Marka Volkswagen Samochody Osobowe z sukcesem zamknęła 2019 rok

Marka Volkswagen Samochody Osobowe z sukcesem zamknęła 2019 rok

Marka Volkswagen Samochody Osobowe z sukcesem zamknęła 2019 rok

14 stycznia 2020
  • w porównaniu z poprzednim rokiem marka Volkswagen zwiększyła dostawy aut na świecie o 0,5 procent do 6,28 milionów egzemplarzy
  • odnotowano wzrosty w Europie, Ameryce Południowej, w regionie Azji i Pacyfiku oraz w USA
  • dostarczono ponad 80.000 samochodów elektrycznych (wzrost o 60 procent)

W 2019 roku marka Volkswagen dostarczyła klientom na świecie 6.278.300 samochodów o 0,5 procent poprawiając wynik z poprzedniego roku. Mimo ogólnie niekorzystnej sytuacji rynkowej marka znacznie zwiększyła swoje udziały. W Europie, Ameryce Południowej, Azji-Pacyfiku oraz w USA odnotowano wzrost sprzedaży. W porównaniu z poprzednim rokiem znacznie wzrosło zainteresowanie klientów modelami zelektryfikowanymi. Dostarczono ponad 80.000 aut elektrycznych, co oznacza bardzo duży wzrost – aż o 60 procent.

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer, stwierdził: „Rok 2019 był bardzo ważny dla marki Volkswagen. Przygotowaliśmy model ID.3 i Golfa ósmej generacji, konsekwentnie koncentrowaliśmy się na osiągnięciu jak największej rentowności. Ważnym krokiem na drodze do zwiększenia efektywności i zapewnienia bezpieczeństwa na przyszłość będzie też uzgodniona z pracobiorcami Roadmap Digital Transformation, którą zaczniemy teraz realizować. Nadal w zdyscyplinowany sposób będziemy optymalizować koszty, by poczynić niezbędne inwestycje na przyszłość. Dzięki znakomitej pracy całej załogi, mimo trudnej sytuacji na rynku, udało nam się zwiększyć i tak wysoki poziom ubiegłorocznych dostaw samochodów dla klientów”.

Członek Zarządu Jürgen Stackmann dodał: „W 2019 roku dzięki znacznemu zwiększeniu udziałów na poszczególnych rynkach mocno rozbudowaliśmy naszą globalną pozycję. To widoczny znak siły naszej marki, konkurencyjności naszych produktów i usług, a także skutecznej organizacji sprzedaży – bardzo dziękuję naszym klientom, firmom partnerskim i ich pracownikom za zaufanie, lojalność i szczere zaangażowanie”.

Marka Volkswagen mocno rozszerzyła w zeszłym roku zakres elektryfikacji swoich pojazdów. Liczba dostarczonych klientom samochodów elektrycznych zwiększyła się w porównaniu z poprzednim rokiem o 60 procent do ponad 80.000 egzemplarzy. Nieco ponad połowa nabywców zdecydowała się na zakup samochodu z wyłącznie elektrycznym napędem, pozostali zaś na kupno hybryd typu plug-in. Najpopularniejszym modelem ponownie okazał się e-Golf, sprzedany w liczbie ponad 35.000 sztuk.

Dostawy dla klientów w poszczególnych regionach świata w 2019 roku:

W Europie Volkswagen dostarczył klientom 1.763.800 samochodów, co oznacza wzrost o 0,9 procent. W Europie Zachodniej do nabywców trafiło 1.496.200 samochodów, czyli o 1,8 procent więcej. Jeszcze wyższy wzrost odnotowano na rodzimym rynku niemieckim, gdzie wyniósł on 5,3 procent i zamknął się liczbą 569.900 samochodów. W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy dla klientów okazały się o 4 procent mniejsze i wyniosły 267.600 aut.

W Ameryce Północnej dostawy zmniejszyły się łącznie o 1,6 procent do 564.900 samochodów. Sytuacja na poszczególnych rynkach była jednak różna. W USA sprzedaż aut marki Volkswagen, mimo ogólnie mniejszego rynku, wzrosła o 2,6 procent do 363.400 pojazdów, co oznacza, że Volkswagen zwiększył tam swój udział. W Meksyku owoce przyniosła zmiana strategii mająca na celu zwiększenie rentowności. Ograniczono ofertę w tych segmentach rynku, w których marże są mniejsze – świadomie więc zaakceptowano mniejszą sprzedaż. Dostawy dla klientów przy ogólnym spadku sprzedaży aut w Meksyku zmniejszyły się w wypadku Volkswagena o 10,3 procent do 132.400 samochodów.

W Ameryce Południowej 
na kurczącym się rynku marka odnotowała wzrost dostaw o 3,7 procent do poziomu 491.500 pojazdów. Pozwoliło to na znaczne zwiększeniu udziału. Efekt ten marka zawdzięcza rynkowi w Brazylii, gdzie na zakup Volkswagena zdecydowało się 391.800 klientów (wzrost o 16,7 procent). W Argentynie Volkswagen nie zdołał oprzeć się niekorzystnej sytuacji rynkowej – dostawy dla klientów zmniejszyły się w tym kraju o 40,6 procent do 55.900 samochodów.

W regionie Azji i Pacyfiku marka Volkswagen zwiększyła liczbę dostaw dla klientów do 3.312.500 aut, czyli o 0,8 procent. Na największym pojedynczym rynku chińskim, mimo trudnej sytuacji gospodarczej, do klientów trafiło 3.163.200 samochodów, a więc o 1,7 procent więcej niż rok wcześniej. Volkswagen pozostał w Chinach marką najpopularniejszą i znacznie zwiększył swój udział w tamtejszym rynku. Ważną rolę odegrała w tym ofensywa produktów w nowych segmentach – zostały one bardzo dobrze przyjęte. Wprowadzona we wrześniu nowa marka JETTA dostarczyła klientom 43.000 samochodów odnosząc największy sukces spośród marek debiutujących w Chinach w ostatnich latach. Volkswagen kontynuował jednocześnie ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych i oferuje dzisiaj siedem zelektryfikowanych modeli.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.