Samochody elektryczne i hybrydowe Volkswagena
Samochody hybrydowe typu plug-in
Zaawansowane hybrydy plug-in to ważne przystanki na drodze do najlepszych rozwiązań, jakimi są samochody elektryczne: tak z perspektywy kieszeni użytkownika, jak i bilansu dwutlenku węgla. Z samochodem hybrydowym typu plug-in to Ty wybierasz, kiedy korzystasz z napędu hybrydowego, a kiedy z elektrycznego.
Golf eHybrid
Bestseller Volkswagena z pojemnym akumulatorem pozwala poczuć przyjemność, wynikającą z jazdy samochodem elektrycznym. Jeśli akumulator został naładowany do odpowiedniego poziomu samochód uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Poczuj wolność wyboru, którą daje hybrydowy napęd typu plug-in: Golf eHybrid porusza się w trybie w pełni elektrycznym na Twoje życzenie.
- Golf eHybrid może pochwalić się mocą 204 KM i maksymalnym zasięgiem na prądzie wynoszącym do 80 km.
- W trybie hybrydowym kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, albo zmniejszyć. Dzięki temu może on, np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji
Golf GTE
Hybryda ze sportową duszą. Dynamikę ma w genach: maksymalna moc Golfa GTE wynosi 180 kW (245 KM). Odpowiada za nią napęd hybrydowy typu plug-in.
- Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h.
- Oba silniki (elektryczny i spalinowy) pracujące razem przyspieszają Golfa GTE od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund i pozwalają na krótkotrwałe rozwinięcie prędkości wynoszącej nawet 222 km/h.
- Golfa GTE możesz po prostu ładować z ze zwykłego gniazdka. Najpóźniej po 6 godzinach bateria litowo-jonowa będzie w pełni naładowana i umożliwi przejechanie nawet 56 kilometrów (wg WLTP)
Passat Variant GTE
Szukasz przestronnego, komfortowego i pakownego samochodu, który oferuje dużą moc i spory zasięg na energii elektrycznej? Właśnie go znalazłeś. 218 KM, zasięg do 55 kilometrów po pełnym naładowaniu – z Passatem Variant GTE komfort i robiący wrażenie napęd idą w parze.
- Napęd samochodu pozwala na uzyskanie mocy systemowej 160 kW (218 KM) i momentu obrotowego 400 Nm oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy.
- Mocna litowo-jonowa bateria wysokonapięciowa umożliwia przejechanie z napędem elektrycznym około 55 km (dane w oparciu o cykl WLTP). Dzięki temu przede wszystkim w mieście i terenie zabudowanym możesz jeździć komfortowo, nie powodując hałasu oraz emisji dwutlenku węgla.
Arteon eHybrid
Awangardowe Gran Turismo Volkswagena może zaoferować Tobie lokalną zeroemisyjność dzięki dostępności wariantu z napędem hybrydowym typu plug-in. Jadąc tylko w trybie elektrycznym, czyli nie emitując lokalnie dwutlenku węgla, Arteon może rozpędzić się do 130 km/h.
- Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego wynosząca 160 kW (218 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm zapewniają znakomite osiągi.
- Arteon eHybrid przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.
- Model jest oferowany w wersjach wyposażenia Elegance i R-Line. Pierwsza z nich ma bardziej luksusowy styl, druga – sportowy.
Arteon Shooting Brake eHybrid
Styl, szyk, przestronność i lokalna zeroemisyjność – to główne elementy stanowiące o wyjątkowości Arteona Shooting Brake eHybrid. To jeden z pierwszych modeli tego rodzaju należących do wyższej klasy średniej wyposażany w hybrydowy napęd typu plug-in.
- Elektryczny silnik natychmiast po uruchomieniu uzyskuje wysoki moment obrotowy; w połączeniu z benzynowym TSI działa ponadto jak elektryczny „booster” zapewniając dodatkową dawkę mocy.
- Przy wykorzystaniu silnika elektrycznego i spalinowego, Arteon Shooting Brake eHybrid jest w stanie pokonać jednorazowo odległość ponad 900 km
Touareg eHybrid
Potężny SUV hybrydowej odsłonie: Touareg eHybrid oferuje moc 381 KM i jest dostępny w wersji wyposażenia Elegance. Napęd hybrydowy plug-in Touarega eHybrid z naładowanym akumulatorem (pojemność energetyczna: 14,3 kWh netto, 17,9 kWh brutto) wyróżnia się szczególnie niskim zużyciem paliwa i energii.
- Wersja R, tak samo jak i pozostałe odmiany modelu, jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła – 4MOTION.
- Akumulator jest doładowywany podczas jazdy dzięki rekuperacji (odzyskiwaniu energii z hamowania). Energia ta jest wystarczająca, aby Touareg eHybrid całkowicie wyłączał silnik V6 podczas zwalniania i zjeżdżania ze wzniesień, tym samym jeżdżąc z zerowym lokalnym poziomem emisji.
Touareg R
Z mocą systemową 340 kW (462 KM), jest to najmocniejszy model w portfolio Volkswagena. Touareg w swojej zelektryfikowanej wersji dostępny jest z nowym napędem, w którym zastosowano silnik spalinowy V6 współpracujący z akumulatorem elektrycznym. Touareg R ma wyraźnie sportowy układ napędowy i wyposażenie.
- Hybrydowy zespół napędowy Touarega R składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego V6 o pojemności 2995 cm3 i mocy 250 kW/340 KM, elektrycznego silnika o mocy 100 kW/136 KM i znajdującego się pod podłogą bagażnika akumulatora litowo-jonowego o pojemności 17,9 kWh.
- Hybrydowy Touareg R może poruszać się wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu aż do prędkości 140 km/h.
- Za sprawą momentu obrotowego wynoszącego 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Możliwe jest to nawet w elektrycznym trybie E-MODE.
Hybryda plug-in
Czym jest i jakie możliwości daje hybryda plug-in?
Tego wszystkiego dowiesz się tutaj!