ID.4

Volkswagen kontynuuje projekt sadzenia drzew w Polsce po testach samochodów z parku dziennikarskiego

Volkswagen kontynuuje projekt sadzenia drzew w Polsce po testach samochodów z parku dziennikarskiego

10.01.2022
  • Volkswagen kontynuuje rozpoczęty w 2021 roku projekt, zgodnie z którym po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew W minionym roku w ramach projektu Volkswagen zasadził ponad 8 hektarów lasów w Czarnowie, Rybołach i Zawoi. Obecnie marka wspierać będzie odnowienie lasów w Siewierzu, Zubrzycy Dolnej i Bukowsku Marka Volkswagen zobowiązała się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i do 2050 roku zamierza stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2 W 2022 roku 70% samochodów w parku prasowym Volkswagena będzie mieć możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi elektrycznemu lub hybrydowemu typu plug-in)

Marka Volkswagen w Polsce rok temu ogłosiła start projektu, skupionego na redukcji i kompensacji śladu węglowego samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. W minionym roku projekt pozwolił na zasadzenie ponad ośmiu hektarów lasów w Czarnowie, Zawoi i Rybołach.

Volkswagen zdecydował się kontynuować projekt: po testach przeprowadzonych w 2022 roku, dziennikarze będą mogli wskazać jedną z trzech nowych lokalizacji, w których marka wesprze odnowienie lasów – są to: Siewierz, Zubrzyca Dolna i Bukowsko.

Zgodnie ze swoją strategią „Way to Zero” marka Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są modele elektryczne: ID.3, ID.4 i ID.5, produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych. Realizację strategii marki łatwo dostrzec także w ofercie Volkswagena, w której sukcesywnie pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in.

Prowadzony przez nas projekt polegający na kompensacji śladu węglowego samochodów spalinowych z parku prasowego w minionym roku przyczynił się do zasadzenia ponad ośmiu hektarów nowych lasów. W tym roku przede wszystkim znacząco zmniejszymy liczbę samochodów spalinowych udostępnianych do testów (będzie ich 30%, w 2021 roku była to połowa wszystkich pojazdów), stawiając na elektryfikację floty aut testowych. Ślad węglowy aut spalinowych z parku prasowego skompensujemy zaangażowaniem w kolejne nasadzenia. Wraz z naszym partnerem, Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych, wybraliśmy trzy lokalizacje na południu Polski, w których za sprawą naszego wsparcia możliwe będzie przyspieszenie odbudowy lasów; dziennikarz po zakończonym teście będzie miał możliwość wskazania obszaru, w którym zasadzimy 70 drzew – mówi Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen.

Do redukcji śladu węglowego parku dziennikarskiego marki Volkswagen przyczynia się rosnąca liczba w pełni elektrycznych modeli: do kompaktowego Volkswagena ID.3 i SUV-a ID.4 w 2022 roku dołączą także egzemplarze SUV-a coupe, ID.5. Modele te są produkowane bez naruszania ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Przy ładowaniu akumulatora energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, samochody elektryczne Volkswagena pozostają pojazdami neutralnymi pod kątem emisji CO2 również w trakcie eksploatacji. W 2022 roku 70% samochodów w parku prasowym Volkswagena będzie mieć możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi w pełni elektrycznemu lub hybrydowemu typu plug-in).

Marka przewiduje, że w skali roku ta inicjatywa przyczyni się do nasadzenia ponad 6 hektarów drzew (około 35 000 sadzonek) na południu Polski, w miejscach wyselekcjonowanych przy wsparciu Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

„Cieszymy się, że Volkswagen w tym roku nadal będzie wspierać nas w tym projekcie, pozwalając nam nasadzić kolejne hektary lasów. Miejsca, które wspólnie wybraliśmy z myślą o tegorocznych rekonstrukcjach lasów, są zlokalizowane na południu Polski. W Siewierzu las ucierpiał w minionym roku m.in. w wyniku huraganowych wiatrów. W Bukowsku chcemy odbudować drzewostan, do którego zniszczenia przyczynił się nie tylko wiatr, ale i śnieg, za sprawą tzw. okiści. Trzecia z lokalizacji, las w Zubrzycy Dolnej doświadczył tego samego, co drzewostany w Siewierzu i Bukowsku, dodatkowo do jego degradacji przyczyniło się działanie szkodników, takich jak kornik drukarz” – mówi Adam Dominiecki, wiceprezes Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

Więcej informacji na temat strategii „Way To Zero” marki Volkswagen można znaleźć na stronie internetowej: https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/waytozero.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Podane ceny obejmują podatek VAT (23%).  Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html