ID.2all

Światowa premiera: Volkswagen ID.7 z zasięgiem do 700 km (wg WLTP)

Światowa premiera: Volkswagen ID.7 z zasięgiem do 700 km (wg WLTP)

17.04.2023
  • ID.7 to pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena
  • Połączenie niezwykle dopracowanego pod względem aerodynamicznym nadwozia i wydajnego napędu daje efekt w postaci bardzo dużego zasięgu
  • ID.7 to pierwszy Volkswagen z nowym systemem infotainment
  • Wyjątkowy komfort podróży dzięki takim elementom jak inteligenta klimatyzacja, klimatyzowane fotele z funkcją masażu oraz panoramiczne okno dachowe z regulowaną przezroczystością szyby
  • Wprowadzenie modelu ID.7 na rynek europejski i chiński planowane jest na jesień 2023 roku, debiut w Ameryce Północnej nastąpi w 2024 roku

Volkswagen zaprezentował swój nowy model: ID.7. To pierwsza elektryczna limuzyna marki z Wolfsburga. Połączenie zasięgu wynoszącego do 700 kilometrów (wg WLTP), dopracowanego układu napędowego, przestronnego wnętrza i technologii topowej klasy, rysuje fascynujące perspektywy przed nowym, elektrycznym „okrętem flagowym” Volkswagena. Mierzący prawie pięć metrów długości model wyróżnia się także udoskonaloną, zorientowaną na klienta koncepcją obsługi i wysoką jakością wykonania. Wprowadzenie ID.7 na rynek planowane jest w tym roku w Europie i Chinach, a w 2024 roku w Ameryce Północnej.

„Wraz z wprowadzeniem modelu ID.7 robimy kolejny krok w naszej elektrycznej ofensywie. Limuzyna oferuje wysoki poziom komfortu i duży zasięg. Już do 2026 roku będziemy oferować najszerszą gamę elektrycznych aut spośród wszystkich producentów w Europie – od miejskiego samochodu za mniej niż 25 000 euro aż do ID.7 – flagowego modelu w rodzinie ID. Naszym celem jest osiągnięcie do 2030 roku udziału samochodów elektrycznych w naszej sprzedaży w Europie na poziomie 80 procent. Od 2033 roku Volkswagen będzie produkował na Starym Kontynencie wyłącznie pojazdy elektryczne” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe.

„ID.7 wyznacza nowe standardy w zakresie wydajności wśród aut zbudowanych na platformie MEB. Naszym celem jest zasięg do 700 kilometrów zgodnie z WLTP1. Jest to możliwe dzięki dopracowaniu nadwozia pod kątem aerodynamicznym oraz znacznie zwiększonej wydajności układu napędowego i zarządzania termicznego” – powiedział Kai Grünitz, członek zarządu marki odpowiedzialny za rozwój. ID.7 to pierwszy model wykorzystujący platformę MEB w połączeniu z całkowicie nową, bardziej wydajną generacją napędu. Z mocą 286 KM jest to dysponujący najwyższym momentem obrotowym silnik w gamie modeli ID. Ten silnik będzie stosowany w ID.7 niezależnie od wybranej pojemności akumulatora. Zespół napędowy o wewnętrznym oznaczeniu APP550 została opracowany wspólnie z Volkswagen Group Components w Kassel i tam też jest produkowany.

Nowy układ napędowy został zoptymalizowany przede wszystkim pod względem zużycia energii. W zależności od pojemności akumulatora przewiduje się, że zasięg wg WLTP będzie wynosił do 700 kilometrów1, a moc ładowania – do ok. 200 kW. Takie parametry sprawiają, że ID.7 będzie świetnie nadawać się do jazdy na dalekich dystansach.

Nadwozie ID.7 ma prawie pięć metrów długości i zostało zaprojektowane tak, by opór powietrza był jak najniższy. Linia dachu elegancko opada ku tyłowi nadwozia, co przypomina samochody coupe. Efekt? Niezwykle dopracowane pod kątem aerodynamicznym nadwozie – współczynnik cx wynosi zaledwie ok. 0,23, zależnie od wyposażenia. Długi rozstaw osi i krótkie zwisy sprawiają, że we wnętrzu pojazdu jest bardzo dużo miejsca dla wszystkich pasażerów.

