Lusterko wewnętrzne, automatycznie przyciemniane

Automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne zwiększa komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą, bowiem znacznie redukuje oślepianie przez światła jadących z tyłu pojazdów. Składa się ono z lustra i układu elektronicznego z dwoma fotoczujnikami. Elektronika porównuje dane z czujników dotyczące padania światła od przodu i od tyłu. Jeżeli z tyłu pada więcej światła niż z przodu, lustro zostaje odpowiednio przyciemnione. W tym celu posiada ono warstwę elektrolitową, podobnie jak ekran LCD telefonu komórkowego. Elektrolity składają się z kryształów o równym kształcie. Przyłożenie napięcia ustawia kryształy pod określonym kątem, który określa ilość odbijanego światła. Stopień przyciemnienia lusterka zależy od wysokości napięcia. Przyciemnienie i następujące po nim rozjaśnienie następują prawie bez opóźnień i płynnie. Kierowca nie musi manualnie przyciemniać lusterka i odrywać rąk od kierownicy, co zwiększa bezpieczeństwo. 

Lakiery rozpuszczalne w wodzie

Tradycyjne lakiery zawierają rozpuszczalniki organiczne szkodliwe dla otoczenia. Przy nakładaniu i suszeniu wymagają doprowadzania powietrza, a następnie muszą być dużym nakładem pracy czyszczone. W ostatnich latach udało się opracować lakiery o wysokiej jakości, w których rolę rozpuszczalnika w znacznym stopniu przejmuje woda. Dzięki temu zawartość rozpuszczalników w lakierach Volkswagena spadła o ponad 85%. Ponadto coraz więcej lakierni Volkswagena stosuje oszczędne, w pełni zautomatyzowane techniki nakładania lakieru. Metody te wymagają profesjonalizmu, dokładnie określonych warunków temperatury i wilgotności oraz najwyższego poziomu czystości.

Łatwość napraw

Łatwość napraw to ważne kryterium przy konstruowaniu samochodów Volkswagen. Uwzględniane jest jakie części i przy jakiego rodzaju wypadku mogą zostać uszkodzone i jaki nakład pracy oraz materiałów będzie potrzebny do naprawy tych uszkodzeń.

Łatwość napraw ma pozytywny wpływ na koszty eksploatacji z dwóch powodów. Po pierwsze – wpływa na cenę części i robocizny przy naprawach. Po drugie – przekłada się na stawki ubezpieczenia autocasco.

Przeźroczysty Volkswagen z widocznymi osiami

Liczba oktanowa

Liczba oktanowa podaje „odporność na spalanie stukowe” paliwa. Jest określana według ROZ (Reserch-Oktanzahl) w określonych warunkach badania z dokładnie określonymi silnikami testowymi. Normalna benzyna ma najniższą liczbę 91 oktanów, benzyna super – 95 oktanów, a Super Plus – 98 oktanów. Im wyższa liczba oktanowa, tym wyższa jest temperatura samozapłonu benzyny i tym mniejsza tendencja do spalania stukowego (temperatura samozapłonu benzyny 450-550°C, benzyny 98-oktanowej: 480-700°C)

Patrz też:
Czujnik spalania stukowego

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html