Ładowarka

Pomost między teraźniejszością a przyszłością

Pomost między teraźniejszością a przyszłością

Samochody hybrydowe typu plug-in

Oprócz samochodów elektrycznych, jak ID.3 i ID.4, Volkswagen oferuje bardzo wydajne hybrydy typu plug-in najpopularniejszych modeli. Hybrydowe Volkswageny, jak Golf GTE, Passat GTE, Tiguan eHybrid, Arteon eHybrid czy Touareg R potrafią pogodzić przysłowiowe ogień i wodę. Można je ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych. Dalekie podróże też im niestraszne, w czym zasługa silnika spalinowego pod maską.

Gdy zachodzi taka potrzeba, np. Golf GTE – z zespołem napędowym, którego moc systemowa wynosi 180 kW (245 KM), czyli jest taka sama jak moc silnika montowanego w usportowionym Golfie GTI – potrafi zapewnić sportowe osiągi i znakomitą dynamikę. Ten sam Golf GTE, w innej sytuacji, może pokonać dystans około 60 km (wg WLTP) przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej, czyli bezemisyjnie. Wszystko za sprawą hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, na który składają się turbodoładowana spalinowa jednostka napędowa, silnik elektryczny i akumulator.

Golf GTE podłączony do ładowarki
Napęd hybrydowy

Główne różnice w konstrukcji samochodów hybrydowych typu plug-in oraz elektrycznych sprowadzają się do dwóch podzespołów – silnika elektrycznego i akumulatora. Ten pierwszy dysponuje zazwyczaj nieco mniejszą mocą niż w wypadku samochodów elektrycznych, drugi – zdecydowanie mniejszą pojemnością energetyczną, dzięki czemu jego ładowanie trwa krócej. Oczywiście, w samochodzie elektrycznym brak jest silnika spalinowego i zbiornika paliwa. Taki samochód porusza się wyłącznie dzięki energii zgromadzonej w akumulatorze.

W wypadku, na przykład, hybrydowego Tiguana eHybrid jego akumulator ma pojemność 9,2 kWh, podczas gdy najmniejszy z trzech akumulatorów dostępnych do elektrycznego Volkswagena ID.3 dysponuje pojemnością energetyczną wynoszącą 45 kWh (największy – aż 77 kWh). Elektryczny silnik Tiguana eHybrid ma moc 85 kW (115 KM). Wystarczy, biorąc pod uwagę, że do pary ma 150-konną, turbodoładowaną spalinową jednostkę napędową. Tzw. moc systemowa zespołu napędowego Tiguana eHybrid, gdy w trybie hybrydowym silniki elektryczny i jednostka TSI działają jednocześnie, wynosi aż 245 KM. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora do pełna Tiguan eHybrid jest w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP) w trybie elektrycznym, a więc bezemisyjnie. Z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego Tiguan z hybrydowym układem napędowym typu plug-in nie jest zawalidrogą i może poruszać się z prędkością do nawet 130 km/h. Dojazd np. z domu do pracy drogą szybkiego ruchu czy autostradą nie jest dla hybrydowego Tiguana żadnym wyzwaniem. Tym bardziej, że w każdej chwili do dyspozycji kierowcy jest tryb „Hybrid”, w którym silniki – elektryczny i spalinowy współdziałają ze sobą, dzięki czemu samochód bardzo płynnie rozwija moc i zapewnia znakomite osiągi. O nadzwyczajną dynamikę jazdy dba tryb „GTE”, który uruchamia się przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów. W tym trybie obydwa silniki działają wspólnie, a hybrydowy zespół napędowy dostarcza pełną moc systemową.

Przy odpowiednio naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid zawsze rusza z miejsca w trybie „e-Mode”, czyli jako samochód elektryczny. Podczas dalekiej podróży, dzięki hybrydowemu trybowi pracy układu napędowego, można naładować akumulator, aby końcową część trasy w mieście pokonać z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej, co odróżnia hybrydy typu plug-in od klasycznych.

Tiguan podłączony do ładowarki
Tiguan podłączony do ładowarki

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.