Volkswagen redukuje ślad węglowy samochodów testowych z parku dziennikarskiego

Volkswagen redukuje ślad węglowy samochodów testowych z parku dziennikarskiego

Volkswagen redukuje ślad węglowy samochodów testowych z parku dziennikarskiego

11.01.2021

  • po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew
  • Grupa Volkswagen, jako pierwszy koncern motoryzacyjny, zobowiązała się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i do 2050 roku zamierza stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji CO2
  • obecnie już co drugie auto w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi elektrycznemu lub hybrydowemu typu plug-in)

Marka Volkswagen zamierza redukować i kompensować ślad węglowy samochodów testowych dostępnych w parku dziennikarskim. Wraz z początkiem 2021 roku, po każdym zakończonym teście samochodu Volkswagena napędzanego silnikiem spalinowym, testujący auto dziennikarz będzie mógł wybrać miejsce w Polsce, w którym zostanie zasadzonych 70 drzew we współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych.

Jako pierwszy koncern motoryzacyjny, Grupa Volkswagen zobowiązała się do realizacji celów zawartych w paryskim porozumieniu klimatycznym i zamierza do 2050 roku stać się przedsiębiorstwem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla. Zgodnie ze swoją strategią „Way to Zero” marka Volkswagen konsekwentnie zmniejsza emisję CO2, stopniowo przechodzi na wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych i równoważy emisję dwutlenku węgla, której nie da się uniknąć. Manifestacją tych starań są ID.3 i ID.4, pierwsze modele marki produkowane w sposób neutralny pod względem emisji CO2 w fabryce w niemieckim Zwickau, dostosowanej w 100% do produkcji samochodów elektrycznych. Realizację strategii marki łatwo dostrzec także w ofercie Volkswagena, w której sukcesywnie pojawia się coraz więcej samochodów elektrycznych czy hybrydowych typu plug-in.

Jako marka jesteśmy na drodze do neutralności węglowej i wiemy, że nie uda się osiągnąć tego celu z dnia na dzień. Zależało nam aby pokazać, że także na lokalnym poziomie, w Polsce dokładamy starań, aby zmniejszać nasz ślad węglowy (nie tylko na etapie produkcji samochodów czy komponentów). Planując ten projekt, przyjęliśmy proste założenie: po każdym teście jednego z naszych samochodów z silnikiem spalinowym z parku dziennikarskiego, do Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych trafią środki pozwalające na nasadzenie 70 drzew. To ujednolicona wartość, niezależna od testowanego modelu samochodu. Co ważne, dziennikarz po zakończonym teście będzie mógł dokonać wyboru obszaru, w którym wykonane zostaną nasadzenia – mówi Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen.

Do redukcji śladu węglowego parku dziennikarskiego marki Volkswagen przyczynia się rosnąca liczba w pełni elektrycznych modeli: do kompaktowego Volkswagena ID.3 w 2021 roku dołączą także egzemplarze SUV-a ID.4. Oba modele produkowane są bez naruszania ogólnego bilansu dwutlenku węgla. Przy ładowaniu akumulatora energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, ID.3 i ID.4 pozostają pojazdami neutralnymi pod kątem emisji CO2 również w trakcie eksploatacji. Obecnie co drugi samochód w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi w pełni elektrycznemu lub hybrydowemu typu plug-in).

Projekt kompensacji śladu węglowego samochodów testowych z parku dziennikarskiego Volkswagena ruszył wraz z początkiem 2021 roku. Marka przewiduje, że w skali roku ta inicjatywa może przyczynić się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50.000 sadzonek) na terenie Polski, w miejscach wyselekcjonowanych przy wsparciu Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych. Są to obszary dotknięte klęskami żywiołowymi: las w Czarnowie, który uległ całkowitemu zniszczeniu podczas nawałnicy w 2017 roku; poklęskowy teren we wsi Ryboły, w okolicach Puszczy Knyszyńskiej i Puszczy Białowieskiej, powstały w wyniku huraganu z 2016 roku oraz las górski w rejonie Babiej Góry, położony w miejscowości Zawoja w bezpośrednim sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego.

Więcej informacji na temat strategii „Way To Zero” marki Volkswagen można znaleźć na stronie internetowej: https://www.volkswagen.pl/pl/elektromobilnosc/waytozero.html

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html