Akumulator z systemem

Mobilność z prądu. Wydaje się być proste, ale takie nie jest. Dlatego przedstawiamy tutaj w zrozumiały sposób system akumulatorów modułowych platformy dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB). W końcu powinieneś wiedzieć, co Twój ID.3 ma w środku.

Akumulator wysokowoltowy Volkswagena ID.

Zrozumiałe wyjaśnienie: system akumulatorów rodziny ID.

Nowa platforma MEB dla modeli rodziny ID. jest zaprojektowana specjalnie dla samochodów elektrycznych. Jej sercem jest system akumulatorów przystosowany do szybkiego ładowania, składający się z wielu modułów. W zależności od żądanego zasięgu, ich liczba może być różna. W każdym z modułów znajduje się 12 ogniw litowo-jonowych. Zastosowana w MEB forma tych ogniw to tak zwane ogniwo kieszeniowe ( „pouch”). Składa się ono z kilku ułożonych jedna na drugiej lub składanych warstw aktywnych owiniętych elastyczną folią. Dzięki temu ogniwa kieszeniowe charakteryzują się wysoką elastycznością formy i mogą zostać optymalnie dopasowane do wymagań. Ponadto ich gładka powierzchnia ułatwia odprowadzanie ciepła.

System akumulatorów Volkswagena
System akumulatorów platformy dla samochodów elektrycznych MEB
1 Ogniwa akumulatora
2 Moduły akumulatora
3 System akumulatorów
4 Akumulator
5 Napęd

Elektryzująca: akumulator litowo-jonowy

Ogniwo akumulatora litowo-jonowego składa się zawsze z czterech komponentów: anody, katody, separatora i elektrolitu. Podczas ładowania jony litu przemieszczają się od katody do anody i tam są magazynowane. Energia elektryczna z sieci jest przy tym zamieniana w energię chemiczną. Przy procesie rozładowania, na przykład by zasilać silnik elektryczny, proces przebiega w odwrotnym kierunku: jony litu wracają z anody do katody i zmieniają energię chemiczną z powrotem w elektryczną.

Do produkcji ogniw litowo-jonowych potrzebnych jest pięć podstawowych surowców: na katodę używany jest związek kobaltu, niklu i manganu (ich struktura magazynuje nośnik ładunku lit), grafit na anodę oraz naturalnie lit zawarty w elektrolicie. 

Elementy akumulatora

1 Anoda
2 Katoda
3 Separator
4 Elektrolit
5 Ładowanie
6 Rozładowanie


Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html