Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym
Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym
Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym
Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym

Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym

Drugi odcinek podcastu „Elektrycznie Tematyczni” poświęcony m.in. dyskusji o napędzie wodorowym

23.04.2020

  • Prowadzący wraz z gościem, Arturem Włodarskim zestawiają cechy aut elektrycznych i napędzanych wodorem.
  • W drugim odcinku podcastu pojawia się wiele danych dotyczących branży motoryzacyjnej, jak i energetycznej.

Głównym tematem drugiego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” są auta elektryczne napędzane ogniwami paliwowymizasilanymi wodorem. Katarzyna Frendl i Paweł Pilarczyk porównują je z „klasycznymi” samochodami elektrycznymi wyposażonymi w silnik lub silniki elektryczne i akumulator. Prowadzący podcast opierają się na liczbach i faktach, a gość specjalny odcinka – Artur Włodarski, dziennikarz motoryzacyjny, którego teksty można przeczytać m.in. na portalu moto.pl opowiada o tym, jak produkuje się wodór, dlaczego na świecie tak mało jest aut wodorowych, a także jakie są wady i zalety wodoru jako paliwa alternatywnego. Czy wodór będzie ropą przyszłości? Odpowiedź – w drugim odcinku podcastu napędzanego przez markę Volkswagen.

Od lat mówi się, że wodór jest paliwem przyszłości, ale ta przyszłość wciąż jest nieokreślona. Na świecie jest już kilka aut wodorowych, ale mają marginalny udział w sprzedaży. Zdecydowana większość producentów aut uważa, że przyszłość bliższą i dalszą będą napędzać samochody elektryczne wyposażone w silnik elektryczny. Na koniec minionego roku w Europie znajdowało się łącznie 177 stacji ładowania aut wodorowych, z czego 113 w Unii Europejskiej (wg. H2stations.org i European Alternative Fuels Observatory). Dla porównania, stacji ładowania samochodów elektrycznych w Unii Europejskiej jest teraz około 170.000, w Polsce – prawie 1.100 (wg. European Alternative Fuels Observatory i Licznika Elektromobilności PSPA i PZPM) i stale przybywa.

Znacznie więcej interesujących spostrzeżeń, w tym kwestii związanych z użytkowaniem i produkcją aut wodorowych, omawianych jest w drugim odcinku podcastu „Elektrycznie Tematyczni”. 

Marka Volkswagen, we współpracy z projektem InsightOut Lab, uruchamiła podcast „Elektrycznie Tematyczni” wprowadzający w świat elektromobilności i obalający związane z nią mity. Podcast jest oparty na wynikach badań prowadzonych przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, dostępnych publicznie danych oraz na opiniach ekspertów z branży motoryzacyjnej i energetycznej. Prowadzącymi podcast są Katarzyna Frendl, dziennikarka i założycielka kobiecego portalu motoryzacyjnego Motocaina.pl, oraz Paweł Pilarczyk, dziennikarz technologiczny, właściciel i redaktor naczelny ITbiznes.pl. 

Kolejne odcinki podcastu można znaleźć na największych platformach podcastowych: Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, Stitcher i YouTube oraz na stronie internetowej InsightOutLab.com/ElektrycznieTematyczni

Zastrzeżenia prawne Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

  • Dane na podstawie świadectw homologacji typu. Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP.

    Więcej informacji na temat WLTP na stronie: www.volkswagen.pl/pl/wltp.html

    Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa/energii, emisję CO2 lub zasięg w przypadku samochodów elektrycznych lub hybryd oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.

    Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.

    Podane ceny obejmują podatek VAT (23%). 

    Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561§2 Kodeksu cywilnego.

    Volkswagen Osobowe zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Volkswagen Osobowe.

    Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Volkswagen są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów marki Volkswagen sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (t.j. D z.U. z 2020 r., poz. 256). Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronach: https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/ochrona-srodowiska.html