T-Roc R 2.0 vs. T-Roc R-Line 1.5

T-Roc R 2.0
vs.
T-Roc R-Line 1.5

SUV z pazuRem

SUV z pazuRem

T-Roc to jeden z SUV-ów Volkswagena zyskujący na popularności. Wielu klientów staje przed dylematem, którą wersję wybrać: oszczędną, optymalną, a może bardziej szaloną. Postaramy się ten wybór ułatwić, zestawiając dwa auta z literą R na masce.

Skąd taka popularność?

Zwarte nadwozie (4,2 m długości, 1,8 m szerokości i 1,5 m wysokości) wpisuje T-Roca w sam środek stawki kompaktowych SUV-ów. Plastyczna platforma MQB ułatwiła zaprojektowanie karoserii z dużym rozstawem osi oraz bardzo krótkimi zwisami. T-Roc, zajmujący miejsce między Polo i Golfem, jest wygodnym i praktycznym samochodem, który pozwala na sprawną, a zarazem bezpieczną jazdę w każdych warunkach. Zwiększony prześwit znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo zawadzenia zderzakiem, osłoną silnika czy tłumikiem o krawężnik, przedmiot leżący na drodze bądź bryłę lodu. Amortyzatory o większym skoku skuteczniej wybierają nierówności, natomiast wyższe ścianki boczne redukują prawdopodobieństwo uszkodzenia felgi, a jednocześnie absorbują część mankamentów drogi. Do tego dochodzi większe poczucie bezpieczeństwa osób podróżujących, łatwość wsiadania i wysiadania (także dzieci), pakowność i funkcjonalność. Czego chcieć więcej.

T-Roc R 2.0 vs. T-Roc R-Line 1.5

(R)óżnice

Do naszego porównania wybraliśmy dwa modele z literą R na masce. Jeden to T-Roc 1.5 R-Line ze 150-konnym silnikiem, drugi to prawdziwy hot-hatch z mocą dwukrotnie większą (300 KM) uzyskaną z dwulitrowego silnika.

Na pierwszy rzut oka auto mało czym się różnią. Gdy patrzymy na nie z boku, wyglądają identycznie. Dopiero stając z przodu lub tyłu obu modeli dostrzeżemy różnice. Inaczej wyprofilowana jest dolna część przedniego zderzaka, dodatkowe światła i ich umiejscowienie. Zgrabniej wygląda eRka z wąskim światłami dziennymi po bokach. Do tego inny krój liter R i R-Line.

Z tyłu różnica także minimalna. R poznamy po podwójnej końcówce wydechu i kontrastowym czarnym dyfuzorze, natomiast R-Line ukrywa „rury” pod atrapami końcówek wydechu. Inna w związku z tym jest dolna część tylnego zderzaka.

T-Roc R 2.0
T-Roc R 2.0
T-Roc R 2.0
T-Roc R-Line 1.5

Wnętrze

Obie wersje w środku są prawie identyczne. Różnią je inne aczkolwiek tak samo wygodne fotele z literką R, napis 4Motion przy dźwigni zmiany biegów i kolorystyka deski rozdzielczej (trochę dziwiły nas błękitne dekory we wnętrzu pomarańczowego T-Roca R, ale wszystko jest kwestią gustu).

W kabinie T-Roca każdy, kto jeździł Volkswagenem, odnajdzie się błyskawicznie. Producent zachował pierwotną funkcjonalność i rozkład poszczególnych przełączników. Mamy zatem zestaw wirtualnych wskaźników o przekątnej 10,25 cala, a także centralny 8-calowy ekran. Z poziomu menu zmienimy każde dostępne ustawienie. Jak to w Volkswagenie, interfejs jest intuicyjny i szybki. Zalety ekranu wykorzystuje kamera cofania, która wysuwa się spod znaczka na tylnej klapie. Dzięki czemu jest zawsze sucha i czysta. Drugi duży wyświetlacz znajduje się przed kierowcą i zastępuje klasyczne zegary. Wystarczy powiedzieć, że jego rozdzielczość i możliwości są ogromne. Łatwo można na nim śledzić nawigację bądź monitorować większość parametrów jazdy.

Jeśli chodzi o sportowe akcenty, to są na aluminiowych nakładkach na pedały, tapicerki częściowo wykonanej z alcantary, trójramiennej wielofunkcyjnej kierownicy oraz logo R wyszytych na oparciach foteli.

T-Roc R 2.0
T-Roc R 2.0
T-Roc R-Line 1.5
T-Roc R-Line 1.5

Jazda

Już w połączeniu ze słabszymi silnikami niemiecki crossover daje sporo frajdy z jazdy. Słabszy, 150-konny T-Roc świetnie się prowadzi i jest wystarczająco komfortowy. Spory moment obrotowy sprawia, że doskonale sobie radzi pod obciążeniem i w ogóle nie czuje się zadyszki. Silnik ma wysoką kulturę pracy, jest elastyczny i dobrze połączony z 7-stopniową skrzynią DSG – jedną z najlepszych dwusprzęgłowych na rynku. Auto ochoczo reaguje na gaz, a przyśpieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie 8,4 s to dobry wynik w tym segmencie. Crossover świetnie sobie radzi także w warunkach autostradowych – przy każdej prędkości ma sporo elastyczności.

