Plany, wyzwania i osiągnięcia: Volkswagen nabiera tempa w zakresie elektromobilności w Polsce

Plany, wyzwania i osiągnięcia: Volkswagen nabiera tempa w zakresie elektromobilności w Polsce

Plany, wyzwania i osiągnięcia: Volkswagen nabiera tempa w zakresie elektromobilności w Polsce

1 grudnia 2021
  • „Zgodnie z naszą strategią, zwracanie uwagi na względy środowiskowe – szczególnie związane z dążeniem do osiągnięcia neutralności węglowej – leży u podstaw każdej podejmowanej przez nas aktywności” – dyrektor marki Volkswagen, Łukasz Zadworny
  • „Cenimy sobie wysoką jakość usług, które świadczone są w salonach Volkswagena. O tej jakości świadczą nie tylko nasze wewnętrzne parametry pomiarowe, ale także niedawne zwycięstwo marki w „Wielkim Teście Salonów”” – dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej Volkswagena, Tomasz Piasny
  • „Dysponujemy użytecznym narzędziem do oceny zarówno optymalnych napędów, jak i innych aspektów potencjalnej elektryfikacji floty” – kierownik sprzedaży flotowej Volkswagena, Marcin Paciorek

Podczas wirtualnej konferencji Volkswagen Media Day”, przedstawiciele marki oraz zaproszeni goście przedstawili szereg informacji, związanych z wieloma obszarami działalności Volkswagena w Polsce. W dyskusjach podzielonych na trzy moduły tematyczne, udział wzięli m.in. Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen oraz Tomasz Jędrusik, przedstawiciel spółki TAURON Nowe Technologie, która użytkuje liczącą 10 samochodów flotę w pełni elektrycznych modeli ID.3.

Marka Volkswagen podzieliła się z mediami informacjami obejmującymi m.in.: plany rozwoju na płaszczyźnie elektromobilności, współpracę z siecią dealerską, działania skierowane do klientów flotowych oraz projekt badawczy, prowadzony we współpracy z InsightOut Lab.

Świetne rezultaty w wymagających okolicznościach

Gospodarzami pierwszej części Volkswagen Media Day byli: dyrektor marki Łukasz Zadworny oraz Tomasz Piasny, dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej Volkswagena.

„Z całą pewnością obecna sytuacja związana z kryzysem na rynku półprzewodników w znacznym stopniu utrudnia nam zaspokajanie potrzeb klientów oraz realizowanie naszych założeń biznesowych. Chciałbym zacząć od podziękowania za tytaniczną pracę, wykonywaną w naszych salonach dealerskich w dobie tych trudności. Bardzo dziękuję także za cierpliwość i zrozumienie naszym klientom, zapewniam, że robimy co w naszej mocy, aby przekazywać jak najczęściej dobre informacje na temat dostępności naszych samochodów” – zaznaczył Łukasz Zadworny.

Pomimo wymagających okoliczności, w strukturze sprzedaży marki Volkswagen można zaobserwować pozytywne trendy w zakresie elektromobilności. Jak podkreślił Łukasz Zadworny – „Wyniki sprzedaży po trzecim kwartale pozwoliły nam plasować się na drugim miejscu w Polsce w rankingu rejestracji aut elektrycznych, po marce Tesla. Modele ID.3 i ID.4 spotkały się z dużym zainteresowaniem”. Podczas wideokonferencji, Volkswagen przedstawił m.in. średnie ceny obu modeli ID., których egzemplarze trafiają do klientów w Polsce oraz dane dotyczące kwoty, które (w uśrednieniu) klienci dopłacają poprzez dobranie opcjonalnych elementów wyposażenia do obu modeli ID.

 

Plany, wyzwania i osiągnięcia: Volkswagen nabiera tempa w zakresie elektromobilności w Polsce

 

W swoim wystąpieniu Łukasz Zadworny nawiązał także do nadchodzących premier rynkowych nowych modeli: T-Roc, Taigo i ID.5. Każdy z tych nowych modeli zadebiutuje w Polsce w przyszłym roku. „ID.5 daje nam kolejne nowości i kolejne nowe rozwiązania technologiczne. W tym samochodzie zadebiutuje zaktualizowany system Travel Assist z funkcją samodzielnej zmiany pasa po włączeniu kierunkowskazu oraz inteligentny układ automatycznego parkowania Park Assist Plus. Jeśli go wcześniej tego nauczymy, będzie parkował samochód pod domem czy biurem dokładnie tak, jak sobie życzymy” – zaznaczył Łukasz Zadworny, jednocześnie zwracając uwagę na znaczenie strategii „Way to Zero” marki Volkswagen. „Co istotne, ID.5 to samochód produkowany z neutralnym bilansem węglowym. Zgodnie z naszą strategią, zwracanie uwagi na względy środowiskowe – szczególnie związane z dążeniem do osiągnięcia neutralności węglowej – leży u podstaw każdej podejmowanej przez nas aktywności. Cała marka Volkswagen zamierza osiągnąć neutralność węglową najpóźniej do 2050 roku, a za kilkanaście lat przestaniemy sprzedawać nowe samochody spalinowe w Europie”.

