Głębokość brodzenia

Głębokość brodzenia określa odległość między punktem styku opon z podłożem, a wlotem powietrza lub systemem zasysania powietrza do silnika.

Patrz też:
Pochylenie boczne
Kąt rampowy
Zdolność pokonywania wzniesień
Kąt natarcia/zejścia

Gniazda elektryczne

Gniazda 12V w konsoli środkowej, tylnej części kabiny i w bagażniku umożliwiają podłączenie urządzeń mobilnych. Dla wielu modeli dostępne jest gniazdo 230V.

Gniazdo multimedialne MEDIA-IN

Gniazdo multimedialne MEDIA-IN to złącze dla odtwarzaczy MP3 z certyfikatem USB, Apple iPod od czwartej generacji i zewnętrznych pamięci danych. Złącze daje możliwość bezpośredniego odtwarzania przez systemy Infotainment plików audio z przenośnych pamięci. Obsługa następuje przez radio lub system nawigacyjny. Tam też wyświetlane są foldery, listy odtwarzania oraz tytuły i mogą zostać wybrane przy użyciu ekranu dotykowego.

MEDIA-IN jest dostępne tylko w połączeniu z niektórymi systemami radiowymi i radiowo-nawigacyjnymi.

Patrz też:
System radiowo-nawigacyjny
Gniazdo multimedialne AUX-IN

Gniazdo multimedialne AUX-IN

Gniazdo multimedialne AUX-IN pozwala na podłączenie do radia lub systemu radiowo-nawigacyjnego zewnętrznego źródła audio. Obsługa następuje przez podłączone urządzenie, regulacja głośności – przez system radiowy lub nawigacyjny.

AUX-IN jest dostępne tylko z niektórymi systemami radiowymi i radiowo-nawigacyjnymi.

Patrz też:
System radiowo-nawigacyjny
Gniazdo multimedialne MEDIA-IN

Gaz ziemny

Paliwo określane nazwą CNG (Compressed Natural Gas) bazuje na gazie ziemnym. W Niemczech jest oferowane w dwóch klasach:

  • H: High calorific gas = wyższa wartość energetyczna
  • L: Low calorific gas = niższa wartość energetyczna.

Większa wartość energetyczna gazu H umożliwia większy zasięg na tej samej ilości gazu. Do 2029 r. większość „obszarów gazu L”, które znajdują się głównie na północy i zachodzie Niemiec, zostanie przestawiona również na gaz H.

Różnice między CNG a LPG

W skład gazu ziemnego wchodzi głównie metan, jest on gazem naturalnym i związkiem węglowodorowym zawierającym najmniej węglowodorów. Jest lżejszy od powietrza, ulatnia i unosi się w górę. Przepisy dotyczące garaży w wielu krajach związkowych w Niemczech zezwalają na wjazd samochodów z CNG na parkingi podziemne.
Wartość energetyczna kilograma gazu ziemnego (gaz H: 14 kWh/kg) odpowiada mniej więcej 1,5 litra benzyny lub 1,3 litra oleju napędowego. Gaz ziemny ma prawie dwukrotnie większą wartość energetyczną niż gaz płynny (LPG; 7 kWh/l).
W odróżnieniu od gazu ziemnego CNG, gaz LPG jest produktem ubocznym wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego i jest cięższy od powietrza. Istnieje zatem niebezpieczeństwo jego zbierania się przy podłożu i w zagłębieniach. Z tego względu często parkowanie samochodów LPG w garażach i na parkingach podziemnych jest zabronione.

Patrz też:
Pojazdy z napędem na gaz ziemny
CNG (Compressed Natural Gas)

Schematyczna prezentacja silnika TGI w VW Golfie
Golf TGI zużycie paliwa - gaz ziemny (CNG), kg/100 km: w cyklu miejskim 4,8 – 4,4 / w cyklu pozamiejskim 3,1 – 3,0 / w cyklu mieszanym 3,6 – 3,5; emisja CO₂ w cyklu mieszanym (CNG), g/km: 98 - 95; Zużycie paliwa - benzyna, l/100 km: w cyklu miejskim 7,3 – 6,6 / w cyklu pozamiejskim 4,6 / w cyklu mieszanym 5,6 – 5,3; emisja CO₂ w cyklu mieszanym (benzyna), g/km: 127 - 122; klasy efektywności: A, A+

Global positioning system (GPS)

W jaki sposób system nawigacyjny znajduje drogę? Warunkiem udzielania przez nawigację prawidłowych zaleceń dotyczących trasy jest Global Positioning System (GPS). 24 satelity tego systemu, stworzonego pierwotnie do celów wojskowych, okrążają Ziemię po dokładnie wyznaczonych orbitach i wysyłają sygnały mierzone przez odbiorniki GPS. Dla precyzyjnego określenia pozycji z  dokładnością ok. dziesięciu metrów odbiornik musi odbierać sygnały z trzech satelitów. System nawigacji w oparciu o informację z GPS i zapisane w pamięci mapy przekazuje zalecenia dotyczące trasy. 

Patrz też:
System nawigacyjny

Przedstawienie systemu nawigacyjnego w komputerze pokładowym VW

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html