Volkswagen ogłasza zmiany w zarządzie marki

Volkswagen ogłasza zmiany w zarządzie marki

Volkswagen ogłasza zmiany w zarządzie marki

14 września 2022
  • Thomas Ulbrich zostanie członkiem zarządu, odpowiedzialnym za nowo utworzony dział New Mobility, który będzie łączyć samochody elektryczne i oprogramowanie
  • Kai Grünitz zastąpi Ulbricha jako członek zarządu odpowiedzialny za rozwój techniczny
  • Patrik Andreas Mayer zostanie dyrektorem finansowym marki Volkswagen Samochody Osobowe
  • Alexander Seitz będzie zarządzać działaniami Grupy Volkswagen w Ameryce Południowej
  • zmiany wejdą w życie 1 października 2022 roku

Volkswagen dokonał zmian na kluczowych stanowiskach w zarządzie marki, co pozwoli przyspieszyć transformację firmy w kierunku ery cyfrowej i autonomicznej mobilności. Thomas Ulbrich został członkiem zarządu odpowiedzialnym za nowo utworzony dział New Mobility, który łączy samochody elektryczne i kompetencje związane z oprogramowaniem marki Volkswagen Samochody Osobowe. Kai Grünitz, wcześniej szef działu rozwoju marki Volkswagen Samochody Dostawcze, zastąpi Ulbricha jako członek zarządu odpowiedzialny za rozwój techniczny. Inne zmiany dotyczą finansów – Patrik Andreas Mayer, obecnie dyrektor finansowy Grupy Volkswagen w Rosji, będzie odpowiadał za finanse marki Volkswagen Samochody Osobowe. Zastępuje Alexandra Seitza, który został mianowany prezesem Grupy Volkswagen w Ameryce Południowej. Tym samym przejmie obowiązki Pablo Di Si, który od 1 września 2022 roku pełni funkcję prezesa i dyrektora generalnego Volkswagen Group of America oraz dyrektora generalnego regionu Ameryki Północnej. Ulbrich, Grünitz, Mayer i Seitz obejmą swoje nowe stanowiska z dniem 1 października 2022 roku.

Zmiany w zarządzie Volkswagena pozwolą stworzyć podstawy do kontynuowania transformacji firmy w kierunku dostawcy mobilności zorientowanego na oprogramowanie. „Z nowo utworzonym działem New Mobility łączymy strategiczne obszary – mobilności elektrycznej i oprogramowania, zwiększając tym samym tempo innowacji. Celem jest zaoferowanie naszym klientom najwyższej jakości produktów i oprogramowania, które jest bardzo łatwe w użyciu. Cieszę się, że Thomas Ulbrich podejmie się tego zadania. Jako dyrektor ds. technologii i członek zarządu odpowiedzialny za elektromobilność, wyznaczył już kierunek dla naszej marki. Widział ID.3 i ID.4 od szkicu po gotowy pojazd na drodze i sprawił, że samochody elektryczne świetnie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu. Teraz również będzie odgrywał ważną rolę w kształtowaniu transformacji technologicznej w kierunku digitalizacji mobilności w Volkswagenie. Życzę mu wielu sukcesów” – powiedział Thomas Schäfer, CEO marki Volkswagen Samochody Osobowe i szef grupy marek wolumenowych. „Chciałbym również powitać w zespole Kaia Grünitza, nowego członka zarządu odpowiedzialnego za rozwój techniczny. Jako szef działu rozwoju marki Volkswagen Samochody Dostawcze wniósł on istotny wkład w udane wprowadzenie na rynek modelu ID. Buzz.”

Dwie linie samochodów elektrycznych – G4 (modele zbudowane na platformie MEB) i G3 będą przypisane do działu New Mobility. Linia G3 obejmuje wszystkie modele, które będą oparte na nowej, skalowalnej platformie SSP dla całej Grupy. Dział ten będzie odpowiedzialny za oprogramowanie i będzie ściśle współpracował z CARIAD, jednostką Grupy zajmującą się oprogramowaniem samochodowym. Thomas Ulbrich został również wybrany do rady nadzorczej CARIAD w celu dalszego zacieśnienia współpracy. CARIAD jest odpowiedzialny za rozwój oprogramowania, a marka Volkswagen Samochody Osobowe za jego integrację.

Pozostałe zmiany personalne dotyczą finansów. Patrik Andreas Mayer, obecnie dyrektor finansowy Grupy Volkswagen w Rosji, zostanie dyrektorem finansowym marki Volkswagen Samochody Osobowe. Zastąpi Alexandra Seitza, który został powołany na stanowisko prezesa Grupy Volkswagen w regionie Ameryki Południowej.
Thomas Schäfer dodaje: „Jako dyrektor finansowy, Alexander Seitz z powodzeniem przeprowadził markę Volkswagen przez zawirowania w ciągu ostatnich dwóch i pół roku i pomógł postawić firmę na mocnych fundamentach. Chciałbym mu za to bardzo podziękować i życzę mu wszystkiego najlepszego w jego nowej roli. Dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu w Ameryce Południowej jest on idealnym człowiekiemna to stanowisko na ważnym dla nas rynku. Cieszę się również, że udało nam się pozyskać Patrika Mayera, znakomitego menedżera z międzynarodowym doświadczeniem, jako nowego dyrektora finansowego marki Volkswagen. Jego zadaniem będzie trwałe zwiększanie rentowności i dalsze wzmacnianie naszej solidności finansowej. Życzę mu sukcesów i witam go serdecznie w zarządzie.”

