W zakładach Volkswagen Group Components rusza produkcja komponentów Volkswagena ID. Buzz

W zakładach Volkswagen Group Components rusza produkcja komponentów Volkswagena ID. Buzz

W zakładach Volkswagen Group Components rusza produkcja komponentów Volkswagena ID. Buzz

21.06.2022
  • zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Hanowerze są źródłem kluczowych komponentów do produkcji Volkswagena ID. Buzz
  • transformacja: spółka Volkswagen Group Components tylko w Niemczech zainwestuje ok. 2,3 mld euro w elektromobilność do 2026 roku – to ponad połowa wszystkich inwestycji
  • kolejnym krokiem na drodze transformacji będzie uruchomienie produkcji akumulatorów do ID. Buzza w Hanowerze w 2024 roku
  • Thomas Schmall: „Chcemy się stać czołowym dostawcą rozwiązań do samochodów elektrycznych na świecie”

Zakłady Volkswagena rozpoczęły produkcję kluczowych komponentów technologicznych dla nowego modelu – ID. Buzz. Zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Hanowerze dostarczają obecnie systemy akumulatorów, elementy napędu i podwozia. To kolejny krok w zapoczątkowanym w 2015 roku procesie transformacji, który przekształci firmę w dostawcę systemów elektromobilności. Volkswagen Group Components zainwestuje 2,3 mld euro w elektryfikację swoich zakładów w Niemczech do 2026 roku – to znacznie więcej niż połowa wszystkich inwestycji spółki.

Thomas Schmall, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za technologię oraz prezes zarządu Volkswagen Group Components, powiedział: „Jesteśmy jednym z pionierów transformacji w kierunku elektromobilności. Volkswagen Group Components opracowuje i produkuje kluczowe komponenty do praktycznie wszystkich modeli aut elektrycznych, produkowanych przez Grupę – od Cupry Born po Volkswagena ID. Buzz. W ślad za niemieckimi zakładami pójdą także fabryki w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji czołowego dostawcy systemów dla elektromobilności na świecie.”

Hanower będzie kolejnym miejscem produkcji akumulatorów do platformy MEB
Spółka Volkswagen Group Components jest odpowiedzialna za montaż przedniej i tylnej osi pojazdów ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. W ramach przygotowań do uruchomienia produkcji w Barsinghausen uruchomiono nową linię montażową osi: około 200 pracowników z pobliskiej fabryki podzespołów w Hanowerze będzie w przyszłości montować tam osie do ID. Buzz. W tym samym czasie w Hanowerze rozpocznie się produkcja komponentów do platformy MEB. W 2024 r. rozpocznie się produkcja systemów akumulatorów dla ID. Buzza. Dziś są one dostarczane przez fabrykę komponentów w Brunszwiku. W Hanowerze produkowane są również stacje szybkiego ładowania, które są niezbędne do stworzenia mobilnej infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych.

Zakłady produkujące komponenty będą się zmieniać w dostawców podzespołów do samochodów elektrycznych
Fabryka komponentów w Kassel już specjalizuje się w napędach elektrycznych. Produkowane są tam podzespoły wykorzystywane w platformie MEB. Ponadto zakład ten będzie projektował i produkował przetwornice do nowej, modułowej platformy do aut elektrycznych Grupy Volkswagen. W ten sposób przejmie odpowiedzialność za „mózg” elektrycznego układu napędowego. Rozwój i produkcja systemów akumulatorów odbywa się w zakładzie w Brunszwiku. Fabryka w Salzgitter będzie produkować silniki do platformy MEB. Zakład ten zostanie również przekształcony w europejskie centrum akumulatorów Grupy Volkswagen. W 2025 r. właśnie w Salzgitter rozpocznie produkcję pierwsza gigafabryka ogniw akumulatorowych Grupy.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.