Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym
Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym
Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym
Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym

Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym

Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym

23.04.2020

23.04.2020

  1. Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym
  • Prowadzący wraz z gościem, Arturem Włodarskim zestawiają cechy aut elektrycznych i napędzanych wodorem.
  • W drugim odcinku podcastu pojawia się wiele danych dotyczących branży motoryzacyjnej, jak i energetycznej.

Głównym tematem drugiego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są auta elektryczne napędzane ogniwami paliwowymizasilanymi wodorem. Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk porównują je z „klasycznymi” samochodami elektrycznymi wyposażonymi w silnik lub silniki elektryczne i akumulator. Prowadzący podcast opierają się na liczbach i faktach, a gość specjalny odcinka – Artur Włodarski, dziennikarz motoryzacyjny, którego teksty można przeczytać m.in. na portalu moto.pl opowiada o tym, jak produkuje się wodór, dlaczego na świecie tak mało jest aut wodorowych, a także jakie są wady i zalety wodoru jako paliwa alternatywnego. Czy wodór będzie ropą przyszłości? Odpowiedź – w drugim odcinku podcastu napędzanego przez markę Volkswagen.

Od lat mówi się, że wodór jest paliwem przyszłości, ale ta przyszłość wciąż jest nieokreślona. Na świecie jest już kilka aut wodorowych, ale mają marginalny udział w sprzedaży. Zdecydowana większość producentów aut uważa, że przyszłość bliższą i dalszą będą napędzać samochody elektryczne wyposażone w silnik elektryczny. Na koniec minionego roku w Europie znajdowało się łącznie 177 stacji ładowania aut wodorowych, z czego 113 w Unii Europejskiej (wg. H2stations.org i European Alternative Fuels Observatory). Dla porównania, stacji ładowania samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej jest teraz około 170.000, w Polsce – prawie 1.100 (wg. European Alternative Fuels Observatory i Licznika Elektromobilności PSPA i PZPM) i stale przybywa.

Znacznie więcej interesujących spostrzeżeń, w tym kwestii związanych z użytkowaniem i produkcją aut wodorowych, omawianych jest w drugim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. 

Marka Volkswagen, we współpracy z projektem InsightOut Lab, uruchamiła podcast „Elektrycznie Tematyczni” wprowadzający w świat elektromobilności i obalający związane z nią mity. Podcast jest oparty na wynikach badań prowadzonych przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, dostępnych publicznie danych oraz na opiniach ekspertów z branży motoryzacyjnej i energetycznej. Prowadzącymi podcast są Katarzyna Frendl, dziennikarka i założycielka kobiecego portalu motoryzacyjnego Motocaina.pl, oraz Paweł Pilarczyk, dziennikarz technologiczny, właściciel i redaktor naczelny ITbiznes.pl. 

Kolejne odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher i YouTube oraz na stronie internetowej InsightOutLab.com/ElektrycznieTematyczni

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Od 1 września 2018 r. cykl WLTP w pełni zastąpił nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który stanowił dotychczasową procedurę badania zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie prezentowane pojazdy marki Volkswagen uzyskały homologację zgodnie z procedurą WLTP.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2 i może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

Podane ceny obejmują podatek VAT.

Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.
Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu.

Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania.

W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki
Volkswagen Osobowe.

Ups!!!

Twoja przeglądarka wydaje się być nieaktualna przez to nasza strona może nie wyświetlać się dobrze u Ciebie.

Zalecane przeglądarki:

  • Chrome od wersji 68 
  • Safari od wersji 11 
  • Firefox od wersji 61 
  • Edge od wersji 42 
  • Opera od wersji 55
  • Samsung IE od wersji 7.2

Zalecamy aktualizację przeglądarki internetowej!

Dziękujemy za wizytę,

Zespół Volkswagen