Volkswagen znacznie zwiększa prognozę dotyczącą produkcji aut elektrycznych
Volkswagen znacznie zwiększa prognozę dotyczącą produkcji aut elektrycznych
Volkswagen znacznie zwiększa prognozę dotyczącą produkcji aut elektrycznych
Volkswagen znacznie zwiększa prognozę dotyczącą produkcji aut elektrycznych

Volkswagen znacznie zwiększa prognozę dotyczącą produkcji aut elektrycznych

Volkswagen znacznie zwiększa prognozę dotyczącą produkcji aut elektrycznych

30.12.2019

30.12.2019

  1. Volkswagen znacznie zwiększa prognozę dotyczącą produkcji aut elektrycznych
  • 1,5 miliona samochodów z nowej rodziny ID. w 2025 roku
  • cel strategiczny zakładający wyprodukowanie miliona elektrycznych samochodów zostanie osiągnięty dwa lata wcześniej niż planowano, czyli pod koniec 2023 roku
  • w 2020 roku na kolejnych rynkach rozpocznie się sprzedaż modelu ID.3
  • Członek Zarządu Volkswagena ds. Elektromobilności, Thomas Ulbrich: „Przed nami kluczowy rok zmiany systemowej prowadzącej ku elektromobilności”.

Ofensywa Volkswagena w dziedzinie samochodów elektrycznych nabiera rozpędu zgodnie z planem: w wrześniu 2019 roku odbyła się światowa premiera nowego, w pełni elektrycznego modelu ID.3, a w listopadzie w zakładzie w Zwickau rozpoczęła się jego produkcja. 2020 będzie rokiem, w którym auta z rodziny ID. będą wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach – Volkswageny ID.3 zaczną się pojawiać na europejskich drogach latem 2020 roku. W ciągu najbliższych lat Volkswagen zamierza stać się światowym liderem w zakresie elektromobilności – do 2024 roku koncern zainwestuje w jej rozwój 33 miliardy euro, z których 11 miliardów przypadnie na inwestycje marki Volkswagen. Strategiczny cel zakładający sprzedaż miliona elektrycznych samochodów ma – według nowych założeń – zostać osiągnięty pod koniec 2023 roku, czyli o dwa lata wcześniej niż dotąd zakładano. Marka Volkswagen planuje, że do 2025 roku wyprodukuje 1,5 miliona aut z napędem elektrycznym.

„Rok 2020 będzie kluczowy dla transformacji Volkswagena – wprowadzenie do sprzedaży ID.3 sprawi, że nasza ofensywa w zakresie elektromobilności zacznie być widoczna na ulicach” – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Elektromobilności. „Nowy plan zakładający produkcję 1,5 miliona elektrycznych samochodów do 2025 roku pokazuje, że ludzie chcą przesiadać się do aut zasilanych energią elektryczną, a my sprawimy, że będą one dostępne dla milionów klientów”.

Światowa premiera i początek produkcji ID.3

ID.3 zaprezentowany przez Volkswagena po raz pierwszy we wrześniu 2019 roku podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie (IAA) był pierwszym w pełni elektrycznym modelem nowej generacji. Samochód ten został skonstruowany w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena specjalnie na potrzeby aut elektrycznych; ID.3 uzyskuje zasięg od 330 do 550 km (według WLTP). W podstawowej wersji samochód ten będzie kosztował mniej niż 130.000 złotych. W wypadku ID.3 Volkswagen po raz pierwszy zaoferował klientom system rezerwacji, z którego do tej pory skorzystało ponad 37.000 klientów rezerwujących ten model po wpłaceniu zaliczki.

Produkcję ID.3 uruchomiono w listopadzie 2019 roku w obecności kanclerz Niemiec – Angeli Merkel. Samochód jest wytwarzany w fabryce w Zwickau, która została w tym celu całkowicie przebudowana. Od 2021 roku z taśm tego zakładu będzie zjeżdżać do 330.000 elektrycznych samochodów rocznie, co sprawi, że Zwickau stanie się największym i najefektywniejszym zakładem produkcji aut elektrycznych w Europie. Przygotowania do sprzedaży modeli z rodziny ID. trwają również w Chinach i w USA. W chińskim zakładzie w Anting rozpoczęła się już produkcja przedseryjna.

Volkswagen wkracza na nowe pola działalności związane z elektryczną mobilnością

W ramach ofensywy w dziedzinie pojazdów elektrycznych Volkswagen podjął też działalność w nowych obszarach o znaczeniu strategicznym. Nowo utworzona firma Elli należąca do Volkswagena zajmuje się budową infrastruktury w dziedzinie ładowania akumulatorów. Już dzisiaj Elli ma ponad 10.000 odbiorców prądu. 

Wielkie znaczenie ma ponadto udostępnienie platformy MEB innym producentom. Jednym z pierwszych producentów samochodów, który skorzysta z tej platformy będzie Ford. Marka ta zamierza od 2023 roku oferować w Europie model skonstruowany w oparciu o płytę podłogową MEB i zakłada sprzedaż ponad 600.000 tych samochodów w ciągu sześciu lat.

Volkswagen podjął również ważne działania w dziedzinie rozwoju, testów i produkcji cel do akumulatorów stosowanych w autach elektrycznych. W 2020 roku w Salzgitter rozpocznie się budowa fabryki wytwarzającej akumulatory o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełomie lat 2023/2024. Volkswagen utworzył ponadto spółkę ze szwedzkim producentem akumulatorów, firmą Northvolt.

Plany na 2020 rok: początek sprzedaży ID.3

W nadchodzącym roku Volkswagen będzie kontynuował ofensywę w dziedzinie elektrycznych samochodów, a nawet ją przyspieszy. ID.3 zacznie się pojawiać na rynkach kolejnych krajów latem 2020 roku. Rodzina modeli ID. powiększy się ponadto o nowych członków. W przyszłym roku odbędzie się światowa premiera pierwszego SUV-a z elektrycznym napędem – seryjnej wersji modelu studyjnego ID.CROZZ. Jego produkcja ma się również rozpocząć jeszcze w 2020 roku w fabryce elektrycznych samochodów w Zwickau. Produkcję elektrycznych aut na bazie platformy MEB podejmie ponadto fabryka w Anting w Chinach, będzie to drugi zakład Volkswagena wytwarzający samochody z elektrycznym układem napędowym.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen