45. urodziny Golfa – 29 marca 1974 roku Volkswagen rozpoczął produkcję najpopularniejszego auta w Europie
45. urodziny Golfa – 29 marca 1974 roku Volkswagen rozpoczął produkcję najpopularniejszego auta w Europie
45. urodziny Golfa – 29 marca 1974 roku Volkswagen rozpoczął produkcję najpopularniejszego auta w Europie
45. urodziny Golfa – 29 marca 1974 roku Volkswagen rozpoczął produkcję najpopularniejszego auta w Europie

45. urodziny Golfa – 29 marca 1974 roku Volkswagen rozpoczął produkcję najpopularniejszego auta w Europie

45. urodziny Golfa – 29 marca 1974 roku Volkswagen rozpoczął produkcję najpopularniejszego auta w Europie

  • od 1974 roku co 41 sekund jest zamawiany nowy Golf
  • dzięki 35 milionom wyprodukowanych egzemplarzy model ten stał się numerem jeden marki Volkswagen
  • produkcję pierwszego Golfa podjęto w fabryce w Wolfsburgu

Poznań – Golf, najpopularniejszy samochód w Europie, skończył 45 lat. 29 marca 1974 roku w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu oficjalnie rozpoczęto produkcję przyszłego bestsellera. Tamtego dnia nikt w Volkswagenie nie przypuszczał, że następca legendarnego Garbusa znajdzie na świecie ponad 35 milionów nabywców, a na tym nie koniec. Od rozpoczęcia produkcji 45 lat temu czysto matematycznie co 41 sekund gdzieś na świecie składano zamówienie na nowego Golfa – daje to średnio około 780.000 aut rocznie.

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer marki Volkswagen, powiedział: „Golf jest sercem naszej marki. To symbol postępu i technologii. Dzięki temu modelowi miliony ludzi mogły po raz pierwszy skorzystać np. z nowych rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa, ponieważ stały się one dla nich cenowo dostępne. Golf wywarł w ten sposób wpływ na całe pokolenia kierowców”. Ralf Brandstätter podkreślił następnie: „Od siedmiu pokoleń Golf przyczynia się także do tego, że Volkswagen jako marka i jako koncern stał się jednym z najważniejszych producentów samochodów na świecie”.

Dr Stefan Loth, dyrektor zakładu w Wolfsburgu stwierdził: „W 1974 roku nasi pracownicy stanęli przed wyzwaniem, jakim było zastąpienie Garbusa Golfem. Od tego czasu rozwijaliśmy konsekwentnie nasz główny zakład i oprócz nowego Golfa produkujemy dzisiaj w Wolfsburgu także e-Golfa, Golfa GTE oraz Golfa Sportsvana, a także inne modele”.
Golf należy do nielicznych modeli na światowym rynku, których kierowcy nie są kojarzeni z żadną konkretną klasą społeczną i także w przyszłości będzie jednym z wiodących produktów marki Volkswagen. Wyposażony w najnowocześniejsze rodzaje napędu, systemy asystujące i multimedialne, a także w najnowocześniejsze systemy obsługi model ten będzie dostarczał ważnych impulsów dla rozwoju przyszłej motoryzacji.

Ważne daty związane z debiutem pierwszego Golfa:
29.03.1974 r.: 
z taśm zjeżdża pierwszy Golf – początek produkcji seryjnej
08.07.1974 r.: Golf trafia do salonów sprzedaży Volkswagena
05.08.1974 r.: pierwsi klienci odbierają nowe modele

Golf I z 1974 roku:
Nadwozie: 
trzy - i pięciodrzwiowe typu hatchback
Wnętrze: pięciomiejscowe, bagażnik o pojemności 300 l, składana kanapa z tyłu
Silniki: czterocylindrowy, benzynowy 1.1, 37 kW/50 KM, czterocylindrowy, benzynowy 1.5, 51 kW/70 KM
Rodzaj napędu: na przednie koła, czterobiegowa mechaniczna skrzynia biegów, w opcji trzystopniowa przekładnia automatyczna
Prędkość maks.: 140 km/h (50 KM, przekładnia mechaniczna), 160 km/h (70 KM, przekładnia mechaniczna)
Wersje: Golf i Golf L (każdy o mocy 50 KM), Golf S i Golf LS (każdy o mocy 70 KM)

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html