Rozmowa z Tomaszem Bachorskim, szefem działu projektowania wnętrz marki Volkswagen w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

Rozmowa z Tomaszem Bachorskim, szefem działu projektowania wnętrz marki Volkswagen w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

Rozmowa z Tomaszem Bachorskim, szefem działu projektowania wnętrz marki Volkswagen w podcaście „Elektrycznie Tematyczni”

19.05.2021

  • Czy design wnętrz samochodów elektrycznych powinien odbiegać od tego, który znamy z samochodów spalinowych? Jakie znaczenie ma oświetlenie wnętrza samochodu?
  • Co jest najtrudniejsze do pogodzenia przy pracy nad wnętrzem pojazdu, który ma trafić w gusta różnych pokoleń kierowców, często o zupełnie innych oczekiwaniach?
  • Odpowiedzi na powyższe i inne pytania w najnowszym odcinku podcastu „Elektrycznie tematyczni” udziela Tomasz Bachorski, szef działu projektowania wnętrz marki Volkswagen, odpowiedzialny za design kabiny zarówno ID.3, jak i ID.4

W dwudziestym szóstym odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni” prowadzący poruszają temat projektowania wnętrz samochodów elektrycznych. Gościem specjalnym odcinka jest Tomasz Bachorski, szef działu projektowania wnętrz marki Volkswagen, który wraz ze swoim zespołem odpowiada między innymi za wzornictwo najnowszych modeli: ID.3 oraz SUV-a ID.4.

Czy design wnętrz samochodów elektrycznych powinien odbiegać od tego, który znamy z samochodów spalinowych? W jakim kierunku zmierza projektowanie deski rozdzielczej aut elektrycznych?? Czy jasne wnętrze w przypadku modeli ID.3 i ID.4 będzie hitem? Jakie znaczenie ma oświetlenie wnętrza samochodu? Co jest najtrudniejsze do pogodzenia przy pracy nad wnętrzem pojazdu, który ma trafić w gusta różnych pokoleń kierowców, często o zupełnie innych oczekiwaniach? Odpowiedzi udzielone przez Tomasza Bachorskiego na te i wiele innych pytań, znaleźć można w najnowszym odcinku podcastu prowadzonego przez Katarzynę Frendl i Pawła Pilarczyka.

„Projektowanie zaczyna się od pewnego wyobrażenia, a w dalszych etapach niezbędne jest poszukiwanie różnego rodzaju kompromisów. Nowa generacja samochodów elektrycznych pozwoliła jednak na kompletnie odmienne niż dotychczas, wizjonerskie podejście. Na stworzenie czegoś zupełnie innego i postępowego. Celem było zapewnienie jak największej przestrzeni w środku pojazdu. Płaski akumulator znajduje się pod kabiną, a inne komponenty również nie zajmują wiele miejsca. Możliwe było więc zaprojektowanie wyjątkowo przestronnego i przyjaznego dla użytkowników wnętrza” – zaznacza w wywiadzie szef działu projektowania wnętrz marki Volkswagen.

Po Niemiecku przestrzeń dla kierowcy to „Fahrerarbeitsplatz”, czyli dosłownie „miejsce pracy kierowcy” – i to jest to, czego projektanci serii ID. chcieli absolutnie uniknąć. „Nowe auta z rodziny ID przy całym zaawansowaniu technicznym nie mają być miejscem pracy, a towarzyszem kierowcy i pasażerów – zapewniają interakcję za pomocą oświetlenia, wspierają innowacyjnym wyświetlaczem head-up wykorzystującym technologię rozszerzonej rzeczywistości. Gwarantują zupełnie inne, ciekawsze wrażenia z jazdy.” – powiedział Tomasz Bachorski „Osobiście zawsze lubię technologię i wizjonerskie rozwiązania technologiczne, które czuję, ale ich nie widzę. Na przykład kwestia pokręteł – nie potrzeba ich, żeby czymś sterować, wystarczy komenda głosowa” – dodaje.

Zarówno najnowszy, jak i pozostałe odcinki „Elektrycznie Tematycznych” można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher oraz na stronie internetowej: https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/elektrycznie-tematyczni.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html