Na drodze do bezemisyjnych SUV-ów

Na drodze do bezemisyjnych SUV-ów

Na drodze do bezemisyjnych SUV-ów

Elektryczne, skomunikowane z otoczeniem, przestronne – na szybko rosnącym rynku pojazdów typu Sport Utility Vehicle Grupa Volkswagen stawia w przyszłości na bezemisyjne SUV-y.

10,8 miliona dostarczonych pojazdów, 70 nowych modeli i obroty o wartości 236 miliardów euro – te liczby robią wrażenie. Koncern Volkswagen udowodnił w minionym roku obrachunkowym, że samochody nadal grają w świecie ważną rolę technologiczną i gospodarczą. Auto pozwala swobodnie się przemieszczać, jest źródłem innowacji, dobrobytu i wzrostu gospodarczego. Na tym tle wyróżnia się rosnący segment Sport Utility Vehicles, pojazdów określanych krótko mianem SUV. To one odnoszą na całym świecie największe sukcesy, zwłaszcza w USA i Chinach, ale w coraz większym stopniu także w Europie.

Najważniejsze powody, dla których wielu nabywców wybiera teraz SUV-y

Aktualnie co czwarty model koncernu sprzedawany na świecie należy do klasy Sport Utility Vehicle. Między innymi dzięki SUV-om marka Volkswagen osiągnęła w 2018 roku najlepsze wyniki pod względem sprzedaży i obrotu. Od 2002 roku produkowany jest wszechstronny SUV Touareg – od tego czasu pojawiły się już trzy generacje tego modelu sprzedane łącznie w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Z kolei 800.000 sztuk modeli Tiguan i Tiguan Allspace dostarczonych klientom tylko w 2018 roku i łącznie ponad pięć milionów egzemplarzy sprzedanych od 2007 roku świadczy o ogromnym światowym sukcesie tego auta. Również opracowany z myślą o amerykańskim rynku SUV Atlas oraz przeznaczony do sprzedaży w Chinach Teramont odniosły wspaniałe sukcesy.

W 2018 roku co czwarty sprzedany Volkswagen był pojazdem typu Sport Utility. Do 2025 roku marka zamierza oferować na świecie ponad 30 modeli typu SUV z napędem konwencjonalnym lub elektrycznym. Marka spodziewa się również, że w tym samym roku co drugi osobowy model Volkswagena będzie właśnie SUV-em. Dla porównania: na świecie i w Europie udział SUV-ów w rynku wynosi 38 procent, w Chinach 43 procent, a w USA aż 48 procent. Szczególnie dużego wzrostu sprzedaży swoich SUV-ów marka Volkswagen spodziewa się w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach.

Boom na SUV-y: ich sprzedaż rośnie nieprzerwanie od 10 lat

Oprócz klasycznych dużych SUV-ów marka Volkswagen w ramach prowadzonej przez siebie ofensywy oferuje coraz więcej mniejszych oszczędnych modeli – kompaktowych oraz średniej wielkości (tzw. Mid Size SUV). Z prognoz wynika, że sprzedaż małych i kompaktowych SUV-ów podwoi się w ciągu najbliższych lat. Volkswagen zareagował na ten trend wprowadzając do sprzedaży T-Roca i T-Crossa – modele wzbogacające ofertę w klasach, do których należą Volkswagen Golf i Polo. T-Cross, najnowszy członek rodziny Volkswagena i pierwszy SUV marki należący do klasy aut małych, uzyskał niedawno w renomowanym teście bezpieczeństwa Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) najlepsze oceny w swojej klasie we wszystkich kategoriach. Oznacza to, że spełnia on najwyższe standardy w dziedzinie bezpieczeństwa.

Od 2002 roku sprzedano ponad milion egzemplarzy Touarega trzech generacji

Również inne marki koncernu zaznaczają mocno swój udział w ofensywie modeli typu SUV. Wykorzystują przy tym liczne możliwości jakie dają koncernowe platformy modułowe MLB, MQB, a w przyszłości również modułowa platforma MEB do konstrukcji samochodów z napędem elektrycznym. Celem jest produkcja modeli dopasowanych do specyfiki lokalnych rynków i równoczesny rozwój pojazdów elektrycznych, w tym nie emitujących żadnych szkodliwych substancji.

