Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych

Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych

Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych

14 stycznia 2021
  • mimo pandemii covid-19 koncern dostarczył klientom na świecie 9,3 miliona samochodów
  • udział w rynku samochodów osobowych: wzrosty w Europie i Ameryce Południowej spowodowały także niewielki wzrost globalny
  • rosnące tempo ofensywy aut elektrycznych: 231.600 elektrycznych aut dostarczonych klientom – ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku; ponadto 190.500 modeli hybrydowych typu plug-in (wzrost o 175 procent)

Wolfsburg/Poznań, 14. stycznia 2021 – W 2020 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 9.305.400 samochodów. Oznacza to spadek – spowodowany pandemią – o 15,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W grudniu dostawy okazały się mniejsze od tych z grudnia 2019 roku tylko o 3,2 procent, w całym czwartym kwartale zmalały natomiast łącznie o 5,7 procent. W sumie w 2020 roku koncern zwiększył nieznacznie swój udział w globalnym rynku samochodów osobowych. Prowadzona przez koncern ofensywa aut elektrycznych przyniosła wiele nowych modeli i spotkała się w minionym roku, mimo pandemii, z dużym zainteresowaniem klientów. Grupa dostarczyła 231.600 samochodów elektrycznych, czyli ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku. Dużą popularnością wśród nabywców cieszyły się również hybrydy plug-in dostarczone w liczbie 190.500 egzemplarzy (+175 procent). W Europie Zachodniej udział aut elektrycznych w całkowitych dostawach koncernu Volkswagen wzrósł znacznie, bo do 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent).

Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży w koncernie Volkswagen, stwierdził: „Z powodu pandemii covid-19 rok 2020 okazał się ekstremalnie trudny. Koncern Volkswagen dobrze sobie poradził w tych okolicznościach i umocnił swoją pozycję na rynku. Szczególnie cieszy fakt, że mimo pandemii udało nam się przyspieszyć ofensywę modeli elektrycznych i uczynić dzięki temu ważny krok w realizacji strategii Together 2025+. To dobry punkt wyjścia na nowy rok, w którym przedstawimy kolejne atrakcyjne samochody elektryczne”.

5 najpopularniejszych aut z w pełni elektrycznym napędem:
- Volkswagen ID.3, 56.500 egzemplarzy
- Audi e-tron, 47.300 egzemplarzy
- Volkswagen e-Golf, 41.300 egzemplarzy
- Volkswagen e-up!, 22.200 egzemplarzy
- Porsche Taycan, 20.000 egzemplarzy

5 najpopularniejszych modeli hybrydowych typu plug-in:
- Volkswagen Passat, 27.200 egzemplarzy
- Audi Q5, 23.500 egzemplarzy
- Porsche Cayenne, 21.500 egzemplarzy
- ŠKODA Superb, 16.400 egzemplarzy
- Volkswagen Golf, 15.200 egzemplarzy

Dostawy aut w poszczególnych regionach świata w 2020 roku:

Europie dostarczono klientom łącznie 3.616.900 samochodów (-20,5 procent) znacznie zwiększając udział w rynku aut osobowych. W Europie Zachodniej samochody różnych marek koncernu dostarczono 2.939.900 klientom (-21,6 procent). Dużą popularnością cieszyły się modele z elektrycznym układem napędowym zasilane energią z akumulatorów oraz modele hybrydowe typu plug-in. Ich udział w dostawach koncernu wyniósł w Europie Zachodniej 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent). W Niemczech udział modeli elektrycznych okazał się nawet nieco większy i wzrósł do 11,6 procent (w 2019 r.: 1,5 procent). W sumie do klientów w Niemczech trafiło 1.097.700 samochodów z różnymi rodzajami układów napędowych (-19,5 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy zmniejszyły się o 15,6 procent do 677.000 egzemplarzy.

W regionie Ameryki Północnej dostarczono klientom 785.800 pojazdów różnych marek koncernu, co oznacza spadek o 17,4 procent. W USA dostawy zmniejszyły się o 12,1 procent i wyniosły 574.800 samochodów.

W regionie Ameryki Południowej koncern znacznie zwiększył udział w rynku. Do klientów trafiło 489.700 samochodów, czyli o 19,5 procent mniej niż w 2019 roku. W Brazylii, na największym rynku tego regionu, dostawy zmalały w niemal tym samym stopniu, o 19,7 procent i wyniosły 377.600 aut.

W regionie Azji i Pacyfiku najszybciej uporano się ze skutkami pandemii. Koncern Volkswagen odnotował tutaj spadek dostaw o 9,1 procent do poziomu 4.122.200 pojazdów. W Chinach, na największym pojedynczym rynku koncernu, dostawy spadły o 9,1 procent i wyniosły 3.849.000 samochodów.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.