Akumulator z systemem

Mobilność z prądu. Wydaje się być proste, ale takie nie jest. Dlatego przedstawiamy tutaj w zrozumiały sposób system akumulatorów modułowych platformy dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB). W końcu powinieneś wiedzieć, co Twój ID.3 ma w środku.

Akumulator wysokowoltowy Volkswagena ID.

Zrozumiałe wyjaśnienie: system akumulatorów rodziny ID.

Nowa platforma MEB dla modeli rodziny ID. jest zaprojektowana specjalnie dla samochodów elektrycznych. Jej sercem jest system akumulatorów przystosowany do szybkiego ładowania, składający się z wielu modułów. W zależności od żądanego zasięgu, ich liczba może być różna. W każdym z modułów znajduje się 12 ogniw litowo-jonowych. Zastosowana w MEB forma tych ogniw to tak zwane ogniwo kieszeniowe ( „pouch”). Składa się ono z kilku ułożonych jedna na drugiej lub składanych warstw aktywnych owiniętych elastyczną folią. Dzięki temu ogniwa kieszeniowe charakteryzują się wysoką elastycznością formy i mogą zostać optymalnie dopasowane do wymagań. Ponadto ich gładka powierzchnia ułatwia odprowadzanie ciepła.

System akumulatorów Volkswagena
System akumulatorów platformy dla samochodów elektrycznych MEB
1 Ogniwa akumulatora
2 Moduły akumulatora
3 System akumulatorów
4 Akumulator
5 Napęd

Elektryzująca: akumulator litowo-jonowy

Ogniwo akumulatora litowo-jonowego składa się zawsze z czterech komponentów: anody, katody, separatora i elektrolitu. Podczas ładowania jony litu przemieszczają się od katody do anody i tam są magazynowane. Energia elektryczna z sieci jest przy tym zamieniana w energię chemiczną. Przy procesie rozładowania, na przykład by zasilać silnik elektryczny, proces przebiega w odwrotnym kierunku: jony litu wracają z anody do katody i zmieniają energię chemiczną z powrotem w elektryczną.

Do produkcji ogniw litowo-jonowych potrzebnych jest pięć podstawowych surowców: na katodę używany jest związek kobaltu, niklu i manganu (ich struktura magazynuje nośnik ładunku lit), grafit na anodę oraz naturalnie lit zawarty w elektrolicie.