T-Roc R 2.0
T-Roc R 2.0
T-Roc R-Line 1.5
T-Roc R-Line 1.5

Trzystukonny motor T-Roca R i dość sztywno zestrojony układ jezdny gwarantują mnóstwo zabawy amatorom sportowej jazdy. Mocy jest pod dostatkiem zarówno do sprintów na prostej, jak też podczas agresywnej jazdy po górskich serpentynach. Do tego progresywny układ kierowniczy i potężne tarcze hamulcowe pozwalają nam w pełni panować nad autem. Jednak agresywne traktowanie pedału gazu skutkuje też większym spalaniem, które może podskoczyć do 14–18 l/100 km. Wystarczy jednak zmienić tryb jazdy z Race na Normal lub Comfort i spalanie spadnie do 8–9 l/100 km.

W najostrzejszej wersji ma natomiast dwa oblicza. Gdy nie potrzebujemy korzystać w pełni z możliwości układu napędowego, wystarczy na elektronicznym wybieraku kliknąć jeden z trzech trybów – Eco, Normal lub Comfort.

Istotne natomiast, że codzienna jazda nie będzie zanadto angażująca. W trybie komfortowym rozleniwia się właściwie wszystko. Auto wolniej reaguje na dociskanie gazu, słabnie siła wspomagania układu kierowniczego, a zawieszenie lepiej radzi sobie z ubytkami w asfalcie. Cichnie też wtedy układ wydechowy, co z pewności uczyni przyjemniejszą długą podróż z rodziną.

W obu modelach szczególnie przednie fotele są tak komfortowe, że nawet po przejechaniu bez przerwy kilkuset kilometrów nie czujemy zmęczenia.

Co wybrać?

T-Roc w obu wersjach przypadnie do gustu kierowcom i nie zginie wśród innych crossoverów. To zasługa nie tylko zgrabnej linii nadwozia, funkcjonalności, ale też możliwości łączenia koloru nadwozia z dodatkowym kolorem dachu, lusterek i słupka A – warto się nad tym zastanowić. Nadal zostaje jednak dylemat, który: mocniejszy czy słabszy?

T-Roc R to świetna „rajdówka”, która potrafi pojechać po dziurawej lub nieutwardzonej drodze z prędkościami, które np. dla Golfie natychmiast skończyłyby się wizytą w serwisie. Kosztuje jednak więcej i ma większy apetyt na paliwo niż jego słabszy brat.

Złotym środkiem wydaje się wersja 1.5 TSI – dostępna z napędem na przód oraz siedmiobiegową skrzynią DSG. Choć do setki rozpędza się wolniej od mocniejszej odmiany, to przy spokojnej jeździe spali mniej, zapewnia ciszę w kabinie i wykazuje wystarczającą kulturę pracy połączoną z komfortem jazdy.

Wybór, tradycyjnie, zależy jednak od zasobności portfela i naszych preferencji.

Porównanie danych technicznych

Nadwozie

VW Garbus 1302S vs. VW Golf I vs. ID.3 - porównanie nadwozia

T-Roc 1.5 R-Line

T-Roc R

Długość/ szerokość/ wysokość (mm)

4234/ 1819/ 1573

4241/ 1819/ 1562

Rozstaw osi (mm)

2590

2595

Pojemność bagażnika (l)

445

392

Masa własna (kg)

1350

1581

T-Roc 1.5 R-Line

4234/ 1819/ 1573

T-Roc R

4241/ 1819/ 1562

Silnik/napęd

VW Garbus 1302S vs. VW Golf I vs. ID.3 - porównanie silników/napędów

T-Roc 1.5 R-Line

T-Roc R

Oznaczenie modelowe

1.5 TSI

2.0 TSI

Maks. moc (KM/przy obr./min)

150

300

Maks. mom. obr.

250

400

Skrzynia biegów

automatyczna DSG, 7-stopniowa

automatyczna DSG, 7-stopniowa

Napędzana oś

przednia

obie

T-Roc 1.5 R-Line

1.5 TSI

T-Roc R

2.0 TSI

Osiągi/zużycie paliwa

VW Garbus 1302S vs. VW Golf I vs. ID.3 - porównanie osiągów/zużycia paliwa

T-Roc 1.5 R-Line

T-Roc R

0–100 km/h (s)

8,4

4,8

V maks. (km/h)

205

250

Średnie zużycie paliwa (homologowane/ test)

7,1/ 6,1 l/100 km

8,9/ 8,1 l/100 km

T-Roc 1.5 R-Line

8,4

T-Roc R

4,8

Cena

<b>Cena</b>

T-Roc 1.5 R-Line

T-Roc R

opisywanego egzemplarza

118.490 zł

od 183.090 zł

opisywanego egzemplarza

Więcej informacji ze świata marki Volkswagen znaleźć można w magazynie Volkswagen Trends”, z którego pochodzi powyższy artykuł.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł. Materiał może prezentować elementy wyposażenia dodatkowego lub opcjonalnego