Volkswagen wsparł odbudowę lasu w sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego

Volkswagen wsparł odbudowę lasu w sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego

Volkswagen wsparł odbudowę lasu w sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego

22.03.2022
  • Volkswagen w ramach strategii „Way to Zero” konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję, której nie da się uniknąć
  • jednym z lokalnych działań w Polsce jest program redukcji i kompensacji śladu węglowego aut z parku prasowego
  • po każdym teście dziennikarskim samochodu z silnikiem spalinowym wybierane jest miejsce, w którym zostanie zasadzone 70 drzew
  • w Zawoi, w sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego zasadzono 8 tysięcy drzew, ich zakup sfinansowała marka Volkswagen

W minionym roku Volkswagen uruchomił projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Po każdym zakończonym teście samochodu napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz może wybrać miejsce Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. Późną jesienią 2021 roku w Zawoi, w okolicach Babiogórskiego Parku Narodowego, zasadzono osiem tysięcy nowych drzew, których zakup sfinansowała marka Volkswagen.

Marka Volkswagen w związku ze swoją strategią „Way To Zero” konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Poza oferowaniem modeli elektrycznych produkowanych z neutralnym bilansem węglowym, marka dąży do pełnej dekarbonizacji w poszczególnych obszarach swoich działań. Rozpoczęty wraz z początkiem 2021 roku projekt redukcji i kompensacji śladu węglowego aut z parku dziennikarskiego jest jednym z działań odzwierciedlających dążenia Volkswagena.

W październiku 2021 roku w Zawoi, na południu Polski zasadzono osiem tysięcy nowych drzew. Liczba ta nie jest dziełem przypadku: to właśnie na Zawoję wskazywali najczęściej dziennikarze jako na miejsce, w którym miały zostać posadzone drzewa. Jak zauważa Maciej Mętel z Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych: „W tym lesie wystąpił podwójny problem: mocno dały mu się we znaki zarówno kornik drukarz jak i silne wiatry halne. Mnóstwo osłabionych przez szkodniki drzew w wyniku wiatrów łamało się i las bardzo szybko się degradował. Postanowiliśmy go odbudować, wzmocnić poprzez nasadzenia rodzimych gatunków, takich jak jodła czy buk”.

„Niezwykle cieszy nas bardzo pozytywny odzew wielu redakcji, które po testach naszych aut chętnie angażują się w projekt. Po każdym zrealizowanym teście naszego samochodu z silnikiem spalinowym, przedstawiciel redakcji mógł wskazać, w którym z trzech wyselekcjonowanych przez nas miejsc mamy zasadzić 70 drzew. Widok tysięcy nowych drzew zasadzonych w Zawoi jest dla nas czymś wyjątkowym – bardzo dziękujemy naszemu partnerowi, Polskiemu Związkowi Zrzeszeń Leśnych za doskonałą współpracę przy tym projekcie” – mówi Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen.

Poza Zawoją, która okazała się w minionym roku najczęściej wybieraną przez przedstawicieli mediów lokalizacją, dziennikarze mogli wskazywać jako na miejsce nasadzeń na Czarnowo i Ryboły. W tym roku marka Volkswagen zdecydowała się wesprzeć odbudowę lasów w nowych lokalizacjach. Miejsca, które wybrano z myślą o tegorocznych rekonstrukcjach lasów, są zlokalizowane na południu Polski. W Siewierzu las ucierpiał w minionym roku m.in. w wyniku huraganowych wiatrów. W Bukowsku odbudowany ma zostać drzewostan, do którego zniszczenia przyczynił się nie tylko wiatr, ale i śnieg, za sprawą tzw. okiści. Trzecia z lokalizacji, las w Zubrzycy Dolnej doświadczył tego samego, co drzewostany w Siewierzu i Bukowsku, dodatkowo do jego degradacji przyczyniło się działanie szkodników, takich jak kornik drukarz.

Galerię zdjęć wykonanych w Zawoi na terenach zalesionych przy wsparciu marki Volkswagen oraz krótki materiał video można znaleźć w załączniku.

Film można pobrać, klikając link poniżej:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html