Komfortowe i sportowe jednocześnie – zawieszenie nowego Volkswagena ID.4

Komfortowe i sportowe jednocześnie – zawieszenie nowego Volkswagena ID.4

Komfortowe i sportowe jednocześnie – zawieszenie nowego Volkswagena ID.4

23 listopada 2020
  • skomplikowana budowa osi, kompaktowe pięciowahaczowe zawieszenie z tyłu
  • obręcze kół zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki, opony o różnej szerokości z przodu i z tyłu, mocne hamulce
  • najmocniejszy model ID.4 z układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu i z regulowanym zawieszeniem DCC

Zwrotny w mieście, zwinny na pozamiejskich drogach, szybki na autostradzie – nowy Volkswagen ID.4 to samochód wszechstronny i łatwy w prowadzeniu. Przy konstrukcji zawieszenia tego elektrycznego SUV-a Volkswagen zastosował najnowszą wiedzę techniczną – w wypadku elementów mechanicznych, jak i systemów elektronicznej regulacji.

„Elektryczny SUV ID.4 daje mnóstwo radości podczas jazdy, podobnie jak kompaktowy ID.3” – zapewnia Karsten Schebsdat, szef działu dynamiki jazdy, układów kierowniczych i elektronicznych systemów wspomagających w Volkswagenie. „W zawieszeniu tego samochodu wykorzystaliśmy wiele pomysłów i nowych systemów, które zapewniają jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i jeszcze większą przyjemność z jazdy”.

Sportowe prowadzenie i nisko położony środek ciężkości. Fakt, że ID.4 doskonale się prowadzi wynika już z samej koncepcji tego samochodu. Znakomitą trakcję zapewnia mu tylny napęd. Kierowca może się o tym przekonać choćby wtedy, gdy rusza spod świateł na mokrej nawierzchni. Akumulator znajduje się między osiami, w najniższym punkcie samochodu. Ma to ogromne zalety zarówno dla położenia środka ciężkości, jak i dla rozłożenia masy auta – zależnie od wersji silnika różni się ona najwyżej o jeden procent od idealnej wartości wynoszącej 50:50.

W przedniej osi Volkswagena ID.4 zastosowano kolumny McPhersona, przełożenie przekładni kierowniczej wynosi zaś 15,9:1. Po raz pierwszy w modelu Volkswagena przekładnia układu kierowniczego znajduje się przed środkiem koła – takie usytuowanie zapewnia pojazdowi dużą stabilność podczas szybkiej jazdy w zakrętach. W tylnym zawieszeniu wykorzystano nową, skomplikowaną konstrukcję – kompaktowy układ pięciowahaczowy z ramą pomocniczą, elastycznie połączony z nadwoziem. Aby zmniejszyć masę pojazdu, elementy zawieszenia wykonano z aluminium.

Duże koła i mocne hamulce. Koła podstawowej wersji ID.4 będą mieć rozmiar 18 cali i mogą być wykonane ze stali lub z aluminium. W wyższych wersjach dostępne będą wyłącznie koła z lekkich stopów w rozmiarze 19, 20 lub 21 cali. Mimo że duże koła zajmują sporo miejsca w nadkolach, ID.4 jest w stanie zawrócić na zaledwie 10,2 metrach – to bardzo mała średnica zawracania jak na samochód tej klasy.

Wzór obręczy kół odpowiada wymogom aerodynamiki, opony wyróżniają się niskim oporem toczenia. W wypadku modeli podstawowych koła, zarówno przednie, jak i tylne, mają szerokość 235 mm i różny profil zależnie od wielkości obręczy. Wszystkie pozostałe wersie ID.4 będą seryjnie wyposażane w opony o różnej szerokości – z przodu 235 mm, a z tyłu 255 mm.

Mocny SUV, jakim jest ID.4 musi mieć solidne hamulce. Tarcze przednich hamulców w modelach ID.4 z akumulatorem o pojemności 77 kWh mają średnicę 358 mm. Tylne hamulce są bębnowe; ich okładziny wystarczą na cały okres eksploatacji samochodu. Korozja nie ma prawa bytu, mimo że hamulce przy kołach na co dzień używane są rzadko. Najczęściej do hamowania wykorzystuje się elektryczny silnik, który podczas tej czynności odzyskuje energię.

Progresywny układ kierowniczy, system regulacji zawieszenia DCC i wybór trybów jazdy. Wersje ze sportowym pakietem „Plus” mają najbardziej rozbudowany układ zawieszenia. Jednym z dwóch elementów pakietu jest progresywny układ kierowniczy, który w miarę wzrostu kąta skrętu kierownicy pracuje coraz bardziej bezpośrednio – jego przełożenie sięga od 15,9:1 do 14,5:1. Drugim elementem pakietu „Plus” jest adaptacyjne zawieszenie DCC, które dopasowuje sposób pracy do rodzaju nawierzchni i sytuacji w danej chwili. Zmienia ono charakterystykę pracy amortyzatora przy każdym kole z osobna 200 razy na sekundę – dzięki temu raz zawieszenie zapewnia najwyższy komfort jazdy, innym razem wyróżnia się większą sztywnością.

