Produkcja elektrycznych samochodów na trzech kontynentach
Rozwój

Produkcja elektrycznych samochodów na trzech kontynentach

Rozwój

Produkcja elektrycznych samochodów na trzech kontynentach

Volkswagen zwiększa swoje moce produkcyjne w związku z ofensywą w dziedzinie modeli elektrycznych. Od końca 2019 roku elektryczne auta nowej generacji będą powstawały w Europie, Azji oraz w Chattanooga w USA.

Rodzina nowych modeli ID. optymalnie wykorzystuje możliwości elektrycznych samochodów. Od końca 2019 r. Volkswagen będzie produkować auta elektryczne nowej generacji w Europie, Azji i w zakładzie Chattanooga w USA.

Podczas targów samochodowych w Detroit Prezes Zarządu Koncernu, Herbert Diess, ogłosił decyzję o podjęciu produkcji elektrycznych samochodów w zakładzie w Chattanooga. „USA to jedno z najważniejszych miejsc dla całego przemysłu samochodowego. Podjęcie produkcji elektrycznych aut przez zakład w Chattanooga to istotny element strategii wzrostu Volkswagena w Ameryce Północnej. Zamierzamy w najbliższych latach znacznie zwiększyć nasz udział w rynku”, powiedział szef koncernu.

www.youtube.com/watch?v=w7zjO26QiwcOpens an external link

Zakład w Chattanooga
Volkswagen zainwestuje 800 milionów dolarów amerykańskich (około 700 milionów euro) w zakład w Chattanooga i stworzy tam około 1000 nowych miejsc pracy.

8 zakładów produkujących auta na platformie MEB do 2022 roku

Zwiększając moce produkcyjne koncern z determinacją kontynuuje ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Volkswagen zainwestował 800 milionów dolarów amerykańskich (około 700 milionów euro) w fabrykę w Chattanooga tworząc około tysiąca nowych miejsc pracy; kolejne powstaną u regionalnych kooperantów. Pierwszy elektryczny samochód ma zjechać z taśmy produkcyjnej w Chattanooga w 2022 roku.

Fabryka ta jest jedną z wielu znajdujących się na różnych kontynentach, w których będą powstawały samochody konstruowane na modułowej platformie MEB Volkswagena przeznaczonej do aut elektrycznych. Już pod koniec 2019 roku produkcja kompaktowego modelu ID. rozpocznie się w Niemczech, w Zwickau. Również fabryki w Emden i w Hanowerze mają w przyszłości wytwarzać pojazdy zasilane energią elektryczną i razem z zakładem w Zwickau utworzą największy w Europie zespół produkujący tego rodzaju auta. W Chinach, w Anting/Szanghaj oraz w Foshan, powstają dwa kolejne zakłady, mają one rozpocząć produkcję w 2020 roku. Jako miejsca produkcji samochodów elektrycznych przewidziano także Drezno i Pragę.

Łącznie do 2022 roku Volkswagen będzie dysponował ośmioma fabrykami wytwarzającymi elektryczne samochody nowej generacji skonstruowane na platformie MEB.

Elektryczne auta dla wszystkich

Pierwszym samochodem zasilanym energią elektryczną powstającym w zakładach Chattanooga będzie SUV o nazwie ID. CROZZ. Na amerykański rynek przeznaczono także model ID. BUZZ nawiązujący do legendarnego Bulli. Obydwa samochody należą do nowej rodziny ID. Volkswagena i w pełni wykorzystują wszelkie zalety jakie zapewnia napęd elektryczny. Auta w niego wyposażone mają m.in. duży zasięg, obszerne wnętrze, odznaczają się dużą dynamiką i zapewniają nowy poziom komunikacji cyfrowej. Volkswagen to samochody dostępne dla wszystkich. Zgodnie z tą tradycją tworzymy również nowe modele elektryczne”, stwierdził Scott Keogh, CEO Volkswagen Group of America. Oprócz pojazdów z napędem elektrycznym w Chattanooga nadal będą wytwarzane modele Atlas i Passat (w Tennessee).

Mapa MEB
ID. CROZZ
ID. CROZZ
ID. BUZZ
ID. BUZZ
VW Atlas

VW Atlas

Volkswagen chce upowszechnić samochody elektryczne wśród jak największej liczby ludzi, dlatego podjął największą w przemyśle samochodowym ofensywę w tej dziedzinie. W kolejnych latach na rynku pojawi się ponad 20 modeli wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny. Najpóźniej w 2025 roku koncern zamierza sprzedawać na świecie milion takich aut rocznie. Łącznie w technologie przyszłości Volkswagen zainwestuje do 2023 roku 11 miliardów euro, z tego 9 miliardów w samochody elektryczne.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html