Tomasz Piasny, dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej w swoim wystąpieniu skupił się na umiejętnej współpracy marki Volkswagen i punktów dealerskich. „Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi dealerami i cenimy sobie wysoką jakość usług, które świadczone są w salonach Volkswagena. O tej jakości świadczą nie tylko nasze wewnętrzne parametry pomiarowe, ale także niedawne zwycięstwo marki w „Wielkim Teście Salonów”. Podczas konferencji przedstawionych zostało także wiele informacji dotyczących wsparcia udzielanego dealerom na płaszczyźnie szkoleń czy statystyk dotyczących częstotliwości odbywania jazd próbnych. „Bardzo intensywnie współpracujemy z naszymi partnerami: oferujemy szkolenia zarówno offline, jak i online, zbieramy także szereg cennych doświadczeń w koordynowanym przez nas butikowym salonie, Volkswagen Home mieszczącym się w Warszawie. Na szczególne wyróżnienie zasługuje znaczne zwiększenie liczby jazd próbnych samochodami elektrycznymi i hybrydowymi naszej marki. Kładziemy nacisk na budowanie tych doświadczeń wśród potencjalnych klientów wiedząc, że wielu z nich nie doświadczyło wcześniej przyjemności, jaką niesie ze sobą elektromobilność” – zaznacza Tomasz Piasny.

Volkswagen elektryfikuje floty

Marcin Paciorek, kierownik sprzedaży flotowej Volkswagena zwrócił uwagę na fakt, iż elektryfikacja samochodów osobowych w dużej mierze zależy od tego, na ile chętni do sięgnięcia po samochody elektryczne będą menadżerowie flot. „Niezwykle ważną rolę odgrywa edukacja i rozwiewanie wielu obaw czy mylnych wyobrażeń. Dysponujemy użytecznym narzędziem do oceny zarówno optymalnych napędów, jak i innych aspektów potencjalnej elektryfikacji floty. Mechanizm jest prosty, a skorzystanie z naszego rozwiązania e-consultingowego zajmuje dosłownie kilka minut. Pytania w ankiecie dot. m.in. pokonywanego dziennie dystansu czy dostępu do infrastruktury pozwalającej na korzystanie z samochodu elektrycznego czy hybrydy plug-in. Efektem tych ankiet jest prezentacja wyników wraz ze wskazaniem, który z użytkowników kwalifikuje się do wymiany samochodu na BEV lub PHEV. Jest to naszym zdaniem świetny punkt startu do otwarcia rozmowy w firmie na temat elektryfikacji i indywidualnej analizy profilu każdego użytkownika flotowych pojazdów” – zaznaczył Marcin Paciorek.

 

Plany, wyzwania i osiągnięcia: Volkswagen nabiera tempa w zakresie elektromobilności w Polsce

 

Jednym z wieloletnich klientów marki Volkswagen jest spółka TAURON Nowe Technologie. Pierwsze elektryczne Volkswageny – 5 egzemplarzy e-Golfa – zasiliło flotę Grupy Tauron już w 2018 roku. Spółka kilka tygodni temu odebrała flotę liczącą obecnie 10 (docelowo 15) egzemplarzy ID.3.

„Do kwestii elektromobilności podeszliśmy bardzo odważnie. Przypomnę, że w 2018 roku byliśmy jedną z pierwszych w Polsce firm, które na poważnie zajęły się rozbudową sieci stacji ładowania elektryków. I nie przejmowaliśmy się głosami malkontentów, którzy mówili, że elektryczne pojazdy to jedynie chwilowy kaprys ludzi zafascynowanych nowymi technologiami. Dziś znając plany koncernów motoryzacyjnych na najbliższe lata, mówiące o stopniowym wycofywaniu się z produkcji pojazdów spalinowych, mamy pewne poczucie satysfakcji. Dzięki konsekwencji posiadamy już ponad 100 własnych stacji na południu Polski i mamy plany, żeby w najbliższych latach tę liczbę wyraźnie zwielokrotnić” – powiedział Piotr Apollo, wiceprezes spółki. Jednocześnie podczas Volkswagen Media Day zaprezentowano kompleksowe podejście marki TAURON Nowe Technologie do elektromobilności.

Wiedza i opinie Polaków – projekt badawczy Volkswagena i InsightOut Lab

Od kwietnia 2020 roku Volkswagen i InsightOut Lab cyklicznie publikują raporty z badań, weryfikujących stan wiedzy i opinie Polaków na temat zróżnicowanych zagadnień, związanych z elektromobilnością. Podczas Volkswagen Media Day Mariusz Pleban, CEO InsightOut Lab przedstawił najważniejsze wnioski z tegorocznych analiz.

„W niecałe dwa lata stworzyliśmy bazę wiedzy o opiniach Polaków na temat elektromobilności. Wiemy, że skojarzenia z autami elektrycznymi i ich właścicielami to m.in. ekologia i nowe technologie. Zdaniem respondentów, BEV oraz ich właściciele przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2 dzięki wykorzystaniu najnowszych zdobyczy techniki. Z wiedzą ankietowanych o szczegółowych zagadnieniach związanych z elektromobilnością jest różnie. Przykładowo, wyraźnie zaniżają oni zasięgi, którymi dysponują obecnie auta elektryczne. Tymczasem użytkownicy BEV nie narzekają na zasięgi i w większości wyjeżdżają w długie, wakacyjne trasy. Wyniki naszych badań znajdują się na naszej stronie internetowej, a od lutego 2022 r. będziemy tam publikować również coroczne podsumowania najważniejszych danych”. – powiedział Mariusz Pleban.

Pełen zapis wideokonferencji Volkswagen Media Day można znaleźć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=9qYpV6gtZyI

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.