Celem jest 1,5 stopnia: inicjatywa SBTi potwierdza, Volkswagen podnosi cele klimatyczne w produkcji

Celem jest 1,5 stopnia: inicjatywa SBTi potwierdza, Volkswagen podnosi cele klimatyczne w produkcji

Celem jest 1,5 stopnia: inicjatywa SBTi potwierdza, Volkswagen podnosi cele klimatyczne w produkcji

21.04.2022
  • Niezależna inicjatywa STBi potwierdza po audycie naukowym: nowe cele Grupy Volkswagen dotyczące redukcji emisji w zakresach 1 i 2 są zgodne z ograniczeniem globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia C
  • Grupa zwiększa wielkość planowanej redukcji emisji we własnych zakładach produkcyjnych z 30 do 50 procent do roku 2030 w porównaniu z rokiem 2018
  • By uczcić przypadający jutro Dzień Ziemi, Volkswagen po raz drugi ogłasza Project1Hour: ok. 670 000 pracowników na całym świecie poświęci godzinę w trakcie pracy na opracowanie nowych pomysłów dotyczących ochrony klimatu
  • Prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess: „Każdy może wnieść swój wkład prezentując pomysły, które pomogą nam w jeszcze większym stopniu przyczynić się do poprawy ochrony klimatu”

Wolfsburg/Poznań, 21 kwietnia 2022. Inicjatywa SBTi (Science Based Targets initiative) dokonała analizy nowych celów Grupy Volkswagen w zakresie redukcji emisji podczas produkcji. Ich wartości oznaczają, że celem nie jest teraz globalne ocieplenie na poziomie poniżej 2 stopni, a 1,5 stopnia dla emisji zakresu 1 (operacje wewnętrzne) i zakresu 2 (dostawy energii). Inicjatywa STBi i Grupa Volkswagen publikują tę wiadomość w przeddzień światowego Dnia Ziemi, w którym Volkswagen po raz drugi zaprasza swoich pracowników do wzięcia udziału w globalnym przedsięwzięciu Project1Hour. Około 670 tysięcy pracowników na całym świecie może spędzić godzinę, omawiając pomysły na ochronę klimatu i ograniczenie śladu węglowego – zarówno własnego, jak i firmy.

  • Niezależna inicjatywa STBi potwierdza po audycie naukowym: nowe cele Grupy Volkswagen dotyczące redukcji emisji w zakresach 1 i 2 są zgodne z ograniczeniem globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia C
  • Grupa zwiększa wielkość planowanej redukcji emisji we własnych zakładach produkcyjnych z 30 do 50 procent do roku 2030 w porównaniu z rokiem 2018
  • By uczcić przypadający jutro Dzień Ziemi, Volkswagen po raz drugi ogłasza Project1Hour: ok. 670 000 pracowników na całym świecie poświęci godzinę w trakcie pracy na opracowanie nowych pomysłów dotyczących ochrony klimatu
  • Prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess: „Każdy może wnieść swój wkład prezentując pomysły, które pomogą nam w jeszcze większym stopniu przyczynić się do poprawy ochrony klimatu”

Wolfsburg/Poznań, 21 kwietnia 2022. Inicjatywa SBTi (Science Based Targets initiative) dokonała analizy nowych celów Grupy Volkswagen w zakresie redukcji emisji podczas produkcji. Ich wartości oznaczają, że celem nie jest teraz globalne ocieplenie na poziomie poniżej 2 stopni, a 1,5 stopnia dla emisji zakresu 1 (operacje wewnętrzne) i zakresu 2 (dostawy energii). Inicjatywa STBi i Grupa Volkswagen publikują tę wiadomość w przeddzień światowego Dnia Ziemi, w którym Volkswagen po raz drugi zaprasza swoich pracowników do wzięcia udziału w globalnym przedsięwzięciu Project1Hour. Około 670 tysięcy pracowników na całym świecie może spędzić godzinę, omawiając pomysły na ochronę klimatu i ograniczenie śladu węglowego – zarówno własnego, jak i firmy.

