Jak działa skrzynia DSG
Technologia

Jak działa skrzynia DSG

Technologia

Jak działa skrzynia DSG

Przekładnia dwusprzęgłowa, czyli DSG (Drive Shift Gearbox) to konstrukcja oparta na klasycznej skrzyni manualnej, tym samym łączy zalety skrzyni ręcznej i automatycznej. W uproszczeniu: skrzynia składa się z dwóch sterowanych manualnych skrzyń biegów - jednej dla biegów parzystych i drugiej dla biegów nieparzystych. Każda posiada swoje sprzęgło, stąd nazwa „dwusprzęgłowa”. Zmiana biegów spowodowana jest poprzez zmianę przenoszonego momentu obrotowego z jednego sprzęgła na drugie. W momencie aktywności jednej przekładni, druga ma już przygotowany bieg w górę lub w dół. Takie rozwiązanie wpływa na lepsze przyspieszenie i zapewnia wysoki komfort w trybie automatycznym. Zmiana biegów w takiej skrzyni przebiega płynnie i bez utraty mocy.

Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji obsługi Twojego Volkswagena.

Zalety DSG:

  • automatyczna zmiana biegów daje komfort i wygodę jazdy
  • niższe zużycie paliwa niż w tradycyjnej skrzyni automatycznej
  • szybsza zmiana biegów niż w skrzyni manualnej
  • wykluczenie błędów kierowcy przy zmianie biegów
  • możliwość manualnej zmiany biegów daje kierowcy możliwość dopasowania do stylu jazdy
Skrzynia DSG

Jazda autem z automatem

Skrzynia DSG

Szczegółowe informacje zawarte są w instrukcji obsługi Twojego Volkswagena, poniżej poznasz kilka praktycznych wskazówek jak właściwie jeździć autem ze skrzynią DSG.

  • unikaj ruszania z pełną mocą
  • w przypadku ujemnej temperatury powietrza, po uruchomieniu silnika odczekaj chwilę zanim ruszysz, a przez pierwszych kilka kilometrów jedź płynnie nie korzystając z wysokich obrotów silnika
  • zmieniaj przełożenia (między P, R, N a D) tylko po całkowitym zatrzymaniu samochodu
  • stojąc w korku nie zmieniaj przełożenia z D na N lub P
  • w przypadku jazdy w górach, na zjazdach wybieraj manualny tryb zmiany biegów i dobieraj przełożenia do prędkości obrotowej silnika - tzw. „hamowanie silnikiem” pozwoli uniknąć ciągłego korzystania z pedału hamulca
  • przestrzegaj zaleceń serwisowych i zlecaj serwis skrzyni DSG Autoryzowanym Serwisom Volkswagena

Serwisowanie skrzyni biegów DSG

Regularna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (dotyczy skrzyń DSG z tzw. „mokrym sprzęgłem”), zgodnie z zaleceniami Producenta, ma bardzo duże znaczenie dla jej żywotności. Wymiana oleju jest konieczna ze względu na jej konstrukcję oraz potrzebę utrzymania odpowiednich parametrów pracy, których zadaniem jest odpowiednie smarowanie, przenoszenie obciążeń oraz odprowadzanie ciepła. Taka czynność oczyszcza skrzynię z zanieczyszczeń oraz wydłuża jej trwałość. W przypadku pytań skontaktuj się z Twoim Autoryzowanym Serwisem Volkswagena. Opens an external link

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html