Rozbudowa tłoczni: Volkswagen zmniejszy liczbę przejazdów ciężarówek do Zwickau o aż 9.000 kursów

Rozbudowa tłoczni: Volkswagen zmniejszy liczbę przejazdów ciężarówek do Zwickau o aż 9.000 kursów

Rozbudowa tłoczni: Volkswagen zmniejszy liczbę przejazdów ciężarówek do Zwickau o aż 9.000 kursów

10 maja 2021
  • elementy karoserii modeli elektrycznych będą tłoczone na miejscu, w Zwickau
  • znaczący wpływ na ochronę środowiska: redukcja emisji CO2 wyniesie rocznie 5800 ton
  • dzięki inwestycji w wysokości 74 mln euro powstało 60 nowych miejsc pracy
  • Christian Vollmer: „Do 2025 roku chcemy zmniejszyć wpływ naszej produkcji na środowisko o 45% na samochód, w porównaniu ze stanem w 2010 roku”.

Volkswagen oficjalnie zainaugurował pracę rozbudowanej tłoczni w fabryce samochodów elektrycznych w Zwickau. Od teraz wszystkie elementy karoserii sześciu modeli elektrycznych, które docelowo mają być w niej produkowane, będą tłoczone na miejscu. Inwestycja w wysokości 74 mln euro umożliwia dalsze korzyści w zakresie redukcji śladu węglowego. Efekt jest zdumiewający – od teraz każdego roku wykonanych zostanie o ponad 9000 mniej kursów ciężarówek, co oznacza redukcję emisji CO2 o 5800 ton rocznie. Uruchomienie nowej tłoczni stwarza 60 nowych miejsc pracy w fabryce. W oficjalnym uruchomieniu uczestniczyli Minister i Prezydent Saksonii – Michael Kretschmer, Christian Vollmer – Członek Zarządu ds. Produkcji i Logistyki marki Volkswagen, dr Stefan Loth – Prezes Zarządu Volkswagen Saksonia i Jens Rothe – przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Volkswagen Saksonia.

Christian Vollmer – Członek Zarządu odpowiedzialny za Produkcję i Logistykę marki Volkswagen – powiedział podczas ceremonii: „Celem jest osiągnięcie produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich fabrykach w Europie, w których powstają samochody elektryczne na platformie MEB, jak już ma to miejsce w zakładach w Zwickau. Pod tym względem fabryka w Zwickau jest pionierem i wzorem do naśladowania. W ramach strategii „Way To Zero” jesteśmy na drodze do ograniczenia wpływu produkcji na środowisko do 2025 r. – w takich obszarach jak zużycie energii, emisja CO2, odpady i zużycie wody – o 45% na samochód, w porównaniu ze stanem w 2010 roku. Już dziś 90% zakładów należących do Volkswagen Samochody Osobowe kupuje energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. Dzięki programowi „Zero Impact Factory” emisje związane z produkcją są konsekwentnie redukowane nie tylko we wszystkich fabrykach, a także w logistyce”.

Michael Kretschmer, Minister i Prezydent Saksonii, powiedział: „Saksonia napędza zmianę systemową, którą jest przejście na elektromobilność. Dzięki wybiegającemu w przyszłość i zintegrowanemu podejściu fabryka samochodów Volkswagena w Zwickau już teraz odgrywa pionierską rolę w skali globalnej. Zakład Volkswagena w Zwickau ma bogatą tradycję w produkcji samochodów. Tłoczenie wszystkich elementów karoserii na miejscu w fabryce w znacznym stopniu przyczynia się do dalszej ochrony klimatu i do zmniejszenia wpływu na środowisko poprzez zdecydowane zmniejszenie liczby kursów ciężarówek z zaopatrzeniem zakładu w części”.

Jens Rothe, Przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Volkswagen Saksonia, powiedział: „Jako Rada Zakładowa szczególnie cieszymy się z tego, że wszystkie 60 nowo utworzonych miejsc pracy zostało obsadzonych dzięki podniesieniu kwalifikacji naszych kolegów. To ważny sygnał: przejście na elektromobilność wiąże się z dobrym wykorzystaniem zdolności produkcyjnych zakładów w Zwickau i zapewnia długoterminowe miejsce pracy”.

