku będziesz miał lepszą kontrolę nad samochodem w każdym terenie.

Konsola środkowa VW T-Roca z fokusem na program jazdy Offroad

Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa

Podparcie odcinka lędźwiowego dba o optymalną pozycję siedzącą. Przede wszystkim na długich trasach mięśnie pleców mogą się zmęczyć od napięcia. Podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa odciąża go i zapobiega ewentualnemu bólowi z powodu niewłaściwej pozycji siedzącej i skurczów mięśni.

Patrz też:
Funkcja masażu (siedzenia)

Siedzenie z podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa w VW Tiguan

Pojazdy z napędem na gaz ziemny

Z oznaczeniem TGI (i eco up!) Volkswagen oferuje samochody z napędem na gaz ziemny.
Wszystkie silniki są zoptymalizowane do pracy z tym paliwem. Pozwala to obniżyć zużycie i ma pozytywny wpływ na emisje spalin. Zbiorniki gazu są umieszczone pod podłogą i tylko w niewielkim stopniu ograniczają możliwości wykorzystania kabiny pasażerskiej i bagażnika.

Patrz też:
Gaz ziemny
TGI
CNG (Compressed Natural Gas)

VW Golf Variant z napędem na gaz ziemny
5. eco up! – zużycie paliwa (CNG), kg/100 km: w cyklu miejskim 3,7 - 3,6 / w cyklu pozamiejskim 2,6 / w cyklu mieszanym 3,0 - 2,9; emisja CO2 w cyklu mieszanym, g/km: 82 - 81; klasa efektywności: A, A+4. Golf TGI – zużycie paliwa (CNG), kg/100 km: w cyklu miejskim 4,8 – 4,4 / w cyklu pozamiejskim 3,1 – 3,0 / w cyklu mieszanym 3,6 – 3,5; emisja CO2 w cyklu mieszanym (CNG), g/km: 98 - 95; zużycie paliwa (benzyna), l/100 km: w cyklu miejskim 7,3 – 6,6 / w cyklu pozamiejskim 4,6 / w cyklu mieszanym 5,6 – 5,3; emisja CO2 w cyklu mieszanym (benzyna), g/km: 127 - 122; klasay efektywności: A, A+6. Polo TGI – zużycie paliwa (CNG), kg/100 km: w cyklu miejskim 4,4-4,1 / w cyklu pozamiejskim 2,9-2,7 / w cyklu mieszanym 3,4-3,2; emisja CO2 w cyklu mieszanym (CNG), g/km: 93-88; klasa efektywności: A+

Przekładnia dwusprzęgłowa DSG

Przekładnie dwusprzęgłowe składają się z dwóch niezależnych przekładni. Przez podwójne sprzęgło obie przekładnie są na przemian łączone z silnikiem przez dwa wałki napędzające, w zależności od biegu. Przy automatycznej zmianie przełożenia następuje ono bez przerwania siły ciągu.
Przekładnia dwusprzęgłowa DSG dysponuje dwoma programami jazdy: normalnym i sportowym. W trybie sportowym DSG później zmienia bieg na wyższy i w razie potrzeby wcześniej przechodzi na niższy. Biegi można zmieniać również manualnie. Szczególnie sportowo można zmieniać przełożenia łopatkami przy kierownicy wielofunkcyjnej. Jednak sprzęganie następuje zawsze w pełni automatycznie. Sześciobiegowa DSG przeznaczona jest dla mocniejszych silników i momentów obrotowych ponad 250 Nm. Podwójne sprzęgło składa się z dwóch sprzęgieł wielotarczowych pracujących w kąpieli olejowej.

Siedmiobiegowa DSG występuje w dwóch wariantach:

  • dla mniejszych silników: maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm, tutaj stosowane jest sprzęgło suche
  • dla silników z wyższymi obciążeniami: maksymalny moment obrotowy 600 Nm, DSG jest przystosowana do wysokich momentów obrotowych
Wnętrze VW Golfa, detal: DSG na konsoli środkowej

Pojazdy z napędem CNG

Z oznaczeniem TGI (i eco up!) Volkswagen oferuje samochody z napędem na gaz ziemny. Wszystkie silniki są zoptymalizowane do pracy z tym paliwem. Pozwala to obniżyć zużycie i ma pozytywny wpływ na emisje spalin. Zbiorniki gazu są umieszczone pod podłogą i tylko w niewielkim stopniu ograniczają możliwości wykorzystania kabiny pasażerskiej i bagażnika.

