Produkcja elektrycznych samochodów na trzech kontynentach
Rozwój

Produkcja elektrycznych samochodów na trzech kontynentach

Rozwój

Produkcja elektrycznych samochodów na trzech kontynentach

Volkswagen zwiększa swoje moce produkcyjne w związku z ofensywą w dziedzinie modeli elektrycznych. Od końca 2019 roku elektryczne auta nowej generacji będą powstawały w Europie, Azji oraz w Chattanooga w USA.

Rodzina nowych modeli ID. optymalnie wykorzystuje możliwości elektrycznych samochodów. Od końca 2019 r. Volkswagen będzie produkować auta elektryczne nowej generacji w Europie, Azji i w zakładzie Chattanooga w USA.

Podczas targów samochodowych w Detroit Prezes Zarządu Koncernu, Herbert Diess, ogłosił decyzję o podjęciu produkcji elektrycznych samochodów w zakładzie w Chattanooga. „USA to jedno z najważniejszych miejsc dla całego przemysłu samochodowego. Podjęcie produkcji elektrycznych aut przez zakład w Chattanooga to istotny element strategii wzrostu Volkswagena w Ameryce Północnej. Zamierzamy w najbliższych latach znacznie zwiększyć nasz udział w rynku”, powiedział szef koncernu.

www.youtube.com/watch?v=w7zjO26QiwcOpens an external link

Zakład w Chattanooga
Volkswagen zainwestuje 800 milionów dolarów amerykańskich (około 700 milionów euro) w zakład w Chattanooga i stworzy tam około 1000 nowych miejsc pracy.

8 zakładów produkujących auta na platformie MEB do 2022 roku

Zwiększając moce produkcyjne koncern z determinacją kontynuuje ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Volkswagen zainwestował 800 milionów dolarów amerykańskich (około 700 milionów euro) w fabrykę w Chattanooga tworząc około tysiąca nowych miejsc pracy; kolejne powstaną u regionalnych kooperantów. Pierwszy elektryczny samochód ma zjechać z taśmy produkcyjnej w Chattanooga w 2022 roku.

Fabryka ta jest jedną z wielu znajdujących się na różnych kontynentach, w których będą powstawały samochody konstruowane na modułowej platformie MEB Volkswagena przeznaczonej do aut elektrycznych. Już pod koniec 2019 roku produkcja kompaktowego modelu ID. rozpocznie się w Niemczech, w Zwickau. Również fabryki w Emden i w Hanowerze mają w przyszłości wytwarzać pojazdy zasilane energią elektryczną i razem z zakładem w Zwickau utworzą największy w Europie zespół produkujący tego rodzaju auta. W Chinach, w Anting/Szanghaj oraz w Foshan, powstają dwa kolejne zakłady, mają one rozpocząć produkcję w 2020 roku. Jako miejsca produkcji samochodów elektrycznych przewidziano także Drezno i Pragę.

Łącznie do 2022 roku Volkswagen będzie dysponował ośmioma fabrykami wytwarzającymi elektryczne samochody nowej generacji skonstruowane na platformie MEB.

Elektryczne auta dla wszystkich

Pierwszym samochodem zasilanym energią elektryczną powstającym w zakładach Chattanooga będzie SUV o nazwie ID. CROZZ. Na amerykański rynek przeznaczono także model ID. BUZZ nawiązujący do legendarnego Bulli. Obydwa samochody należą do nowej rodziny ID. Volkswagena i w pełni wykorzystują wszelkie zalety jakie zapewnia napęd elektryczny. Auta w niego wyposażone mają m.in. duży zasięg, obszerne wnętrze, odznaczają się dużą dynamiką i zapewniają nowy poziom komunikacji cyfrowej. Volkswagen to samochody dostępne dla wszystkich. Zgodnie z tą tradycją tworzymy również nowe modele elektryczne”, stwierdził Scott Keogh, CEO Volkswagen Group of America. Oprócz pojazdów z napędem elektrycznym w Chattanooga nadal będą wytwarzane modele Atlas i Passat (w Tennessee).

Mapa MEB
ID. CROZZ
ID. CROZZ
ID. BUZZ
ID. BUZZ
VW Atlas

VW Atlas

Volkswagen chce upowszechnić samochody elektryczne wśród jak największej liczby ludzi, dlatego podjął największą w przemyśle samochodowym ofensywę w tej dziedzinie. W kolejnych latach na rynku pojawi się ponad 20 modeli wyposażonych w napęd wyłącznie elektryczny. Najpóźniej w 2025 roku koncern zamierza sprzedawać na świecie milion takich aut rocznie. Łącznie w technologie przyszłości Volkswagen zainwestuje do 2023 roku 11 miliardów euro, z tego 9 miliardów w samochody elektryczne.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.