70. runda planowania: Volkswagen przyspiesza „elektryfikację” europejskich fabryk i przedstawia plan przekształcenia zakładu w Wolfsburgu

70. runda planowania: Volkswagen przyspiesza „elektryfikację” europejskich fabryk i przedstawia plan przekształcenia zakładu w Wolfsburgu

70. runda planowania: Volkswagen przyspiesza „elektryfikację” europejskich fabryk i przedstawia plan przekształcenia zakładu w Wolfsburgu

14 grudnia 2021
  • oprócz fabryk w Zwickau i w Emden więcej europejskich zakładów będzie produkowało samochody elektryczne
  • Wolfsburg, siedziba koncernu i zakład produkcyjny, zostaną przekształcone: od 2023 roku także w tej fabryce będzie częściowo produkowane ID.3; potwierdzono, że Projekt Trinity będzie realizowany w tym zakładzie od 2026 roku
  • 89 mld euro – tyle wyniosą inwestycje w przyszłe obszary działalności, po raz pierwszy będą one stanowić ponad połowę całkowitych nakładów inwestycyjnych
  • Grupa potwierdza docelową marżę operacyjną w 2021 roku w górnej granicy przedziału 6-7,5 procent; przewidywana wielkość dostaw wyniesie około 9 milionów aut, skorygowany przepływ pieniężny netto w wysokości 15 miliardów euro w „Dziale motoryzacyjnym” z pewnością zostanie osiągnięty

Poznań, 13 grudnia 2021 r. – Grupa Volkswagen, w ramach 70. rundy planowania, podjęła decyzję o produkcji samochodów elektrycznych w kolejnych zakładach w Europie. Tym samym podtrzymano cel, którym jest osiągnięcie do 2025 roku pozycji światowego lidera rynku mobilności elektrycznej. W ten sposób Grupa energicznie rozwija też wdrożenie strategii NEW AUTO. Siedziba koncernu i zakład produkcyjny w Wolfsburgu zostaną przekształcone, a konkurencyjność Grupy wzrośnie dzięki wyższym wydatkom na przyszłe technologie. Inwestycje zorientowane na przyszłość, które będą dotyczyły głównie rozwoju elektromobilności i cyfryzacji, po raz pierwszy będą stanowiły największą część całkowitych inwestycji, tj. 56 procent lub 89 miliardów euro. Inwestycje w sumie wyniosą 159 miliardów euro. Volkswagen spodziewa się, że do 2026 roku co czwarty sprzedany samochód będzie autem elektrycznym (BEV).



Hans Dieter Pötsch, Przewodniczący Rady Nadzorczej Volkswagen AG, powiedział: „Podjęte dziś uchwały pokazują, jak zdecydowanie dążymy do transformacji Grupy Volkswagen. Nasze inwestycje będą koncentrować się na przyszłości mobilności we wszystkich jej kluczowych aspektach oraz na systematycznej realizacji strategii Grupy. Nasza niezwykle solidna baza finansowa pozwala nam na samodzielne sfinansowanie niezbędnych inwestycji. Dlatego też jesteśmy bardzo pewni, że te decyzje inwestycyjne doprowadzą Grupę Volkswagen do przyszłych sukcesów”.

Więcej europejskich zakładów będzie produkowało samochody elektryczne
Grupa Volkswagen, konsekwentnie elektryfikując europejskie zakłady, zamierza wygenerować dodatkową synergię i wykorzystać efekt skali.

W fabryki w Dolnej Saksonii Grupa zainwestuje około 21 miliardów euro, większość środków zostanie skierowana do zakładów produkcyjnych i zakładów, które produkują komponenty.

- W perspektywie średnioterminowej, rozpoczynając właśnie modernizację zakładu w Hanowerze, będzie on przestawiony na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Najważniejszy obecnie projekt Grupy, który dotyczy przyszłości, zostanie zrealizowany w Hanowerze, gdzie będzie produkowany model Artemis. Potwierdzono tam również produkcję nadwozia do nowego modelu marki Bentley. Kolejny model z rodziny ID. – ID. California* – również będzie powstawać w tych zakładach. Ponadto, fabryka w Hanowerze będzie przewodziła w Grupie pod względem produkcji pojazdów autonomicznych, takich jak MOIA i ID. BUZZ AD1.

- W ramach Projektu Trinity potwierdzono przekształcenie fabryki w Wolfsburgu w kierunku produkcji samochodów elektrycznych. Biorąc pod uwagę duży popyt na nie, od 2024 roku Grupa planuje również przygotowanie tego zakładu do pełnej produkcji ID.3, zapewniając niezbędną wielkość produkcji tego modelu. Do tego czasu przewiduje się tylko częściową produkcję, z dostawami części z zakładu w Zwickau. Produkcja ID.3 w Wolfsburgu pozwoli Grupie dostarczyć dodatkową liczbę egzemplarzy, których sam zakład w Zwickau nie byłoby w stanie zapewnić.

- Niemieckie zakłady, które produkują podzespoły będą kontynuować transformację w kierunku elektromobilności zapoczątkowaną w 2015 roku. Fabryka w Hanowerze, oprócz części na potrzeby infrastruktury ładowania, będzie produkować także osie do modeli skonstruowanych na platformie konstrukcyjnej MEB. W zakładach w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel, Grupa zainwestuje w zwiększenie istniejącej produkcji akumulatorów, wirników/statorów i silników elektrycznych do samochodów powstających na platformie MEB. Ponadto, zakłady te już przygotowują się do produkcji kluczowych komponentów platformy SSP. W ten sposób Volkswagen robi kolejny krok w strategicznym rozwoju i staje się kluczowym dostawcą modułów i platform elektrycznych.

- Zakład w Salzgitter będzie nadal rozwijany w kierunku europejskiego centrum produkcji akumulatorów. Grupa zainwestuje około 2 miliardów euro, aby od 2025 roku produkować zunifikowane ogniwa akumulatorowege do wolumenowych modeli w gigafabryce w Dolnej Saksonii. W zakładzie w Salzgitter będą łączyć się produkcja, rozwój i kontrola jakości akumulatorów. W tym celu Rada Nadzorcza zatwierdziła utworzenie europejskiej spółki, która połączy wszystkie działania Grupy związane z akumulatorami i ułatwi w przyszłości zaangażowanie stron trzecich. Nowa spółka będzie również nadzorować strategiczne partnerstwa z firmami – Umicore, 24M i Vulcan Energy uzgodnione w ubiegłym tygodniu.

- Ustalono, że przyszły program produkcyjny dla zakładu w Osnabrück oraz koncepcja ponownego wykorzystania fabryki w Dreźnie zostaną rozważone w 71. rundzie planowania.

Stephan Weil, Minister-Prezydent Dolnej Saksonii i Członek Rady Nadzorczej Volkswagen AG, powiedział: „89 miliardów euro w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestowane w rozwój tylko technologii przyszłości, takich jak elektromobilność i cyfryzacja – to jasne zobowiązanie. W ten sposób strategia NEW AUTO może odnieść wielki sukces. Fakt, że w zakładach w Dolnej Saksonii – w Wolfsburgu, Hanowerze, Brunszwiku, Salzgitter, Osnabrück i Emden – zostanie zainwestowane łącznie 21 miliardów euro jest kolejnym znakiem, że Grupa Volkswagen jest zaangażowana w jej dolnosaksońskie korzenie. Cieszymy się z tego silnego sygnału, który zabezpiecza około 130.000 miejsc pracy”.

Grupa planuje kolejne inwestycje w elektromobilność w Niemczech i w Europie:

- W Lipsku synergia produkcji elektrycznych modeli skonstruowanych na platformie PPE zostanie wykorzystana w segmencie premium z dwoma modelami Porsche.

- Jeśli chodzi o przekształcenie fabryki w Neckarsulm, postanowiono odłożyć ten proces do pojawienia się następnej generacji modeli z rodziny Audi E6.

- Już teraz w pełni „zelektryfikowana” fabryka w Brukseli od 2026 roku będzie produkować nowe Audi Q8 e-tron.

- Od 2025 roku na Półwyspie Iberyjskim planuje się produkcję kompaktowych samochodów elektrycznych w wielomarkowej fabryce w Martorell oraz elektrycznych SUV-ów w wielomarkowej fabryce w Pampelunie. Ostateczna decyzja zależy od ogólnych warunków i zachęt ze strony rządu.

Transformacja zakładu w Wolfsburgu – wizja 2030 uzgodniona
Realizacja projektu Trinity została potwierdzona w fabryce w Wolfsburgu. Produkcja kolejnych wersji nadwoziowych w tym zakładzie będzie tematem następnej rundy planowania.

Daniela Cavallo, Przewodnicząca Generalnej i Grupowej Rady Zakładowej, powiedziała: „Podejmując decyzje w ostatniej rundzie planowania, Grupa po raz kolejny udowadnia, że systematyczna transformacja i trwała perspektywa ochrony miejsc pracy idą w parze. Wyniki pracowników w fabrykach na całym świecie, w markach i firmach wzmacniają kurs, którym wspólnie podążamy. Inicjatywy z rundy planowania, jako przedstawiciele pracowników w Radzie Nadzorczej, jednoznacznie oceniamy jako właściwe w tych niezwykle niepewnych czasach: Volkswagen dostarcza samochody – my nadal skutecznie kształtujemy zmiany”. Ponadto, Zarząd nakreślił plany do 2030 roku daleko idącej reorganizacji zakładu produkcyjnego w Wolfsburgu.

