Początek seryjnej produkcji ID.3 w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

Początek seryjnej produkcji ID.3 w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

Początek seryjnej produkcji ID.3 w Szklanej Manufakturze w Dreźnie

1 lutego 2021
  • W Dreźnie ruszyła czwarta na świecie fabryka Volkswagena produkująca modele na platformie MEB
  • dyrektor zakładu Danny Auerswald: „Jesteśmy fabryką, magnesem dla zwiedzających, miejscem eventowym, laboratorium nowych rozwiązań i centrum wydawania pojazdów – wszystkim w jednym”.

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej platformie MEB przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Jednocześnie w stolicy Saksonii Volkswagen otwiera nowy rozdział w historii – dotychczasowe „Center of Future Mobility” w ciągu najbliższych lat będzie się rozwijać i przekształcać w „Home of ID.”

Zadaniem Szklanej Manufaktury, miejsca szczególnego dla marki Volkswagen w Niemczech, jest zaoferowanie klientom, zwiedzającym oraz gościom możliwości zapoznania się z zagadnieniami dotyczącymi modeli z rodziny ID. – począwszy od doradztwa i jazd próbnych, poprzez zwiedzanie fabryki, możliwość pracy przy montażu auta czy uczestnictwo w eventach, po odbiór elektrycznych pojazdów. Innym celem strategicznych zmian jest rozbudowa tego miejsca do rangi centrum badawczo-innowacyjnego prowadzącego krótkoseryjne projekty z zamiarem ich późniejszego wdrożenia na dużą skalę w innych fabrykach marki Volkswagen.

Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. e-mobilności, stwierdził: „Marka Volkswagen prowadzi konsekwentnie ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. W jej ramach pojawiają się nowe modele i dokonuje się transformacja globalnej sieci produkcyjnej. Drezno staje się czwartym zakładem Volkswagena dostosowanym do produkcji modeli z rodziny ID. skonstruowanych na platformie MEB. Jednocześnie z tygodnia na tydzień zwiększamy produkcję w fabryce aut elektrycznych w Zwickau oraz w obydwu fabrykach w Chinach wytwarzających modele oparte na platformie MEB. To ważne elementy naszego planu objęcia wiodącej roli w dziedzinie produkcji samochodów elektrycznych na świecie”.

Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Szklana Manufaktura ma dla marki Volkswagen ważną rolę do spełnienia. To tutaj zwiedzający, klienci i goście mogą doświadczyć bezpośredniego kontaktu z samochodami przyszłości. Jesteśmy fabryką, magnesem dla zwiedzających, miejscem eventowym, laboratorium nowych rozwiązań i centrum wydawania pojazdów – wszystkim w jednym. Początek produkcji ID.3 oznacza dla nas strategiczną zmianę”.

Rośnie liczba zakładów produkujących auta na platformie MEB

Szklana Manufaktura jest czwartym miejscem na świecie, w którym produkowane są samochody elektryczne marki Volkswagen skonstruowane na modułowej platformie podłogowej przeznaczonej specjalnie do pojazdów tego rodzaju. Pierwszy produkcję na platformie MEB podjął zakład w Zwickau. Pod koniec 2020 roku dołączyły chińskie fabryki w Anting i Foshan. Łączna maksymalna zdolność produkcyjna tych czterech zakładów wynosi ponad 900.000 samochodów rocznie. Do podjęcia produkcji modeli na platformie MEB przygotowują się kolejne fabryki – w Emden, Hanowerze i Chattanooga (USA).

Podobnie jak w wypadku e-Golfa w 2017 roku, także produkcja ID.3 będzie odbywała się na początku w trybie jednozmianowym, od poniedziałku do piątku będzie powstawało 35 pojazdów. Godziny otwarcia dla odwiedzających pozostają bez zmian: poniedziałek-sobota od 9.30 do 18.30, niedziela od 9.30 do 17.00.

Nowe obszary działalności zapewniają załodze zatrudnienie

Oprócz produkcji Szklana Manufaktura będzie prowadziła także inną działalność. W zakładzie Volkswagena w Dreźnie jest teraz zatrudnionych 380 pracowników.

W Szklanej Manufakturze będzie w przyszłości wydawanych klientom znacznie więcej pojazdów. W tym celu w fabryce przygotowano niedawno drugie miejsce, w którym będzie się to odbywać – to niepowtarzalne rozwiązanie w branży samochodowej. Liczba pojazdów przekazywanych klientom ma wzrosnąć w 2021 roku do 5.000 egzemplarzy; dotąd było ich 1.301 (2019 r.) i 3.296 (2020 r.). Docelowo od 2022 roku ma ich być około 9.700 rocznie.

Centrum testów w Dreźnie ma zostać rozbudowane. Jest ono trwałym elementem globalnej sieci tego rodzaju centrów działających w ramach działu rozwoju pojazdów. Ich zadanie polega na testowaniu systemów asystujących, mobilnych usług internetowych, silników oraz zawieszeń.

W stacji technicznej sprawdza się stan i naprawia samochody używane. Dodatkowo w Szklanej Manufakturze przygotowuje się elektryczne pojazdy do wydania klientom. Chodzi o to, by pojazdy wyprodukowane w Dreźnie były przekazywane klientom przede wszystkim właśnie w Dreźnie.

W Szklanej Manufakturze trwają prace związane z produkcją 4.0. Motywem przewodnim są automatyzacja i cyfryzacja złożonych procesów montażowych i logistycznych. W dziedzinie rozwoju i zastosowania nowych technologii w produkcji seryjnej Manufaktura pełni w ramach przedsiębiorstwa rolę zakładu pilotażowego.

Dwie fazy przebudowy technicznej na potrzeby ID.3

Na początku 2021 roku dział produkcji w Szklanej Manufakturze dostosowano do potrzeb aut opartych na modułowej platformie MEB. Pierwsze działania przeprowadzono już latem 2020 roku. Jedną z siedmiu stacji w procesie produkcyjnym dostosowanych do potrzeb ID.3 było miejsce, w którym dokonuje się połączenia karoserii z podwoziem. Zimą przeprowadzono montaż urządzenia służącego do instalowania w pojeździe panoramicznego dachu oraz dostosowano urządzenia do montażu tablicy rozdzielczej i foteli.

Szklana Manufaktura w Dreźnie: od 2017 roku zakład produkcji elektrycznych pojazdów i centrum elektromobilności

Od otwarcia Szklanej Manufaktury w 2001 roku z jej taśm zjeżdżał model wyższej klasy – Phaeton (84.235 egzemplarzy, 2001-2016), Bentley Flying Spur (2.186 sztuk, 2005/2006 i 2013/2014) oraz, od 2017 roku, e-Golf (50.401 sztuk).

Wraz z rozpoczęciem produkcji e-Golfa dokonało się przekształcenie drezdeńskiej Manufaktury w „Center of Future Mobility”. Dzięki innowacyjnym przedsięwzięciom, jak „Future Mobility Incubator” – program Volkswagena wspierający założycieli start-upów, „Future Mobility Campus” – laboratorium kształcenia, a także dzięki rozszerzeniu działalności związanej z przekazywaniem aut klientom oraz dzięki przekształceniu Manufaktury w miejsce testów dla produkcji 4.0 zabezpieczono jej przyszłe istnienie. Rozpoczęcie seryjnej produkcji modelu ID.3 oraz zmiana Manufaktury w „Home of ID.” oznaczają dynamiczną kontynuację udanego procesu transformacji.

Wideo: https://www.youtube.com/watch?v=7ZqcNxCl_Ug&feature=youtu.beOpens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.