SKODA oferuje w Chinach pięć modeli typu SUV

W Skodzie wielki sukces Kodiaqa, którego w ciągu dwu i pół roku sprzedano 360.000 sztuk, powtórzył jego mniejszy brat Karoq – w półtora roku do klientów trafiło ponad 220.000 egzemplarzy tego modelu. W marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie, SKODA przedstawiła małego miejskiego SUV-a Kamiq, który uzupełnił europejską ofertę marki. Z kolei w Chinach jeszcze w tym roku pojawi się seryjna wersja SUV-a o nazwie SKODA VISION GT. Chiny są przy tym jedynym rynkiem na świecie, na którym SKODA oferuje aż pięć różnych SUV-ów – wszystkie zostały opracowane specjalnie z myślą o tym ważnym rynku.

Skoda Kodiaq

Światowa premiera pierwszego SEATA Arony 1.0 TGI z silnikiem zasilanym gazem CNG

Również SEAT ma bardzo atrakcyjną ofertę SUV-ów, składającą się z modeli Arona, Ateca i Tarraco. Dzisiaj co trzeci samochód hiszpańskiej marki należy do segmentu SUV-ów. Ostatnio swoją premierę miał SEAT Arona 1.0 TGI – pierwszy kompaktowy SUV zasilany gazem ziemnym (CNG). SEAT jest pionierem w zakresie pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym.

SEAT Arona

Porsche Macan będzie wyposażany wyłącznie w napęd elektryczny

Ogromny sukces w dziedzinie SUV-ów stał się również udziałem sportowej marki Porsche. Od wprowadzenia w 2002 roku na rynek modelu Cayenne sprzedano 864.200 egzemplarzy, w samym 2018 roku było to 71.500 sztuk. Niedawno Porsche rozszerzyło ofertę prezentując atletycznego Cayenne Coupé. Jeszcze większą popularnością wśród SUV-ów Porsche cieszy się Macan, którego produkcja wynosi 90.000 sztuk rocznie. Od 2014 roku sprzedano ponad 350.000 egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Kolejna generacja modelu będzie miała w pełni elektryczny napęd, co jest zgodne z polityką Porsche, które zamierza rozbudowywać swoją ofertę elektrycznych SUV-ów. Pod koniec 2019 roku na rynku pojawi się Taycan – pierwszy sportowy samochód Porsche wyposażony w elektryczny napęd.

Od wprowadzenia na rynek w 2002 roku sprzedano 864.200 egzemplarzy Porsche Cayenne; w samym 2018 roku przybyło ich na drogach 71.500

Audi również ma w ofercie elektrycznego SUV-a: e-trona

Elektromobilność jest równie ważna dla Audi. Szczególnym wydarzeniem we wrześniu 2018 roku była światowa premiera SUV-a e-tron wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Do 2025 roku Audi zamierza oferować na najważniejszych rynkach 12 modeli zasilanych tylko energią elektryczną i chce, by około jednej trzeciej sprzedaży marki stanowiły samochody ze zelektryfikowanym układem napędowym. Wśród nich znajdują się m.in. SUV-y e-tron, e-tron Sportback, Q4 e-tron koncept oraz Q2 L e-tron, który jako elektryczny SUV na bazie kompaktowego modelu Q2 będzie sprzedawany wyłącznie w Chinach. Ofertę Audi w dziedzinie popularnych modeli z rodziny Q wzbogacą również Q8 – nowy SUV coupé wyższej klasy, kompaktowy SUV Q3 drugiej generacji oraz nowa generacja dużego rodzinnego SUV-a Q7. Dużą popularnością SUV-y Audi cieszą się w Stanach Zjednoczonych – w 2018 roku 57 procent tego rodzaju aut Audi sprzedało właśnie na rynku amerykańskim. Największą popularnością wśród modeli z rodziny oznaczonej literą Q cieszyło się Audi Q5.

We wrześniu 2018 roku swoją światową premierę miał Audi e-tron – SUV z wyłącznie elektrycznym napędem

Lamborghini wprowadza na rynek nowego sportowego SUV-a

Lamborghini zaprezentowało w zeszłym roku Urusa – SUV-a o wybitnie sportowym charakterze i mocy 650 KM/478 kW. Utworzyło w ten sposób nowy segment samochodów: supersportowych SUV-ów. Urus jest najpopularniejszym modelem Lamborghini (sprzedano ponad 2.500 egzemplarzy) i przyczynia się do wzrostu sprzedaży marki – dzięki niemu Lamborghini sprzedało w 2018 roku o ponad 50 procent więcej samochodów. Z kolei Huracan Sterrato Concept, bazujący na Huracanie Evo, to nowy supersportowy SUV łączący cechy Huracana z silnikiem V10 z terenowymi możliwościami SUV-a Urus.