5. eco up! – zużycie paliwa (CNG), kg/100 km: w cyklu miejskim 3,7 - 3,6 / w cyklu pozamiejskim 2,6 / w cyklu mieszanym 3,0 - 2,9; emisja CO2 w cyklu mieszanym, g/km: 82 - 81; klasa efektywności: A, A+
4. Golf TGI – zużycie paliwa (CNG), kg/100 km: w cyklu miejskim 4,8 – 4,4 / w cyklu pozamiejskim 3,1 – 3,0 / w cyklu mieszanym 3,6 – 3,5; emisja CO2 w cyklu mieszanym (CNG), g/km: 98 - 95; zużycie paliwa (benzyna), l/100 km: w cyklu miejskim 7,3 – 6,6 / w cyklu pozamiejskim 4,6 / w cyklu mieszanym 5,6 – 5,3; emisja CO2 w cyklu mieszanym (benzyna), g/km: 127 - 122; klasay efektywności: A, A+
6. Polo TGI – zużycie paliwa (CNG), kg/100 km: w cyklu miejskim 4,4-4,1 / w cyklu pozamiejskim 2,9-2,7 / w cyklu mieszanym 3,4-3,2; emisja CO2 w cyklu mieszanym (CNG), g/km: 93-88; klasa efektywności: A+

Patrz też:
CNG (Compressed Natural Gas)
Samochody TGI z napędem na gaz ziemny

Volkswagen Golf z napędem na gaz ziemny

Przełączniki zmiany przełożenia

Pięcio- lub sześciostopniowa przekładnia automatyczna Tiptronic ma wszystkie zalety i właściwości techniczne automatycznej skrzyni biegów. Po przełączeniu dźwigni selekcyjnej na ścieżkę Tiptronic, możliwa jest manualna ingerencja w pracę automatycznej przekładni. Przesunięcie gałki dźwigni selekcyjnej do przodu zmienia bieg na wyższy, do tyłu – na niższy. Biegi można zmieniać także przełącznikami na kierownicy.

Tiptronic oferuje komfort automatycznej skrzyni biegów połączony z przyjemnością sportowej jazdy, jaką daje manualna przekładnia. Bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu zapewnia automatyczne przełączenie na wyższy bieg przy osiągnięciu granicznej prędkości obrotowej. Możliwa jest także redukcja biegu i hamowanie silnikiem przed zakrętem lub przy zjeżdżaniu ze wzniesienia.

Przełącznik zmiany przełożenia w VW

Proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash

Proaktywny system ochrony pasażerów PreCrash rejestruje przy użyciu czujników ESC i systemu obserwacji otoczenia Front Assist krytyczne sytuacje ze zwiększonym prawdopodobieństwem wypadku.

Jeżeli system rozpozna taką sytuację, przygotuje pasażerów i samochód na ewentualny wypadek: przednie pasy bezpieczeństwa zostaną napięte, a otwarte okna i rozsuwany dach zamkną się prawie całkowicie.

Gdy przywrócony zostanie normalny stan jazdy i samochód ustabilizuje się, zwolni się napięcie pasów, a okna i dach będzie można przywrócić do pozycji wyjściowej.

Widok Volkswagena od góry, strzałki pokazują funkcje pro aktywnego systemu ochrony pasażerów PreCrash

Progresywny układ kierowniczy

Progresywny układ kierowniczy ułatwia kierowcy prowadzenie auta. W porównaniu z konwencjonalnym układem kierowniczym, na wykonanie pełnego skrętu potrzebnych jest mniej obrotów kierownicy. Progresywny stosunek przełożenia zmniejsza np. siły potrzebne do skrętów przy parkowaniu. Ponadto progresywny układ kierowniczy zapewnia zoptymalizowane, bardziej bezpośrednie i kontrolowane reakcje poprawiające komfort codziennego użytkowania i zwiększające dynamikę przy pokonywaniu krętych dróg.

Schematyczna prezentacja sposobu działania progresywnego układu kierowniczego

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.