Lusterko wewnętrzne, automatycznie przyciemniane

Automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne zwiększa komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą, bowiem znacznie redukuje oślepianie przez światła jadących z tyłu pojazdów. Składa się ono z lustra i układu elektronicznego z dwoma fotoczujnikami. Elektronika porównuje dane z czujników dotyczące padania światła od przodu i od tyłu. Jeżeli z tyłu pada więcej światła niż z przodu, lustro zostaje odpowiednio przyciemnione. W tym celu posiada ono warstwę elektrolitową, podobnie jak ekran LCD telefonu komórkowego. Elektrolity składają się z kryształów o równym kształcie. Przyłożenie napięcia ustawia kryształy pod określonym kątem, który określa ilość odbijanego światła. Stopień przyciemnienia lusterka zależy od wysokości napięcia. Przyciemnienie i następujące po nim rozjaśnienie następują prawie bez opóźnień i płynnie. Kierowca nie musi manualnie przyciemniać lusterka i odrywać rąk od kierownicy, co zwiększa bezpieczeństwo. 

Lakiery rozpuszczalne w wodzie

Tradycyjne lakiery zawierają rozpuszczalniki organiczne szkodliwe dla otoczenia. Przy nakładaniu i suszeniu wymagają doprowadzania powietrza, a następnie muszą być dużym nakładem pracy czyszczone. W ostatnich latach udało się opracować lakiery o wysokiej jakości, w których rolę rozpuszczalnika w znacznym stopniu przejmuje woda. Dzięki temu zawartość rozpuszczalników w lakierach Volkswagena spadła o ponad 85%. Ponadto coraz więcej lakierni Volkswagena stosuje oszczędne, w pełni zautomatyzowane techniki nakładania lakieru. Metody te wymagają profesjonalizmu, dokładnie określonych warunków temperatury i wilgotności oraz najwyższego poziomu czystości.

Łatwość napraw

Łatwość napraw to ważne kryterium przy konstruowaniu samochodów Volkswagen. Uwzględniane jest jakie części i przy jakiego rodzaju wypadku mogą zostać uszkodzone i jaki nakład pracy oraz materiałów będzie potrzebny do naprawy tych uszkodzeń.

Łatwość napraw ma pozytywny wpływ na koszty eksploatacji z dwóch powodów. Po pierwsze – wpływa na cenę części i robocizny przy naprawach. Po drugie – przekłada się na stawki ubezpieczenia autocasco.

Liczba oktanowa

Liczba oktanowa podaje „odporność na spalanie stukowe” paliwa. Jest określana według ROZ (Reserch-Oktanzahl) w określonych warunkach badania z dokładnie określonymi silnikami testowymi. Normalna benzyna ma najniższą liczbę 91 oktanów, benzyna super – 95 oktanów, a Super Plus – 98 oktanów. Im wyższa liczba oktanowa, tym wyższa jest temperatura samozapłonu benzyny i tym mniejsza tendencja do spalania stukowego (temperatura samozapłonu benzyny 450-550°C, benzyny 98-oktanowej: 480-700°C)

Patrz też:
Czujnik spalania stukowego

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.