W fabryce Volkswagena w Zwickau produkowanych jest sześć modeli, w tym ID.3, ID.4 i ID.5

W fabryce Volkswagena w Zwickau produkowanych jest sześć modeli, w tym ID.3, ID.4 i ID.5

W fabryce Volkswagena w Zwickau produkowanych jest sześć modeli, w tym ID.3, ID.4 i ID.5

24.08.2022
  • w zmodernizowanym nakładem 1,2 mld euro zakładzie w Zwickau na dwóch liniach produkcyjnych powstaje sześć elektrycznych modeli, wśród nich Volkswageny ID.3, ID.4 i ID.5
  • w ramach przygotowań do produkcji samochodów z napędem elektrycznym przeszkolono 9000 pracowników fabryki, a 1500 z nich zdobyło uprawnienia do pracy przy urządzeniach o wysokim napięciu

Od niedawna w fabryce Volkswagena w Zwickau zjeżdża z taśmy elektryczny model ID.5 – to szóste auto z takim napędem, które jest produkowane w saksońskim zakładzie. Jedna fabryka, sześć samochodów – to niezwykłe wyzwanie. Eksperci: Robert Pahlow (szef zarządzania produkcją) i Frank Schemmel (montaż samochodów) wyjaśniają, jak to działa.

1. Identyczne koncepcje montażu
W Zwickau powstają tak różne samochody, jak kompaktowy Volkswagen ID.3 czy SUV Audi Q4 e-tron. Pod względem konstrukcyjnym te pojazdy mają jednak wiele wspólnego. Weźmy na przykład zderzaki: z zewnątrz wyglądają oczywiście inaczej, ale to, czego nie widać – belki, śruby i uchwyty są takie same. Robert Pahlow wylicza ponad 120 przypadków „podobieństwa koncepcji”. Modele z Zwickau są również ściśle powiązane ze sobą pod względem oprogramowania. Jest to możliwe dzięki wspólnej bazie technicznej – modułowemu systemowi e-drive (MEB). Architektura pojazdów Volkswagena, opracowana specjalnie dla napędu elektrycznego, oferuje duży zasięg, obszerne wnętrze i dobre osiągi.

2. Elastyczne przełączanie
Produkcja jest bardzo zróżnicowana: za pomocą różnych środków, np. takich jak specjalny numer identyfikacyjny, samochody są kierowane na odpowiednią linię produkcyjną w taki sposób, że pracownicy w każdej chwili wiedzą, jakie części muszą zamontować. Aby sprostać wysokiemu popytowi na samochody elektryczne, działają dwie linie produkcyjne - jedna dla ID.3 i CUPRA Born, druga dla ID.5, Q4 e-tron i Q4 Sportback e-tron. ID.4 może być budowany na obu liniach, w zależności od zapotrzebowania. W sumie w ciągu dwóch lat zakładowi Volkswagena udało się uruchomić produkcję sześciu modeli dla trzech marek koncernu.

3. Mniej odmian
Volkswagen ogranicza liczbę odmian, zachowując jednocześnie szerokie możliwości wyboru klientom. Jednym z przykładów jest budowa nadwozia. Podczas gdy fabryka w Zwickau zbudowała ponad 100 wersji nadwozia dla wcześniejszych modeli Golfa, dla obecnych modeli elektrycznych często istnieją tylko dwa warianty. Korzyść: produkcja staje się bardziej wydajna, koszty spadają.

4. Aktualna wiedza
Volkswagen zainwestował 1,2 mld euro, aby fabryka w Zwickau stała się pierwszym dużym zakładem, który zostanie całkowicie przestawiony na produkcję samochodów elektrycznych. Istotną rolę odegrało tu szkolenie wszystkich 9000 pracowników. Pracownicy fabryki w Zwickau odbyli ponad 20 000 dni szkoleń z zakresu elektromobilności – 1500 pracowników zdobyło uprawnienia związane z pracą z urządzeniami pod wysokim napięciem.

5. Jeszcze więcej dumy
W Zwickau produkowano tak popularne auta jak Volkswagen Golf i Passat, ale dopiero w dziedzinie elektromobilności ten zakład stał się pionierem. „Od początku Zwickau gra w Lidze Mistrzów w produkcji pojazdów elektrycznych. To coś, z czym wielu pracowników się identyfikuje” – mówi Frank Schemmel. Powodem do dumy jest także wysoka jakość produkowanych tu samochodów.


Elektryczne Volkswageny z Zwickau

Pionier – Volkswagen ID.3
ID.3 to pierwszy Volkswagen, zbudowany na platformie MEB. Przez pierwszy rok od debiutu na europejskim rynku znalazł ponad 144 000 nabywców.

Volkswagen ID.4 – samochód światowy
W 100% SUV, w 100% elektryczny: ID.4 to pierwszy w pełni elektryczny SUV Volkswagena i pierwszy elektryczny światowy samochód. Jeden model dla Europy, Chin i USA. Reprezentuje najważniejszy segment rynku – kompaktowych SUV-ów.

Volkswagen ID.5 – flagowy model
ID.5 to pierwszy w pełni elektryczny SUV coupe Volkswagena. ID.5 i sportowy ID.5 GTX z dwusilnikowym napędem na wszystkie koła inspirują wyrazistym designem, możliwościami pokonywania długich dystansów i najnowszym oprogramowaniem.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.  

    Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).  

    Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.  

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.  

    Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www.  

    Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

    Kredyt "Jak Abonament" (EasyDrive) - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km.  

    Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania , gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo, nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.