Bezpieczna kolumna kierownicy

Bezpieczna kolumna kierownicy posiada elementy teleskopowe, które w czasie kolizji wsuwają się w siebie i zapobiegają przemieszczeniu się kierownicy w kierunku wnętrza samochodu. Teleskopowe połączenie elementów oraz dodatkowe przeguby zapewniają w razie zderzenia, że kierownica nie będzie przemieszczać się wraz z deformacją przegrody czołowej. Minimalizuje to ryzyko obrażeń kierowcy. Podczas zderzenia nie przekraczającego określonej siły, kierownica i poduszka powietrza zachowują zdefiniowaną pozycję przed kierowcą. Zintegrowany mechanizm przesuwny z funkcją amortyzowania obniża – w miarę możliwości technicznych – obciążenia klatki piersiowej i głowy.

Patrz też:
System poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo bierne

Pod określeniem „bezpieczeństwo bierne” rozumiane są wszystkie rozwiązania konstrukcyjne służące ochronie pasażerów przed obrażeniami lub zminimalizowaniu obrażeń. Pojęcie odnosi się przede wszystkim do zachowania w czasie kolizji i uwzględnia poza ochroną pasażerów także ochronę innych uczestników ruchu. Najważniejsze elementy bezpieczeństwa biernego w dzisiejszych samochodach to pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne, struktura karoserii obejmująca wzmocnienia boczne oraz strefy kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu nadwozia, które są odpowiedzialne za redukcję siły uderzenia. W połączeniu z elementami bezpieczeństwa czynnego, wszystkie modele Volkswagenów gwarantują doskonałą ochronę.

Patrz też:
Test zderzeniowy
Czołowa poduszka powietrzna
Napinacze pasów bezpieczeństwa
Kabina pasażerska
Bezpieczeństwo czynne

Bezpośredni wtrysk

Istnieją dwa rodzaje bezpośredniego wtrysku:

  • bezpośredni wtrysk benzyny
  • bezpośredni wtrysk oleju napędowego

Patrz też:
Bezpośredni wtrysk benzyny
Bezpośredni wtrysk oleju napędowego

Blokada mechanizmu różnicowego

Mechanizm różnicowy, zwany także dyferencjałem, wyrównuje różne prędkości obrotowe kół na osiach napędzanych. Różnice w prędkościach obrotowych kół pojawiają się, gdy na zakręcie koła tej samej osi mają do pokonania drogę o różnej długości, wtedy np. zewnętrzne koło obraca się szybciej niż wewnętrzne. O wyrównanie prędkości obrotowej na napędzanych osiach dba w większości wypadków mechanizm różnicowy z kołem stożkowym. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu zapobiega swobodnemu obrotowi jednego z kół i przekazuje siłę na koło o lepszej trakcji. Dzięki temu wyrównywanie prędkości obrotowych może zostać zablokowane manualnie lub automatycznie nawet w 100%. Wtedy na przykład na śliskim podłożu nawet 100% siły może zostać przekazane na koło z lepszą przyczepnością.
W samochodach ze napędem na wszystkie koła niezbędna jest przekładnia rozdzielająca moment napędowy na przednią i tylną oś. Ponieważ na zakrętach osie obracają się z różną prędkością, także tutaj konieczne jest wyrównywanie prędkości obrotowych. Stosowany w tym przypadku mechanizm nazywanym jest centralnym mechanizmem różnicowym.

Patrz też:
Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS

Bezpośredni wtrysk oleju napędowego

Przy tym rodzaju wtrysku olej napędowy jest wtryskiwany bezpośrednio do komory spalania. Silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem jest obecnie najbardziej efektywnym silnikiem spalinowym z najwyższym stopniem sprawności. Dzięki wtryskowi pod wysokim ciśnieniem silnik wysokoprężny osiągnął poziom mocy porównywalny z nowoczesnymi silnikami benzynowymi z turbosprężarką.

Patrz też:
TDI

Bezpośredni wtrysk benzyny

Przy bezpośrednim wtrysku benzyny paliwo jest wtryskiwane z maksymalnym ciśnieniem ponad 100 barów bezpośrednio do komory spalania. W porównaniu z konwencjonalnym wtryskiem do kanałów dolotowych, metoda ta jest znacznie precyzyjniejsza i niezależna od czasów otwarcia zaworów. Silniki Volkswagena z bezpośrednim wtryskiem benzyny charakteryzują się wysokim stopniem sprawności. Oszczędność paliwa względem jednostek napędowych o takiej samej mocy i z konwencjonalnym wtryskiem może – przy odpowiednim sposobie jazdy – wynosić nawet 15%. Bezpośredni wtrysk benzyny jest podstawą innowacyjnej technologii TSI.

Patrz też:
TSI

Bezpieczeństwo czynne

Systemy bezpieczeństwa czynnego to systemy aktywnie ingerujące w zachowanie samochodu podczas jazdy i pomagające kierowcy w krytycznych sytuacjach. Najważniejszymi aspektami bezpieczeństwa czynnego są:

  • stabilność jazdy: jest przede wszystkim rezultatem konstrukcji układu jezdnego, uwzględniającej koncepcję napędu, układ tłumienia drgań i stabilność na zakrętach. Do tego dochodzi precyzja układu kierowniczego, skuteczność układu hamulcowego i stabilność przy hamowaniu;
  • bezpieczeństwo warunków: opisuje ono obciążenie pasażerów przede wszystkim przez drgania samochodu, odgłosy układu jezdnego i silnika oraz wpływy klimatyczne;
  • bezpieczeństwo postrzegania: wpływ na nie mają szczególnie systemy oświetleniowe samochodu oraz warunki widoczności (widoczność dookoła, widoczność do tyłu przy możliwie niewielkim martwym polu widzenia);
  • bezpieczeństwo użytkowania: wynika przede wszystkim z dobrej ergonomii i logicznego rozmieszczenia wszystkich elementów obsługowych, na przykład przełączników świateł, wycieraczek, klimatyzacji czy systemu Infotainment. Elementy te muszą być łatwo dostępne dla kierowcy.

Połączenie rozwiązań związanych z bezpieczeństwem czynnym i biernym dba o optymalną ochronę wszystkich pasażerów.

Biturbo

Oznaczenie „biturbo” wskazuje na silnik z dwoma turbosprężarkami. Silnik taki dysponuje większym momentem obrotowym w dolnym zakresie prędkości obrotowych oraz większą mocą w górnym zakresie, a ponadto lepiej regaguje na pedał przyspieszenia.

Patrz też:
Turbosprężarka (ATL)

Bluetooth

Bluetooth pozwala na bezprzewodowe połączenie różnych urządzeń przenośnych, jak telefony komórkowe, tablety lub laptopy. Połączenie następuje drogą radiową między nadajnikami i odbiornikami urządzeń.
Bluetooth działa na maksymalną odległość około dziesięciu metrów, zatem wystarczającą, by umożliwić połączenie poszczególnych urządzeń w samochodzie. Do ochrony przed ingerencją w transmisję danych każde urządzenie Bluetooth otrzymuje tak zwany profil. Profil składa się z niepowtarzalnego identyfikatora, który umożliwia komunikującym się urządzeniom sparowanie. O dodatkową ochronę transmisji danych dba kodowanie z 128-bitowym kluczem, generowanym na nowo przy każdym procesie. Technologia Bluetooth jest zastosowana między innymi w złączu telefonicznym Business.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.