Jak działa skrzynia DSG
Jak działa skrzynia DSG
Jak działa skrzynia DSG
Jak działa skrzynia DSG
Technologia

Jak działa skrzynia DSG

Technologia

Jak działa skrzynia DSG

Przekładnia dwusprzęgłowa, czyli DSG (Drive Shift Gearbox) to konstrukcja oparta na klasycznej skrzyni manualnej, tym samym łączy zalety skrzyni ręcznej i automatycznej. W uproszczeniu: skrzynia składa się z dwóch sterowanych manualnych skrzyń biegów - jednej dla biegów parzystych i drugiej dla biegów nieparzystych. Każda posiada swoje sprzęgło, stąd nazwa „dwusprzęgłowa”. Zmiana biegów spowodowana jest poprzez zmianę przenoszonego momentu obrotowego z jednego sprzęgła na drugie. W momencie aktywności jednej przekładni, druga ma już przygotowany bieg w górę lub w dół. Takie rozwiązanie wpływa na lepsze przyspieszenie i zapewnia wysoki komfort w trybie automatycznym. Zmiana biegów w takiej skrzyni przebiega płynnie i bez utraty mocy.

Przekładnia dwusprzęgłowa, czyli DSG (Drive Shift Gearbox) to konstrukcja oparta na klasycznej skrzyni manualnej, tym samym łączy zalety skrzyni ręcznej i automatycznej. W uproszczeniu: skrzynia składa się z dwóch sterowanych manualnych skrzyń biegów - jednej dla biegów parzystych i drugiej dla biegów nieparzystych. Każda posiada swoje sprzęgło, stąd nazwa „dwusprzęgłowa”. Zmiana biegów spowodowana jest poprzez zmianę przenoszonego momentu obrotowego z jednego sprzęgła na drugie. W momencie aktywności jednej przekładni, druga ma już przygotowany bieg w górę lub w dół. Takie rozwiązanie wpływa na lepsze przyspieszenie i zapewnia wysoki komfort w trybie automatycznym. Zmiana biegów w takiej skrzyni przebiega płynnie i bez utraty mocy.

Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji obsługi Twojego Volkswagena.

Zalety DSG:

  • automatyczna zmiana biegów daje komfort i wygodę jazdy
  • niższe zużycie paliwa niż w tradycyjnej skrzyni automatycznej
  • szybsza zmiana biegów niż w skrzyni manualnej
  • wykluczenie błędów kierowcy przy zmianie biegów
  • możliwość manualnej zmiany biegów daje kierowcy możliwość dopasowania do stylu jazdy
Skrzynia DSG

Jazda autem z automatem

Skrzynia DSG

Szczegółowe informacje zawarte są w instrukcji obsługi Twojego Volkswagena, poniżej poznasz kilka praktycznych wskazówek jak właściwie jeździć autem ze skrzynią DSG.

  • unikaj ruszania z pełną mocą
  • w przypadku ujemnej temperatury powietrza, po uruchomieniu silnika odczekaj chwilę zanim ruszysz, a przez pierwszych kilka kilometrów jedź płynnie nie korzystając z wysokich obrotów silnika
  • zmieniaj przełożenia (między P, R, N a D) tylko po całkowitym zatrzymaniu samochodu
  • stojąc w korku nie zmieniaj przełożenia z D na N lub P
  • w przypadku jazdy w górach, na zjazdach wybieraj manualny tryb zmiany biegów i dobieraj przełożenia do prędkości obrotowej silnika - tzw. „hamowanie silnikiem” pozwoli uniknąć ciągłego korzystania z pedału hamulca
  • przestrzegaj zaleceń serwisowych i zlecaj serwis skrzyni DSG Autoryzowanym Serwisom Volkswagena

Serwisowanie skrzyni biegów DSG

Regularna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (dotyczy skrzyń DSG z tzw. „mokrym sprzęgłem”), zgodnie z zaleceniami Producenta, ma bardzo duże znaczenie dla jej żywotności. Wymiana oleju jest konieczna ze względu na jej konstrukcję oraz potrzebę utrzymania odpowiednich parametrów pracy, których zadaniem jest odpowiednie smarowanie, przenoszenie obciążeń oraz odprowadzanie ciepła. Taka czynność oczyszcza skrzynię z zanieczyszczeń oraz wydłuża jej trwałość. W przypadku pytań skontaktuj się z Twoim Autoryzowanym Serwisem Volkswagena. 

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen