Marka Volkswagen Samochody Osobowe z sukcesem zamknęła 2019 rok

Marka Volkswagen Samochody Osobowe z sukcesem zamknęła 2019 rok

Marka Volkswagen Samochody Osobowe z sukcesem zamknęła 2019 rok

14 stycznia 2020
  • w porównaniu z poprzednim rokiem marka Volkswagen zwiększyła dostawy aut na świecie o 0,5 procent do 6,28 milionów egzemplarzy
  • odnotowano wzrosty w Europie, Ameryce Południowej, w regionie Azji i Pacyfiku oraz w USA
  • dostarczono ponad 80.000 samochodów elektrycznych (wzrost o 60 procent)

W 2019 roku marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 6.278.300 samochodów o 0,5 procent poprawiając wynik z poprzedniego roku. Mimo ogólnie niekorzystnej sytuacji rynkowej marka znacznie zwiększyła swoje udziały. W Europie, Ameryce Południowej, Azji-Pacyfiku oraz w USA odnotowano wzrost sprzedaży. W porównaniu z poprzednim rokiem znacznie wzrosło zainteresowanie klientów modelami zelektryfikowanymi. Dostarczono ponad 80.000 aut elektrycznych, co oznacza bardzo duży wzrost – aż o 60 procent.

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer, stwierdził: „Rok 2019 był bardzo ważny dla marki Volkswagen. Przygotowaliśmy model ID.3 i Golfa ósmej generacji, konsekwentnie koncentrowaliśmy się na osiągnięciu jak największej rentowności. Ważnym krokiem na drodze do zwiększenia efektywności i zapewnienia bezpieczeństwa na przyszłość będzie też uzgodniona z pracobiorcami Roadmap Digital Transformation, którą zaczniemy teraz realizować. Nadal w zdyscyplinowany sposób będziemy optymalizować koszty, by poczynić niezbędne inwestycje na przyszłość. Dzięki znakomitej pracy całej załogi, mimo trudnej sytuacji na rynku, udało nam się zwiększyć i tak wysoki poziom ubiegłorocznych dostaw samochodów dla klientów”.

Członek Zarządu Jürgen Stackmann dodał: „W 2019 roku dzięki znacznemu zwiększeniu udziałów na poszczególnych rynkach mocno rozbudowaliśmy naszą globalną pozycję. To widoczny znak siły naszej marki, konkurencyjności naszych produktów i usług, a także skutecznej organizacji sprzedaży – bardzo dziękuję naszym klientom, firmom partnerskim i ich pracownikom za zaufanie, lojalność i szczere zaangażowanie”.

Marka Volkswagen mocno rozszerzyła w zeszłym roku zakres elektryfikacji swoich pojazdów. Liczba dostarczonych klientom samochodów elektrycznych zwiększyła się w porównaniu z poprzednim rokiem o 60 procent do ponad 80.000 egzemplarzy. Nieco ponad połowa nabywców zdecydowała się na zakup samochodu z wyłącznie elektrycznym napędem, pozostali zaś na kupno hybryd typu plug-in. Najpopularniejszym modelem ponownie okazał się e-Golf, sprzedany w liczbie ponad 35.000 sztuk.

Dostawy dla klientów w poszczególnych regionach świata w 2019 roku:

W Europie Volkswagen dostarczył klientom 1.763.800 samochodów, co oznacza wzrost o 0,9 procent. W Europie Zachodniej do nabywców trafiło 1.496.200 samochodów, czyli o 1,8 procent więcej. Jeszcze wyższy wzrost odnotowano na rodzimym rynku niemieckim, gdzie wyniósł on 5,3 procent i zamknął się liczbą 569.900 samochodów. W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy dla klientów okazały się o 4 procent mniejsze i wyniosły 267.600 aut.

W Ameryce Północnej dostawy zmniejszyły się łącznie o 1,6 procent do 564.900 samochodów. Sytuacja na poszczególnych rynkach była jednak różna. W USA sprzedaż aut marki Volkswagen, mimo ogólnie mniejszego rynku, wzrosła o 2,6 procent do 363.400 pojazdów, co oznacza, że Volkswagen zwiększył tam swój udział. W Meksyku owoce przyniosła zmiana strategii mająca na celu zwiększenie rentowności. Ograniczono ofertę w tych segmentach rynku, w których marże są mniejsze – świadomie więc zaakceptowano mniejszą sprzedaż. Dostawy dla klientów przy ogólnym spadku sprzedaży aut w Meksyku zmniejszyły się w wypadku Volkswagena o 10,3 procent do 132.400 samochodów.

W Ameryce Południowej 
na kurczącym się rynku marka odnotowała wzrost dostaw o 3,7 procent do poziomu 491.500 pojazdów. Pozwoliło to na znaczne zwiększeniu udziału. Efekt ten marka zawdzięcza rynkowi w Brazylii, gdzie na zakup Volkswagena zdecydowało się 391.800 klientów (wzrost o 16,7 procent). W Argentynie Volkswagen nie zdołał oprzeć się niekorzystnej sytuacji rynkowej – dostawy dla klientów zmniejszyły się w tym kraju o 40,6 procent do 55.900 samochodów.

W regionie Azji i Pacyfiku marka Volkswagen zwiększyła liczbę dostaw dla klientów do 3.312.500 aut, czyli o 0,8 procent. Na największym pojedynczym rynku chińskim, mimo trudnej sytuacji gospodarczej, do klientów trafiło 3.163.200 samochodów, a więc o 1,7 procent więcej niż rok wcześniej. Volkswagen pozostał w Chinach marką najpopularniejszą i znacznie zwiększył swój udział w tamtejszym rynku. Ważną rolę odegrała w tym ofensywa produktów w nowych segmentach – zostały one bardzo dobrze przyjęte. Wprowadzona we wrześniu nowa marka JETTA dostarczyła klientom 43.000 samochodów odnosząc największy sukces spośród marek debiutujących w Chinach w ostatnich latach. Volkswagen kontynuował jednocześnie ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych i oferuje dzisiaj siedem zelektryfikowanych modeli.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.