Inicjatywa SBTi (Science Based Targets initiative) po raz pierwszy analizowała cele Grupy Volkswagen dotyczące redukcji emisji w zakresach 1 i 2 we wrześniu 2020 r. Według analizy SBTi, ówczesne plany były zgodne z wymogami paryskiego porozumienia klimatycznego, aby ograniczyć globalne ocieplenie do poziomu znacznie poniżej 2 stopni Celsjusza.

Niecałe dwa lata później SBTi dokonała ponownej oceny skorygowanych celów emisji zakresu 1 i 2 firmy Volkswagen AG i zmieniła cel na 1,5 stopnia. Ma to się udać dzięki odnawialnej energii i ograniczeniu emisji podczas produkcji. Poprzednio redukcja emisji CO2 podczas produkcji miała sięgnąć 30 procent w latach 2018-2030. Teraz Grupa podniosła ten cel do 50 procent.

Dziś firma w swoich zakładach w Europie w 96 procentach korzysta z energii odnawialnej, a 100 procent planowane jest na przyszły rok. Do 2030 roku taki sam plan będzie wdrożony w innych fabrykach, poza Europą (oprócz Chin).

Bardziej rygorystyczne cele redukcji emisji CO2 przy produkcji w całej Grupie Volkswagen przyczynią się również do osiągnięcia ogólnych celów klimatycznych spółki. Do 2030 roku Grupa Volkswagen planuje emitować średnio o 30 procent mniej CO2 na pojazd niż w 2018 roku (dane dotyczą samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych).

W 2021 roku Grupa Volkswagen zrobiła ogromny postęp w ograniczaniu swojego śladu węglowego. Emisja CO2 przypadająca na każdy wyprodukowany przez Grupę samochód została zmniejszona o 1,7 t. Było to możliwe dzięki stosowaniu energii odnawialnej oraz dzięki elektryfikacji portfolio samochodów i wsparciu przez Volkswagena rozbudowy farm wiatrowych i elektrowni słonecznych w Europie.

Informacja o bardziej ambitnych celach Grupy Volkswagen została opublikowana dzisiaj na stronie internetowej inicjatywy STBi (https://sciencebasedtargets.org) – na dzień przed Dniem Ziemi. W ubiegłym roku Grupa Volkswagen uczestniczyła w tym światowym dniu działań na rzecz ochrony klimatu poprzez Project1Hour. Około 670 000 pracowników Grupy na całym świecie poświęciło godzinę podczas pracy, by dowiedzieć się o zmianach klimatu i spróbować opracować pomysły na redukcję emisji CO2. W tym roku Project1Hour odbywa się po raz drugi. Pracownicy, którzy uczestniczyli w nim już poprzednio, mogą w tym roku pogłębić swoją wiedzę.

„To, czy temperatura na Ziemi podniesie się o 1,5 czy 2 stopnie Celsjusza do 2050 roku ma ogromne znaczenie dla wielu gatunków zwierząt oraz występowania susz i podnoszenia się poziomu mórz. Grupa Volkswagen bierze na siebie odpowiedzialność za to, w jakiej kondycji zostawi świat dla przyszłych pokoleń. Dlatego już po niespełna dwóch latach zaostrzamy nasze cele w zakresie redukcji emisji podczas produkcji. Cieszymy się, że inicjatywa STBi to docenia” – powiedział prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess.

Grupa prowadzi również intensywne prace nad zrównoważonym rozwojem w innych obszarach, takich jak dekarbonizacja łańcuchów dostaw, recykling i elektryfikacja pojazdów. „To, jak skuteczni będziemy jako firma w walce z globalnym ociepleniem, zależy również od naszych pracowników. Dlatego szczególnie mi bliski jest nasz Project1Hour. Każdy może wnieść swój wkład prezentując pomysły, które pomogą nam w jeszcze większym stopniu przyczynić się do poprawy ochrony klimatu” – dodał dr Herbert Diess.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.