Ładowarka

Pomost między teraźniejszością a przyszłością

Samochody hybrydowe typu plug-in

Oprócz samochodów elektrycznych, jak ID.3 i ID.4, Volkswagen oferuje bardzo wydajne hybrydy typu plug-in najpopularniejszych modeli. Hybrydowe Volkswageny, jak Golf GTE, Passat GTE, Tiguan eHybrid, Arteon eHybrid czy Touareg R potrafią pogodzić przysłowiowe ogień i wodę. Można je ładować z zewnętrznego źródła prądu i na krótkich dystansach korzystać z nich jak z samochodów elektrycznych. Dalekie podróże też im niestraszne, w czym zasługa silnika spalinowego pod maską.

Gdy zachodzi taka potrzeba, np. Golf GTE – z zespołem napędowym, którego moc systemowa wynosi 180 kW (245 KM), czyli jest taka sama jak moc silnika montowanego w usportowionym Golfie GTI – potrafi zapewnić sportowe osiągi i znakomitą dynamikę. Ten sam Golf GTE, w innej sytuacji, może pokonać dystans około 60 km (wg WLTP) przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej, czyli bezemisyjnie. Wszystko za sprawą hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in, na który składają się turbodoładowana spalinowa jednostka napędowa, silnik elektryczny i akumulator.

Golf GTE podłączony do ładowarki
Napęd hybrydowy

Główne różnice w konstrukcji samochodów hybrydowych typu plug-in oraz elektrycznych sprowadzają się do dwóch podzespołów – silnika elektrycznego i akumulatora. Ten pierwszy dysponuje zazwyczaj nieco mniejszą mocą niż w wypadku samochodów elektrycznych, drugi – zdecydowanie mniejszą pojemnością energetyczną, dzięki czemu jego ładowanie trwa krócej. Oczywiście, w samochodzie elektrycznym brak jest silnika spalinowego i zbiornika paliwa. Taki samochód porusza się wyłącznie dzięki energii zgromadzonej w akumulatorze.

W wypadku, na przykład, hybrydowego Tiguana eHybrid jego akumulator ma pojemność 9,2 kWh, podczas gdy najmniejszy z trzech akumulatorów dostępnych do elektrycznego Volkswagena ID.3 dysponuje pojemnością energetyczną wynoszącą 45 kWh (największy – aż 77 kWh). Elektryczny silnik Tiguana eHybrid ma moc 85 kW (115 KM). Wystarczy, biorąc pod uwagę, że do pary ma 150-konną, turbodoładowaną spalinową jednostkę napędową. Tzw. moc systemowa zespołu napędowego Tiguana eHybrid, gdy w trybie hybrydowym silniki elektryczny i jednostka TSI działają jednocześnie, wynosi aż 245 KM. Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora do pełna Tiguan eHybrid jest w stanie przejechać około 50 km (wg WLTP) w trybie elektrycznym, a więc bezemisyjnie. Z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego Tiguan z hybrydowym układem napędowym typu plug-in nie jest zawalidrogą i może poruszać się z prędkością do nawet 130 km/h. Dojazd np. z domu do pracy drogą szybkiego ruchu czy autostradą nie jest dla hybrydowego Tiguana żadnym wyzwaniem. Tym bardziej, że w każdej chwili do dyspozycji kierowcy jest tryb „Hybrid”, w którym silniki – elektryczny i spalinowy współdziałają ze sobą, dzięki czemu samochód bardzo płynnie rozwija moc i zapewnia znakomite osiągi. O nadzwyczajną dynamikę jazdy dba tryb „GTE”, który uruchamia się przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów. W tym trybie obydwa silniki działają wspólnie, a hybrydowy zespół napędowy dostarcza pełną moc systemową.

Przy odpowiednio naładowanym akumulatorze Tiguan eHybrid zawsze rusza z miejsca w trybie „e-Mode”, czyli jako samochód elektryczny. Podczas dalekiej podróży, dzięki hybrydowemu trybowi pracy układu napędowego, można naładować akumulator, aby końcową część trasy w mieście pokonać z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej, co odróżnia hybrydy typu plug-in od klasycznych.

Tiguan podłączony do ładowarki
Tiguan podłączony do ładowarki

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska/wltp.html?

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/connected-car/lacznosc/we-connect.html? Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat do 4 000 zł. T-Roc w wersji Life Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji Life Plus: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 14 000 zł. T-Roc w wersji R-Line Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji R-Line Plus: 15 270 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Rabat do 14 000 zł. Nowy T-Cross w wersji Life Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji Life Plus: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł. Nowy T-Cross w wersji R-Line Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji R-Line Plus: 15 760 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł. Touran w wersji Comfortline Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Touran Comfortline Plus: 25 880 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Comfortline Plus: 3 300 zł. Rabat do 5 000 zł. Taigo w wersji Life Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji Life Plus: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł. Taigo w wersji R-Line Plus - Przedstawiona korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w wersji R-Line Plus: 14 200 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Rabat do 11 000 zł. Nowy Golf w wersji Life Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf Life Plus: 11 090 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 7 000 zł. Oferta dla skrzyni manualnej. Nowy Golf w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf R-Line Plus: 15 040 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Nowy Golf Edition 50 - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Style z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Nowy Golf Edition 50: 19 350 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Style i Edition 50: 1 500 zł. Rabat do 7 000 zł. Oferta dla skrzyni manualnej.  Nowy Golf Variant w wersji Life Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf Variant Life Plus: 12 870 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Rabat do 7 000 zł. Oferta dla skrzyni manualnej.  Nowy Golf Variant w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Golf Variant R-Line Plus: 15 920 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł.  Nowy Passat w wersji Business Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Business z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Passat Business Plus: 20 020 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Business i Business Plus: 800 zł. Nowy Passat w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Passat R-Line Plus: 14 250 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 800 zł. Nowy Tiguan w wersji Life Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Nowy Tiguan Life Plus: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Life Plus: 800 zł. Nowy Tiguan w wersji R-Line Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji R-Line z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu Nowy Tiguan R-Line Plus: 17 640 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji R-Line i R-Line Plus: 1 700 zł. ID.3 w wersji Pro Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.3 Pro Plus: do 31 610 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro i Pro Plus: 4 600 zł. ID.3 w wersji Pro S Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro S z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.3 Pro S Plus: do 28 180 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro S i Pro S Plus: 4 600 zł. ID.4 w wersji Pure Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pure z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.4 Pure Plus: 25 520 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pure i Pure Plus: 9 200 zł. ID.4 w wersji Pro Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.4 Pro Plus: 39 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro i Pro Plus: 4 600 zł. ID.5 w wersji Pure Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pure z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.5 Pure Plus: 24 780 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pure i Pure Plus: 9 200 zł. ID.5 w wersji Pro Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.5 Pro Plus: 34 270 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro i Pro Plus: 4 600 zł. ID.7 w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 Plus: 47 350 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 i ID.7 Plus: 9 200 zł. ID.7 Tourer w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 Plus: 47 440 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 i ID.7 Plus : 9 200 zł. ID.7 GTX w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 GTX z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 GTX Plus: 48 510 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 GTX i Plus: 11 040 zł. ID.7 Tourer GTX w wersji Plus - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania prezentowanego pojazdu do wersji ID.7 Tourer GTX z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w modelu ID.7 Tourer GTX Plus: 48 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji ID.7 Tourer GTX i Plus: 11 040 zł.  Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego