Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

28 sierpnia 2020
  • nienaganne proporcje, opływowe linie i plastyczny tył to wyróżniki nowego elektrycznego SUV-a
  • design uwzględniający wymogi aerodynamiki: współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,28

Moc zamknięta w organicznej formie – tak można opisać wygląd modelu ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Jego wygląd świadczy o tym, że to samochód nowej ery – solidny SUV z aerodynamicznym nadwoziem o opływowych kształtach inspirowanych światem przyrody.

Elektryczny ID.4* poszerza ofertę Volkswagena w najszybciej na świecie rosnącym segmencie samochodów, czyli w klasie kompaktowych SUV-ów. Będzie produkowany i sprzedawany w Europie, Chinach, a później także w USA. Klaus Zyciora to najbardziej kompetentna osoba do opisu ID.4 – główny stylista koncernu Volkswagen opracował wraz z zespołem design tego samochodu.

„Swoim wyglądem ID.4 świadczy o przełomie jaki dokonał się w dziedzinie napędu wraz z pojawieniem się elektrycznych aut” – mówi Zyciora. „Jego zewnętrzna stylistyka wyróżnia się prostotą, a cała sylwetka jest opływowa. ID.4 emanuje mocą w nowatorski sposób. Zawdzięcza to przede wszystkim nowemu językowi stylistycznemu modeli z rodziny ID., który uwzględnia wymogi aerodynamiki. Według reguł tego języka stworzyliśmy teraz pierwszego SUV-a – łagodne, opływowe formy przenikają się w nim z ostro zaznaczonymi liniami, sylwetka auta wygląda jakby uformował ją wiatr. Nowoczesność ID.4 podkreślają charakterystyczne reflektory i łączący je pas diod”.

Dobry design musi być funkcjonalny. W przypadku elektrycznego samochodu o zasięgu w dużej mierze decyduje opór powietrza. „W odniesieniu do ID.4 stylistyczna rewolucja oznacza również, że w bardzo dużym stopniu uwzględniliśmy wymogi aerodynamiki” – wyjaśnia główny stylista koncernu. ID.4 wyróżnia się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza równym 0,28. Jego uzyskanie okazało się możliwe dzięki opływowemu nadwoziu z mocno obniżonym dachem. Do tego dochodzi wiele szczegółowych rozwiązań – np. obudowy lamp z tyłu oraz duży spojler na krawędzi dachu zapobiegają zawirowaniom powietrza wokół karoserii ID.4.

Realizując strategię „Transform 2025+” marka Volkswagen do 2024 roku zainwestuje w rozwiązania z zakresu elektromobilności 11 miliardów euro. ID.4 jest pierwszym całkowicie elektrycznym SUV-em Volkswagena i drugim po ID.3** modelem skonstruowanym w oparciu o nową modułową płytę podłogową MEB. Płyta ta jest przeznaczona wyłącznie do produkcji samochodów elektrycznych, które z powodu niewielkich rozmiarów elementów elektrycznego układu napędowego odznaczają się bardzo przestronnym wnętrzem. Dzięki niskiemu współczynnikowi oporu powietrza Cx wynoszącemu 0,28 oraz możliwości stosowania akumulatorów różnej wielkości i pojemności, ID.4 może uzyskiwać zasięg nawet ponad 500 km (według WLTP).

Nowy SUV znajdzie się najpierw na rynku w wersji z napędem na tylne koła; później pojawią się auta z elektrycznym napędem czterech kół. Akumulatory o wysokim napięciu umieszczono w podłodze pojazdu, dzięki czemu jego środek ciężkości znajduje się nisko. To z kolei zapewnia ID.4 bardzo dobre właściwości jezdne i optymalne rozłożenie masy.

* – ID.4 – model studyjny zbliżony do seryjnego, nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży.
** – ID.3 – zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 15,4 – 14,5 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 0; klasa efektywności: A+

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen. Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%). Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów. Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów. Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu. Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Kredyt EasyDrive - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.