Touareg R eHybrid
Technologia

TEST | Touareg R eHybrid - wszechpotężny

Technologia

TEST | Touareg R eHybrid - wszechpotężny

Autor Ryszard Turski
Autor zdjęcia Paweł Kaczor

Flagowy Touareg R, a zarazem najmocniejszy seryjnie produkowany Volkswagen w historii, jest 462-konną hybrydą plug-in. Powiedzieć, że to potężna maszyna, to za mało.

 

Po raz pierwszy w historii najmocniejszy model Volkswagena jest hybrydą. To kolejny krok marki z Wolfsburga do elektryfikacji portfolio modelowego. W pełni luksusowy Touareg R jest pierwszym modelem spod znaku R wyposażonym w napęd hybrydowy typu plug-in, którego akumulator trakcyjny można ładować „zwykłym” prądem z sieci 230 V i na krótkich odcinkach jeździć tym samochodem jak pełnym „elektrykiem”.

Z naładowanym akumulatorem SUV Volkswagena potrafi przejechać 45 km i poruszać się w trybie elektrycznym z prędkością sięgającą 140 km/h. Sprawdziliśmy – tak jest. Wersja R, tak samo jak pozostałe odmiany modelu, jest standardowo wyposażona w napęd 4Motion. W połączeniu z sięgającym 700 Nm momentem obrotowym pozwala on na holowanie przyczep o masie do 3,5 t.

R-Line Black Style

Touareg R w niebieskim kolorze Lapiz metalik przykuwa wzrok dzięki m.in. pakietowi R-Line Black Style. W jego skład wchodzą logotypy R na osłonie chłodnicy, nadkolu i klapie bagażnika, przyciemniane klosze tylnych lamp LED, przeznaczone dla tego modelu zderzaki o sportowej stylistyce oraz elementy pomalowane czarnym lakierem z połyskiem – tylny dyfuzor, osłona chłodnicy, obudowy lusterek zewnętrznych i listwy dekoracyjne wokół szyb. Wszystko wygląda bardzo elegancko, co dodatkowo podkreślają 22-calowe alufelgi Estoril i drobne chromowane wstawki, choćby przy logotypie R na boku auta.

Touareg R eHybrid

Wrażenie robią potężne szczęki hamulcowe z systemem odzyskiwania energii – od razu przyciągają wzrok. Przyciemnione tylne szyby umożliwiają podróżującym na tylnej kanapie chronić się przed zbyt mocnymi promieniami słonecznymi i wścibskimi spojrzeniami. Ciekawie wkomponowane matrycowe reflektory diodowe IQ. Light oprócz tego, że wyglądają niezwykle interesująco, idealnie oświetlają drogę po zmroku.

Touareg R eHybrid
Touareg R eHybrid
Wnętrze

Wnętrze Touarega R wyróżnia czarna tapicerka Soul, bardzo wygodne fotele ergoComfort, sportowa trzyramienna kierownica z funkcją stopniowanego podgrzewania (szczególnie przydatna podczas tegorocznej zimy) i łopatkami do zmiany biegów oraz liczne akcenty wnętrza z logo R. Gdy dodamy do tego panoramiczny dach, umożliwiający pasażerom obserwowanie gwiazd wieczorem, a w dzień przesuwających się chmur, to otrzymamy mocarnego i superluksusowego SUV-a – czego chcieć więcej.

Touareg R eHybrid
Touareg R eHybrid

Jeśli chodzi o elektroniczne systemy wsparcia, to nowością we flagowym modelu Volkswagena jest opcjonalny Travel Assist, dzięki któremu Touareg może poruszać się półautonomicznie z prędkością nawet 250 km/h. To także pierwszy na świecie hybrydowy SUV z napędem typu plug-in, który może być wyposażony w ułatwiający manewrowanie z przyczepą system Trailer Assist. Nie sprawdzaliśmy tego ostatniego systemu, natomiast Travel Assist działał bez zarzutu.

eHybrid

Hybrydowy zespół napędowy Touarega R składa się z turbodoładowanej jednostki benzynowej 3.0 V6 o mocy 340 KM, silnika elektrycznego (136 KM) i znajdującego się pod podłogą bagażnika akumulatora litowo-jonowego o pojemności 17,9 kWh. Standardowym wyposażeniem są ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic oraz bardzo przydatny, szczególnie zimą, napęd na cztery koła.

Touareg R eHybrid
Touareg R eHybrid

Jak to jeździ? Krótko mówiąc ‒ bez zarzutu. Tryb elektryczny wystarcza na spokojne poruszanie się po mieście i przy wykorzystywaniu energii z hamowania pozwala utrzymywać baterie w pełnej gotowości. W ciągu kilku testowych dni ani razu nie musiałem sięgać po kable ładowania, do przewożenia którego przydałoby się wybrać lepsze miejsce niż widoczna powierzchnia bagażnika, przez to ograniczająca jego funkcjonalność. Współpraca silnika benzynowego z ośmiobiegowym Tiptronikiem jest tak dobrze zsynchronizowana, że bez względu na to, jaki tryb pracy wybierzemy, będziemy zadowoleni. Dodając do tego komfort jazdy, na który składają się łatwość obsługi (bardzo pomocny Active Info Display z 12-calowym ekranem), widoczność i właściwości jezdne, otrzymujemy auto idealne.

Ile to kosztuje?

Cena modelu bazowego to 395.990 zł. Wartość wyposażenia dodatkowego to 88.600 zł, na co składają się m.in. lakier (7.700 zł), 22-calowe felgi (9.840 zł), skórzana tapicerka (8.350 zł), wyświetlacz Head-up (7.000 zł) i inne tzw. ekstrasy. Całość zamyka się kwotą 484.590 zł, chyba że wolimy system ratalny – wówczas jest to 20.861 zł miesięcznie. Czy to drogo? Zależy od zasobności portfela. Ja, ponieważ od chwili pojawienia się Touarega w 2002 roku jestem nim oczarowany, gdybym wygrał w Lotto, kupiłbym bez wahania.

Dane techniczne

Dane techniczne VW T-Tross 1.5 TSI ACT

Silnik

6-cylindrowy benzynowy, 2995 cm + elektr.

Maks. moc łączna

462 KM (elektr. 136 KM)

Maks. moment obrotowy

700 Nm

Skrzynia biegów

automatyczna, Tiptronic, 8-stopniowa

Napęd

na przednie i tylne koła, 4Motion

Długość / szerokość / wysokość

4878 / 1984 / 1717 mm

Rozstaw osi

2904 mm

Pojemność bagażnika

665 l / 1675 l

Pojemność zbiornika paliwa

76 l

Masa własna

2465 kg

0–100 km/h

5,1 s

V maks.

250 km/h

Średnie zużycie paliwa (katalogowe/test)

10,6 / 10,9 l/100 km

Cena (bazowa/testowana wersja)

od 395.990 zł / 484.590 zł

6-cylindrowy benzynowy, 2995 cm + elektr.

Więcej informacji ze świata marki Volkswagen znaleźć można w magazynie Volkswagen Trends”, z którego pochodzi powyższy artykuł.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.