Znacząca redukcja kosztów logistycznych i ograniczenie emisji CO2

74 miliony euro zainwestowane w rozbudowę tłoczni to jedna z największych pojedynczych inwestycji podczas przekształcania zakładu w Zwickau. Oprócz prasy formatu XL, na 8400 metrach kwadratowych uruchomiono automatyczną linię do składowania części karoserii oraz – na potrzeby logistyki – magazyn wysokiego składowania o wysokości 30 metrów. Koszt samego magazynu wysokiego składowania to 23 miliony euro. Od teraz wszystkie części nadwozia modeli elektrycznych produkowanych w Zwickau, jak drzwi i pokrywy bagażnika, będą tłoczone na miejscu. Dostawy z innych zakładów, w Emden i w Wolfsburgu, zostaną wstrzymane. Dzięki temu każdego roku będzie o ponad 9000 kursów ciężarówek mniej, przez co emisja CO2 zmniejszy się o 5800 ton.

Prasa formatu XL: najnowocześniejsza i wydajna

Centralnym punktem nowej tłoczni jest nowa prasa formatu XL firmy Schuler, która waży około 180 ton. To jedna z najnowocześniejszych pras w branży motoryzacyjnej na świecie. Ma siłę nacisku 6900 ton w pięciu etapach. Przy 10.800 cyklach pracy dziennie prasa o długości 92 metrów, szerokości 22 metrów i wysokości 12 metrów jest niezwykle wydajna. Jednymi z jej głównych zalet są duża prędkość prasowania, która przekłada się na produkcję dużej liczby części oraz wysoka precyzja, która gwarantuje optymalną jakość wytwarzanych elementów.

Zakład w Zwickau dysponuje drugą co do wielkości tłocznią wśród fabryk Volkswagena

Po macierzystym zakładzie w Wolfsburgu, fabryka w Zwickau dysponuje teraz drugą co do wielkości tłocznią wśród fabryk Volkswagena. W ciągu ostatnich dziesięciu lat w zakładach, które znajdują się na terenie zachodniej Saksonii produkowano średnio około 20 milionów części rocznie. Od początku 2022 roku, dzięki nowej prasie formatu XL, liczba ta wzrośnie do 30 milionów elementów rocznie. Część z nich w dalszym ciągu będzie dostarczana do innych zakładów, które należą do Grupy Volkswagen.

Przebudowa zakładu w Zwickau zakończy się w 2021 roku

Zakład w Zwickau odgrywa kluczową rolę w zmianie systemowej, którą jest przejście na elektromobilność – po raz pierwszy tak duża fabryka samochodów jest całkowicie przebudowywana. Inwestycja wynosi w sumie około 1,2 miliarda euro. Wszystkie prace zostaną zakończone zgodnie z harmonogramem, czyli w tym roku. Zakład przechodzi stopniową transformację od 2018 roku, bez przerw w działalności. Od tego czasu do dzisiaj gruntownie zmodernizowane lub odnowione zostały dział produkcji nadwozi, lakiernia oraz infrastruktura. Między innymi cały system przenośników zastąpiono pojazdami elektrycznymi. Ponadto przebudowano obie linie produkcyjne w dziale montowni. Z około 1700 robotami, które zajmują się produkcją i montażem nadwozi, automatycznymi systemami transportu oraz w pełni zautomatyzowanymi procesami produkcyjnymi, zakład w Zwickau jest wzorem do naśladowania w wypadku masowej produkcji samochodów elektrycznych.

Way To Zero: Volkswagen na drodze do neutralności pod względem emisji CO2

„Way To Zero” to nadrzędny plan marki, który dotyczy dążenia do bezemisyjnej mobilności. Ta podróż rozpoczęła się w 2020 roku wraz z wejściem na rynek modelu ID.3. W najbliższych latach, dzięki kolejnym modelom z rodziny ID., Volkswagen będzie oferował samochody elektryczne we wszystkich segmentach. Do 2025 roku marka planuje produkować co najmniej 1,5 miliona samochodów elektrycznych rocznie, dzięki czemu jej ślad węglowy zmniejszy się o 30%. Celem jest osiągnięcie do 2050 roku całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla – zarówno pod względem produkowanych modeli, jak i przedsiębiorstwa w ogóle.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.