Volkswagen w 2021 roku podwoił dostawy samochodów elektrycznych

Volkswagen w 2021 roku podwoił dostawy samochodów elektrycznych

Volkswagen w 2021 roku podwoił dostawy samochodów elektrycznych

13 stycznia 2022
  • Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen: „Nie zwalniamy tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników. W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie” na świecie VW dostarczył ponad 369 tysięcy aut elektrycznych (BEV i hybryd PHEV) co czwarty Volkswagen na rynku niemieckim miał napęd BEV/PHEV łączne dostawy Volkswagenów na świecie osiągnęły niemal 4,9 mln egzemplarzy najlepiej sprzedającym się autem w Niemczech był Golf popyt jest wciąż wysoki: portfel zamówień w Europie jest na rekordowym poziomie 543 000 aut, w tym 95 000 to w pełni elektryczne modele ID.

Volkswagen nie zwalnia tempa elektryfikacji mimo problemów z dostępnością półprzewodników” – powiedział Ralf Brandstätter, CEO marki Volkswagen. W minionym roku Volkswagen dostarczył najwięcej aut elektrycznych w historii – ponad 369 tys. (+73% w porównaniu z 2020). W tej liczbie zawarte są samochody hybrydowe (PHEV), których dostarczono 106 tys. (+33%). Dostawy aut w pełni elektrycznych (BEV) wzrosły w porównaniu z rokiem 2020 niemal dwukrotnie (263 tys. sztuk, +97%). „W bardzo krótkim czasie Volkswagen został liderem rynku samochodów elektrycznych w Europie. Zgodnie z naszą strategią ACCELERATE i dzięki ciągłemu poszerzaniu oferty modeli jeszcze bardziej przyspieszymy naszą ofensywę w dziedzinie elektromobilności. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się ID.BUZZ, który uzupełni i urozmaici rodzinę samochodów ID.” – dodał Brandstätter.

Volkswagen w 2021 r. dostarczył niemal 4,9 mln pojazdów klientom na całym świecie. To spadek o ok. 8% w porównaniu z rokiem 2020. W dużym stopniu jest to efekt problemów z dostawami półprzewodników. Volkswagen uzyskał satysfakcjonujące wyniki sprzedaży w bardzo trudnych warunkach. Ogromny wpływ na możliwości produkcyjne naszych zakładów miała sytuacja na rynku półprzewodników. Volkswagen mimo trudności z zaopatrzeniem zanotował wysoką sprzedaż. Mamy rekordowy portfel zamówień, na poziomie 543 000 samochodów w samej Europie, w tym 95 000 sztuk ID., co pokazuje jasno, że popyt na samochody Volkswagena utrzymuje się na wysokim poziomie” – komentuje Klaus Zellmer, Członek Zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Volkswagen podwoił dostawy samochodów elektrycznych
Udział w rynku w pełni elektrycznych i hybrydowych pojazdów niemal się podwoił w porównaniu z rokiem 2020 (z 4 do 7,5%). W Europie te samochody stanowią 19,3% ogólnej liczby dostarczonych Volkswagenów (w 2020 było to 12,6%). Bardzo duży wzrost zainteresowania elektrycznymi autami odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Niemczech. U naszych zachodnich sąsiadów co czwarty dostarczony Volkswagen jest ładowany z gniazdka. Elektryczna ofensywa marki w Chinach nie zwalnia tempa mimo problemów z łańcuchami dostaw. W 2021 roku w tym kraju dostarczono 77 100 elektrycznych aut, w tym ponad 70 000 stanowiły samochody rodziny ID. Dzięki temu Volkswagen należy do piątki największych dostawców aut BEV w Państwie Środka. Rok 2022 powinien przynieść dalsze wzrosty na tamtejszym rynku. Niemal 17 000 aut elektrycznych sprzedano w USA, to niemal 20-krotny wzrost w porównaniu z rokiem 2020. To pozwoliło osiągnąć Volkswagenowi czwarte miejsce wśród producentów samochodów BEV.

ID.4 sprzedaje się znakomicie
Najpopularniejszym modelem Volkswagena z napędem elektrycznym jest ID.4, idealnie pasuje więc do niego określenie „światowy samochód”. W 2021 model ten zajął pierwsze miejsce z liczbą 119 650 sprzedanych egzemplarzy, spośród 263 000 wszystkich pojazdów typu BEV dostarczonych klientom. Kolejne miejsca zajmują ID.3 (ok. 76 000 aut), e-up! (ok. 41 500) i Volkswagen ID.61 (nieco poniżej 18 000 sztuk). Ten ostatni model jest oferowany wyłącznie na rynku chińskim. W Europie model ID.4 jest liderem wśród aut elektrycznych w takich krajach jak Szwecja, Dania, Finlandia i Irlandia. W pełni elektryczny SUV cieszy się powodzeniem także w USA, gdzie sprzedano blisko 17 000 tych aut, a w Chinach zajmuje drugie miejsce wśród elektrycznych aut tego segmentu.

Poszerzanie gamy SUV-ów przynosi korzyści; Golf wciąż numerem 1
Segment SUV-ów jest wciąż rozrasta się najszybciej. Volkswagen od wielu lat jest w nim obecny i systematycznie wprowadza kolejne modele. SUV-y stanowią dziś ponad 40% rynku (w 2020 r. było to 34,8%). W USA auta tego typu sprzedają się jeszcze lepiej niż w Europie – trzy na cztery Volkswageny dostarczone klientom w tym kraju to właśnie SUV-y. Dzięki temu sprzedaż w USA rośnie i w 2021 r. była najwyższa od 2013 roku. Golf, mimo trudnej sytuacji związanej z niedoborem półprzewodników, utrzymał w 2021 roku pozycję lidera w sprzedaży nowych samochodów w Niemczech.

Volkswagen spodziewa się, że sytuacja z dostawami podzespołów elektronicznych w pierwszym półroczu może pozostać trudna. Mimo to marka ma nadzieję na ustabilizowanie produkcji i szybką realizację portfela zamówień.

1. ID.6 – samochód nie jest dostępny w sprzedaży w Europie

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.