Jak działa skrzynia DSG
Technologia

Jak działa skrzynia DSG

Technologia

Jak działa skrzynia DSG

Przekładnia dwusprzęgłowa, czyli DSG (Drive Shift Gearbox) to konstrukcja oparta na klasycznej skrzyni manualnej, tym samym łączy zalety skrzyni ręcznej i automatycznej. W uproszczeniu: skrzynia składa się z dwóch sterowanych manualnych skrzyń biegów - jednej dla biegów parzystych i drugiej dla biegów nieparzystych. Każda posiada swoje sprzęgło, stąd nazwa „dwusprzęgłowa”. Zmiana biegów spowodowana jest poprzez zmianę przenoszonego momentu obrotowego z jednego sprzęgła na drugie. W momencie aktywności jednej przekładni, druga ma już przygotowany bieg w górę lub w dół. Takie rozwiązanie wpływa na lepsze przyspieszenie i zapewnia wysoki komfort w trybie automatycznym. Zmiana biegów w takiej skrzyni przebiega płynnie i bez utraty mocy.