Volkswagen udostępni platformę MEB producentom spoza koncernu

Volkswagen udostępni platformę MEB producentom spoza koncernu

Volkswagen udostępni platformę MEB producentom spoza koncernu

  • e.GO będzie pierwszą firmą, która wykorzysta modułową platformę MEB do produkcji własnego pojazdu
  • modułowa platforma dla samochodów elektrycznych umożliwia wydajniejszą produkcję także aut produkowanych w małych seriach
  • dzięki efektowi skali auta elektryczne będą tańsze
  • Prezes Zarządu Herbert Diess: Volkswagen chce, aby jego platforma była podstawą do rozpowszechniania e-mobilności”
  • ID. BUGGY* debiutujący podczas salonu w Genewie pokazuje elastyczność platformy MEB oraz szerokie możliwości jej wykorzystania

Poznań, 5 marca 2019 r. – Grupa Volkswagen umożliwia wykorzystanie producentom spoza koncernu platformy podłogowej do produkcji aut elektrycznych MEB, którą doskonalono w ostatnich latach. Dzięki jak najszerszemu zastosowaniu platformy MEB koszt produkcji samochodów z jej wykorzystaniem będzie możliwie najniższy. To z kolei przekłada się na szeroki dostęp do elektromobilności. Grupa Volkswagen opracowuje pierwszą falę pojazdów elektrycznych opartych na modułowej platformie, których produkcja jest szacowana na 15 milionów egzemplarzy. e.GO Mobile AG z siedzibą w Aachen w Niemczech będzie pierwszym zewnętrznym partnerem na świecie, który wykorzysta platformę do uruchomienia produkcji własnych samochodów elektrycznych. Możliwości platformy MEB oraz jej wszechstronność koncern Volkswagen prezentuje podczas 89. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie na przykładzie studyjnego ID. BUGGY.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Volkswagen AG, powiedział – „Modułowa platforma do produkcji samochodów z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB) udowodniła, że jesteśmy ekspertami od takich konstrukcji. W oparciu o tę technologię wyprodukowano ponad 100 milionów samochodów. Dzięki platformie MEB przenosimy tę sprawdzoną koncepcję w erę aut elektrycznych i udostępnimy ją innym producentom aut. W ten sposób platforma MEB ma szansę stać się standardem dla e-mobilności. Ponadto, produkcja aut z wykorzystaniem platformy MEB sprawi, że indywidualna mobilność będzie neutralna pod względem emisji CO2, a elektryczne samochody – bezpieczne, wygodne i dostępne dla jak największej liczby osób. Dzięki MEB produkcja samochodów w niewielkiej liczbie egzemplarzy – takich jak ID. Buggy – jest możliwa i opłacalna. Cieszę się, że e.GO jest pierwszym partnerem, który wykorzysta naszą platformę w projekcie własnego pojazdu”.

Prof. Dr Günther Schuh, CEO e.GO Mobile AG, dodał – „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Grupa Volkswagen zaoferowała nam tę współpracę. Możemy sprawnie rozwijać produkty e.GO i wzmocnić kompetencje w konstruowaniu pojazdów, których elementy są tłoczone z aluminium. Platforma MEB sprawi, że będziemy produkować szybciej i taniej, a nasze pojazdy będą bardziej niezawodne”.

Dla Volkswagena 2019 rok jest kluczowym w ofensywie aut elektrycznych. W najbliższych latach firma jeszcze bardziej zamierza przyspieszyć rozwój. W Genewie Volkswagen Group prezentuje liczne pojazdy elektryczne i koncepty, takie jak Audi e-tron GT1*, ŠKODA Vision iV*, SEAT Urban Car* oraz ID. BUGGY*, które zadebiutują na rynku w ciągu najbliższych kilku lat.

Do 2023 roku Volkswagen zainwestuje prawie 44 miliardy euro w elektromobilność, cyfryzację, usługi transportowe i w rozwój jazdy autonomicznej. Prawie 30 miliardów euro zostanie przeznaczone wyłącznie na e-mobilność. Plan zakłada, że do 2025 roku samochody elektryczne będą stanowić około jedną czwartą gamy modeli w markach należących do Grupy.

e.GO Mobile AG jest pionierem w dziedzinie e-mobilności i zostało założone przez prof. dr. Günthera Schuha w 2015 roku. W RWTH Aachen Campus opracowuje się najnowocześniejsze projekty związane z mobilnością. Inżynierowie e.GO pracują nad ekonomicznymi pojazdami elektrycznymi przeznaczonymi do transportu na krótkich odcinkach i zorientowanymi na potrzeby różnych klientów.

* pojazdy studyjne

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html