Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych
Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych
Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych
Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych

Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych

Grupa Volkswagen umacnia pozycję rynkową w 2020 roku i zwiększa tempo ofensywy aut elektrycznych

14.01.2021

  • mimo pandemii covid-19 koncern dostarczył klientom na świecie 9,3 miliona samochodów
  • udział w rynku samochodów osobowych: wzrosty w Europie i Ameryce Południowej spowodowały także niewielki wzrost globalny
  • rosnące tempo ofensywy aut elektrycznych: 231.600 elektrycznych aut dostarczonych klientom – ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku; ponadto 190.500 modeli hybrydowych typu plug-in (wzrost o 175 procent)

Wolfsburg/Poznań, 14. stycznia 2021 – W 2020 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 9.305.400 samochodów. Oznacza to spadek – spowodowany pandemią – o 15,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. W grudniu dostawy okazały się mniejsze od tych z grudnia 2019 roku tylko o 3,2 procent, w całym czwartym kwartale zmalały natomiast łącznie o 5,7 procent. W sumie w 2020 roku koncern zwiększył nieznacznie swój udział w globalnym rynku samochodów osobowych. Prowadzona przez koncern ofensywa aut elektrycznych przyniosła wiele nowych modeli i spotkała się w minionym roku, mimo pandemii, z dużym zainteresowaniem klientów. Grupa dostarczyła 231.600 samochodów elektrycznych, czyli ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku. Dużą popularnością wśród nabywców cieszyły się również hybrydy plug-in dostarczone w liczbie 190.500 egzemplarzy (+175 procent). W Europie Zachodniej udział aut elektrycznych w całkowitych dostawach koncernu Volkswagen wzrósł znacznie, bo do 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent).

Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży w koncernie Volkswagen, stwierdził: „Z powodu pandemii covid-19 rok 2020 okazał się ekstremalnie trudny. Koncern Volkswagen dobrze sobie poradził w tych okolicznościach i umocnił swoją pozycję na rynku. Szczególnie cieszy fakt, że mimo pandemii udało nam się przyspieszyć ofensywę modeli elektrycznych i uczynić dzięki temu ważny krok w realizacji strategii Together 2025+. To dobry punkt wyjścia na nowy rok, w którym przedstawimy kolejne atrakcyjne samochody elektryczne”.

5 najpopularniejszych aut z w pełni elektrycznym napędem:
- Volkswagen ID.3, 56.500 egzemplarzy
- Audi e-tron, 47.300 egzemplarzy
- Volkswagen e-Golf, 41.300 egzemplarzy
- Volkswagen e-up!, 22.200 egzemplarzy
- Porsche Taycan, 20.000 egzemplarzy

5 najpopularniejszych modeli hybrydowych typu plug-in:
- Volkswagen Passat, 27.200 egzemplarzy
- Audi Q5, 23.500 egzemplarzy
- Porsche Cayenne, 21.500 egzemplarzy
- ŠKODA Superb, 16.400 egzemplarzy
- Volkswagen Golf, 15.200 egzemplarzy

Dostawy aut w poszczególnych regionach świata w 2020 roku:

Europie dostarczono klientom łącznie 3.616.900 samochodów (-20,5 procent) znacznie zwiększając udział w rynku aut osobowych. W Europie Zachodniej samochody różnych marek koncernu dostarczono 2.939.900 klientom (-21,6 procent). Dużą popularnością cieszyły się modele z elektrycznym układem napędowym zasilane energią z akumulatorów oraz modele hybrydowe typu plug-in. Ich udział w dostawach koncernu wyniósł w Europie Zachodniej 10,5 procent (w 2019 roku: 1,9 procent). W Niemczech udział modeli elektrycznych okazał się nawet nieco większy i wzrósł do 11,6 procent (w 2019 r.: 1,5 procent). W sumie do klientów w Niemczech trafiło 1.097.700 samochodów z różnymi rodzajami układów napędowych (-19,5 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy zmniejszyły się o 15,6 procent do 677.000 egzemplarzy.

W regionie Ameryki Północnej dostarczono klientom 785.800 pojazdów różnych marek koncernu, co oznacza spadek o 17,4 procent. W USA dostawy zmniejszyły się o 12,1 procent i wyniosły 574.800 samochodów.

W regionie Ameryki Południowej koncern znacznie zwiększył udział w rynku. Do klientów trafiło 489.700 samochodów, czyli o 19,5 procent mniej niż w 2019 roku. W Brazylii, na największym rynku tego regionu, dostawy zmalały w niemal tym samym stopniu, o 19,7 procent i wyniosły 377.600 aut.

W regionie Azji i Pacyfiku najszybciej uporano się ze skutkami pandemii. Koncern Volkswagen odnotował tutaj spadek dostaw o 9,1 procent do poziomu 4.122.200 pojazdów. W Chinach, na największym pojedynczym rynku koncernu, dostawy spadły o 9,1 procent i wyniosły 3.849.000 samochodów.

Szczegółowa tabela z danymi znajduje się w pliku pdf

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen