Elektryczna ofensywa Grupy Volkswagen

Elektryczna ofensywa Grupy Volkswagen

Elektryczna ofensywa Grupy Volkswagen

Dzięki miliardowym inwestycjom, platformie MEB i modelom z rodziny ID. Volkswagen prowadzi ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Wyjaśniamy powody tych konsekwentnych działań.

Dr Herbert Diess podczas walnego zgromadzenia koncernu Volkswagen w Berlinie.

„Rok 2019 będzie kluczowy dla naszej ofensywy w dziedzinie elektrycznych aut” – stwierdził CEO Volkswagena, dr Herbert Diess, podczas tegorocznego walnego zgromadzenia w Berlinie. Pokazał w ten sposób jak energicznie działa koncern w obszarze elektrycznej mobilności. Wyjaśnił też od razu, dlaczego tak się dzieje: elektryczne układy napędowe są „najbardziej efektywnym rozwiązaniem przyczyniającym się do dekarbonizacji” i „głównym elementem naszej strategii zmierzającej do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla”. Dlatego tak ważne są „aktywne uczestnictwo we wdrażaniu elektromobilności i zdecydowane działania wszystkich zaangażowanych w ten proces”.

Volkswagen prowadzi największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów euro. Podejmuje tym samym nie tylko odpowiedzialność za ochronę klimatu, ale też zapewnia stabilną przyszłość samemu przedsiębiorstwu. Nie ulega bowiem wątpliwości, że to właśnie samochody elektryczne będą w przyszłości stanowiły o sukcesie firm w tej branży. Przedstawiamy najważniejsze argumenty, które za nimi przemawiają.

Elektryczne auta pomagają chronić klimat

Zmiany klimatyczne stały się faktem. Podpisując porozumienie paryskie państwa zobowiązały się do działań na rzecz ograniczenia wzrostu temperatury i stworzenia do 2050 roku społeczeństw funkcjonujących w sposób neutralny dla klimatu na Ziemi. Jednym z elementów są środki transportu nie powodujące wzrostu stężenia CO2 w atmosferze. W dzisiejszych warunkach ten cel można zrealizować jedynie dzięki wysokiemu udziałowi samochodów elektrycznych.

Transport odpowiada za jedną siódmą globalnej emisji CO2

Twarde przepisy

Bez samochodów elektrycznych nie uda się uzyskać wymaganego przez Unię Europejską ograniczenia średniej emisji dwutlenku węgla przez samochody jednego producenta do 95 g/km w 2020 roku. Za przekroczenie tego limitu grożą surowe kary. Do 2030 roku emisja CO2 przez nowo produkowane samochody musi zostać zmniejszona o kolejne 37,5 procent. Surowe normy obowiązują także w USA i w Chinach. Poza tym w Chinach wprowadzono obowiązkowy kontyngent aut elektrycznych – firmy, które go nie spełnią, nie będą mogły sprzedawać samochodów w tym kraju. 

Elektryczne auta są gotowe do masowej produkcji

W przeciwieństwie do samochodów zasilanych wodorem, auta wyposażone w akumulator są już tak dopracowane, że można je produkować na masową skalę. ID.3 to pierwszy elektryczny model wprowadzany na rynek przez Volkswagena, który uzyskuje duży zasięg, a przy tym kosztuje mniej więcej tyle, ile samochody z silnikiem Diesla. Trwa rozbudowa sieci stacji ładowania. Między innymi firma IONITY stworzy do 2020 roku przy europejskich autostradach 400 stacji szybkiego zasilania aut w energię; takie stacje będą się znajdowały co 120 km.

 Na platformie MEB można konstruować bardzo różne modele – od kompaktowych, poprzez SUV-y po limuzyny i vany.

Chiny motorem wzrostu

Chiny są największym i najważniejszym rynkiem samochodowym na świecie – i przyczyniają się do upowszechnienia samochodów z napędem elektrycznym. Chiński rząd wspiera rozwój w tej dziedzinie przyczyniając się do popularyzacji takich aut. Już dzisiaj sprzedaje się w tym kraju ponad połowę elektrycznych samochodów produkowanych na świecie. Chińskie marki zyskały trwałą pozycję i zamierzają wspólnie prowadzić sprzedaż na globalną skalę.

Rejestracje elektrycznych aut na wybranych rynkach (2018 r.):

Dobra pozycja startowa Volkswagena

Modułowa płyta podłogowa MEB opracowana przez Volkswagena jest w światowym przemyśle samochodowym rozwiązaniem jedynym w swoim rodzaju. Można dzięki niej w pełni wykorzystać technologiczne możliwości jakie stwarzają auta elektryczne, a ponadto pozwala obniżyć koszty ich produkcji. Opracowując ją Volkswagen stworzył sobie dobrą pozycje startową do współzawodnictwa z amerykańskimi i chińskimi konkurentami.

Platforma MEB została opracowana specjalnie do konstrukcji samochodów elektrycznych

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html