Koronawirus: Volkswagen produkuje osłony chroniące twarz techniką druku 3D

Koronawirus: Volkswagen produkuje osłony chroniące twarz techniką druku 3D

Koronawirus: Volkswagen produkuje osłony chroniące twarz techniką druku 3D

03.04.2020

  • marki należące do koncernu Volkswagen rozpoczęły produkcję elementów osłon ochronnych na twarz; produkcja odbywa się metodą druku 3D
  • pomoc zostanie wysłana do Hiszpanii, transport koordynuje Airbus
  • marki Grupy Volkswagen realizują kolejne projekty z wykorzystaniem techniki druku 3D

Wolfsburg/Poznań, 3. kwietnia 2020 – Reagując na potrzeby związane z pandemią koronawirusa koncern Volkswagen rozpoczął produkcję metodą druku 3D mocowań do osłon zabezpieczających twarz. Odbywa się to w ramach wspólnej inicjatywy z Airbusem i serwisem „Mobility goes Additive” zajmującym się techniką druku 3D, w którą angażuje się około 250 firm. Mocowania opracowane przez Airbausa będą wykorzystane w Hiszpanii, dokąd w przyszłym tygodniu zostaną przetransportowane samolotem z Hamburga do Madrytu. Inicjatywa ta powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie odpowiednich instytucji w Hiszpanii, które na miejscu zajmą się rozdziałem wyprodukowanych elementów. Celem jest dostarczenie jak największej liczby mocowań. Dodatkowo marki koncernu Volkswagen w technologii 3D wytwarzają także inne pomoce medyczne.

Do mocowań produkowanych przez Volkswagena na miejscu dołączana będzie folia ochronna – tak przygotowana przejrzysta maska będzie służyła ochronie twarzy. W celu zapewnienia higieny, podczas druku pracownicy Volkswagena korzystają z rękawic i maseczek. Gerd Walker, dyrektor ds. produkcji w koncernie Volkswagen, stwierdził: „Nasz zespół pracuje pełną mocą, by jak najszybciej wyprodukować niezbędne elementy”. Druk odbywa się zarówno w wielkich centrach druku 3D w Wolfsburgu i Ingolstadt, ale także w innych zakładach marek Audi, Bentley, Bugatti, MAN Truck&Bus, Porsche, Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, Volkswagen Komponenty i Volkswagen Motorsport. W tej chwili koncern wykorzystuje w swoich fabrykach ponad 50 drukarek 3D, systematycznie dołączając kolejne do projektu.

Jednocześnie marki Lamborghini, SEAT, SKODA i Volkswagen Samochody Osobowe wytwarzają inne materiały medyczne: Volkswagen Navarra (Hiszpania) rozpoczął w zeszłym tygodniu kompletną produkcję osłon ochronnych i dostarczył już 770 sztuk administracji rządowej w Nawarze. We współpracy z politechniką praską SKODA opracowała metodę druku 3D masek FFP-3 wielokrotnego użytku. Czeskie ministerstwo zdrowia aktualnie rozdysponowuje je wśród lekarzy, w szpitalach oraz wśród personelu medycznego. Lamborghini przystosowuje część urządzeń w fabryce sportowych samochodów w Sant’Agata Bolognese do produkcji masek chirurgicznych oraz osłon chroniących twarz. Zostaną one przekazane bezpłatnie szpitalowi w Bolonii. SEAT uczestniczy w kilku inicjatywach: w Martorell trwa produkcja mechanicznych urządzeń podtrzymujących oddychanie oraz różnych rodzajów masek ochronnych, które wymagają jeszcze urzędowego certyfikatu. Volkswagen South Africa również wytwarza maski i osłony twarzy, które także są w trakcie przyznawania oficjalnego certyfikatu.

W koncernie Volkswagen tematykę druku 3D koordynuje specjalna grupa robocza składająca się z 30 specjalistów. „Zajmujemy się zamówieniami, zdobywaniem materiału do produkcji, oprogramowaniem drukarek, zdobywaniem certyfikatów oraz zasobami ludzkimi w obrębie koncernu” – wyjaśnia Gero Corman, dyrektor Digital Innovation Volkswagen Group.

Volkswagen przekazał dotąd bezpłatnie publicznej służbie zdrowia w Niemczech kilkaset tysięcy ochronnych masek medycznych. Koncern postanowił również przekazać szpitalom i klinikom materiały medyczne, w tym maski i odzież ochronną o wartości 40 milionów euro. W ten sposób Volkswagen wnosi swój wkład w utrzymanie funkcjonowania służby zdrowia w Niemczech. Jako koncern globalny Volkswagen wykorzystuje ponadto międzynarodową sieć dostawców i sieć logistyczną do wsparcia realizacji zamówień sprzętu i środków medycznych.

Aktualnie organizowana pomoc dla Hiszpanii jest elementem wspólnego przedsięwzięcia z firmą Airbus, serwisem „Mobility goes Additive”,  w które oprócz Volkswagena jest zaangażowanych około 250 firm i partnerów.

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html