Leo opiera się o ID. (model studyjny zbliżony do seryjnego)
Elektromobilność

Visions of now:
Via Grafik

Elektromobilność

Visions of now:
Via Grafik

Budowanie cyfrowej sztuki.

„Powstaje wizualny rezultat, ale nie natrafiasz na żaden fizyczny opór”, mówi Leo. Leo jest grafikiem i częścią Via Grafik, kolektywu twórczego oraz biura designerskiego wywodzącego się ze sztuki graffiti. Po raz pierwszy spotkał się z virtual reality i wypróbował dla nas oprogramowanie 3D, które umożliwia malowanie i rysowanie w wirtualnej przestrzeni. Rezultat końcowy: trójwymiarowe, cyfrowe dzieło sztuki, jakie stworzył wokół ID. (model studyjny zbliżony do seryjnego).

Patrząc na jego kręcone włosy, regularne rysy twarzy i uśmiechnięte oczy trudno się domyślić, że Leo kiedyś nieźle namieszał w świecie graffiti. Gdy opowiada o początkach, zaczyna od szkolnego boiska: „To miało kontekst subkulturowy – jeździło się na deskorolce, kumple zaczynali pisać swoje imiona na ścianach, a człowiek próbował ich naśladować.” Z puszką lakieru w dłoni uczył się ufać swojej intuicji i gestom, oraz temu, że mogą one wygenerować niesamowity efekt wizualny.

--:--

Jego styl zmienia się, rozwija i otwiera na wpływy różnych gatunków. „Chcę, aby moje prace robiły wrażenie od pierwszego spojrzenia. To musi być mocne uderzenie!” Cyfrowa rzeźba, którą stworzył u nas w studio, wprowadza ID. (model studyjny zbliżony do seryjnego) w niezwykłą scenerię. Jednak Leo chce również, aby ludzie zatrzymywali się przy jego dziełach, interesowali się nimi dłużej i przyglądali detalom.
Szybko poznał zasadę działania controllera 3D, który z okularami VR działa jak wielofunkcyjny pędzel, i jest zafascynowany jego intuicyjną obsługą. „Naciskam i zaraz mam wizualny efekt”, mówi Leo i wyjaśnia, że dzięki temu może szybko i bez obaw pracować, bo każdy krok można cofnąć. „Zawsze reaguję na to, co już jest, i tak dzieło powstaje kawałek po kawałku. Nie jest tak, że od początku wiem, jak będzie ostatecznie wyglądać.” Wirtualna rzeczywistość to dzisiejsze szkolne podwórko z początków jego działalności artystycznej.

Zmiana świata analogowego w cyfrową sztukę.

Nawet jeżeli Leo doskonale potrafi posługiwać się okularami VR i controllerami, nie wie, jak właściwie nazwać to, co robi. Malowanie to nie jest, bo jest trójwymiarowe. Tworzenie brzmi trochę megalomańsko. W końcu nazwał to budowaniem.
Mieliśmy wrażenie, że Leo całkiem dobrze czuje się na swoim nowym szkolnym podwórku. Intuicyjna koncepcja software umożliwia mu wykorzystanie doświadczenia, jakie zdobył malując grafitti. Szybkość, z jaką Leo przyswaja sobie nową technologię, jest zadziwiająca. „Człowiek wyczuwa potencjał, który w tym tkwi” – uważa. Tak samo intuicyjnej interakcji z nowoczesną technologią chciałby doświadczać także w samochodzie. „Setki przycisków i ukryte funkcje są denerwujące”, sądzi Leo.

Łatwa nauka nowych możliwości.

Obsługę mogłaby ułatwiać na przykład funkcja sterowania głosowego lub prosty, intuicyjny design. Bowiem kontakt z urządzeniami, których można się szybko nauczyć, jest fascynujący – co widać, gdy patrzy się na Leo. Stworzenie w ciągu kilku sekund, tak po prostu, olbrzymich form w przestrzeni musi sprawiać przyjemność, a poza tym robi wrażenie, gdy się to obserwuje. Leo potwierdza: „Tak, człowiek czuje coś w rodzaju władzy nad przestrzenią.” Kilka minut później poprosił zespół o drabinę. Próbowanie nowych technologii jednak obudziło w nim manię wielkości: jego ramię nie jest wystarczająco długie, by stworzyć tak wielkie, trójwymiarowe, cyfrowe dzieło, jakby chciał.

Leo zdejmuje okulary VR.
Leo w okularach VR w otoczeniu przyrody.
Leo planuje kolejne etapy pracy nad swoim trójwymiarowym dziełem sztuki.
Zawsze reaguję na to, co już jest, i tak dzieło powstaje kawałek po kawałku. Nie jest tak, że od początku wiem, jak będzie ostatecznie wyglądać". 
Leo Volland

LEO VOLLAND

Leo Volland pochodzi z Heilbronnu, lecz od wielu lat mieszka w Berlinie i od końca lat 90-tych jest stałym elementem sceny graffiti i street artu. Razem z przyjaciółmi stworzył kolektyw artystyczny i designerski Via Grafik. Eksprerymentalny sposób pracy Leona, od instalacji po nieszablonowe wykorzystanie kolorów, przysporzyły mu sławy i spowodowały, że jego sztuka żyje nie tylko na ulicach, lecz również w galeriach i na wystawach.

Portret Leo Vollanda.

Może Cię również zainteresować:

Wyprzedzić przyszłość: ID. Vizzion

Visions of now: Van Bo Le-Mentzel

Przyszłość w jasnych barwach: ID. Crozz

Visions of now: Bearcubs

Visions of now: Viertel \ Vor Mag

Przyszłość nadchodzi: ID.3 1ST

Może Cię również zainteresować:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 15% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 20 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.