System DCC oraz układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania są sprzężone z systemem wyboru trybów jazdy, do dyspozycji kierowcy są cztery takie tryby. Eco, Comfort i Sport skonfigurowano fabrycznie. Z kolei w trybie Individual kierowca ma możliwość wybrania na dotykowym centralnym ekranie trybu pośredniego między Comfort i Sport, albo obydwa te tryby jeszcze wyostrzyć, czyli sprawić, by samochód był jeszcze bardziej komfortowy lub jeszcze bardziej dynamiczny.

„Menedżer” dynamiki jazdy. Jeśli kierowca sobie życzy ID.4 może pokonywać zakręty bardzo szybko, stabilnie i niemal neutralnie – m.in. dzięki elektronicznemu systemowi regulacji dynamiki jazdy (tzw. menedżer dynamiki jazdy), który ściśle współpracuje z systemem kontroli stabilizacji ESC. Volkswagen zaprezentował menedżera jazdy w nowym Golfie. Steruje on pracą elektronicznej blokady XDS, która przyhamowuje pojedynczo poszczególne koła oraz pracą systemu regulacji zawieszenia DCC. Stosuje przy tym cyfrowy wzór w celu zapewnienia w każdej sytuacji optymalnych właściwości jezdnych. Już podczas wjazdu w zakręt ID.4 reaguje dzięki niemu bardziej spontanicznie, a zakręt pokonuje jeszcze precyzyjniej wybierając optymalną linię przejazdu.

System ESC współpracuje z kolei ze sterownikami silnika elektrycznego i z modułem elektroniki. Mimo że samochody z tylnym napędem z powodu swojej konstrukcji mają tendencję do nadsterowności, system ten sprawia, że tylne koła ID.4 znajdują przyczepność w każdej sytuacji – podczas maksymalnego przyspieszania, szybkiego pokonywania zakrętów oraz hamowania poprzez rekuperację. Regulacja trakcji – to kolejna nowość w Volkswagenie – odbywa się poprzez sterowanie liczbą obrotów. Dzieje się to w każdej milisekundzie, a więc tak szybko, a przez to tak płynnie, że kierowca niemal tego nie zauważa.

Debiut z udziałem ośmiu modeli. ID.4, pierwszy w pełni elektryczny SUV Volkswagena i pierwszy elektryczny model marki, który będzie produkowany na różnych kontynentach, pojawił się w wersji 1ST Edition, wkrótce zaś zadebiutuje w ośmiu skonfigurowanych odmianach. Można będzie wybrać wersje wyposażone w akumulator o pojemności energetycznej 52 lub 77 kWh; zasięg wynosi do 520 km (według WLTP). Moc elektrycznego silnika może wynosić 109 kW (148 KM) lub 150 kW (204 KM).

W przyszłości motoryzacja będzie elektryczna. W ramach strategii „Transform 2025+” marka Volkswagen zainwestuje w rozwiązania z zakresu elektrycznej mobilności do 2024 roku 11 miliardów euro. ID.4 jest po ID.3 drugim modelem z rodziny ID. Od niedawna uzupełnia ona klasyczną gamę samochodów Volkswagena. Nazwa ID. oznacza inteligentny design, nową tożsamość i wizjonerskie rozwiązania techniczne.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Volkswagen zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia  mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia i opisy mają wyłącznie charakter poglądowy i mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następuje w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie  prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen.

Prezentowane ceny są wyłącznie cenami rekomendowanymi i obejmują podatek VAT (23%).

Z uwagi na ograniczenia technik drukarskich lub parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, kolory przedstawione w niniejszym materiale mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.

Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie Recykling samochodów.

Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151.  Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa/energii, emisji CO2 lub zasięgu są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

Systemy bezpieczeństwa działają wyłącznie w ramach ich technologicznych granic i nadal niezbędne jest zachowanie należytej ostrożności przez kierowcę. Kierowca musi być w każdej chwili gotowy do przejęcia kontroli nad pojazdem. Systemy wspomagające nie zwalniają go z odpowiedzialności za zachowanie szczególnej ostrożności. Sprawdź szczegóły korzystania z Volkswagen WeConnect na stronie www. Leasing klasyczny: Oferta dla przedsiębiorców. Suma opłat skalkulowana w oparciu o parametry: opłata wstępna 20%, okres leasingu 36 miesięcy, wartość końcowa 1%.  

