Volkswagen ID. Vizzion z przodu
Volkswagen ID. Vizzion z przodu
Volkswagen ID. Vizzion z przodu
Volkswagen ID. Vizzion z przodu

Wyprzedzić przyszłość.

Wyprzedzić przyszłość.

ID. Vizzion.

ID. Vizzion.

Wyobraź sobie samochód, który rozumie, co do niego mówisz i rozpoznaje Twoje gesty. Jego obsługa jest zupełnie naturalna i intuicyjna. Wyobraź sobie też, że sam jeździ. I to na prąd. A Ty masz więcej czasu na rzeczy, które lubisz robić. Rodzina ID. Volkswagena sprawi, że wkrótce wizja ta stanie się rzeczywistością. Okrętem flagowym nowej generacji samochodów elektrycznych jest model studyjny ID. Vizzion. 

Od 2015 roku Volkswagen rozwija modułową platformę MEB, na której w przyszłości będą opierać się wszystkie samochody elektryczne. Światowa premiera ID. Vizzion na Genewskim Salonie Samochodowym pokazała, że przyszłość ta będzie wyglądać doskonale. „Już przy pierwszym spojrzeniu na ID. Vizzion widać, że modułowa platforma MEB stwarza całkowicie nowe możliwości kształtowania wnętrza i nadwozia” – powiedział dr Herbert Diess, prezes zarządu marki Volkswagen.

Model wnętrza ID. Vizzion

Design ID. Vizzion jest wart podziwiania z każdej strony. Natomiast pasażerowie tego studyjnego Volkswagena mogą bez przeszkód podziwiać otoczenie – dzięki bocznym ścianom bez środkowych słupków, dużym powierzchniom okien i panoramicznemu dachowi.  Charakterystyczne DNA designu modeli ID. podkreśla także elegancką sylwetkę limuzyny, zaakcentowaną pasem LED poprowadzonym od osłony chłodnicy przez boki nadwozia, klamki drzwi aż po tylny zderzak. Kolejne ciekawe rozwiązanie: diody zaczynają pulsować, gdy w otoczeniu samochodu znajdą się znane mu osoby. Działa to na zasadzie rozpoznawania twarzy – na przykład Twój ID. Vizzion zareaguje, gdy zobaczy Cię na ulicy idącego w jego stronę. 

Nowością jest także wnętrze przypominające salon. Już od dawna wizją stylistów był samochód składający się wyłącznie z wolności. Tak komfortowy, że pasażerowie zapomną, że znajdują się w samochodzie. I przestronniejszy niż jakiekolwiek auta najwyższej klasy o zbliżonych wymiarach. Otwierasz drzwi, a we wnętrzu czeka na Ciebie piękna deska rozdzielcza bez kierownicy i wskaźników. Zamiast wciskać przycisk, porozumiewasz się z samochodem zupełnie intuicyjnie, na przykład ruchem dłoni. Wygląda to dość futurystycznie, podobnie jak wirtualne elementy obsługowe i ekrany, wyświetlane we wnętrzu przez "augmented reality". Obsługujesz je dobrze znanymi Ci gestami, a widzisz korzystając z okularów "mixed reality"  (HoloLens)

Studium kolorystyczne ID. Vizzion z boku
ID. Vizzion nie jest tylko wizją, lecz służy jako wzór dla samochodu seryjnego, który ma się pojawić w 2022 roku. Najpierw obsługa będzie tradycyjna – z kierownicą i pedałami. Autonomiczny tryb jazdy przejmie na siebie kierowanie autem dopiero na późniejszym etapie rozwoju.

Prowadzić lub nie prowadzić.

W 2022 roku ID. Vizzion ma wejść do produkcji seryjnej, najpierw z konwencjonalną kierownicą i pedałami. Aktualnym prototypem Volkswagen chce już teraz pokazać, co mogłoby być możliwe w 2030 roku. Na przykład w pełni zautomatyzowana jazda. Dlatego ID. Vizzion jest pierwszym pojazdem Volkswagena bez kierownicy i pedałów, ale za to z „cyfrowym szoferem”. Cyfrowy szofer nie tylko dowiezie Cię do celu, lecz także pamięta Twoje preferencje, na przykład temperaturę i oświetlenie wnętrza. Pomaga mu w tym wiele czujników: skanery laserowe, czujniki ultradźwiękowe, czujniki radarowe z przodu i z tyłu i kamery z perspektywą 360 stopni. Także we wnętrzu limuzyny pracuje kilka najnowocześniejszych technologii, jakie dotychczas opracował Volkswagen. Na przykład sztuczna inteligencja centralnego komputera, która tworzy obraz całego otoczenia samochodu w czasie rzeczywistym. Dzięki tym danym system może reagować na zagrożenia lub komunikować się z innymi uczestnikami ruchu. 8000 pojedynczo sterowanych HD Matrix LED w reflektorach pozwala na wyświetlanie grafik przed ID. Vizzion, na przykład przejść dla pieszych, które sygnalizują przechodniom, że mogą bezpiecznie przejść przez drogę.

Model 3D wirtualnego asystenta mowy ID. Vizzion
System Entertainment obsługujesz całkowicie intuicyjnie używając gestów i poleceń głosowych. Wystarczy ruch dłonią, aby zmienić adres dla nawigacji lub temperaturę we wnętrzu. A dzięki autopilotowi masz więcej czasu dla siebie lub na pracę.

Witamy w nowym świecie.

Dwa silniki ID. Vizzion, napędzające przednią i tylną oś, generują aż 225 kW mocy. Dzięki temu możesz skorzystać nawet do 665 km zasięgu. Dodatkowo napęd na wszystkie koła sprawi, że żaden teren nie będzie ci straszny. Lecz jak wyjaśnia dr Frank Welsch, członek zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju technicznego, MEB daje dużą dowolność modyfikacji właściwości technicznych i specyfikacji. „Zasada techniczna naszej rodziny ID. jest dobrze przemyślana: wymiary, baterię i napęd można zmieniać. Dzięki temu możemy spełniać życzenia klientów i budować samochody należące do różnych segmentów, nawet duże limuzyny”. 

To brzmi trochę jak science fiction, ale wkrótce będzie rzeczywistością, gdyż prawie wszystkie technologie zastosowane w ID. Vizzion już istnieją lub są właśnie rozwijane przez Volkswagena. „Planujemy, by już w 2025 roku produkować rocznie milion w pełni elektrycznych samochodów. Początek da w 2020 roku kompaktowy ID. i SUV ID. Crozz. W 2022 roku dołączy do nich van ID. Buzz oraz przedstawiony w Genewie jako model studyjny ID. Vizzion” – mówi dr Diess. Jak widać, przyszłość w Volkswagenie jest na wyciągnięcie ręki. 

Zapisz się do newslettera już dziś

Bądź na bieżąco z tematami związanymi z ID.3, rodziną modeli ID. oraz przyszłością mobilności.

Disclaimer by Volkswagen
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. 
Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

Your browser is outdated!

Please get a decent browser here or there