Realizacja projektu Trinity, w przypadku którego rozważana jest fabryka poza obecnymi zakładami w Wolfsburgu, ma na celu stworzenie innowacyjnego, konkurencyjnego pojazdu elektrycznego nowej generacji i przystosowanego do 4-go poziomu jazdy autonomicznej, jednocześnie zapewniając produkcję w przyszłości. Do 2030 roku na terenie fabryki planuje się budowę drugiego nowoczesnego zakładu produkcji energii elektrycznej. Zostanie on uzupełniony najnowocześniejszym w Europie centrum badawczo-rozwojowym – Sandkamp Campus.

CEO Herbert Diess: „W świecie strategii NEW AUTO nasz model biznesowy przechodzi radykalną zmianę – koncern Volkswagen z tradycyjnego producenta samochodów przekształca się w zintegrowaną Grupę z silnymi grupami marek i z wiodącymi na świecie platformami technologicznymi. Wolfsburg, gdzie od lat mieści się siedziba Grupy, będzie miał kluczowe znaczenie dla transformacji, ponieważ silną pozycję możemy zabezpieczyć na dłuższą metę tylko wtedy, gdy zakład w Wolfsburgu odniesie sukces. Dzięki naszej wizji na rok 2030 fabryka w Wolfsburgu zyska nową tożsamość. Celem jest stworzenie zrównoważonego zakładu o zasięgu międzynarodowym z efektywnym sterowaniem Grupą, dwoma zakładami produkcji elektrycznej oraz najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym, które pozwolą określić i rozszerzyć kolejne dziedziny działalności w przyszłości.”

70. runda planowania sprawia, że Grupa stanie się znacznie bardziej konkurencyjna
Aktualizując pięcioletnie plany, Grupa Volkswagen jasno określiła również drogę do osiągnięcia strategicznych celów finansowych w ramach strategii NEW AUTO. Dzięki nim Grupa będzie znacznie bardziej konkurencyjna.

Celem strategicznym Grupy na lata 2025/2026 jest rentowność sprzedaży na poziomie 8-9 procent. Jednocześnie nakłady inwestycyjne i koszty rozwoju zostaną ograniczone do około 11 procent przychodów w dziale motoryzacyjnym. Oczekuje się, że skorygowany przepływ pieniężny netto w „Dziale motoryzacyjnym” (przed fuzjami i przejęciami oraz kosztami związanymi ze sprawą Diesli) wyniesie 15 miliardów euro rocznie w latach 2025/2026.

Na ten rok Grupa potwierdziła docelową marżę operacyjną w górnej granicy przedziału 6-7,5 procent. Dostawy do klientów wyniosą około 9 milionów samochodów. Grupa utrzymuje, że skorygowany przepływ pieniężny netto w wysokości 15 miliardów euro w „Dziale motoryzacyjnym” (przed fuzjami i przejęciami oraz kosztami związanymi ze sprawą Diesli) na pewno zostanie osiągnięty. W tym roku poczyniono duże postępy w zakresie ograniczenia kosztów stałych, dzięki czemu do końca września zostały one zredukowane o 8 proc. w porównaniu z kosztami w 2019 roku. Do 2023 r. planuje się ich dalszą redukcję o 10 procent.

Udział całkowitych wydatków, które do 2026 roku zostaną zainwestowane w przyszłe technologie, został podniesiony do 56 procent (z 50 procent w poprzedniej rudzie planowania). Łącznie na elektromobilność, układy hybrydowe i cyfryzację przeznaczono około 89 mld euro, o 16 mld euro więcej niż w 69. rundzie planowania. Dodatkowy wymóg inwestycyjny wynika głównie z przyspieszonego rozwoju elektromobilności w ramach tzw. Zielonego Ładu, a także z utworzenie własnych gigafabryk akumulatorów i z pionowej integracji w łańcuchu wartości akumulatorów.

Nakłady inwestycyjne i koszty rozwoju elektromobilności wzrosły o około 50 procent w 70. rundzie planowania – do 52 miliardów euro. Z drugiej strony, wyraźny nacisk na przyspieszony rozwój aut elektrycznych umożliwi zmniejszenie o około 30 procent (do 8 miliardów euro) wydatków na układy hybrydowe jako technologię pośrednią. Ogólnie przewiduje się, że udział samochodów typu BEV w sprzedaży wzrośnie z około 5-6 procent obecnie do około 25 procent w 2026 roku.

Oczekuje się, że do 2030 roku prawie jedna trzecia przychodów na globalnym rynku mobilności będzie pochodzić z usług opartych na oprogramowaniu. Aby wykorzystać ten potencjał, do 2026 r. na cyfryzację produktów i firmy – w tym na autonomiczną jazdę – przeznaczono 30 miliardów euro, co stanowi wzrost o około 10 procent w stosunku do poziomu z poprzedniego planowania.


*Samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.