ID.7 z ekskluzywnymi opcjami wyposażenia

W modelu ID.7 wprowadzono nową koncepcję obsługi. Tym samym Volkswagen zareagował na sugestie klientów i poprawił obsługę w istotnych obszarach. Do standardowego wyposażenia modelu ID.7 należą m.in.:

  • 15-calowy ekran systemu infotainment
  • wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością
  • nowa koncepcja obsługi klimatyzacji, z łatwo dostępnym panelem oraz przyciski, którym można samodzielnie przypisać ulubione funkcje
  • podświetlane dotykowe slidery.

„ID.7 to niezwykle ważny model dla marki Volkswagen w Europie, Chinach i Ameryce Północnej. Jestem pewna, że samochód zachwyci zarówno dotychczasowych, jak i nowych klientów Volkswagena na całym świecie. W tym aucie oferujemy technologie premium, do tej pory dostępne wyłącznie w autach luksusowych. Samochód jest niezwykle komfortowy, a obsługa systemów pokładowych jest bardzo łatwa” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu marki ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Dzięki nowym fotelom z rozszerzoną funkcją masażu oraz automatycznie przyciemnianemu panoramicznemu oknu dachowemu, ID.7 oferuje opcje wyposażenia, które występują tylko w topowych autach. Stopień przezroczystości szyby nowego panoramicznego okna dachowego można przełączać przy pomocy sterowania dotykowego. Podobnie jak wiele innych funkcji w ID.7, również dach można obsługiwać za pomocą komend głosowych – odbywa się to z wykorzystaniem nowego asystenta głosowego IDA. Nowością są także opcjonalne fotele przednie: po raz pierwszy w Volkswagenie dostępne są adaptacyjne siedzenia Climatronic – z chłodzeniem i ogrzewaniem dostosowanym do potrzeb, a także z funkcją suszenia. Dostępna jest również funkcja masażu z certyfikatem niemieckiej kampanii na rzecz zdrowszych pleców (AGR). Paletę opcji dopełnia 700-watowe nagłośnienie firmy Harman Kardon: 14 wysokiej klasy głośników, w tym głośnik centralny z przodu i subwoofer w przestrzeni bagażowej, gwarantują imponujące wrażenia dźwiękowe w nowej limuzynie Volkswagena.

Najlepsze w swojej klasie systemy wspomagania kierowcy

System Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej pozwala ID.7 na półautomatyczną jazdę. Volkswagen opracował tę funkcję wspólnie z CARIAD, firmą produkującą oprogramowanie dla Grupy Volkswagen. W razie potrzeby ID.7 może również wykorzystywać Travel Assist do wspomaganej zmiany pasa ruchu na autostradzie podczas jazdy z prędkością powyżej 90 km/h. Kierowca monitoruje manewr, ale samo prowadzenie pojazdu jest znacznie łatwiejsze. Jeśli chodzi o parkowanie, flagowy model rodziny ID. Volkswagen może samodzielnie wykonywać różne manewry na parkingu. Jednym z rozwiązań dostępnych w ID.7 jest parkowanie z funkcją pamięci. Kierowca może wówczas siedzieć za kierownicą lub monitorować procedurę parkowania z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji na smartfonie.

Przyspieszona ofensywa elektryczna: dziesięć nowych modeli do 2026 r.

Nowy ID.7 jest jednym z dziesięciu nowych elektrycznych samochodów, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku. Tylko w tym roku do salonów trafi zaktualizowany ID.3, ID. Buzz z wydłużonym rozstawem osi i ID.7. Elektryczny kompaktowy SUV oraz produkcyjna wersja ID. 2all w cenie poniżej 25 000 euro planowane są na 2026 rok. Dzięki temu marka z Wolfsburga będzie mieć najszerszą ofertę pojazdów elektrycznych w porównaniu z konkurencją. Nowy ID.7 na rynek europejski i północnoamerykański będzie zjeżdżać z taśmy w zakładach Volkswagena w Emden, a auto przeznaczone na rynek chiński będzie produkowany lokalnie.


1 Zależnie od pojemności akumulatora. Prognozowany zasięg może wynieść do 700 km zgodnie z procedurą WLTP. Dane dotyczące zasięgu egzemplarzy produkcyjnych ID.7 wg WLTP mogą być różne w zależności od wyposażenia.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt "Jak Abonament" (EasyDrive) - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.