Volkswagen przyspiesza transformację: przedstawiono nową strategię marki „ACCELERATE”

Volkswagen przyspiesza transformację: przedstawiono nową strategię marki „ACCELERATE”

Volkswagen przyspiesza transformację: przedstawiono nową strategię marki „ACCELERATE”

8 marca 2021
  • strategia ACCELERATE: Volkswagen aktywnie podejmuje zagadnienia ważne dla przyszłości, jak cyfryzacja czy jazda autonomiczna
  • produkty oparte na oprogramowaniu i cyfrowe usługi dla klientów głównymi kompetencjami Volkswagena
  • do 2030 roku rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej staną się dzięki Volkswagenowi dostępne dla wielu użytkowników aut
  • ofensywa w dziedzinie samochodów elektrycznych zostanie przyspieszona: sprzedaż tego rodzaju aut ma do 2030 roku wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do 50 procent
  • potwierdzenie celów finansowych: operacyjna stopa zwrotu od 2023 roku ma wynosić co najmniej 6 procent, koszty stałe i materiałowe mają się nadal zmniejszać, planowany jest wzrost efektywności o 5 procent rocznie
  • Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena: „Zwiększamy tempo i w ciągu kolejnych lat zmienimy Volkswagena tak mocno, jak nigdy dotąd. Za sprawą strategii ACCELERATE nadajemy cyfryzacji dodatkowe przyspieszenie”.

Volkswagen przyspiesza proces przekształcający go w przedsiębiorstwo oferujące samochody, urządzenia i usługi oparte na oprogramowaniu. Prezentując strategię ACCELERATE, marka odpowiednio wcześnie i konsekwentnie przygotowuje się do głębokich zmian zachodzących w przemyśle samochodowym. Równie zdecydowanie jak prowadzi swoją globalną ofensywę w zakresie samochodów elektrycznych, Volkswagen zamierza teraz przyspieszyć działania w innych dziedzinach ważnych dla przyszłości – oprogramowanie w samochodach i cyfrowe usługi dla klientów staną się głównymi kompetencjami przedsiębiorstwa. Dzięki rozwojowi nowych modeli biznesowych opartych na wykorzystaniu danych, Volkswagen zamierza pozyskać nowych klientów i dodatkowe źródła przychodów. Jeszcze w tej dekadzie marka chce ponadto udostępnić szerokiej rzeszy użytkowników rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej. „Elektromobilność była początkiem, prawdziwe przemiany dopiero przed nami. Dzięki strategii ACCELERATE zwiększamy tempo na drodze ku cyfrowej przyszłości” – stwierdził Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena. „W najbliższych latach zmienimy Volkswagena tak mocno, jak nigdy dotąd”.

W ramach strategii TRANSFORM 2025+ Volkswagen od 2016 roku wprowadza głębokie zmiany w przedsiębiorstwie i prowadzi największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Teraz, dzięki ACCELERATE zamierza stać się wiodącą marką oferującą zrównoważoną mobilność.

Oprogramowanie główną kompetencją Volkswagena

Wielkość produkcji gwarantuje odpowiednią skalę wykorzystania oprogramowania w koncernie. Jego zastosowanie w samochodach i stworzenie cyfrowych usług staną się dzięki temu głównymi kompetencjami przedsiębiorstwa, pod którego egidą powstanie cyfrowy ekosystem skoncentrowany wokół użytkownika. Modele z rodziny ID. są jego pionierami. Żeby stworzyć ten ekosystem, Volkswagen powołał do życia jednostkę projektową ID.Digital, która od lata 2021 roku w 12-tygodniowym rytmie będzie udostępniała zdalne aktualizacje „over the air”. W ciągu całego cyklu eksploatacji samochód będzie więc miał zawsze aktualne oprogramowanie, a dzięki nowym funkcjom będzie się stawał coraz lepszy. Już za dwa lata po ulicach ma jeździć ponad 500.000 aut połączonych z siecią, za których pośrednictwem Volkswagen będzie mógł zbierać opinie użytkowników i uwzględniać je, opraco