Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4
Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4
Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4
Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4

28.08.2020

28.08.2020

  1. Stylistyka nadwozia nowego Volkswagena ID.4
  • nienaganne proporcje, opływowe linie i plastyczny tył to wyróżniki nowego elektrycznego SUV-a
  • design uwzględniający wymogi aerodynamiki: współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,28

Moc zamknięta w organicznej formie – tak można opisać wygląd modelu ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Jego wygląd świadczy o tym, że to samochód nowej ery – solidny SUV z aerodynamicznym nadwoziem o opływowych kształtach inspirowanych światem przyrody.

Elektryczny ID.4* poszerza ofertę Volkswagena w najszybciej na świecie rosnącym segmencie samochodów, czyli w klasie kompaktowych SUV-ów. Będzie produkowany i sprzedawany w Europie, Chinach, a później także w USA. Klaus Zyciora to najbardziej kompetentna osoba do opisu ID.4 – główny stylista koncernu Volkswagen opracował wraz z zespołem design tego samochodu.

„Swoim wyglądem ID.4 świadczy o przełomie jaki dokonał się w dziedzinie napędu wraz z pojawieniem się elektrycznych aut” – mówi Zyciora. „Jego zewnętrzna stylistyka wyróżnia się prostotą, a cała sylwetka jest opływowa. ID.4 emanuje mocą w nowatorski sposób. Zawdzięcza to przede wszystkim nowemu językowi stylistycznemu modeli z rodziny ID., który uwzględnia wymogi aerodynamiki. Według reguł tego języka stworzyliśmy teraz pierwszego SUV-a – łagodne, opływowe formy przenikają się w nim z ostro zaznaczonymi liniami, sylwetka auta wygląda jakby uformował ją wiatr. Nowoczesność ID.4 podkreślają charakterystyczne reflektory i łączący je pas diod”.

Dobry design musi być funkcjonalny. W przypadku elektrycznego samochodu o zasięgu w dużej mierze decyduje opór powietrza. „W odniesieniu do ID.4 stylistyczna rewolucja oznacza również, że w bardzo dużym stopniu uwzględniliśmy wymogi aerodynamiki” – wyjaśnia główny stylista koncernu. ID.4 wyróżnia się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza równym 0,28. Jego uzyskanie okazało się możliwe dzięki opływowemu nadwoziu z mocno obniżonym dachem. Do tego dochodzi wiele szczegółowych rozwiązań – np. obudowy lamp z tyłu oraz duży spojler na krawędzi dachu zapobiegają zawirowaniom powietrza wokół karoserii ID.4.

Realizując strategię „Transform 2025+” marka Volkswagen do 2024 roku zainwestuje w rozwiązania z zakresu elektromobilności 11 miliardów euro. ID.4 jest pierwszym całkowicie elektrycznym SUV-em Volkswagena i drugim po ID.3** modelem skonstruowanym w oparciu o nową modułową płytę podłogową MEB. Płyta ta jest przeznaczona wyłącznie do produkcji samochodów elektrycznych, które z powodu niewielkich rozmiarów elementów elektrycznego układu napędowego odznaczają się bardzo przestronnym wnętrzem. Dzięki niskiemu współczynnikowi oporu powietrza Cx wynoszącemu 0,28 oraz możliwości stosowania akumulatorów różnej wielkości i pojemności, ID.4 może uzyskiwać zasięg nawet ponad 500 km (według WLTP).

Nowy SUV znajdzie się najpierw na rynku w wersji z napędem na tylne koła; później pojawią się auta z elektrycznym napędem czterech kół. Akumulatory o wysokim napięciu umieszczono w podłodze pojazdu, dzięki czemu jego środek ciężkości znajduje się nisko. To z kolei zapewnia ID.4 bardzo dobre właściwości jezdne i optymalne rozłożenie masy.

* – ID.4 – model studyjny zbliżony do seryjnego, nie jest jeszcze oferowany do sprzedaży.
** – ID.3 – zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 15,4 – 14,5 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km: 0; klasa efektywności: A+

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen