e-Golf na drodze krajowej
Elektromobilność

Technologie przyszłości na wyciągnięcie ręki: mobilność elektryczna w teście codziennej eksploatacji.

Elektromobilność

Technologie przyszłości na wyciągnięcie ręki: mobilność elektryczna w teście codziennej eksploatacji.

Jakie zalety ma właściwie mobilność elektryczna? I co ludzi w niej fascynuje? Czy chodzi o cichą i pozbawioną emisji jazdę? Byliśmy ciekawi i zapytaliśmy całkowicie różne osoby, czy chciałyby przez jakiś czas przetestować jazdę samochodem hybrydowym lub elektrycznym. Towarzyszyliśmy im przy tym i odkryliśmy wiele na temat tego, jak samochody elektryczne sprawdziły się w ich codziennym życiu. 

e-up! - wielki w kwestii miejsca i możliwości.

Claire Ewert natychmiast zachwyciła się e-up! Claire, z zawodu handlowiec, była szczególnie pozytywnie zaskoczona żwawością tego autka, bowiem używa e-up! codziennie - prywatnie i w czasie wolnym np. jadąc na zakupy lub zawodowo, dostarczając klientom towar, czyli metalowe opakowania. Ważne jest dla niej, że e-up! ma doskonałe przyspieszenie, a w bagażniku zmieści się wszystko, co musi dostarczyć klientom. Dla niej ten "maluch" po prostu jest "wielki" i jej znajomi w pełni się z nią zgadzają. "Ciągle muszę gdzieś jeździć i pokazywać samochód. Każdy chce wsiąść i go poprowadzić. Uczucie podczas jazdy jest wprost niesamowite. Człowiek czuje się w e-up! od razu jak u siebie". 

Claire i elektryczny e-up!
--:--

Zasięg samochodu elektrycznego jest ważny.

Dla 39-letniego Michela Kreppolda dojeżdżającego codziennie do pracy - 120 km w obie strony - mobilność elektryczna jest bardzo ważna. Jego e-Golf ma nie tylko wystarczający zasięg, lecz również daje się bez problemu ładować w drodze do pracy. Przy tylu kilometrach, ile jego rodzina pokonuje na dojazdy do pracy i w weekendy, samochód elektryczny bardzo się opłaca.

Dla Michela Kreppolda e-Golf to korzyść dla całej rodziny, i to przy komforcie, jaki gwarantuje każdy Golf: "e-Golf jest doskonałym samochodem rodzinnym, optymalnym dla małej rodziny. Dla mnie mobilność elektryczna jest ważna, bo to ona jest przyszłością." 

--:--

Naładować pojazd w domu i cieszyć się niezależnością.

Rodzina Kavemann całościowo podchodzi do koncepcji elektrycznej mobilności. Ma własną instalację fotowoltaiczną produkującą prąd do ładowania e-up! z własnego systemu Wallbox.  50-letni Ingo Kavemann zdecydował się na zakup instalacji fotowoltaicznej przede wszystkim dlatego, by móc produkować własny prąd, ładować e-up! i dać rodzinie niezależność, z której nie chcą już zrezygnować. I jednocześnie by wnieść swój wkład w pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych.

Od ciszy i spokoju podczas jazdy po ochronę środowiska - cała rodzina jest zachwycona ich wygodnym, cichym samochodem. Przede wszystkim syn Luca, który uważa, że e-up! jest "super cool". 

--:--

Ekologiczny samochód firmowy.

Samochód hybrydowy lub elektryczny jako samochód firmowy? Dr Alfons Roerkohl nie ma nic przeciwko temu, by wyposażyć swoich pracowników w kolejne modele hybrydowe lub elektryczne, bo Passatem GTE już od dawna jego koledzy jeżdżą. Oprócz cichej jazdy cenią sobie także przestronność tego hybrydowego auta. Jednak głównym argumentem przemawiającym za zakupem następnych hybrydowych samochodów firmowych jest dla dyrektora redukcja szkodliwego wpływu na środowisko. A także wolność przy wyborze sposobu napędu: "W hybrydzie można samemu zdecydować, czy jedzie się z silnikiem elektrycznym, czy benzynowym." 

--:--

e-Golf z własną stacją ładowania. Spokój na drodze.

Mechanik samochodowy Alexander Weber i jego żona jeżdżą e-Golfem. W samochodzie elektrycznym najbardziej podoba im się to, że mogą go w nocy wygodnie naładować z zainstalowanego w  domu systemu Wallbox i następnego dnia spokojnie wyruszyć w drogę. Ale ważny jest jeszcze jeden czynnik: "Nie przypuszczałem, że koszty prądu są tak niskie".

--:--
Zalety elektrycznego e-Golfa wg Alexandra Webera

Lecz e-Golf zachwyca rodzinę Weberów jeszcze jedną cechą: jest bardzo cichy. Lubią cicho płynąć po drodze, mają trochę wrażenie, jakby unosili się w powietrzu. Podsumowując: dla Weberów e-Golf to idealne auto rodzinne, w którym czują się pewnie i mogą jeździć ze spokojnym sumieniem. 

Zapisz się do newslettera już dziś

Bądź na bieżąco z tematami związanymi z ID.3, rodziną modeli ID. oraz przyszłością mobilności.

Może Cię również zainteresować:

Całkowicie elektryczny: Amsterdam

Całkowicie elektryczny: Oslo

Twoja szybka ładowarka wiedzy

Koncepcje zrównoważonej mobilności

Może Cię również zainteresować:

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

1.
e-Golf: zużycie energii elektrycznej, kWh/100 km: cykl mieszany 12,7; emisja CO₂ cykl mieszany, g/km: 0; klasa efektywności: A+
2.
e-up!: zużycie energii elektrycznej, kWh/100 km: 11,7 (cykl mieszany); emisja CO₂ cykl mieszany, g/km: 0; klasa efektywności: A+
3.
Passat GTE: zużycie paliwa, l/100 km: cykl mieszany 1,8 ‐ 1,7; zużycie energii elektrycznej, kWh/100 km: cykl mieszany 13,7 ‐ 13,2; emisja CO₂ cykl mieszany, g/km: 40 ‐ 38; klasa efektywności: A+

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 5000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.