Leasing dla przedsiębiorców. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kredyt "Jak Abonament" - Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 13,64%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 103873 zł, całkowita kwota do zapłaty 150216 zł, oprocentowanie zmienne 9,30%, całkowity koszt kredytu 46343 zł (w tym: prowizja  0 zł, odsetki 35558 zł, ubezpieczenie komunikacyjne na 1. rok 3807 zł, ubezpieczenie spłaty kredytu 6978 zł), 48 miesięcznych rat równych po 1607 zł; rata finalna 73087 zł. Kalkulacja została dokonana na dzień 7.07.2022 r. na reprezentatywnym przykładzie. Kredyt na wybrane modele Volkswagen Samochody Osobowe z rocznika 2022 przy skorzystaniu z ubezpieczenia komunikacyjnego i ubezpieczenia spłaty kredytu oferowanych przez Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy Sp. z o.o. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Dostępność i warunki produktu mogą ulec zmianie. Warunki produktu określa umowa.  Raty leasingu "Jak Abonament" dla parametrów: 10% opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, limit roczny 15 000 km. Oferta dla Przedsiębiorców.

Volkswagen zwraca uwagę, że pewna liczba modeli Volkswagen ID. wyprodukowanych w Chinach została sprowadzona na rynki międzynarodowe nieoficjalnymi kanałami poza autoryzowaną siecią Volkswagena.  Nieautoryzowani sprzedawcy wprowadzają klientów w błąd, twierdząc, że oferowane przez nich modele Volkswagen ID. są objęte międzynarodową gwarancją. Volkswagen wskazuje, że pojazdy wyprodukowane w Chinach, na rynek chiński nie są objęte międzynarodową gwarancją, w tym również obejmującą Europejski Obszar Gospodarzy. Z uwagi na powyższe, wszystkie wymagania dotyczące naprawy i serwisowania, w tym korzystania z gwarancji i dobrej woli, nie mogą być podejmowane przez autoryzowanych dealerów lub jakikolwiek autoryzowany zakład serwisowy marki Volkswagen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy nie mogą również zapewnić klientom Oryginalnych Części Volkswagen dla modeli sprzedawanych wyłącznie w Chinach, takich jak Volkswagen ID.6.  Klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdów za pośrednictwem nieautoryzowanych kanałów, powinni mieć świadomość, że oprócz braku możliwości serwisowania, gwarancji i dostaw części zamiennych, pojazdy te są wyposażone w wersję oprogramowania przeznaczoną na inny rynek. Podobnie jak w przypadku gwarancji i serwisu, nie może być ono obsługiwane przez dealerów Volkswagena. Dodatkowo nieoficjalnie importowane modele ID. zostały  wyprodukowane wyłącznie na warunki rynku chińskiego. Nie są więc homologowane na inne rynki ani dostosowane do ich specyficznych wymagań. Nie posiadają więc europejskiej homologacji i certyfikatu zgodności (CoC).  Volkswagen i oficjalny dostawca wewnątrzwspólnotowy pozostają zaangażowani w sprawy klientów, dlatego prosimy o zachowanie najwyższej ostrożności i ponownego przemyślenia zakupu modelu Volkswagen ID. za pośrednictwem nieoficjalnych kanałów. Zalecamy klientom wizytę u autoryzowanych dealerów w celu zapoznania się z najnowszą ofertą dostępnych modeli samochodów marki Volkswagen, które są oficjalnie dopuszczone do sprzedaży na danym rynku i posiadają ustaloną gwarancję oraz wsparcie serwisowe. Volkswagen i oficjalny dostawca chętnie zorganizują kontakt z autoryzowanymi dealerami.

*Obowiązuje do odwołania. Szczegóły u sprzedawcy. Polo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Polo Special Edition: 2 400 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 100 zł. Rabat 6000 zł. T-Roc Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Roc Special Edition: 11 160 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 6000 zł. Nowy T-Cross Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w T-Cross Special Edition: 10 360 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 8000 zł. Touran Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Comfortline z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Touran Special Edition: 25 000 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Comfortline i Special Edition: 3 300 zł. Rabat 5000 zł. Taigo Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Taigo Special Edition: 9 560 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. Rabat 3000 zł. Nowy Tiguan Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Life z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w Nowy Tiguan Special Edition: 22 380 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Life i Special Edition: 800 zł. ID.3 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.3 Special Edition: 30 800 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.4 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.4 Special Edition: 38 050 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.5 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro Performance z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.5 Special Edition: 33 970 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 4 600 zł. ID.7 Special Edition - Przedstawiana korzyść to różnica kwoty wynikającej z porównania wersji Special Edition do wersji Pro z analogicznym wyposażeniem w cenie katalogowej. Wartość wyposażenia uwzględniona w ID.7 Special Edition: 45 730 zł. Dopłata między analogicznymi silnikami dla wersji Pro Performance i Special Edition: 9200 zł.