Lamborghini Urus, który znalazł ponad 2.500 nabywców jest najchętniej kupowanym modelem włoskiej marki, przyczyniającym się do wzrostu jej sprzedaży

Bentley Bentayga bestsellerem marki

Także w wypadku marki oferującej pojazdy z gatunku superpremium największą popularnością cieszy się SUV – Bentley Bentayga. Wiosną tego roku zaprezentowano wersję „Speed” rozwijającą prędkość 306 km/h, co sprawia, że Bentayga jest najszybszym SUV-em na świecie. Lamborghini Urus – model również należący do rodziny koncernu Volkswagen – rozwija 305 km/h. Od zeszłego roku Bentley Bentayga jest oferowany również w wersji hybrydowej – to pierwszy krok marki ku elektryfikacji jej modeli.

Także w wypadku Bentleya oferującego supersportowe samochody najpopularniejszym modelem jest SUV Bentayga

Volkswagen zaprezentuje wkrótce dwa bezemisyjne SUV-y

A propos elektromobilności: pionierem w tej dziedzinie jest Volkswagen. Główna marka koncernu zamierza do 2020 roku oferować dwa elektryczne SUV-y, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla i skonstruowane na platformie MEB. W przededniu premiery znajdują się elektryczne modele z rodziny ID – ID. CROZZ i ID. ROOMZZ. Moc systemowa ich układów napędowych wynosi 225 kW, co pozwala im uzyskać prędkość maksymalną 180 km/h i śmiało dotrzymać kroku konwencjonalnym SUV-om. ID. CROZZ, model z gatunku SUV-coupé, będzie w 2020 roku pierwszym SUV-em marki Volkswagen z nowej rodziny wyłącznie elektrycznych aut zapewniającym we wnętrzu przestrzeń porównywalną z przestrzenią kabiny Tiguana Allspace. Również duży SUV ID. ROOMZZ, oferujący miejsce dla siedmiu osób, będzie pojazdem elektrycznym, skomunikowanym z otoczeniem i bardzo przestronnym. Pierwsze egzemplarze do klientów trafią w 2021 roku w Chinach.

Od 2020 roku Volkswagen będzie oferował dwa bezemisyjne SUV-y na platformie MEB

Wprowadzając te auta na rynek marka Volkswagen realizuje zobowiązanie koncernu do włączenia się w realizację postanowień szczytu klimatycznego w Paryżu. Celem ma być w tym wypadku wprowadzenie na rynek SUV-ów znacznie mniej obciążających środowisko i nie zużywających więcej paliwa niż porównywalne auta klasy kompaktowej lub wyższej.

Zużycie paliwa:

SKODA VISION GT – model studyjny

SEAT Arona 1.0 TGI (66 kW/90 KM) zużycie gazu CNG w kg/100 km (NEDC):
w mieście 4,3 / poza miastem 3,0 / w cyklu mieszanym 3,5; emisja CO2 w g/km: 98 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: A

Porsche Taycan – samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży

Audi e-tron (300 kW/408 KM), zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km (NEDC): 24,6 – 23,7 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 0 (w cyklu mieszanym); klasa efektywności: A+

Audi e-tron Sportback – model studyjny

Audi Q4 e-tron concept – model studyjny

Audi Q2 L e-tron – model studyjny

Lamborghini Urus (478 kW/650 KM), zużycie paliwa w l/100 km (NEDC):
w cyklu mieszanym 12,6; emisja CO2 w g/km w cyklu mieszanym: 292

Huracan Sterrato Concept – model studyjny

Huracan Evo (470 kW/640 KM) zużycie paliwa w l/100 km (NEDC):
w cyklu mieszanym 13,7; emisja CO2 w g/km w cyklu mieszanym: 332

Bentley Bentayga (447 kW/607 KM) zużycie paliwa w l/100 km (NEDC):
 w cyklu mieszanym 13,1; emisja CO2 w g/km w cyklu mieszanym: 296

ID. CROZZ – model studyjny

ID. ROOMZ – model studyjny

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.