Thomas Ulbrich studiował na Uniwersytecie w Hamburgu. W 1992 roku, po zdobyciu tytułu inżyniera, rozpoczął karierę w dziale logistyki w Wolfsburgu, gdzie w 1995 roku objął stanowisko kierownicze. W 1996 roku został szefem logistyki w spółce FAW-Volkswagen w Changchun w Chinach. Dwa lata później przejął odpowiedzialność za montaż „segmentu II” w zakładzie w Wolfsburgu, a w 1999 r. został szefem logistyki fabryki w Emden. Kolejny etap kariery zawodowej zaprowadził go do firmy AUTO 5000 w Wolfsburgu, gdzie w latach 2001-2008 był dyrektorem technicznym i prezesem zarządu. W 2008 roku został członkiem zarządu ds. produkcji marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze. Ulbrich przeniósł się w 2010 roku do SAIC Volkswagen w Chinach na stanowisko wiceprezesa, odpowiedzialnego za rozwój, a także produkcję i logistykę w łącznie pięciu lokalizacjach. Od 2014 do 2018 roku Thomas Ulbrich był odpowiedzialny za produkcję i logistykę jako członek zarządu marki Volkswagen. Od 2018 do 2021 roku był członkiem zarządu marki Volkswagen odpowiedzialnym za elektromobilność. Od lutego 2021 roku jest członkiem zarządu, odpowiedzialnym za dział rozwoju technicznego marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Kai Grünitz jest z wykształcenia inżynierem. Z Volkswagenem związany jest od niemal 26 lat i w trakcie swojej kariery pełnił różne funkcje w dziale rozwoju i zarządzania. Początkowo pracował w dziale rozwoju w Skodzie, w 2012 roku trafił do marki Volkswagen Samochody Dostawcze, gdzie odpowiadał za planowanie korporacyjne. Grünitz objął w 2014 roku zarządzanie rozwojem mechatronicznych systemów podwozia, a następnie dodatkowe role w rozwoju pojazdów dostawczych, w tym rozwój podwozia w 2017 roku i rozwój elektryczno-elektroniczny w 2018 roku. Od początku 2020 roku pracuje nad samochodami autonomicznymi i modelem T7, a w listopadzie 2020 roku został dyrektorem technicznym marki Volkswagen Samochody Dostawcze i odpowiada za jej rozwój.

Patrik Andreas Mayer rozpoczął swoją karierę w Grupie Volkswagen w 1997 roku jako stażysta w Wolfsburgu. W 2001 roku został szefem działu kontroli inwestycji marki Volkswagen Samochody Osobowe. Następnie zajmował wiele stanowisk kierowniczych w koncernie, m.in. szefa rozwoju biznesu, dyrektora finansowego w Volkswagen Navarra oraz wiceprezesa ds. finansów i technologii informacyjnych w Grupie Volkswagen w USA. W 2014 roku przejął odpowiedzialność za kontroling w zakładzie produkcji komponentów w Kassel, po czym w 2016 roku został mianowany dyrektorem finansowym Grupy Volkswagen w Rosji. Mayer studiował na politechnice w Karlsruhe, uniwersytecie w Coventry i politechnice w Paryżu. Zdobył również tytuł MBA w Henley w Wielkiej Brytanii.

Alexander Seitz ma wieloletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w branży motoryzacyjnej w wielu krajach, w szczególności w Ameryce Południowej. Seitz studiował zarządzanie oraz prawo handlowe. Po ukończeniu studiów, Seitz rozpoczął swoją karierę w Daimler-Benz. Od 1995 roku zajmował różne stanowiska w działach księgowości, kontrolingu i zaopatrzenia Mercedes-Benz w Brazylii. Od 2000 roku pełnił różne funkcje związane z zakupami w DaimlerChrysler w Detroit. W 2005 roku Alexander Seitz dołączył do Volkswagena i kierował działem zakupów w całej grupie, m.in. w zakresie zespołów napędowych. W 2008 roku menedżer wrócił do Brazylii i dołączył do kierownictwa Volkswagena w tym kraju. W 2013 roku Alexander Seitz został powołany na stanowisko wiceprezesa w SAIC Volkswagen w Szanghaju, gdzie był odpowiedzialny za finanse, IT, zaopatrzenie i zasoby ludzkie. W 2017 roku Alexander Seitz dołączył do zarządu Audi i przejął odpowiedzialność za finanse, IT i integralność. W 2019 roku był członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse, działalność w Chinach i sprawy prawne. Od 1 marca 2020 roku Alexander Seitz zasiada w zarządzie marki Volkswagen i odpowiada za finanse.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.